Guest Cirkeline88

Hospitalstasken

55 indlæg i dette emne

HUSK for guds skyld at skrive kamera/videokamera, mobil og lader (til begge dele) på huskelisten! . :)

det er hermed skrevet på :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu begynder jeg altså snart på den taske.. :rolleyes

skal man selv have bleer med, og vaskeklude? og flasker og MME?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu begynder jeg altså snart på den taske.. :rolleyes

skal man selv have bleer med, og vaskeklude? og flasker og MME?

Jeg ved ikke med flasker og MME, men tror det ikke. Alt andet har de (så længe det varer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke med flasker og MME, men tror det ikke. Alt andet har de (så længe det varer)

hvad mener du med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad mener du med det?

Såmen bare at det nok er et sted de spare før eller siden. Undskyld det var lidt forvirrende... Skal I ikke på rundvisning på fødegangen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såmen bare at det nok er et sted de spare før eller siden. Undskyld det var lidt forvirrende... Skal I ikke på rundvisning på fødegangen?

Årh på den måde :)

Det ved jeg ikke, det har jeg ikk hørt noget om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kolding sygehus har lavet en liste over ting de mener man skal medbringe.. - så tjek da lige om den fødeafd du skal føde på, har været lige så kvikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kolding sygehus har lavet en liste over ting de mener man skal medbringe.. - så tjek da lige om den fødeafd du skal føde på, har været lige så kvikke ;)

det har de ikke, men jeg kan da kigge på koldings

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det har de ikke, men jeg kan da kigge på koldings

Ja det kan måske være en hjælp.. - og mon ikke de vil ha nogenlunde det samme.. - Kolding skriver dog intet om bleer.

Og ellers kan du jo altid spørge din jordmoder, hende skal du jo se et par gange før fødselen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan måske være en hjælp.. - og mon ikke de vil ha nogenlunde det samme.. - Kolding skriver dog intet om bleer.

Og ellers kan du jo altid spørge din jordmoder, hende skal du jo se et par gange før fødselen ;)

Det rigtig nok :) det var bare nemmere hvis i vidste det jo :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille liste til Hospitals tasken :)

Til Baby;

Autostol/barnevogn

Dyne(som vi har sovet med, så dyne dufter af mor og far)

Bodyer str. 50/56

Bukser str. 50/56

Hue

Sokker

Let trøje/dragt til hjemturen

Bleer

Stofbleer

Sut

Suttebrikker

Til Mor;

Undertøj, Amme BH,(store trusser)!!!

Løst siddende tøj

Evt. nattøj

Sutsko

Tøj til hjemturen

Til Far;

T-shirts

Underbukser

Sokker

Sutsko

Skjorte/Cardigan

Toilet sager;

Shampoo

Balsam

Håndklæde/badekåbe

Bind

Hårbørste

Elastikker

Tandbørste

Tandpasta

Andet;

Vandrejournal

Mobil + oplader

Kamera + oplader

Computer + oplader

Evt. cd'er + dvd'er

Telefonnumre til familie og venner

Bøger, blade, håndarbejde til ventetiden

Kiks, frugt og drikkevare

Faderskabs papirer

Mor og fars fødselsattest

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilføjelse til taskelisten ;)

Min jordmoder sagde de foretrækker farmand er i skjorte, cardigan ligende. Så der er mulighed for hud til hud kontakt, uden han behøver at sidde i bar overkrop ;)

Hun sagde suttebrikker var en god ting at havde med.

og oplysningspapir. - Vi har fået forskellige dokumenter fra jordmoderen. Oplysninger på mor og far samt faderskabspapir. de skal ligge i den gule kuvert sammen med mors og fars fødsels attester ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er hermed noteret :)

vidste da ikke man skulle have fødselsattest med på mor og far.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er hermed noteret :)

vidste da ikke man skulle have fødselsattest med på mor og far.

Aner heller ikke om det er et generelt krav.. Jordmoderen sagde det sidste gang, hvilket var godt, et stykke papir jeg aldrig aner hvor er ;) Og så ville de gerne se papirene på faderskabet, og det er måske nok lige så meget, for at vide det, uden at stå og spørge midt i hele lykkeligheden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille liste til Hospitals tasken :)

Til Baby;

Autostol/barnevogn

Dyne(som vi har sovet med, så dyne dufter af mor og far)

Bodyer str. 50/56

Bukser str. 50/56

Hue

Sokker

Let trøje/dragt til hjemturen

Bleer

Stofbleer

Sut

Suttebrikker

Til Mor;

Undertøj, Amme BH,(store trusser)!!!

Løst siddende tøj

Evt. nattøj

Sutsko

Tøj til hjemturen

Til Far;

T-shirts

Underbukser

Sokker

Sutsko

Skjorte/Cardigan

Toilet sager;

Shampoo

Balsam

Håndklæde/badekåbe

Bind

Hårbørste

Elastikker

Tandbørste

Tandpasta

Andet;

Vandrejournal

Mobil + oplader

Kamera + oplader

Computer + oplader

Evt. cd'er + dvd'er

Telefonnumre til familie og venner

Bøger, blade, håndarbejde til ventetiden

Kiks, frugt og drikkevare

Faderskabs papirer

Mor og fars fødselsattest

fin liste :)

Tilføjelse til taskelisten ;)

Min jordmoder sagde de foretrækker farmand er i skjorte, cardigan ligende. Så der er mulighed for hud til hud kontakt, uden han behøver at sidde i bar overkrop ;)

Hun sagde suttebrikker var en god ting at havde med.

og oplysningspapir. - Vi har fået forskellige dokumenter fra jordmoderen. Oplysninger på mor og far samt faderskabspapir. de skal ligge i den gule kuvert sammen med mors og fars fødsels attester ;)

det er vist forskelligt om man skal ha fødselsattester med eller ej, jeg spurgte min læge om det, og det havde han aldrig hørt om før..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En "lille" liste??? Der er sgu meget man skal huske!! Tror dog vi nøjes med omkring halvdelen ;-). Har ikke hørt noget om man skal forældrenes fødselsattester med. Troede man bare skulle udfylde faderskabspapirerne efter fødslen. Men jeg må hellere lige spørge JM næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som sagt ved jeg heller ikke om det er et krav.. - det var vores jordmoder som sagde de gerne ville ha, at vi lagde disse papir i den gule kuvert.. - så dermed gjort ;)

Og Mette, må tilslutte mig, synes også listen virker lidt voldsom, og tror bestemt også vi kan klare den med mindre ;)

Og går alt som det skal, så skal vi jo ret hurtigt hjem.. - jeg foretrækker også klart at komme hjem og lære ham at kende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne liste er et udkast af, hvad man evt. kunne komme i tasken. Man kan jo selv vælge hvad man selv har brug for, men det kunne jo være at i evt. havde glemt at skrive ' kamera' med på listen eller noget andet som i lige kom i tanke om, var en god idé at have med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har altså lige et spørgsmål mere piger :whistling

Hvor mange stofbleer skal man have med på sygehuset? jeg skal være indlagt 2-4 dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har altså lige et spørgsmål mere piger :whistling

Hvor mange stofbleer skal man have med på sygehuset? jeg skal være indlagt 2-4 dage...

Uhh det kommer jo an på om det lille vidunder gylper, men måske en til hver dag og så et par stykker ekstra, vil jeg foreslå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har fået af vide af min jordemoder at det er en god ide selv at have flasker og MME med på sygehuset så hun får det samme fra starten.. men hvilke str. flasker skal jeg ha med? og hvor mange skal jeg have med??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline, vi har tænkt os at gøre det samme mht. flasker og MME. Når man på forhånd ved, at man får et flaskebarn, kan man lige så godt fra start vænne dem til den type flaske, man har tænkt sig at bruge derhjemme - har jeg hørt. Der er jo ingen grund til at risikere at skulle skifte hele arsenalet ud, fordi tøsen har vænnet sig til sygehusets flasker! Jeg tænker, at jeg pakker omkring 4-6 stk. - flest små, tror jeg. Baby spiser vist ikke så store portioner til at starte med. Satser på, at der er tid til at rengøre dem i løbet af dagen, mens vi ligger på barselshotellet - og er der ikke det, må jeg sende den nybagte far hjem efter flere flasker. :)

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilken MME vi skal investere i. Synes, jeg har læst et sted, at hvis baby udelukkende skal have MME fra fødslen, er det bedst, hvis man de første 14 levedage giver dem den særlige allergi"venlige" slags, som kun kan købes på apoteket. Regner med, at jeg lige vender det med min JM, når jeg skal afsted igen om et par uger.. På sigt tænker jeg, at vi vil give hende et af de økologiske mærker - hvis hendes lille mave ellers kommer til at trives dermed. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline, vi har tænkt os at gøre det samme mht. flasker og MME. Når man på forhånd ved, at man får et flaskebarn, kan man lige så godt fra start vænne dem til den type flaske, man har tænkt sig at bruge derhjemme - har jeg hørt. Der er jo ingen grund til at risikere at skulle skifte hele arsenalet ud, fordi tøsen har vænnet sig til sygehusets flasker! Jeg tænker, at jeg pakker omkring 4-6 stk. - flest små, tror jeg. Baby spiser vist ikke så store portioner til at starte med. Satser på, at der er tid til at rengøre dem i løbet af dagen, mens vi ligger på barselshotellet - og er der ikke det, må jeg sende den nybagte far hjem efter flere flasker. :)

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilken MME vi skal investere i. Synes, jeg har læst et sted, at hvis baby udelukkende skal have MME fra fødslen, er det bedst, hvis man de første 14 levedage giver dem den særlige allergi"venlige" slags, som kun kan købes på apoteket. Regner med, at jeg lige vender det med min JM, når jeg skal afsted igen om et par uger.. På sigt tænker jeg, at vi vil give hende et af de økologiske mærker - hvis hendes lille mave ellers kommer til at trives dermed. :)

rart at vide det ikke kun er mig der har de tanker :) jeg tænker også at når man ved at man skal ha et 100 % flaskebarn så kan man lige så godt vænne hende til de flasker vi har købt, og til den erstatning vi skal ha købt.

jeg tager de små flasker med så, der må være tid til at rengøre dem tænker jeg, de kan jo ikke forvente man har 10 flasker med :D og jeg skal være der mellem 2 og 5 dage så det kan blive til rigtig mange flasker :P

jeg skal bare lige ha fundet en måde at opbevare flaskerne på i tasken når jeg har steriliseret dem :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline, jeg tror også, at de små flasker er helt fine til babys behov i starten. Jeg har i hvert fald tænkt mig at pakke alle dem, jeg har, og så lige et par enkelte store, så jeg når op på de der 4-5 stykker i alt. :) Og rengøring skal der nok også være tid til - om ikke andet kan Hr. Egernmammi og Hr. Cirkeline jo øve sig i netop dét i løbet af dagen, mens vi nybagte mødre ligger og kigger forelskede på vores små vidundere. ;)

Mht. opbevaring af de steriliserede flasker på vej til sygehuset, så tænker jeg, at jeg efter rengøring og lufttørring skruer låg på flaskerne, putter de rengjorte sutter i en plastbeholder, og lægger det hele i en plastpose, som ryger i tasken. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER