tsecret

Udstyrstråden

168 indlæg i dette emne

Hvilket udstyr drømmer i om at købe? Overvejer at købe? Allerede har købt?

F.eks. senge, barnevogne, bæreseler osv osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selv er det kun på drømmestadiet endnu.

Barnevogn:

Manden har forelsket sig i Odders læderstyr på x-dream, så kan forestille mig han får sin vilje der. I så tilfælde tror jeg at jeg vil have en med lidt farve i, måske denne:

groen-hvid_23bd92916f8a0c1b5209f5449cb8665f.jpg

Seng:

Der bliver det nok bare Ikeas Gulliver, da den er bedst i test ser jeg ikke rigtigt grund til at bruge flere penge der. Desuden har vi ikke brug for en der kan laves om til juniorseng, da der er indebygget juniorseng på vores børneværelse der står klar.

GULLIVER_bedst_i_test_482x370.png

Bæresele/vikle/slynge

Det synes jeg det er virkelig svært at blive klog på. Vi skal i hvert fald have en god bæresele, som manden kan bruge, og som vi kan have med på rejser. Men derudover har jeg rigtig lyst til at prøve nogle af de andre, men ved jo ikke hvad jeg kan finde ud af og hvad der virker for os, og det er også lidt voldsomt at købe det hele for at prøve sig frem..

Høj stol

Her er jeg også virkelig i tvivl. "Alle" har jo Trip trap stolen, så bare for at være trodsig har jeg lyst til en anden. Men den vinder bare test efter test soleklart, og det plejer vi at gå op i... Hmm, ikke nemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har triptrap stolen, som jeg købte brugt på dba.. Så har vi en masse stofbleer (til numsen), en sengerand, et sæt sengetøj, en seng og en skråstol indtil videre.. Meget af det har vi fået eller købt brugt. Det eneste nye er faktisk sengetøj og sengerand... :)

Jeg drømmer om nogle forskellige slynger og vikler.. Og en bæresele til manden - der vil jeg gerne have den fra stokke, tror jeg.

Mht. barnevogn... Nu er vi jo ejere af en ret lille bil, og den eneste der kan være i vores bil uden at vi skal have stativ til at sidde udenpå er Brio Sense, så den tror jeg bare vi tager :) Der er jeg ikke så kræsen - det vigtigste er, at den har et langt liggemål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har triptrap stolen, som jeg købte brugt på dba.. Så har vi en masse stofbleer (til numsen), en sengerand, et sæt sengetøj, en seng og en skråstol indtil videre.. Meget af det har vi fået eller købt brugt. Det eneste nye er faktisk sengetøj og sengerand... :)

Jeg drømmer om nogle forskellige slynger og vikler.. Og en bæresele til manden - der vil jeg gerne have den fra stokke, tror jeg.

Mht. barnevogn... Nu er vi jo ejere af en ret lille bil, og den eneste der kan være i vores bil uden at vi skal have stativ til at sidde udenpå er Brio Sense, så den tror jeg bare vi tager :) Der er jeg ikke så kræsen - det vigtigste er, at den har et langt liggemål.

Stofbleer til numsen - er det fordi jeres skal bruge det i stedet for engangsbleer eller?

Hvilken farve trip trap har i? Og må vi se et billede af sengen?

Ja, vi skal også prøve vognen i bilen først, og vi har snakket om at vi helst vil finde en der kan være i bilen i stedet for at skifte den ud. Så det kan godt være vi skifter mening når vi rent faktisk har været ude at prøve ;) Hvilken bil har i? Vi snakker om at få nr 2 hurtigt efter nr 1, så barnevognen skal bare helst kunne holde til flere børn og måske et barnesæde eller hvad man nu gør når der er små søskende. Så vi behøver faktisk ikke så stort liggemål tror jeg ikke, men den skal jo så være rimelig solid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stofbleer til numsen - er det fordi jeres skal bruge det i stedet for engangsbleer eller?

Hvilken farve trip trap har i? Og må vi se et billede af sengen?

Ja, vi skal også prøve vognen i bilen først, og vi har snakket om at vi helst vil finde en der kan være i bilen i stedet for at skifte den ud. Så det kan godt være vi skifter mening når vi rent faktisk har været ude at prøve ;) Hvilken bil har i? Vi snakker om at få nr 2 hurtigt efter nr 1, så barnevognen skal bare helst kunne holde til flere børn og måske et barnesæde eller hvad man nu gør når der er små søskende. Så vi behøver faktisk ikke så stort liggemål tror jeg ikke, men den skal jo så være rimelig solid.

Ja, det er fordi vi gerne vil prøve at se om vi kan undgå engangsbleerne.. Jeg har købt de fleste bleer brugt (det lyder virkelig ulækkert når man ikke kan se dem), så det har ikke været voldsomt dyrt. Jeg har købt 5-6 stykker nye.

Den er i bejdset træ, tror jeg det hedder.. Den er på billedet sammen med sengen:

MkjQtxc.jpg

Vi har en Chevrolet Aveo.. Vi har ikke prøvet nogle vogne i bilen endnu, så det skal vi også, men sælgeren i ønskebørn mente ikke der kunne være andre end den. Meeen, det kan vi da finde ud af! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ude og kigge barnevogn i dag, og jeg er faldet pladask for Emmaljunga Big Star Supreme, i cappuccino læder. - Uh, den er fin!

Så den tror jeg at vi går ud og køber her om en måneds tid.

Ang. seng, så tror jeg også at vi er ude i noget IKEA. Jeg var ellers lidt lun på Kili sengen, men efter at have set den IRL, har jeg trukket lidt i land igen..

Vi skal dog helt sikkert have en Leander vugge. Den havde jeg til Magnus, og den var bare et hit!

Bæresele er jeg lidt i tvivl om.. Jeg ved ikke om det bare skal være en alm. Baby bjørn, eller vi er ude i noget slynge/vikle noget.

Trip trap, er hittet her. Er dog i tvivl med farven. Men der er så længe til, så der er rigelig tid til at beslutte farven.

Ellers er jeg ret vild med Smallatuff's lilla/stjerner, så det bliver nok dét ift. ammepude, puslepude og sengerand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kig på en Odder barnevogn

Kæresten vil rigtigt gerne have en Odder Zip og jeg kan egentligt ikke se nogen grund til at han ikke skulle kunne få den :)

Resten har vi ikke rigtigt nået at tale om endnu, da jeg jo pga. omstændighederne sidst jeg var gravid, ikke rigtigt har kunne tage mig sammen til at ose igennem i diverse baby butikker...

En af mine søde veninder har lige syet betræk til 2 body pillow, så jeg kan ligge og holde om den og undgå at lægge mig på maven, så der skal jeg ud i denne uge og købe noget pudefyld. :)

Hvis vi får en dreng har vi vist en del liggende på mine forældres loft, som min søster har gemt til mig og baby legetøj, men lur mig om ikke jeg aligevel går shop amok når jeg kommer tættere på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi skisme til at købe barnevognen... :blush

Den var på tilbud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg købt en koala-vikle til udsalg på slynger.dk.. Glæder mig til den kommer!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige blevet tilbudt en babyseng, som vi har sagt ja tak til ... den skal males, så vi har aftalt at jeg sliber den og kæresten maler den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor lækkert! :) Hvad er det for en? og hvilken farve skal den være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvad mærke det er ... den er brun nu og vi maler den hvid :) så passer alt sengetøjet til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi skulle finde vores barnevogn havde jeg hurtigt forelsket mig i en fra Emmaljunga, så gik manden ellers på jagt efter et godt tilbud. Vi fandt en Emmaljunga Big Star Uniq, længdemål 98cm brugt, men den var meget velholdt.

Ellers har vi en hvid tremmeseng fra BabyDan, sengerand, gode madrasser, puslebord fra Ønskebørn, Autostol fra Recaro - købt hos tøjbamsen, hvor vi også købte en kravlegård. Babyalarm - SuperNova

Stort set næsten al juniors tøj har vi købt brugt eller fået brugt, men det fejler intet og er som nyt.

Man kan godt købe sig fattig i alle de ting, som man fx ser hos babysam, ønskebørn m.m., men baby HAR slet ikke brug for alle de fine ting.

Så mit råd er at skrive en lille huskeseddel med de ting, som man tror baby får brug for. Evt spørge en du kender som har haft småbørn og som kan fortælle dig hvad du kan få brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvad mærke det er ... den er brun nu og vi maler den hvid :) så passer alt sengetøjet til ;)

Lækkert :) Det var da dejligt praktisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået (lånt) kravlegård af min søster, og så har vi købt en Emmaljunga Big Star Surprime inkl. lift af min søsters svigerinde, som jeg også har gået i parallelklasse med, og derfor kender godt. Hun er så påpasselig med sine ting, og har skilt den ad for at sætte den i stand fra bunden inden vi får den. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker i egentlig baby skal sove i i barnevognen? Jeg har forelsket mig lidt i voksiposen, mens manden synes vi bare skal have almindelig lift. Hvad er i til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker i egentlig baby skal sove i i barnevognen? Jeg har forelsket mig lidt i voksiposen, mens manden synes vi bare skal have almindelig lift. Hvad er i til?

Undskyld jeg blander mig ;)

Vi har en slebee og Felix var ikke ret gammel da han kom oveni den. Fungere jo lidt på samme måde hvis der er bæreplade i, og den er godtog vinteren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker bare almindelig lift, men kan da godt se det lækre i voksien!! Men jeg ser mest voksien, som god om vinteren.. Men vi er nu mest til lift og så må vi jo bare pakke baby ind derefter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge dele? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge dele? :blush

Det var faktisk også planen her. :blush x 2.. Troede bare voksien kunne fungere i stedet for dyne i liften! Er det helt tosset? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk også planen her. :blush x 2.. Troede bare voksien kunne fungere i stedet for dyne i liften! Er det helt tosset? :P

Det var også min tanke.. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter til vi er flyttet ind i vores hus før vi skal ud at købe udstyr! Dog har vi aftalt at barnevognen vil vi ud at vælge efter MD skanningen!! Glæder mig sådan til det bliver mig der må shoppe løs i babyudstyr!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker i egentlig baby skal sove i i barnevognen? Jeg har forelsket mig lidt i voksiposen, mens manden synes vi bare skal have almindelig lift. Hvad er i til?

Jeg er blevet anbefalet liften kun - da mig og min ryg skal have det nemmeste. Så her er der købt lift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk også planen her. :blush x 2.. Troede bare voksien kunne fungere i stedet for dyne i liften! Er det helt tosset? :P

Men er det ikke bare dyrt at købe begge dele? Jeg tænker at man vel kun behøver en af delene, og de er jo ret dyre hver især? Men hvis man har penge nok så ;) Nu har i så fået mig til også at få lyst til både og!

Måske vi skal vente og se hvor meget baby egentlig ender med at sove udenfor... For jeg tænker at hvis man f.eks. går tur med baby og den sover, så er det vel praktisk nok at det er i liften, så den har tøj nok på til at komme op og hygge når den vågner? Argh, der er jo bare så mange ting jeg ikke ved endnu om hvordan det er at have en baby i hverdagen! Hehe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet anbefalet liften kun - da mig og min ryg skal have det nemmeste. Så her er der købt lift.

Vi har både lift og en DuniDuo. Liften sover han i om natten. Men liften er SÅ træls at bære på, synes jeg. Jeg går så akavet og skævt med min ryg. Der er Duni'en, for mig, meget bedre at bære på.

Jeg tror det er fordi der jo er høj kant på liften, så den skal jeg bære længere ud fra kroppen end det er nødvendigt med Duni'en. :)

Så hvis jeg skulle anbefale dig noget med tanke på din ryg, så vil det klart være en Duni (Voksi eller hvad man nu er til :)).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER