Kanske

..

22 indlæg i dette emne

Uh... Er ked af at være en lyseslukker, men personligt havde jeg bare droppet alt om at komme til koncerten :blush Men jeg håber da for jer, at I finder en løsning, så I kan komme afsted :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg tror desværre den bliver svær :(

Umiddelbart vil mit løsningsforslag være, at tage baby og bedsteforældre med til København så de kan passe under koncerten. Men jeg ved slet ikke om baby må køre så langt når han ikke er ældre?

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé at tage både baby og bedsteforældre med :super Men nej, det er ikke helt sundt for en lille babyryg at sidde så længe i autostol :unsure Måske kunne man finde billige flybilletter? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller tage toget. Der er man jo virkelig fri til at gøre som man vil, skifte, amme, trille barnevogn osv....

Kan godt forstå du gerne vil høre Tenacious D!! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh... Er ked af at være en lyseslukker, men personligt havde jeg bare droppet alt om at komme til koncerten :blush Men jeg håber da for jer, at I finder en løsning, så I kan komme afsted :goodluck

:ditto

Jeg havde aldrig gjort det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg skudt en stor, fed, hvid pil efter - sorry to say...

Jeg kunne slet ikke forestille mig at være væk fra et måned gammelt spædbarn andet end max et par timer - og er stensikker på, at om så det var en liveoptræden af Vor herre selv, så ville jeg slet ikke have lyst på det tidspunkt.

Bedsteforældrene kunne selvfølgelig godt passe barnet, men det skulle være noget akut og uundgåeligt, hvis jeg skulle gøre det...

Vi har aflyst sommerrejse, bryllupper og stort set alt andet de første 2-3 måneder efter fødslen. Jeg vil have ro til os selv og vores baby, og jeg synes ikke om lange køreture, fremmede mennesker og stress. I hvert fald ikke før jeg har en fornemmelse af, hvilken lille sjæl det er, vi får ud til os og hvordan jeg bliver som mor. Så kan vi altid booke kalenderen igen, hvis det viser sig at der er plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ville jeg nok også skyde en hvid pil efter hvis det var mig... Min baby var 11 uger da han blev passet i 1½ time og det var kun fordi jeg skulle noget akut

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov fik lige sluttet lidt for hurtigt ;) Og Mathias er også mit 3. barn og alligevel synes jeg det er svært at være væk fra ham, de 1½ time var mere end rigeligt for mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, den er svær!! Jeg ville nok blive hjemme.. Jeg har selv en datter, der absolut ikke vil have flaske, så det kan jo også blive et evt problem.

Håber du finder ud af det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det. Sofia blev passet i 3 timer da hun var 2 mdr fordi vi sku prøve ny bil, og jeg var tudefærdig! Desuden ville jeg også være bekymret for at ødelægge mælkeproduktionen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh... Er ked af at være en lyseslukker, men personligt havde jeg bare droppet alt om at komme til koncerten :blush Men jeg håber da for jer, at I finder en løsning, så I kan komme afsted :goodluck

:ditto

Jeg ville slet ikke have haft overskud til det, så hurtig efter, og ville slet ikke kunne overskue, hvordan jeg skulle få det Helle til at gå op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg KUNNE ikke... (Undskyld) men jeg ville ikke være i stand til på nogen som helst måde at undvære mit spædbarn. Jeg ville være total bustet af træthed og ikke kunne nyde koncerten alligevel. Jeg ville tænke på mit barn hele aftenen og alt den stress der er forbundet med at få tingene til at fungere ville bare ikke være det værd. Mie er selvfølgelig mit første barn og det kan være det er anderledes med nr 3. Men jeg ville som Maustique ikke lægge planer de første 3 mdr af mit barns liv. Man kan få et kolik barn der aldrig sover og kun kan finde ro i mors arme, man kan få et barn der nægter sut og flaske og er 100% afhængig af mors bryster. Ja der er MEGET der kan gå galt.

Det kan sågar ligge lige midt i et tigerspring!!!

Nej jeg ville ikke gøre det. Men håber da i får et super nemt barn og det hele flasker sig så du kan komme afsted :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh... Er ked af at være en lyseslukker, men personligt havde jeg bare droppet alt om at komme til koncerten :blush Men jeg håber da for jer, at I finder en løsning, så I kan komme afsted :goodluck

:ditto Ida var tre måneder da hun blev passet første gang, og det havde jeg det bestemt ikke spor godt med. Men købt billetter til "Hobbitten" allerede inden jeg vidste jeg var gravid, så afsted skulle jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af dem, der ville gøre, men har også en utrolig nem datter, som godt vil tage flaske og ikke har reageret på tigerspringene (hun er nu snart 3 måneder). Skulle vi gøre det, ville vi køre hjem efter koncerten, hvilket vi har gjort flere gange tidligere fra koncerter i København, og vi bor også i nærheden af Århus. Alternativt ville jeg, som andre foreslår, lokke bedsteforældrene med til København og få dem til at passe den lille under koncerten. Ifølge min SP er det ikke noget problem for den lille at klare køreturen, da ny forskning har vist, at det er en skrøne, at en lang tur i autostolen skulle skade den lilles ryg, når det ikke er noget, man gør hver dag.

Jeg tager selv en overnatning i London med en gruppe veninder, når min datter er knap 5 måneder, da mit favoritband spiller koncert der. Billetterne blev solgt før, jeg skulle føde, så jeg var ikke klar over, hvordan jeg ville reagere efter fødslen og, hvilket barn vi ville få, men jeg valgte at købe billetten og så tage det som det kom og evt. droppe turen, hvis det viste sig ikke at være praktisk muligt. Det er så godt nok faderen, der passer den lille, mens jeg er afsted, så her har ikke været noget dilemma omkring pasningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til koncert da C var 2 mdr. mens min mand passede C. Det krævede godt nok noget tilvendelse inden jeg kunne nyde koncerten.

Jeg var meget tæt på at springe fra - jeg havde købt billetten da jeg var 1-2 mdr. henne og var sikker på at jeg sagtens vil kunne undvære hende de 2-3 timer, men fuck det var hårdt og jeg vil ikke gøre det igen en anden gang.

Edit: Jeg ammede, da C ikke vil tage flaske.

Ifølge min SP er det ikke noget problem for den lille at klare køreturen, da ny forskning har vist, at det er en skrøne, at en lang tur i autostolen skulle skade den lilles ryg, når det ikke er noget, man gør hver dag.

Det er heller ikke nødvendigvis for ryggens skyld i den alder.

Jeg har tidligere fundet denne tråd: http://www.baby.dk/d...i-autostol.aspx

Nederst begynder debatten:

Jeg researchede en hel del på det. I DK hedder anbefalingen 30 min. om dagen/ ad gangen. Helst om dagen, men ellers må man dele sin tur op med mange pauser. Gælder ISÆR indtil den lille selv kan holde hovedet. Så det vil måske typisk sige (hvis man skal generalisere) til ca. 3 mdrs alderen.

Selvfølgelig kan man gøre som man vil, men jeg mener faktisk, man skal tage disse retningslinjer ret seriøst:

I New Zealand har en professor i medicin forsket i emnet. Og han har lavet en række forsøg med nyfødte i autostole (efter mystiske vuggedødslignende episoder, hvor babyer har været ude at køre). Det viser sig, at en stor procentdel af nyfødte, som sidder og sover i autostol under søvnen oplever apnølignende tilstand. Dvs. de ikke får ilt nok, og blodets mætning falder 20% ca.. (husker jeg). Det skyldes (måske) at hagen falder for langt ned mod brystet under søvnen pga. stillingen, og det lukker af for ideel vejrtrækning hos en hel del børn. 12396.png

I DK har vi haft to registrerede tilfælde (inden feb. 2009), hvor spædbørn er døde i autostol i forbindelse med køretur. Man har kaldt det vuggedød. Og sygehusene (det ene var Skejby) vil ikke gå mere ind i det, da man jo ikke kan bevise andet, end at barnet er dødt uforudsigeligt.

Jeg talte med New Zealandsk forsker, og han var ikke i tvivl om, hvad dødsfaldene herhjemme skyldtes. Men igen: Umuligt at bevise efterfølgende. Derfor laver han nu sine undersøgelser, som forhåbentlig efterfølgende kan udstikke konkrete og velfunderede retningslinjer omkring brug af autostol til babyer. Han nævnte, egentlig sjovt at tænke på, at langt de fleste (forsøgs)babyers iltmætning steg, når man under forsøg blot fjernede den pude/stykke isolering, som sidder bag nakken på dem. Dette kan dog gøre stolen mindre sikker under eventuel ulykke....

Men altså mit knudrede råd: Max 30 min (uden pause), og så længe barnet er lille (under 3 mdr. ca.) så have medpassager, som kan sikre sig, at vejrtrækning mv. går fint også under søvnen... Kan være, det lyder hys, men altså... Jeg har siddet med mails fra nybagte forældre til - efter julebesøgstur - død lille dreng... 12365.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skræmmende.... altså jeg syns det er ret let at ha baby med i toget, man skal bare huske at bestille plads til barnevognen.

Selv ville jeg droppe at ta til koncert væk fra så lille en baby. Nu kender jeg ikke datoen for koncerten, men tænk hvis du gik over tid og baby kun er 2-3 uger gl og ikke en måned (det kan også ske for flergangsmødre...) Jeg har selv ikke haft svært ved at være væk fra mine babyer i ½-1 time, lige til en hurtig indkøbstur, men så heller ikke længere! Men ja der har vi kvinder det forskelligt kan jeg godt høre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne jo også sejle fra Århus til odden, også køre den ret meget kortere tur til parken derfra :) Jeg ville nok selv vælge IKKE at tage afsted... Men altså, da Camille var 6 uger, tog jeg da 5-6 timer afsted til Tyskland for at købe ind til barnedåben.. Men der savnede jeg hende også MAX bagefter, og det var farmand som passede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de fleste andre ville jeg personligt ikke tage afsted, men det er jo dit valg alene. Så længe du har det godt med det er der ikke noget i vejen for det.

Mit forslag er også at tage toget, da det er klart den nemmeste måde at rejse med baby. Og så tage bedsteforældrene med, så kan de gå tur med barnevognen osv imens i er inde til koncerten. Hvis i vil tage bilen, så kan sådan en autostol hvor baby ligger helt ned være en mulighed (baby-safe sleeper http://www.babysam.dk/baby-safesleepern-black-4000984065237), så er der ihvertfald ikke noget med at det er skidt for baby's ryg eller vejrtrækning at køre langt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til at køre langt, så lejede vi en kørelift til Sofia da hun var helt lille. Det er en lift der bliver spændt fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til at køre langt, så lejede vi en kørelift til Sofia da hun var helt lille. Det er en lift der bliver spændt fast.

Tror det er lidt det samme som jeg linkede til i min post.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig: koerelift og bedsteforaeldre med til Kbh eller tog.

Men jeg ville ikke selv have lyst til at goere det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER