lii

Åhh.... :(

32 indlæg i dette emne

Mit lille pus er begyndt at skele på det ene øje :( Når vi står langt fra ham og han skal fokusere, følger højre øje ikke helt med :(

Sidder lige og venter på at øjenlægens tidsbestilling går igang....

Nogen, der har erfaringer med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har desværre ikke noget erfaring, men håber da ikke det er noget alvorligt! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø skeler og det er blevet afhjulpet med briller...

Men her er det noget med arv, for hans mor skeler også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm....næhh? Snakkede du med øjenlægen eller var det kun tidsbestilling? Håber alt er vel! :kiss:

Jeg har haft en pige i min sidste børnehave som havde plaster på det ene øje nogle timer ad gangen på det "raske" øje, for at tvinge det andet til at kigge lige ud. Efter madpakkerne lagde vi plasteret ud i hendes taske og i dag skeler hun slet ikke :)

Men hun var også brillebærer....Ved at der ikke er nogen af jer der skeler....kun efter en munter nytårsaften, men det skyldes måske noget andet ;) Men måske det bare er en overgang? Aner det ikke men ønsker jeg al held og lykke! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh... så skal vi have en lille brilleabe ;) Hvis bare det kan afhjælpe, så er det fint! :)

Skal til skele-dame d. 22/2, så der er da lidt ventetid... men sekretæren sagde, at det ikke gjorde så meget med en måned fra eller til... Hmm.... <_< Vil da bare have noget gjort ved det NU! :)

Måske vi bare skal give ham klap for ;) Sørøver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jow på med en sørøverklap :)

Ej det er slet ikke sikkert han skal ha briller....måske når det at rette sig selv inden? Jeg tænkte på, er der ikke noget med at øjnene vokser i hver deres tempo...altså ikke MEGET men bare sådan en lille smule forskelligt? Måske er det bare det? At det ene øje lige er et par minutter "bagud i sin udvikling" .....LOL Hvordan

filan formulerer man det lige på lægesprog? :D Du ved hvad jeg mener! :)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jow på med en sørøverklap :)

Ej det er slet ikke sikkert han skal ha briller....måske når det at rette sig selv inden? Jeg tænkte på, er der ikke noget med at øjnene vokser i hver deres tempo...altså ikke MEGET men bare sådan en lille smule forskelligt? Måske er det bare det? At det ene øje lige er et par minutter "bagud i sin udvikling" .....LOL Hvordan

filan formulerer man det lige på lægesprog? :D Du ved hvad jeg mener! :)

Kram

Muhahahhahah! Vi giver det lige et par minutter *griner*

Nej, men prøv lige at se det billede her.... Det er selvfølgelig også et pletskud, men..... altså.... <_< Og det er bare noget snyd, for for et par måneder siden var der INGENting! :blink

Håber virkelig, det retter sig efter "et par minutter" ;)

post-979-062394200 1294776375_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej dog, det er da underligt, at det sådan bare kan komme!? Det bliver da godt nok spændende at høre hvad de siger til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ai han ligner jo slet ikke MF ....Ja kan godt forstå dig! Det virker underligt, men jeg håber det bare er øjnenes forskellige udvikling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det føles rigtig mærkeligt, at det bare lige sådan er kommet... <_< Og ja, det kunne være skønt, hvis det bare går over - det er der også nogen, der siger, det kan.... :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med ham?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det tænkte jeg også lige.. Skeler han stadig meget??? Der er godt nok lang tid til d. 22/2!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah... jo, han skeler stadig :) Men ved I hvad LÆGEN sagde idag???

"Joo... han er lidt assymmetrisk i ansigtet - måske er det derfor.... men behold hellere din tid hos øjenlægen".

JA FOR HUNNE DA! Gad vide, om jeg får det samme at vide ved øjenlægen???!!!

Når du nu siger, at han er assymmetrisk.... hvad f.... betyder det??? *griner MEGA højt!* Fantastisk læge vi har....

Og så mente hun iøvrigt, at han har lidt mellemørebetændelse fordi han var lidt rød i ørerne og har feber, der ikke vil gå væk efter en omgang falsk strubehoste... (Han kan godt sove, han tager sig ikke til ørerne og viser ikke andre tegn på noget med ørerne.... men.... ja... )

Jeg ved altså ikke helt, hvad jeg skal synes om hendes professionalisme idag... :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej en skam jeg ikke har billederne af min datter i den alder på den her pc, hun skelede endnu mere end din søn gør :) hun var virkelig bæløjet til tider.

vi var til øjenlæge som sagde hun ville vokse fra det og hun fik ikke klap på, men altså nu er det der igen :( ikke så slemt men hun skeler svagt på det ene øje.

Vi har tid til marts (bestilte tid oktober sidste år :blink ) hun bestod heller ikke syns prøve hos lægen til 4 års undersøgelse, så jeg kan godt forstå du vil have kigget på det nu, det kan højest sandsynligt rettes op med en klap, da det nok er hans øjen muskel som er slappere i det ene øje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ai hvor er det mærkeligt hun siger sådan....måske er det mig der er skeløjet, men jeg synes ikke MF's ansigt er asymetrisk!! Hun må da ha drukket af natpotten den kone!

Nå....venter spændt på at høre om øjenlægen deler hendes ædle drik! :s :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en underlig kommentar at komme med :blink

Nu har jeg ikke set MF "live", men på dine billeder synes jeg altså ikke at han ser asymmetrisk ud :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej en skam jeg ikke har billederne af min datter i den alder på den her pc, hun skelede endnu mere end din søn gør :) hun var virkelig bæløjet til tider.

vi var til øjenlæge som sagde hun ville vokse fra det og hun fik ikke klap på, men altså nu er det der igen :( ikke så slemt men hun skeler svagt på det ene øje.

Vi har tid til marts (bestilte tid oktober sidste år :blink ) hun bestod heller ikke syns prøve hos lægen til 4 års undersøgelse, så jeg kan godt forstå du vil have kigget på det nu, det kan højest sandsynligt rettes op med en klap, da det nok er hans øjen muskel som er slappere i det ene øje

Bestilte du tid i OKTOBER???? HOLD da op en ventetid!

Ja, det med musklen er det, jeg håber på - men herregud, ellers er det jo bare en del af charmen ;) Så længe det ikke betyder dårligt syn :)

Synes iøvrigt bestemt ikke, at man kan se noget på dine billeder i din signatur - går ud fra, at det er din Ida, du fortæller om? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ai hvor er det mærkeligt hun siger sådan....måske er det mig der er skeløjet, men jeg synes ikke MF's ansigt er asymetrisk!! Hun må da ha drukket af natpotten den kone!

Nå....venter spændt på at høre om øjenlægen deler hendes ædle drik! :s :D

Muhahahhahahahahahah!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en underlig kommentar at komme med :blink

Nu har jeg ikke set MF "live", men på dine billeder synes jeg altså ikke at han ser asymmetrisk ud :lol

*griner* Tak :)

Og ganske enig :)

Jeg har virkelig ingen anelse om, hvad det betød! Og betuttet som jeg blev, ja, så glemte jeg at spørge, hvad hun egentlig mente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm bum bum. Hvordan skal jeg sige det uden at blive misforstået...... :blush

Men jeg vil give lægen en lille bitte smule ret, MEN kun ud fra billedet, da jeg kan ikke se om han sidder med hovedet lidt på skrå. Men hvis du tjekker hans linier fra øjenkrog til øjenkrog er linien ikke symmetrisk heller ikke fra ørespids til ørespids. Kan du følge mig ??

Nu kan jeg ikke huske om MF har lidt af "fladt/skæv baghoved" ?? Men jeg mener at det kan forårsage assymetriske træk.

Håber øjenlægen kan hjælpe ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm bum bum. Hvordan skal jeg sige det uden at blive misforstået...... :blush

Men jeg vil give lægen en lille bitte smule ret, MEN kun ud fra billedet, da jeg kan ikke se om han sidder med hovedet lidt på skrå. Men hvis du tjekker hans linier fra øjenkrog til øjenkrog er linien ikke symmetrisk heller ikke fra ørespids til ørespids. Kan du følge mig ??

Nu kan jeg ikke huske om MF har lidt af "fladt/skæv baghoved" ?? Men jeg mener at det kan forårsage assymetriske træk.

Håber øjenlægen kan hjælpe ham :)

Ahaaa! Det er SÅDAN, det kan forstås :) Nej, det bliver bestemt ikke taget på en forkert måde her :) Der MÅTTE jo ligesom være en lægelig og PROFESSIONEL term, der benævnes asymmetrisk, og det var dén, jeg ikke kunne få forklaret/spurgt om den dag :)

Så tak for det :)

Og nej, han har ikke haft fladt eller skævt baghoved :) Så han ER bare sån lidt skæv *griner*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... så blev det endelig tid til øjenlægen. Jeg skulle selvfølgelig på kursus, så det blev manden, der måtte med. Og den besked, han kom hjem med, var ikke særligt fed...

MF har ekstremt dårligt syn på begge øjne - det hedder +6 på begge, hvor det normalt er +2 - ikke at jeg ved, hvad det betyder udover at han skal have briller... eller rettere... colabunde :(

Det er jeg faktisk lidt ked af. Men det, der gør mest ondt er, at han måske aldrig rigtig har set verden endnu... :(

Jeg forstår det bare ikke, for han går ikke ind i ting, han tumler ikke rundt, han kan SAGTENS finde små bitte krummer osv. Jeg fatter heller ikke, hvad briller skal kunne gøre ved den skelen, han viser. Er der nogen her, der ved det? Jeg BURDE have været med ved øjenlægen, kan jeg godt se ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århhhh for pokker da også :( men altså....en guitarspillende brillefyr er altså heller ikke ringe!! :D Det er lige før det bare er et plus! :D Man kan få rigtig mange fede briller i dag, ikke ligesom dengang vi var små...så set på den lyse side er det jo godt i har opdaget det så tidligt!

Dunk jer ikke i hovedet, jeg er også sikker på når nu han kan finde krummer og ikke går ind i døren etc. er det jo ikke fordi han er halvt blind - slet ikke :) Det med de plusser og minusser lyder nok bare værre end det er...

Liselotte denne her er til dig:

Ikke dårligt vel?! ;) ormjci.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af at han skal have briller, kan mærke det påvirker dig meget.. Men han er med garanti lige så skøn uden briller som med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Tak :)

Ja, det påvirker mig - lidt som om, det er verdens undergang, men det ER det ikke - det skal mit hjerte bare lige blive enig i ;)

Og ja, man kan godt være en god musiker, selvom man har briller *griner* Dem, vi har bestilt, ligner faktisk dem, Clapton har på i videoen... :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER