Guest

Hmm kan en DP mor tillade sig at blande sig ??

21 indlæg i dette emne

Jeg havde en rigtig rigtig træls episode med vores dagplejemor idag (ja faktisk er det blot en ud af mange,men vil høre jeres mening)

Jeg skal fra imorgen i praktik pga min skole har lockout, idag afleverede jeg William 8.30 hvilket tydeligvis forvirrede ham rigtig meget, for han er vant til at blive afleveret 6.45 og at få morgenmad der, men idag fik vi jo morgenmad sammen osv. inden jeg afleverede ham. Han fik et lettere hysterisk anfald, og kunne ikke forstå hvorfor han skulle over til hans dagplejemor, da vores rytme jo havde lignet en weekend. Jeg skal så møde k 9 i praktik imorgen. Det svarer jeg ærligt overfor hende, men at jeg alligevel vil aflevere ham til normal tid, og fortalte om hans reaktion om morgenen. Om hun så ikke sagde at det da er total tåbeligt at køre to gange, og hun var af den mening at så afleverede man senere så han havde fået morgenmad hjemmefra :huh For det var jo kun noget de gjorde hvis man ikke selv havde muligheden?? Øh betaler vi ikke for at han bliver passet ? Og kan hun tillade sig at blande sig på denne måde? Enden blev jo jeg nu afleverer 8.30 som idag pga hun fik mig til at føle jeg ikke vil være sammen med MIT BARN :boo Jeg har været rigtig ked af det lige siden, for hun forstod jo slet ikke hvad jeg forklarede, og mente han kun har godt af at variere med tidspunkter. ØH nej han er et sensitivt barn, og de har brug for "faste rammer" så hun har tydeligvis ikke forstået ret meget af hvad jeg har forklaret hende om det :boo

Jeg har altid afleveret og hentet tidligt igen i den periode jeg har gået hjemme, ofte haft ham hjemme osv. Så synes virkelig ikke hun kan være det bekendt :( for har bestemt ikke været en mor der bare har afleveret når hun åbnede og hentet når hun lukkede :(

Dette er så bare et eksempel ud af mange efterhånden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min umiddelbare tanke er, at hun synes det vil være dejligt selv at kunne sove lidt længere. Så når du har muligheden for det så er det dejligt du kan aflevere sent.

Hvis din søn fungerede med at rytmen ville blive lavet om, var det da også praktisk, kun at køre en gang og have en stille og rolig morgen. Men når din søn reagerer og bliver ked af det, så er det vel ham man skal se på og han har vel så ikke glæde af at blive afleveret senere, men mere glæde af sin normale rytme og dagligdag og det er vel det hun skal tage hensyn til. Jeg ved ikke hvordan de formelle regler er om morgenmad m.m. men man må da kigge på barnet og hvad det trives med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm syntes ikke det er okay! Hun har jo ikke ret til at blande sig i hvad du føler er bedst for dit barn. Og hvis hun ikke har tjek på hvad et sensitivt barn har brug for så er hun ikke særlig dygtig:( ville evt. Tage en snak med den kørende dagpleje pædagog. Sådan skal det ikke være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kommer et barn mere 6,45 så det burde ikke være fordi hun kan sove længe. Men sikkert fordi det jo er nemmere for hende han kommer senere og hun ikke skal give ham mad også -_- :( For hvis børnene kommer inden 7.30 kan de få morgenmad der. Det står i de papirer jeg fik dengang.

Jeg forstår det bare ikke, jeg forklarede hende jo hvorfor, men alligevel blev hun ved med det om at det skal han jo lære at det er forskellige tidspunkter :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kommer et barn mere 6,45 så det burde ikke være fordi hun kan sove længe. Men sikkert fordi det jo er nemmere for hende han kommer senere og hun ikke skal give ham mad også -_- :( For hvis børnene kommer inden 7.30 kan de få morgenmad der. Det står i de papirer jeg fik dengang.

Jeg forstår det bare ikke, jeg forklarede hende jo hvorfor, men alligevel blev hun ved med det om at det skal han jo lære at det er forskellige tidspunkter :wacko

Lige præcis den sætning siger, at hun ikke forstår hvad det vil sige, at han er særligt sensitiv! Sådan kan man sige om 'almindelige 2-årige', men det kan være enormt overvældende og ubehageligt for et særligt sensitivt barn, at der bliver lavet om på en så fast rutine og han vil aldrig 'bare lære det'. Åh, jeg bliver så vred på hende! :prik

Det er IKKE i orden, at hun blander sig på den måde. Det er meget muligt, at det er mere belejligt for hende, at han først kommer 8:30, men det skal hun ikke blande sig i - det er hendes job at passe ham, når du afleverer på det tidspunkt, der passer Jer! Og selvom det ikke er en særlig rar samtale, så synes jeg faktisk du skal sige til hende, at det gjorde dig rigtig ked af det, at du ikke synes hun hørte hvad du sagde om William og at hun fik dig til at gøre noget mod din mavefornemmelse, ved at give dig dårlig samvittighed. Det er ikke i orden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis den sætning siger, at hun ikke forstår hvad det vil sige, at han er særligt sensitiv! Sådan kan man sige om 'almindelige 2-årige', men det kan være enormt overvældende og ubehageligt for et særligt sensitivt barn, at der bliver lavet om på en så fast rutine og han vil aldrig 'bare lære det'. Åh, jeg bliver så vred på hende! :prik

Det er IKKE i orden, at hun blander sig på den måde. Det er meget muligt, at det er mere belejligt for hende, at han først kommer 8:30, men det skal hun ikke blande sig i - det er hendes job at passe ham, når du afleverer på det tidspunkt, der passer Jer! Og selvom det ikke er en særlig rar samtale, så synes jeg faktisk du skal sige til hende, at det gjorde dig rigtig ked af det, at du ikke synes hun hørte hvad du sagde om William og at hun fik dig til at gøre noget mod din mavefornemmelse, ved at give dig dårlig samvittighed. Det er ikke i orden :(

:ditto meget enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og til en anden gang du skal aflevere sent (måske gjorde du det også), så snak rigtig meget med ham om det både aftenen før og i løbet af morgenen, så han kan forberede sig på hvad der skal ske. Som sagt gjorde du det allerede, og han reagerede alligevel (hvilket er helt normalt!), men vil bare lige minde dig om det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret Susanne !

Han har uden tvivl fået det sensitive fra mig . Og jeg er ovenikøbet også konfliktsky :( så jeg er så hammer dårlig til at få sagt noget. Men er nødt til at nævne for hende William jo netop har brug for struktur ! Og har endda sagt det til hende før.

Det er tydeligt hun nok tænker lidt for meget på egen nemhedsskyld :( men det skal ikke gå udover William!

Hun sluttede med at sige det var op til mig hvad jeg gjorde !? Men .... Hvor meget lyst har jeg til at dukke op med ham 6.45 imorgen :( jeg håber han ikke reagere ligeså kraftigt imorgen ! Men det kan være det kun er imorgen jeg skal møde kl 9 og så skal han jo igen tilbage i den gamle rutine hvilket han skal uanset hvad når lockouten er forbi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med ham om det om morgenen men hans reaktion var hver gang at han sagde nej nej og små græd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med ham om det om morgenen men hans reaktion var hver gang at han sagde nej nej og små græd :(

Lille pus :( Det er da også træls, hvis man hellere vil være hjemme sammen med mor.

Du er en god mor, for William - husk det! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det da vist på tide jeg kommer med en opdatering.

Der var ikke noget brok fra Williams side da jeg afleverede torsdag. Og dagplejemor sagde hun ikke håbede hun havde været for hård ved mig dagen før :wacko Det har hun rigtig meget med at sige når hun har kommenteret et eller andet, og står står man sådan lidt... øhhh neeej..... -_- Men sagde at vi jo skal tænke på han har lidt særlige behov. Det var jo var mig der havde "opgøret" med ham hjemmefra, hvor hun jo fik en glad og tilfreds dreng, så hun så jo ikke det jeg så fra morgenen af! Forklarede hende igen hvordan han jo faktisk havde reageret. Men jeg orkede ikke diskutere det med hende. Synes bare det er træls at få sådanne kommentarer. :( Hun mente så bestemt heller ikke "jeg var en af de mødre" der bare vil have deres barn ude fra tidligt til sent, fordi man ikke "gad" sit barn. Men var bare den følelse jeg fik. At hun fandt det mærkeligt at jeg ønskede at aflevere til den tid. Da jeg gik hjemme afleverede jeg ham altid først halv 9 og hentede igen halv 3-3 og ofte faktisk endda før han sov til middag. Og husker en anden kommentar da jeg fortalte hvordan min barsel og ferie vil ligge, og jeg jo så nok valgte William fik en del fridage osv. Så sagde hun "ja vi kan jo ligeså godt hjælpe hinanden" mener hun så mht at jeg så holder ham en del hjemme :blink Vi betaler jo trods alt for en fuldtidsplads, og hun får sin løn for at passe ham blandt andet. Og jeg kan se hvor glad han er for at være der og lege med de andre børn, hvorfor skulle jeg dog frarøve ham det. De er jo tydeligt han ofte keder sig hvis han er hjemme i flere dage. Og mangler den stimulation han får sammen med de andre børn. Men det er da kun for hans og min egen skyld jeg har ham hjemme nogle dage til den tid :rolleyes Måske mest min egen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er i orden at jeg blander mig i en tråd, hvor jeg ikke hører til! ;)

Som udgangspunkt kan hun ikke tillade sig at blande sig i, hvornår du vil aflevere dit barn i DP. Du må bruge alt den tid hos DP du vil, så længe der er inden for hendes åbningstider! dvs. alle 48timer om ugen, hvis du har lyst/brug for det.

Hvis din dreng har brug for faste rammer, skal han selvfølgelig have det! Og hvis det betyder at han skal afleveres før du skal afsted i skole/arbejde, jamen så er det jo sådan det er! og det er dit valg! ;)

Hos mig i dagplejen kan man spise morgenmad hos mig mellem 06.30 og 8. hvis man kommer efter, skal man som udgangspunkt, ha spist morgenmad hjemmefra ;)

Vi skal som dagplejere (i min kommune) tilbyde morgenmad. dvs. havregrød/gryn. hvis barnet skal have andet end det, må det medbringes! Jeg ved at der er flere DPére som har andet at vælge imellem også, men det er hvad der står i regelsættet for os.

Håber du kan bruge det til noget. og hvis du fortsat har problemer, vil jeg råde dig til at ringe til dagplejekontoret.

Kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver lige nødt til at tilføje, at jeg bliver hammerende tosset at samtlige tror det er fordi hun IKKE vil have barnet og det er lettere for hende.

Personligt tror jg som udgangspunkt at DP helst vil have børnene som de plejer, for at det ikke skal forstyrre den daglig dag de nuengang har.

Når det er sagt skal hun ikke blande sig i hvornår du aflevere eller henter, fridage eller ej.

Mht fridag du siger selv han er sentisiv så er det vel ikke det bedste at bryde strukturen ved fridage når du har lyst. Vores den store er sentesiv og det kan han ikke finde ud af overhovedet medmindre det bliver godt aftalt inden.

Sidst med ikke mindst, gør dig selv en tjeneste lad være med at overtolke eller analysere på en sagt sætning spørg hende direkte hvad hun mener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver lige nødt til at tilføje, at jeg bliver hammerende tosset at samtlige tror det er fordi hun IKKE vil have barnet og det er lettere for hende.

Personligt tror jg som udgangspunkt at DP helst vil have børnene som de plejer, for at det ikke skal forstyrre den daglig dag de nuengang har.

Når det er sagt skal hun ikke blande sig i hvornår du aflevere eller henter, fridage eller ej.

Mht fridag du siger selv han er sentisiv så er det vel ikke det bedste at bryde strukturen ved fridage når du har lyst. Vores den store er sentesiv og det kan han ikke finde ud af overhovedet medmindre det bliver godt aftalt inden.

Sidst med ikke mindst, gør dig selv en tjeneste lad være med at overtolke eller analysere på en sagt sætning spørg hende direkte hvad hun mener.

Er det ikke den anden vej rundt? Sådan har jeg ihvertfald forstået det... at TS gerne vil aflevere barnet som vanligt på trods af at hun møder senere, hvorimod DP synes at hun skal beholde barnet hjemme længere, når nu hun kan?

Så det er jo ikke TS der vil bryde strukturen, det er DPen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke den anden vej rundt? Sådan har jeg ihvertfald forstået det... at TS gerne vil aflevere barnet som vanligt på trods af at hun møder senere, hvorimod DP synes at hun skal beholde barnet hjemme længere, når nu hun kan?

Så det er jo ikke TS der vil bryde strukturen, det er DPen.

Jo lige mht til afleveringen om morgen, men jeg er bare uenig i at DP ikke vil have barnet fordi det er nemmere for vedkommende.

Syntes også jeg gør meget klar i DP ikke skal blande sig, hvad TS gør.

Jeg vender den med at bryde strukturen ved mange fridage ikke behøver at være positiv for et barn med lidt vanskeligheder vog det er da TS som vil holde mange fridage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo lige mht til afleveringen om morgen, men jeg er bare uenig i at DP ikke vil have barnet fordi det er nemmere for vedkommende.

Syntes også jeg gør meget klar i DP ikke skal blande sig, hvad TS gør.

Jeg vender den med at bryde strukturen ved mange fridage ikke behøver at være positiv for et barn med lidt vanskeligheder vog det er da TS som vil holde mange fridage.

Øh nej jeg vil ikke holde mange fridage. Det jeg mente var bare at hvis jeg valgte han skulle have en fridag var det fordi jeg selv sagde han skulle det, og ikke fordi DP mente det. Han er jo også hjemme i weekenden så det vil jo også forvirre ham så? :) Det der forvirre ham er han er vant til at blive afleveret tidligt (6.45) men der så pludselig blev lavet om på det. For han plejer ikke at få morgenmad hjemmefra medmindre det betyder han har en hjemmedag. Så det kan han sagtens skelne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dagplejer kan ikke tillade sig at blande sig i hvad du gør på den måde. Hun skal passe dit barn når du har brug for det, indenfor den tidsramme I har stående på papir.

Du kan jo også lade være at fortælle hende hvad tid du møder, så længe hun har et mobilnummer hun kan kontakte, så kommer det ikke hende ved, om du arbejder, er i skole, har fri eller whatever.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dagplejer kan ikke tillade sig at blande sig i hvad du gør på den måde. Hun skal passe dit barn når du har brug for det, indenfor den tidsramme I har stående på papir.

Du kan jo også lade være at fortælle hende hvad tid du møder, så længe hun har et mobilnummer hun kan kontakte, så kommer det ikke hende ved, om du arbejder, er i skole, har fri eller whatever.

Enig, jeg ville da også helt lade være med at fortælle hende hvad du laver, når William er afleveret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, jeg ville da også helt lade være med at fortælle hende hvad du laver, når William er afleveret.

Tror jeg også jeg gør fremover. Var bare svært at lyve da hun direkte spurgte til hvornår jeg skulle møde <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg også jeg gør fremover. Var bare svært at lyve da hun direkte spurgte til hvornår jeg skulle møde <_<

Det er da også en mærkelig ting at spørge om :huh men det er måske fordi hun vidste du ville være berørt af lockout og derfor undrede sig over at du kom og afleverede alligevel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv måtte flytte mit barn fra DP til vuggestue. Jeg afleverede kl. 07.30 og hentede 14.30-15.00 og hun syntes det var alt for lang tid for min datter. Jeg gik hjemme nogle dage om ugen og der havde jeg hende enten hjemme eller sendte hende afsted 8.30-12.00 så hentede hende inden hun skulle sove, og kun så hun nåede at se de andre børn.

Jeg blev lidt for gode venner med min DP og pludselig begyndte hun at tage sig mange friheder, og blande sig i ting hun ikke skulle.

Mit bedste råd er at en DP ikke skal vide andet end hvordan skal hun tackle dit barn, og hvornår er hun hos DP. De har åbent 48 timer om ugen, det betaler du for... de har selv valgt deres arbejde..

Tænk hvis jeg mødte ind kl. 8 i morgen og sagde til den første kunde, "jeg syntes du ringer lidt tidligt her til morgen, syntes du ikke det ville være en god ide hvis du først ringer kl. 9 næste gang du har brug for noget? du åbner jo alligevel først kl. 10"

Jeg nåede at få min datter over til en DP som var godheden selv.. men jeg må sige at ellers har jeg godt nok mistet meget for DP, selv om jeg førhen har været stor tilhænger af dem!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER