Jackie

Smalltalk

188 indlæg i dette emne

Øv total træls start på barsel ;( var i går til jordmoder og fik at vide jeg skulle have taget blodprøver for begyndende leverkløe, samt at baby havde sat sig fast, men hun tror det er numsen nedad, nu står den så på scanning i morgen og evt. Snak om kejsersnit.. Hvis der er leverkløe skal jeg vel i noget behandling? Ellers ville de måske tage ham ud inden for 2 uger... Men mon ikke min jordmoder kørte det lidt op..?? Heldigvis var der god hjertelyd og har mange bevægelser i løbet af dagen ;) skal lige nævnes at jeg er 36+4 så det er jo helt harmløst hvis han kommer nu ;) og jeg vil da også helt sikkert hellere have planlagt kejsersnit end akut så det er jo fint jeg lige skal til en tjekker, men ikke lige det vi havde drømt om.

Måske vi skal se at få os gjort babyklar herhjemme ;) hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv total træls start på barsel ;( var i går til jordmoder og fik at vide jeg skulle have taget blodprøver for begyndende leverkløe, samt at baby havde sat sig fast, men hun tror det er numsen nedad, nu står den så på scanning i morgen og evt. Snak om kejsersnit.. Hvis der er leverkløe skal jeg vel i noget behandling? Ellers ville de måske tage ham ud inden for 2 uger... Men mon ikke min jordmoder kørte det lidt op..?? Heldigvis var der god hjertelyd og har mange bevægelser i løbet af dagen ;) skal lige nævnes at jeg er 36+4 så det er jo helt harmløst hvis han kommer nu ;) og jeg vil da også helt sikkert hellere have planlagt kejsersnit end akut så det er jo fint jeg lige skal til en tjekker, men ikke lige det vi havde drømt om.

Måske vi skal se at få os gjort babyklar herhjemme ;) hehe..

Puha, sikke en masse ting lige at skulle tage stilling til! Men synes også det er rigtig rart at de scanner dig for at se hvordan hovedet ligger så du kan planlægge kejsersnit! Jeg er ikke meget for kejsersnit men vil til en hver tid vælge et planlagt frem for et akut som er det jeg mest frygter.

Men ja, det lyder som om det godt kan betale sig at gøre helt klar derhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv total træls start på barsel ;( var i går til jordmoder og fik at vide jeg skulle have taget blodprøver for begyndende leverkløe, samt at baby havde sat sig fast, men hun tror det er numsen nedad, nu står den så på scanning i morgen og evt. Snak om kejsersnit.. Hvis der er leverkløe skal jeg vel i noget behandling? Ellers ville de måske tage ham ud inden for 2 uger... Men mon ikke min jordmoder kørte det lidt op..?? Heldigvis var der god hjertelyd og har mange bevægelser i løbet af dagen ;) skal lige nævnes at jeg er 36+4 så det er jo helt harmløst hvis han kommer nu ;) og jeg vil da også helt sikkert hellere have planlagt kejsersnit end akut så det er jo fint jeg lige skal til en tjekker, men ikke lige det vi havde drømt om.

Måske vi skal se at få os gjort babyklar herhjemme ;) hehe..

Ja det kunne da godt være du lige skulle vaske en sok og en hue, hvis vi pludselig er ude i ekspresslevering 3 uger før termin ^_^ Selvom det ikke lige var den melding du havde forventet, så er det dejligt at alt ellers virker fint med masser liv og god hjertelyd.

Så må du lige skrive hvordan det gik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til bare at være kontaktblødning. Her i slutningen af graviditeten er der jo ekstra tryk på blodkarrene, og det gør nok at sandsynligheden for små blødninger, er stor. Men hør jordemoderen ad :-) God tur!

Det var forresten bare kontaktblødning så intet farligt :) Havde nu heller ikke regnet med andet, men rart lige at få jordemoderens ord for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til 3. Jordemoder besøg i dag - bebs er skønnet til ca 2700 gram her 35+4 :) hun står ikke helt fast, men vender rigtigt - og skulle ikke have mulighed for at lave en "u-vending" ;)

Vi talte lidt om amning i dag, og hun fortalte om det forskningsprojekt der hedder Amning - en tryg start :) er der andre der skal være med i det?

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til 3. Jordemoder besøg i dag - bebs er skønnet til ca 2700 gram her 35+4 :) hun står ikke helt fast, men vender rigtigt - og skulle ikke have mulighed for at lave en "u-vending" ;)

Vi talte lidt om amning i dag, og hun fortalte om det forskningsprojekt der hedder Amning - en tryg start :) er der andre der skal være med i det?

Diana

Ja det er mit sygehus også med i :-) Jeg var jordemoderstuderende på det tidspunkt hvor der var kursus i det på sygehuset, så jeg er meget spændt på det :-) Det er ikke så meget anderledes end hvad man hidtil har gjort, men budskabene er mere enkle og man har fokus på barnets omstillingsproces.. Jeg glæder mig til at prøve det af :-) Var også til Jordemoder idag, så blev også introduceret for det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kæresten fik travlt i værelset den anden dag, så nu er det malet færdigt ;) hehe.. Er spændt på scaningen her kl. 10, men det er rigtigt det er dejligt at han er frisk og hjertelyden er god, det gør da at man ikke bekymrer sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, scaning så fin ud og han ligger med hovedet godt nede i bækkenet, så jeg får heldigvis lov at føde selv, blodprøvern så fin ud og min kløe er højest sandsynligt bare varmeknobber eller andet graviditetsbetinget men ikke noget med leveren ;) det var det jeg var mest bekymret for.. Så nu kan jeg nyde de sidste uger uden bekymringer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, scaning så fin ud og han ligger med hovedet godt nede i bækkenet, så jeg får heldigvis lov at føde selv, blodprøvern så fin ud og min kløe er højest sandsynligt bare varmeknobber eller andet graviditetsbetinget men ikke noget med leveren ;) det var det jeg var mest bekymret for.. Så nu kan jeg nyde de sidste uger uden bekymringer..

Dejlige nyheder :glad Så må du rigtig nyde den sidste tid! Og dejligt at han rent faktisk ligger den rigtige vej, så er der den bekymring mindre også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, scaning så fin ud og han ligger med hovedet godt nede i bækkenet, så jeg får heldigvis lov at føde selv, blodprøvern så fin ud og min kløe er højest sandsynligt bare varmeknobber eller andet graviditetsbetinget men ikke noget med leveren ;) det var det jeg var mest bekymret for.. Så nu kan jeg nyde de sidste uger uden bekymringer..

Super gode nyheder - det var dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare vildt at den første i vores termingruppe har født!!! :o Ih hvor er det spændende snart! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes baby er nu 2900 gr. og det ser ud til at jeg IKKE har lussingesyge men får endelig svar mandag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes baby er nu 2900 gr. og det ser ud til at jeg IKKE har lussingesyge men får endelig svar mandag!

Så er baby da snart klar til udgang :) wuhuuu! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder lige og nyder lyden af vaskemaskinen der kører i køkkenet... Fantastisk endelig at have egen maskine! Så er det næsten ærgerligt at jeg allerede har vasket alt babytøjet i 50 og 56 nede i vaskekælderen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder lige og nyder lyden af vaskemaskinen der kører i køkkenet... Fantastisk endelig at have egen maskine! Så er det næsten ærgerligt at jeg allerede har vasket alt babytøjet i 50 og 56 nede i vaskekælderen :D

Woop! Dejligt for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay jeg har haft lussingesyge som barn og har ingen problemer nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet mig selv en fridag fra sofaen - er ved at blive sindsyg af at ligge her!

Så nu tager hele familien på roadtrip til mormor og morfars sommerhus, og bliver opvartet...

Frokost og aftensmad, i solen - jeg trænger til at blive luftet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet mig selv en fridag fra sofaen - er ved at blive sindsyg af at ligge her!

Så nu tager hele familien på roadtrip til mormor og morfars sommerhus, og bliver opvartet...

Frokost og aftensmad, i solen - jeg trænger til at blive luftet!

Det kan jeg godt forstå - håber I nyder dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt af at føle mig som en hval :-(

Men vi har fået taget mavebilleder i dag og tror de blev ret gode. Glæder mig meget til at se resultatet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt hval-følelsen! Godt det snart er ovre :)

Håber vi får lov at se billeder når du får dem! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh som det niver i underlivet disse dage.. Den velkendte følelse af menstruationsagtige smerter. Er det sådan det føles, når hovedet borer sig god nedad på plads??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh som det niver i underlivet disse dage.. Den velkendte følelse af menstruationsagtige smerter. Er det sådan det føles, når hovedet borer sig god nedad på plads??

Sådan har jeg også haft det i et par dage nu, og mistænker lidt det er fordi han sætter sig fast :-) Min mave synker langsomt mere og mere de her dage :-) Dejligt der snart sker lidt med kroppen, synes det hele har stået stille længe nu, så dejligt at kroppen begynder at reagere på den snart komme fødsel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh som det niver i underlivet disse dage.. Den velkendte følelse af menstruationsagtige smerter. Er det sådan det føles, når hovedet borer sig god nedad på plads??

Hmm, er menslignende smerter ikke begyndende veer? ;) Jeg har også flere smerter dernede, men det er mere bækkenet der gør mere ondt. Trorog håber da også det skyldes atvhan prøver at komme tættere udgangen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, er menslignende smerter ikke begyndende veer? ;) Jeg har også flere smerter dernede, men det er mere bækkenet der gør mere ondt. Trorog håber da også det skyldes atvhan prøver at komme tættere udgangen :D

Tror ikke det er begyndende veer.. Men ved det selvfølgelig ikk, har jo aldrig prøvet det :P Men det føles mere som om det hele bare giver sig dernede og det gør jeg blir lidt øm. Og så hjælper det nok ikk at lillepigen hygger sig gevaldigt med min venstre hofte i dag... Av!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår blev jeg færdig med de sidste baby forberedelser. Så hvis Bæbs melder sin ankomst nu, er det bare rigtig fint! Jeg er kun 37+4, så der går nok lidt tid endnu.

Men nu er jeg begyndt at blive utålmodig så jeg er begyndt at broderer et juletræs tæppe! Hvad sker der lige for det altså :-S Hehe

jeg har de sidste par dage haft ekstrem halsbrand. Er der nogle der har nogle gode råd? Jeg er ikke meget for at skulle tage lægemidler, så håber lidt jeg kan holde det ud uden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER