tsecret

Udstyrstråden

168 indlæg i dette emne

Hvor skønt :yay Det er dejligt med massere af arvetøj, selv er jeg slet ikke så heldig der ;) Har måtte købe alt selv, da de få jeg kender der lige har fået barn før os, har fået drenge :P

Et godt råd herfra med hensyn til fodtøj til guldklumpen : Så snart de kan gå, er det ikke sundt for børnenes fødder at overtage fødtøj fra andre, da fodtøjet er præget af den tidligere ejers måde at gå på og det kan gå ud over dit barn fødder.... så kan man jo vælge til og fra om man vil bruge dem alligevel :P

Jeg har tænkt det samme med fodtøjet. Hun sagde noget af det faktisk ikke var brugt, så nu kigger jeg lige på det. Men jeg det sådan lidt med brugt fodtøj... Men nu ser vi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

WAUW Mistel - sikke da en masse!! Vi har egentlig ikke så meget babytøj - men det gør heller ikke så meget - tænker der nok skal komme en masse løbende! Og desuden skal jeg jo også have en undskyldning for at komme ud med barnevognen :shop

Men lækkert med alt det tøj - især når det er nogle SÅ lækre mærker ;)

Og jubii for mig - jeg skal ud og hente vugge, tremmeseng og de tilhørende madrasser og pusletaske imorgen sammen med manden! Han har taget fri, da sundhedsplejersken kommer kl. 8 :blink og vi skal til skanning kl. 11.20 :yay og bagefter tager vi en frokost på café inden vi henter alle de skønne ting, som jeg har ventet på i ALT ALT ALT for længe :kuller Så det bliver da vidst det man kan kalde for en baby-dag!! Så håber jeg bare manden vil være med til at samle tingene imorgen - men det kommer vidst an på hvor langt han kommer i dag med alle tingene udenfor . han er ved at klargøre til vandskuring af vores hus på fredag og der er vidst en del der mangler endnu..

Men glæder mig til lidt hygge sammen med manden :wub

Ej hvor hyggeligt! :) Hvad er det for en scanning I skal til?

Jeg er bare glad for, at vi overlever 1½ time i Ikea uden at komme til at skændes! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert!

Her har jeg vasket alt til og med str. 68 og i skabet ligger 50 på en hylde, 56 på den næste og så str. 62.

68 + ligger i bunden af skabet, klar til at hive frem til den tid :)

Tak - rart at vide man ikke tænker helt forkert. Der er bare SÅ meget. Ok så hørte man lige mig brokke sig over et luksusproblem....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor hyggeligt! :) Hvad er det for en scanning I skal til?

Jeg er bare glad for, at vi overlever 1½ time i Ikea uden at komme til at skændes! ;)

Jeg har for meget fostervand og skal derfor tjekkes et par gange her de sidste uger!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for meget fostervand og skal derfor tjekkes et par gange her de sidste uger!!

Godt at vide at de holder godt øje med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for meget fostervand og skal derfor tjekkes et par gange her de sidste uger!!

Åha da. Ja, godt at de holder øje med dig. Er det ikke noget med, at det kan sætte gang i en for tidlig fødsel når man har for meget fostervand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at vide at de holder godt øje med dig :)

Ja det er rart at blive holdt øje med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha da. Ja, godt at de holder øje med dig. Er det ikke noget med, at det kan sætte gang i en for tidlig fødsel når man har for meget fostervand?

Ja det gør ihvertfald én lidt mere tryg :) Jo det kan sætte gang i en for tidlig fødsel - meen nu har jeg jo kun 5 uger til termin, så det er jo begrænset hvor tidligt det kan blive - er jo snart indenfor normal fødselsperiode!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der vil hjælpe med hvad vi SKAL have på plads inden fødsel? Eller bør, eller er meget rart at have på plads. Alt undtagen tøj ;)

Vi har (eller har bestilt og får i hus inden fødsel):

barnevogn med lift

madras til både barnevogn og lift

vugge (arvet, skal lige have fundet ud af om der skal ny madras til eller hvordan? Har ikke fået den hjem endnu)

autostol

bæresele med babyindsats

to sæt babysengetøj

badevandstermometer

puslekommode

puslehynde

gylpeklude

pusletaske

kravlegård (arvet, er uden madras eller andet underlag)

ammepude

første omgang bleer fra diverse gratispakker o.l.

Jeg kan tænke til at vi mangler:

lagner til både lift og vugge - men hvilke slags er det lige vi skal have fat i?

termometer til at tjekke for feber (nok rart at have i hus inden man mistænker baby er syg første gang)

dyner (hvor mange skal man egentlig have? og hvilken slags til en oktoberbaby? og overvejer også sparetippet om at købe en voksendyne og sy om, men er der nogle tips i den retning til hvordan man præcis gør?)

Men listen må da være lidt længere end det, eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der vil hjælpe med hvad vi SKAL have på plads inden fødsel? Eller bør, eller er meget rart at have på plads. Alt undtagen tøj ;)

Vi har (eller har bestilt og får i hus inden fødsel):

barnevogn med lift

madras til både barnevogn og lift

vugge (arvet, skal lige have fundet ud af om der skal ny madras til eller hvordan? Har ikke fået den hjem endnu)

autostol

bæresele med babyindsats

to sæt babysengetøj

badevandstermometer

puslekommode

puslehynde

gylpeklude

pusletaske

kravlegård (arvet, er uden madras eller andet underlag)

første omgang bleer fra diverse gratispakker o.l.

Jeg kan tænke til at vi mangler:

lagner til både lift og vugge - men hvilke slags er det lige vi skal have fat i?

termometer til at tjekke for feber (nok rart at have i hus inden man mistænker baby er syg første gang)

dyner (hvor mange skal man egentlig have? og hvilken slags til en oktoberbaby? og overvejer også sparetippet om at købe en voksendyne og sy om, men er der nogle tips i den retning til hvordan man præcis gør?)

Men listen må da være lidt længere end det, eller hvad?

Jeg skynder mig at sige, at jeg selv er top udstyrsudfordret. Jeg synes virkelig det er svært!! Men - jeg synes det du siger der, ser fornufigt ud.

Vi har 2 (faktisk 3 fordi vi har arvet) dyner. Herinde er jeg blevet rådet til at have 2 dyner, hvis nu han tisser på den ene. Jeg er også blevet rådet til at købe et par vådliggerlagner, fordi det kan være rigtig svært at vaske en madras..

Mht. at sy en dyne om, synes jeg det lyder som et stort projekt, og jeg tror ikke, der er så meget sparet. Jeg har hørt om flere, der syr voksenlagner om, og det tror jeg kan være en meget god ide. Men altså, jeg er heller ikke vildt handy. Mht. lagner til tremmeseng, har vi købt i Ikea, fordi vi har en Ikeaseng, og to lagner koster 59 kr, så....

VI har købt termometer - kiggede hos apoteket men endte med at købe det samme på amazon til halv pris og gratis forsendelse. Jeg ville bare lige nævne det :)

Badevandstermometer har jeg selv overhovedet ikke skænket en tanke? Håndlunkent? Men måske mangler I et badekar at putte termometeret i...;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der vil hjælpe med hvad vi SKAL have på plads inden fødsel? Eller bør, eller er meget rart at have på plads. Alt undtagen tøj ;)

Vi har (eller har bestilt og får i hus inden fødsel):

barnevogn med lift

madras til både barnevogn og lift

vugge (arvet, skal lige have fundet ud af om der skal ny madras til eller hvordan? Har ikke fået den hjem endnu) Der skal ny madras til, man plejer ikke at lade dem gå i arv. Du kan evt. købe en skummadras i Jysk, og så klippe den til, så den passer i vuggen.

autostol

bæresele med babyindsats

to sæt babysengetøj

badevandstermometer

puslekommode

puslehynde

gylpeklude

pusletaske

kravlegård (arvet, er uden madras eller andet underlag)

ammepude

første omgang bleer fra diverse gratispakker o.l.

Jeg kan tænke til at vi mangler:

lagner til både lift og vugge - men hvilke slags er det lige vi skal have fat i?

termometer til at tjekke for feber (nok rart at have i hus inden man mistænker baby er syg første gang)

dyner (hvor mange skal man egentlig have? og hvilken slags til en oktoberbaby? og overvejer også sparetippet om at købe en voksendyne og sy om, men er der nogle tips i den retning til hvordan man præcis gør?)

Men listen må da være lidt længere end det, eller hvad?

- En balje til at vaske baby i?

- Dyner, 2 er fint, og man kan sagtens nøjes med helårs-dundyner. Mht. at sy ud af en voksendyne, så er det vigtigt, at du syr på hver side af hvor du vil klippe, for at holde fyldet inde. Klipper du den først over og vil sy bagefter, så har du dun i hele huset. ;) Men det er bare at dele dynen på midten og så derefter at dele den ene halvdel igen, så har du en juniordyne og 2 babydyner. :)

- Termometer er rigtig godt at have, vi har et fra apoteket med bøjelig spids.

- Lagner, der brugte vi bare dem fra IKEA i alm. størrelse, og puttede så bare enderne ind under madrassen, så de var jævnt fordelt.

- Sleebee, hvis det er noget I vil bruge

- Amme-BH'er

- Ammeindlæg (kan anbefale dem fra Pigeon, de er virkelig gode!)

- Neglesaks

- Vaskeklude

- Skumservietter

- Engangsvaskeklude

- Kam

- Sutter

Det er vist sådan ca. det jeg kan komme på af ting der er nødvendige i starten, alt derudover kan jo nemt anskaffes, hvis det skulle blive nødvendigt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej at forglemme - D-dråber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej at forglemme - D-dråber :)

Men dem skal de først have når de er 14 dage gammel, og kan købes i supermarkeder, så det er ikke noget der er nødvendigt at købe inden fødslen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men dem skal de først have når de er 14 dage gammel, og kan købes i supermarkeder, så det er ikke noget der er nødvendigt at købe inden fødslen. :)

Nårh, for dælen. Jeg var ellers overbevist om at de skulle have dem fra dag 1. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh, for dælen. Jeg var ellers overbevist om at de skulle have dem fra dag 1. :blush

:) Nej, man kan godt vente de der 14 dage. Der skal jo også lige gang i mælken og deres maver.

Et lille tip: Mange børn får ondt i maverne af d-dråber pga. olien, så kan man røve at skifte til ACDdråber istedet, som man giver til for tidligt fødte, den er lavet med en anden olie, som er mere skånsom for maven. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii..!! Så er vores barnevogn kommet hjem til butikken. Tror vi henter den i aften - glæder mig sådan til at få den hjem! Og ja, vi er altså ikke særlig overtroiske herhjemme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg købt lagner, sutteflaskerflasker og sterilisator, og i morgen skal vi en tur i Jysk til deres dyne- og madrasaften, og købe babydyne nummer to. Så er vi vist ved at være med på de store ting.. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi skrevet om indretning m.m.

Jeg er lige faldet over denne side på FB, som nogle af jer måske vil finde interessant

:)

Jeg har i hvert tilfælde fundet nogle ting, jeg gerne vil afprøve, med mine middel evner for det :P

https://www.facebook.com/pages/1000-kreative-ideer-One-thousand-creative-ideas/314286125335841

God fornøjelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER