Carcassonne

Stoppe mini-piller

6 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg ved godt emnet har været oppe og vende før, men synes aldrig jeg er blevet afklaret.

Vi begynder projekt baby i juli måned, hvilket vil sige når nuværende og næste pakke mini-piller er opbrugt.

"problemmet" ligger i om man burde stoppe med pillerne et stykke tid før man begynder projektet, hvad mener I?

Jeg overvejer lidt bare at spise pillerne helt til vi begynder projektet, men hvis der er nogle stoffer som det ville være bedre ikke at have i kroppen når man bliver gravid burde man jo stoppe efter nuværende pakke :) (De giver mig også meget uren hud, så derfor ville jeg jo egentlig gerne stoppe, men sku helst ikke blive gravid lige nu, da det så ramler ind i noget)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her emne er der mange delte meninger om herinde.. personligt synes jeg at det er en kunstig påvirkning af kroppen og har derfor selv valgt ikke at bruge hverken p-piller eller mini-piller. Så jeg ville stoppe i et stykke tid før for at få hormonerne ud af kroppen og få skabt balance, men jeg ved også der er en hel del som ikke mener at det skaber nogle problemer at tage dem indtil I vil begynde for alvor (og flere har sagtens kunne blive gravide lige efter). Det er jo heller ikke rart at risikere en graviditet, men det findes der jo andre former for prævention som kan hjælpe med det indtil I går igang.. I sidste ende er det jo op til dig - det er din beslutning og vi andre herinde kan jo ikke tage den beslutning for dig.

Ved godt at du har ret :) Ville også bare gerne høre for og imod :) så jeg bedre ku danne mig et beslutningsgrundlag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvordan kroppen reagere på stop af piller. nogle bliver gravid i første hug og andre skal have nogle måneder til at kroppen finder sig selv. Så tror kun du selv kan finde svaret. Personligt vil jeg ligge pillerne allerede nu. Så har kroppen nogle måneder at finde en fast cyklus og det bliver måske nemmere at planlægge pb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er lidt et spørgsmål om hvad der vejer tungest?!.. At du ikke må blive gravid inden (hvilket jo kan ske hvis du stopper nu)... eller at det måske tager nogle ekstra måneder at blive gravid efter du er stoppet hvis du først stopper som planlagt?! :) Jeg er både for og imod.... kan ikke tåle at være på p-pille i længere perioder, da min blødning nærmest går i stå... Men som de andre siger, så er det kun dig der kan træffe beslutningen :) hehe.... Det er jo ikke unormalt at der kan gå en del måneder før du bliver gravid.. men det er også set at det nærmest sker lige når man smidder pillerne :) Men hvis i bruger anden beskyttelse så kan du jo slå 2 fluer med et smæk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvordan kroppen reagere på stop af piller. nogle bliver gravid i første hug og andre skal have nogle måneder til at kroppen finder sig selv. Så tror kun du selv kan finde svaret. Personligt vil jeg ligge pillerne allerede nu. Så har kroppen nogle måneder at finde en fast cyklus og det bliver måske nemmere at planlægge pb.
Jeg tror det er lidt et spørgsmål om hvad der vejer tungest?!.. At du ikke må blive gravid inden (hvilket jo kan ske hvis du stopper nu)... eller at det måske tager nogle ekstra måneder at blive gravid efter du er stoppet hvis du først stopper som planlagt?! :) Jeg er både for og imod.... kan ikke tåle at være på p-pille i længere perioder, da min blødning nærmest går i stå... Men som de andre siger, så er det kun dig der kan træffe beslutningen :) hehe.... Det er jo ikke unormalt at der kan gå en del måneder før du bliver gravid.. men det er også set at det nærmest sker lige når man smidder pillerne :) Men hvis i bruger anden beskyttelse så kan du jo slå 2 fluer med et smæk :)

Tak for jeres svar :)

Frygter også at min krop ikke kommer tilbage til sin cyklus sådan lige, og problemet er at jeg rejser til Frankrig september-slut december, og kæresten bliver i DK(kommer dog på besøg, er planen) så ville jo være perfekt, hvis vi ku blive gravide lige før jeg rejser :). Hmm tror vi dropper pillerne efter denne pakke og så bruger anden beskyttelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER