Barbamama

Voksi sommerdyne - hvornår og hvilken?

27 indlæg i dette emne

Ja, overskriften giver vel nærmest sig selv :) Hvornår går I andre over til at bruge sommerdyne i voksien? Og hvad vælger I andre? Bomuld eller silke? Bomuldsdynen er jo noget billigere, men jeg tror da bestemt at silke er lækrere... Bum bum, jeg er i tvivl om, hvad vi skal vælge :help :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har vi godt nok en DuniDuo - med bomulds sommerdyne. Men tænker at det nogenlunde er det samme :)

DuniDue anbefaler sommerdynen fra 15 grader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også samme problemstilling! For her soves der allerede kun i body (forskelligt om det er langærmet eller kortærmet) og det er endda i skyggen!

Der går hvert fald ikke længe, før vi skal skifte.

Hvad er det, der er så fantastisk ved silke? For dynes skal vel stadig ind i betrækket, så man ikke rører ved selve silkedynen? Er det så stadig ligeså fantastisk? (Indsæt selv forvirrede/hjælp mig smiley) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også samme problemstilling! For her soves der allerede kun i body (forskelligt om det er langærmet eller kortærmet) og det er endda i skyggen!

Der går hvert fald ikke længe, før vi skal skifte.

Hvad er det, der er så fantastisk ved silke? For dynes skal vel stadig ind i betrækket, så man ikke rører ved selve silkedynen? Er det så stadig ligeså fantastisk? (Indsæt selv forvirrede/hjælp mig smiley) :D

Jamen det er præcis det, jeg tænker - får man noget ud af silke, når den alligevel er i betrækket? Omvendt så gider jeg ikke købe en bomuldsdyne og så bagefter ærgre mig over at jeg ikke købte silke. :rolleyes

Og dejligt med 15 grader som rettesnor :) Noget siger mig dog ar vi skal skifte før, Valdemar har allerede været svedig én gang :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordelene ved en silkedyne er at den er meget temperaturregulerende. Så hvis I har varme babyer, vil det helt sikkert være et godt valg :) Dynen er varm om vinteren og kølig om sommeren. Barnet kan komme af med fugt og overskydende varme. Den er super allergivenlig og hustøvmider trives dårligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordelene ved en silkedyne er at den er meget temperaturregulerende. Så hvis I har varme babyer, vil det helt sikkert være et godt valg :) Dynen er varm om vinteren og kølig om sommeren. Barnet kan komme af med fugt og overskydende varme. Den er super allergivenlig og hustøvmider trives dårligt

Og det er ligemeget at den er "gemt væk" i hele voksi betrækket?

Vil det sige, at hvis man køber silke, skal man heller ik bruge vinterdynen mere?

Og så fatter jeg OVERHOVEDET ik, hvordan den regulerer? Ved dynen, at det er varmt udenpå og så køler den indeni? :D haha, måske et skørt spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er ligemeget at den er "gemt væk" i hele voksi betrækket?

Vil det sige, at hvis man køber silke, skal man heller ik bruge vinterdynen mere?

Og så fatter jeg OVERHOVEDET ik, hvordan den regulerer? Ved dynen, at det er varmt udenpå og så køler den indeni? :D haha, måske et skørt spørgsmål :)

Det er jo ikke anderledes end du kommer dynebetræk på din almindelige dyne :) Så nej, bliv ved med at bruge ulddynen om vinteren.

Uld og silke har mange af de samme gode temperaturregulerende egenskaber, bortset fra at silke også virker kølende, og ulden er mere lun :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er ligemeget at den er "gemt væk" i hele voksi betrækket?

Vil det sige, at hvis man køber silke, skal man heller ik bruge vinterdynen mere?

Og så fatter jeg OVERHOVEDET ik, hvordan den regulerer? Ved dynen, at det er varmt udenpå og så køler den indeni? :D haha, måske et skørt spørgsmål :)

Hehe præcis mine ord :D Men måske er det silke man skal have... Synes nogle gange at Valdemar har tendens til at blive varm... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ikke anderledes end du kommer dynebetræk på din almindelige dyne :) Så nej, bliv ved med at bruge ulddynen om vinteren.

Uld og silke har mange af de samme gode temperaturregulerende egenskaber, bortset fra at silke også virker kølende, og ulden er mere lun :)

Lyder godt :super Men I havde valgt bomuld? Og det fungerer fint? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt :super Men I havde valgt bomuld? Og det fungerer fint? :)

Har ikke prøvet Dunien kun med bomuldsdynen endnu :) Men regner med at det vil fungere fint, da Sophia ikke er et specielt varmt barn :) Og så kan man ikke få silkedyner fra Duniduo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste sommer brugte jeg sommerdynen indtil det kom ned omkring de 10 grader - der holdte den hende stadig dejlig varm. Så lige så snart vi når op på de 10 grader (og ser ud til at blive der :rolleyes) så har jeg tænkt mig at skifte dyne til sommerdynen. Så kan man måske i starten give en ekstra trøje på eller lign. så skiftet ikke virker så voldsomt for dem... det tænker jeg måske kunne være en god ide. Og så ellers prøve sig frem med hvor meget tøj de så skal have på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille dreng begyndte også at have det meget varmt i voksien, men jeg synes ikke, det er helt varmt nok til at skifte til sommerdyne (vi har den i bomuld). Men så fandt jeg en vejledning på nettet, hvor de viste hvordan man kan lægge ulddyneb dobbelt i bunden af voksien, så den bliver lidt køligere. Det virker rigtig fint for os lige i den her overgangspriode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia koger i din Voksi når vi har over 5 grader, selvom hun kun sover i body. Hun er bare en varm pige. Desværre havde vores Babysam ikke silkedynen hjemme - han sagde at den har været i restordre i over 1 år, men de lige har kunnet bestille den, så den først kommer om 1-2 uger :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille dreng begyndte også at have det meget varmt i voksien, men jeg synes ikke, det er helt varmt nok til at skifte til sommerdyne (vi har den i bomuld). Men så fandt jeg en vejledning på nettet, hvor de viste hvordan man kan lægge ulddyneb dobbelt i bunden af voksien, så den bliver lidt køligere. Det virker rigtig fint for os lige i den her overgangspriode.

Vild du linke til det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille dreng begyndte også at have det meget varmt i voksien, men jeg synes ikke, det er helt varmt nok til at skifte til sommerdyne (vi har den i bomuld). Men så fandt jeg en vejledning på nettet, hvor de viste hvordan man kan lægge ulddyneb dobbelt i bunden af voksien, så den bliver lidt køligere. Det virker rigtig fint for os lige i den her overgangspriode.

Uh det lyder smart :) Det må du da meget gerne linke til :)

Silke Elia koger i din Voksi når vi har over 5 grader, selvom hun kun sover i body. Hun er bare en varm pige. Desværre havde vores Babysam ikke silkedynen hjemme - han sagde at den har været i restordre i over 1 år, men de lige har kunnet bestille den, så den først kommer om 1-2 uger :wacko

Argh :unsure Var ellers ved at beslutte mig for silke, tror jeg... Belastende, hvis det skal være et kæmpe døje at få fat i den :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det lyder smart :) Det må du da meget gerne linke til :)

Argh :unsure Var ellers ved at beslutte mig for silke, tror jeg... Belastende, hvis det skal være et kæmpe døje at få fat i den :prik

Helt vildt belastende! Blev pænt skuffet da jeg kørte derud og ikke kunne få den med hjem. Men har faktisk ikke set om den kan købes på nettet et sted. Blev skrevet op i Babysam og så ville han ringe, men nu mere sol der kommer, nu mere stress over det får jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været i babysam i Viby J. og købt en silkedyne til voksien.

Ekspedienten fortalte, at der kun er produceret 1700 stk. til hele europa, så de er svære at få fat i.! Babysam i Viby, var heldige at få 40 stk. hjem og får ikke flere efter det - også derfor jeg købte den med det samme..

Grunden til at de har været i restordre længe, er fordi den tidligere producent ikke levede op til voksiens krav og de har derfor brugt lang tid på at finde en ny producent.

Håber alle der har tænkt sig at købe en silkedyne, får fingre i en.!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups, det var faktisk ikke på nettet, jeg fandt det. Det var i vejledningen til min voksi. Det hedder sommerfoldning:-)

Søg på Google efter voksi sommerfoldning, så kommer vejledningen som pdf :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input :lovebk :tak Vi har købt siækedynen idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejleding til at ''folde'' med tynd overdel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop skiftet dynen i min voksi til sommerdyner i bomuld, men det er dælme noget biks :-(

Der er flere ting, der driller...

Jeg kan ikke få den tynde bomuldsdyne til at ligge ordenligt i betrækket. Det er som om den ikke kommer ordenligt ud i hjørnerne.

Samtidig er min voksipose blevet helt slatten og omslutter slet ikke baby så godt som før. Jeg vidste, det ville ske, men troede ikke, det var så slemt.

Men værst så kan jeg ikke bruge sommerdyne og bæreplade samtidigt. Pladen er simpelthen for hård at ligge på. Jeg har forsøgt mig med madrassen fra liften, men det er heller ikke godt.

Jeg skifter tilbage til vinterdyne med sommerfoldning - og så sælger jeg den dumme sommerdyne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også skiftet - til silke-sommer-dynen. Unges nu godt jeg kunne få den til at sidde ordentligt i betrækket?

Men ja, selvfølgelig bliver den lidt mere slatten, da sommerdynen ikke vejer så meget som ulddynen, men når den bare ligger i børnevognen synes jeg ikke det er et problem (men jeg bruger heller ikke bæreplade).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NU har jeg ikke voksi men drømmepose.. Og jeg skiftede i går.. Camille var SÅ varmt og svedig, selvom hun kun havde body og strømpebukser på ud.. SÅ nu er der kun sommerdyne i, også må jeg give hende lidt ekstra tøj på de koldere dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også skiftet til sommerdyne (alm. bomuld) og jeg har altså ikke de store problemer med den... jo den kan godt folde lidt inde i betrækket, men synes det lykkes fint at glatte den ud med en hånd inde i betrækket og så hevet alle snorene igennem hullerne så holdes den fint på plads. Og så kan jeg sagtens pakke den omkring hovedet på Lise hvis jeg snørrer den godt ind i toppen. Men selvfølgelig er den ikke lige så fyldig som vinterdynen. Det har Lise nu ikke beklaget sig over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mar har sovet med siækedynen idag og det gik så fint, så fint :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER