lii

Åhh.... :(

23 indlæg i dette emne

Mit lille pus er begyndt at skele.... :( Når vi står langt fra ham og han skal fokusere på os, følger hans højre øje ikke helt med :(

Så nu skal vi have tid hos øjenlægen :(

Nogen, der har erfaring med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine nevøer har begge briller af den grund, og jo før de får deet jo større mulighed er der for at de kan rette deres syn selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Briller? Til så små børn? Ej, hvor sejt :) Så bliver han mors lille brilleabe ;)

Bare det så retter sig, så gør det ikke så meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Briller? Til så små børn? Ej, hvor sejt :) Så bliver han mors lille brilleabe ;)

Bare det så retter sig, så gør det ikke så meget :)

Vores mindste nevø fik briller da han var knap 6mdr og ja de bliver på ham, og hans syn er blevet meget bedre og han er lige fyldt 2 han har faktisk lige fået nye briller sm er mindre i styrken det er da bare flot

Og briller de er seje .-))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rart at høre, at det kan afhjælpes lidt!

Jeg synes jo bare, det er helt forfærdeligt, at så små børn skal have briller, for jeg har aldrig selv brugt briller eller noget - men det her kan vel siges at være lidt ligesom at få bøjle på... Og DET har jeg prøvet med godt resultat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... så blev det endelig tid til øjenlægen. Jeg skulle selvfølgelig på kursus, så det blev manden, der måtte med. Og den besked, han kom hjem med, var ikke særligt fed...

MF har ekstremt dårligt syn på begge øjne - det hedder +6 på begge, hvor det normalt er +2 - ikke at jeg ved, hvad det betyder udover at han skal have briller... eller rettere... colabunde :(

Det er jeg faktisk lidt ked af. Men det, der gør mest ondt er, at han måske aldrig rigtig har set verden endnu... eller hvad?

Jeg forstår det bare ikke, for han går ikke ind i ting, han tumler ikke rundt, han kan SAGTENS finde små bitte krummer osv. Jeg fatter heller ikke, hvad briller skal kunne gøre ved den skelen, han viser. Er der nogen her, der ved det? Jeg BURDE have været med ved øjenlægen, kan jeg godt se ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syn kan ændre sig ret hurtigt og så tilpasser man sig det syn man har. måske derfor han er så sej som han er. Når han blir gammel nok til at forstå ikke at klø sig vildt i øjnene, så er der kontakt linser :)

Men glæd dig til at se hvor godt det går når han rigtig kan se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik briller da jeg var 3, og jeg kunne ikke tænke mig at komme af med dem, for "fryser" mine øjne nar jeg ikke har dem på ude og blinker helt vildt når det regner. Jeg har kun + 1 på mine så kan godt se uden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syn kan ændre sig ret hurtigt og så tilpasser man sig det syn man har. måske derfor han er så sej som han er. Når han blir gammel nok til at forstå ikke at klø sig vildt i øjnene, så er der kontakt linser :)

Men glæd dig til at se hvor godt det går når han rigtig kan se :)

Ja, kontaktlinser forhåbentlig - ved ikke, hvor høj styrke de fås i - men det finder vi jo ud af... :-S På den anden side, så er de sikkert blevet SUPER gode til laseroperationer til den tid ;)

Og ja, jeg glæder mig godt nok til at se, om det gør en forskel... Det MÅ det ganske enkelt gøre! Glæder mig sådan til at se det! :)

Altså når det nu SKAL være.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik briller da jeg var 3, og jeg kunne ikke tænke mig at komme af med dem, for "fryser" mine øjne nar jeg ikke har dem på ude og blinker helt vildt når det regner. Jeg har kun + 1 på mine så kan godt se uden

Sjovt, at man rent faktisk kan fryse sine øjne :) Men jeg tror, jeg ved, hvad du mener - der er jo ikke længere noget, der "dækker" for vind og vejr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kontaktlinser forhåbentlig - ved ikke, hvor høj styrke de fås i - men det finder vi jo ud af... :-S På den anden side, så er de sikkert blevet SUPER gode til laseroperationer til den tid ;)

Og ja, jeg glæder mig godt nok til at se, om det gør en forskel... Det MÅ det ganske enkelt gøre! Glæder mig sådan til at se det! :)

Altså når det nu SKAL være.. :)

ret høje :) Bruger selv -8,5 og -6,5 og jeg mener de går til 13 i begge retninger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan briller retter op på skelen ved jeg ikke -

Men jeg ved at de kan gøre det! Der er godt nok en væsentlig aldersforskel... Men min mand er pil skeløjet når han tager sine briller af - når de er på er der INTET at se (blev pænt forskrækket første gang jeg så ham uden briller - med al respekt så ligner han en retarderet fidus uden briller... Altså når man nu er vant til 'lige øjne' under brillerne :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han skal nok blive mor's lækre brilleabe :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(blev pænt forskrækket første gang jeg så ham uden briller - med al respekt så ligner han en retarderet fidus uden briller...

:lolhit hahahahaha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ret høje :) Bruger selv -8,5 og -6,5 og jeg mener de går til 13 i begge retninger. :)

Nååå, ok, jamen så er det jo ikke så slemt :) Jeg tænkte, at det nok ikke kunne lade sig gøre, fordi jeg tænker på de briller, man havde i gamle dage, der bare var mega tykke... og sådan nogle tilsvarende linser er nok ikke liiiiige så rare at have på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han skal nok blive mor's lækre brilleabe :kuller

Ja :) selvfølgelig :)

Ved I hvad? Vil simpelthen sige tusind tak for jeres input! Det er rigtig, rigtig rart at høre, at der altså er folk, der "overlever" med briller... ja, det kan lyde fuldstændig åndssvagt, når jeg siger det. Jeg har bare altid været så priviligeret, at jeg ikke har haft behov for at bruge dem, så det er jo en helt ny verden for mig :)

Ha, jeg kan endda gøre et stort nummer ud af, hvordan man tackler, at de dugger, når man kommer indenfor... Men min dp var så rar at give mig det staldtip, at man bare BAKKER ind... Hihi, så var dét jo ligesom løst :)

Og optikeren siger, at børn har en helt anden logik end os voksne - hvis vi får briller, er det ikke sikkert, vi gider at bruge dem, men når børnene får det, og de finder ud af, at de ser bedre, ja, så beholder de dem på i en grad, så vi bliver overraskede.

Håber sådan, at vi får dem idag! Glæder mig så meget til at se, hvor stor forskel de gør!!! :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååå, ok, jamen så er det jo ikke så slemt :) Jeg tænkte, at det nok ikke kunne lade sig gøre, fordi jeg tænker på de briller, man havde i gamle dage, der bare var mega tykke... og sådan nogle tilsvarende linser er nok ikke liiiiige så rare at have på ;)

:lolhit Nej det ville bestemt ikke være rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi fået en Fessor.... De passer ham fint - de ser lidt større ud her, end de er i virkeligheden. Og de er VILDT stærke!!! ALT bliver bare sløret, når jeg kigger i dem...

Vi kan dog ikke mærke en synderlig forskel... Men nu har han jo også kun haft dem siden torsdag. Og han er ved at være god til at have dem på. Så de gør formentlig en forskel for ham ;)

post-979-043325700 1299440859_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været i samme situation... Min søn gik heller ikke ind i ting eller noget men begyndte også en dag at skele...

Vi kom til øjenlægen og han havde plus 10 og plus 11 - vildt...

Han fik naturligvis briller og det har gjort vildt meget for ham - både udviklingsmæssigt og fremtoning..

MHT skelen, så begynder øjne at skele hvis de bliver overanstrengt og det må man jo sige at de er når brillerne skal være så stærke...

Vores søn har nu haft briller i 1½ år og vi er super super glade for dem alle sammen...

Skriv endelig hvis du har spørgsmål... gerne en PM for jeg tjekker ikke så tit...

Janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det var meget! Men ja, briller kan virkelig afhjælpe det! Vi er blevet rigtig glade for det nu, selvom vi lige skulle vænne os til det :)

Nu skal vi bare holde øje med, at han ikke begynder at skele MED brillerne på - for så skal han reguleres i styrke... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv brugt briller siden jeg var barn, og kan kun sige at jeg ville heller ha briller end ikke kunne se.

Jeg fik kontaklinser da jeg var 14 og havde det til jeg var omkring 27, hvor jeg fik en laseroperatio. jeg havde -7 på begge øjne og ser perfekt idag :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ældste fik briller i februar. Jeg havde slet ikke gættet at han så dårligt! Han er rimelig nærsynet. Det var lægen der opdagede det til 4 års undersøgelse. Kan godt forstå du undrer dig over, han ikke er gået ind i ting osv. Min søn har altid været meget dygtig til at cykle, balance og fodbold, men ikke så glad for at tegne og den slags. Min øjenlæge sagde at børn tilpasser sig deres syn virkelig godt, de har jo aldrig prøvet andet!

Jeg er selv brille-begynder og syntes faktisk det var ret forfærdeligt at min smukke dreng skulle gå med "cola-bunde", men nu har han haft dem i 5 måneder og det har bare givet os en meget gladere dreng!! Han var altid pivet om eftermiddagen og sov meget. Nu er han frisk til kl 20 og piver aldrig!

Forstår godt du er lidt ked af det, men det går over! Jeg har snart vænnet mig til at brillerne bare er en del af ham! Og han VIL have dem på! ALTID! Han bliver virkelig sur hvis han ikke lige kan finde dem, og forlader aldrig huset uden! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst de andre svar, men det er meget normalt, at små børn skeler. Det skal de nok få rettet op på :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER