lii

Åhh.... :(

32 indlæg i dette emne

:kram Tak :)

Ja, det påvirker mig - lidt som om, det er verdens undergang, men det ER det ikke - det skal mit hjerte bare lige blive enig i ;)

Og ja, man kan godt være en god musiker, selvom man har briller *griner* Dem, vi har bestilt, ligner faktisk dem, Clapton har på i videoen... :balloon

Det er helt klart og det kan jeg også sagtens forstå :kiss: Snakkede med Lars om det da jeg havde læst det og fik lige et flashback til dengang hvor Emilie fik diagnosen astmatisk bronkitis og skulle bruge nesspacer (maske) ved astmatisk anfald...puhhh jeg følte det var MIG der havde givet hende sygdommen :( Jeg græd første gang hun skulle ha maske, fordi hun også græd og vred sig....klart det er væmmeligt første gang man får en maske mast ind foran luftvejene og der bliver holdt fast....jeg ville da også skrige! Og man kan bare ikke forklare dem det! :(

Men i dag er det bare masken...hun holder den selv og det hele!! :D Den er lige så farlig som hagesmækken :) Hehe....

Ja...manner!! Han blir da fin! :) John Lennon er heller ikke skidt til at lave musik jo....eller Elton John men han er jo ikke lige så fed at sammenligne sig med :D Han dyrker nærmest briller! :)

Glæder mig ustyrligt til at se ham med de briller, er spændt på om i kan få ham til at lade være med at hive dem af! Emilie nægter kategorisk at ha hårbøjle, hårspænder, dimsedutter eller andet på hovedet....hun kaster det af sig! Tror hun skulle ha brillerne limet på, hvis hun sku ha nogen :D

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå... så blev det endelig tid til øjenlægen. Jeg skulle selvfølgelig på kursus, så det blev manden, der måtte med. Og den besked, han kom hjem med, var ikke særligt fed...

MF har ekstremt dårligt syn på begge øjne - det hedder +6 på begge, hvor det normalt er +2 - ikke at jeg ved, hvad det betyder udover at han skal have briller... eller rettere... colabunde :(

Det er jeg faktisk lidt ked af. Men det, der gør mest ondt er, at han måske aldrig rigtig har set verden endnu... :(

Jeg forstår det bare ikke, for han går ikke ind i ting, han tumler ikke rundt, han kan SAGTENS finde små bitte krummer osv. Jeg fatter heller ikke, hvad briller skal kunne gøre ved den skelen, han viser. Er der nogen her, der ved det? Jeg BURDE have været med ved øjenlægen, kan jeg godt se ;)

Min søster har +6 og +7 og hun har prøvet at fortælle mig hvordan hun ser uden briller og den måde hun kan finde små (og store) ting på er farve forskelle og ikke at hun tydeligt kan se farverne men nogle farver er mørkere/lysere end andre - brødkrummen på det hvide bord er meget mørker...

Min søster fik først briller da hun var 3 år, de små lærer hurtigt at tilpasse sig deres situation - især når de ikke har kendt andet. Hans skelen kommer af at han prøver at fokusere på de ting han ser på.

Ang hans skelen: når han får sine briller skal du prøve at låne dem, så får du et nogenlunde billede af hvad han har set ind til nu, prøv at fokusere på noget - jo mere du selv skeler jo tydeligere bliver tingen, det er derfor han skeler nu, det skulle gerne forsvinde i løbet af et par uger.

Find trøst i at han bliver rigtig glad for sine briller når han har vænnet sig til dem :goodluck

Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig sådan til at høre hvordan det går!?!? :)

Hvad siger han til at gå med sine briller? Hvad var hans reaktion? Vil han beholde dem på? Har i fornemmet at der er en forskel på hans syn - motorik etc. med briller? Altså før og efter?

Nai hvor er det spændende! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vores lille fessor haft brillerne i nogle uger - kan faktisk ikke længere huske, hvor længe.... :o og det er jo cool :)

Optikerens profeti er simpelthen gået i opfyldelse, for han vil gerne have brillerne på OG beholde dem på. Selv når vi er ude at cykle eller bøvler rundt eller andet. Så jeg tror da seriØST, at de hjælper!!! :super

Hans skelen er også aftaget - men det er jo klart, når han har brillerne på hele tiden :) Hey, Pia forresten, tusind tak for forklaringen!

Mht. motorik så er der faktisk ikke den store forskel at spore. Han går lidt tættere på tingene, fx bordkanter, for nu kan han se, hvor de er helt præcist ;)

Han stormer stadig rundt, hvor jeg egentlig havde forventet, at han ville sætte sig mere ned og fordybe sig, men det gør ha ikke. Han er åbenbart bare aktiv ;) Men han HAR da tegnet lidt.

Og så er det skægt at se ham række ud efter noget.... Det er som om, hans sam-syn - eller hvad sådan noget nu hedder - fungerer forskelligt alt efter om det er med eller uden briller - han lægger fx målrettet hånden LIGE ved siden af den ting, han ville snuppet. Og så prøver han lige igen og så er den der. Jeg har kun set det et par gange, men det har set sjovt ud, for han er selvfølgelig blevet overrasket over, at han ikke fik fat i tingen, når han nu mente, den lå lige der!

Når JEG kigger igennem brillerne, er det HELT vildt utydeligt! Virkelig HELT vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÆÆÆÆÆÆlsker bare mine briller og min cykelhjelm!

post-979-013664700 1300439230_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh hvor er det godt nyt!!! Har sgu været lidt bekymret for dig og Hj....MF skal nok klare den, men i lød helt slået ud....Hvor er det skønt han bare braser derud af! :) Skønt skønt skønt!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÆÆÆÆÆÆlsker bare mine briller og min cykelhjelm!

Hold k... hvor er han altså bare kær! :loveshower

Hvor er det dejligt at høre at han allerede har vænnet sig til brillerne og bare stormer afsted som før. :bunny :bunny :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER