Maustique

Hvor meget har I taget på?

41 indlæg i dette emne

Hej Tøser

Efter at være startet stille og roligt synes jeg nu, at vægten er begyndt at stige rimelig hurtigt.

Jeg er 25+1 i dag og vægten her til morgen siger 67,7 kg. Med en startvægt på 60,4 betyder det, at jeg nu har taget 7,3 kg på... Jeg synes godt nok at det er meget! :huh

Jeg kan ikke se, at det skulle sidde nogen andre steder end på brysterne og på maven - for jeg synes ikke på nogen måde, at jeg er blevet tyk... Jeg har bare aldrig i mit liv været ude for at vægten stiger så hurtigt (har faktisk aldrig kunnet tage på)

Hvad med jer? Hvordan ser vægten ud - og hvordan har kroppen det? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Jeg er idag 25+6 - jeg er kun på 3kg +.. men vægten her steg også lige pludselig.

Jeg føler også kun det sidder på mave og bryster.. - og føler mig på ingen måder tyk :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hvor jeg er 24+6, taler vi om + 4,5 kg, så jeg klager ikke rigtigt... Meeeeen lidt brokker jeg mig nu alligevel, selvom ingen, jeg kender, synes, det er berettiget. For selvom jeg på ingen måde er tyk, HAR mine ben og min mås altså ændret sig lidt og er blevet lidt mere "bløde" (helt sikkert kun noget, jeg selv kan se, men alligevel... Iiiiih!!). Jeg er vant til at træne rigtig meget og til at kunne "modellere" min krop med muskler, og dét er sgu gået lidt fløjten p.t. pga. baby. :-/ Så selvom jeg er glad for at slæbe rundt på tøsebarnet, glæder jeg mig også sindsygt meget til at få min krop tilbage og til kun at have mig selv og mine egne begrænsninger at tage hensyn til, når jeg træner. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu 23+2 og har taget lidt over 3 kilo på, synes dog det ser ud som det skulle være mere. Men da jeg startede lå vægten på 77 kg og nu er den 80,4 kg. Ens krop bliver nok aldrig helt den samme som før, selv om der er nogen man slet ikke kan se har fået fx 4 børn ( er kun lidt misundelig :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også gået stærkt de sidste 3 uger.. Er idag 24+2, statede på 65 kg og er nu på 69,3 kg, så et plus på 4,3 kg.. det sidder kun på mave, bryst og lidt på lårerne.. så det er vel ok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 176 og startede på 70 kilo da testen sagde positiv, tabte mig så ned til 62,7 og nu siger den 70,4, så har taget knap 8 kilo på siden jeg vejede mindst, men kun 400 gram siden jeg blev gravid.

Men håber godt nok at kroppen bare havde noget den skulle indhente, og ikke har tænkt sig at blive ved med at lagre fedt med den hastighed som den har gjort de sidste par måneder... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med at smide 6 kg pga kvalme - dem har jeg indhentet +2,5 kg... Synes kunder sidder på mave, bryster og en lille smule på lår, så vægten brokker jeg mig ikke over... Men synes jeg er blevet knap så "fast" over hele kroppen, men har jo prøvet det før og ved jeg kan kæmpe mig tilbage til min egen krop igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

idag, 25+1, siger vægten sølle +0,2 kg.. men jeg startede også med at tabe mig nogle kg pga kvalme og opkast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hrm.. ved første jordemoderbesøg i uge 20 havde jeg taget knap 4 kilo på. Så det er vel OK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyyyh det kom næsten til at lugte af at man ikke måtte tage på! Derfor denne hilsen til jer der har taget mere end 200 g på ;) Jeg har nemlig taget 8 kg på, måske 9 ;) Og det er da vist som det skal være! Mon ikke det er lige så individuelt som alt andet i en graviditet.....?

God weekend derude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyyyh det kom næsten til at lugte af at man ikke måtte tage på! Derfor denne hilsen til jer der har taget mere end 200 g på ;) Jeg har nemlig taget 8 kg på, måske 9 ;) Og det er da vist som det skal være! Mon ikke det er lige så individuelt som alt andet i en graviditet.....?

God weekend derude :)

phew så er jeg ikke den eneste her siger vægte +9 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror det er meget individuelt hvor meget man tager på..

jeg har taget de ca. 5 kg. på som jeg startede med at tabe, også har jeg taget ca. 0,5 kg. ekstra på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ligger også i den tunge ende + 10 kg helt nøjagtig, men har også spist alt for usundt det sidste stykke tid, men det er slut nu.. Bliver alt for oppustet og kvalm af det og har mere lyst til frugt og grønt, så det ef jo positivt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vejet mig her til morgen og jeg har taget 6 kilo på, af dem vejer bebsen 861 gr. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

phew så er jeg ikke den eneste her siger vægte +9 kg

Ja jeg ligger også i den tunge ende + 10 kg helt nøjagtig, men har også spist alt for usundt det sidste stykke tid, men det er slut nu.. Bliver alt for oppustet og kvalm af det og har mere lyst til frugt og grønt, så det ef jo positivt :)

Juhuuu endelig nogen der har taget lidt på :-) Jeg slår jer alle :-D er i dag 26+1 og har taget 14 kg på... jeg begynder at synes det er okay, vægten har stået stille et par uger nu, så slut resultatet bliver nok ikke så skræmmende som jeg havde frygtet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop rundet 6 kg.. Jordmoderen sagde det bar lige som det skulle være, i forhold til startvægt, krosbygning osv.. - Jeg har taget 400 gr på den sidste uge, så tænker der kommer en del mere fart på stigningen de sidste uger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde taget ca. 1 kg på i forhold til min startvægt da jeg vejede mig i tirsdags.. det er ganske okay.. egentlig har jeg jo taget mere på for jeg startede med at tabe mig en del, og de kg er kommet på igen, plus 1 kg.. men det gør mig egentlig ikke så meget.. det hele sidder på maven :)

jeg havde en frygt inden jeg blev gravid, fordi jeg var overvægtigt var jeg bange for at jeg ikke ville kunne mærke babyen, eller at man ikke kunne se den sparke udenpå maven.. men heldigvis kan jeg begge dele og det er bare så rart..

er der i øvrigt andre end mig der har fået vand i benene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige ramt 9 kg og er 28+5 idag. Jeg er meget godt tilfreds. Det sidder altsammen på maven og brysterne... Jeg tror jeg ender omkring 13-15 kg og det er udemærket i forhold til min startvægt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg havde taget en 10-12 kg i min graviditet og nu skal de så af igen.

Men her 3 uger efter fødselsen har jeg ikke lige været oppe på vægten, for at se om nogen af de kilo er tabt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i dag 28+0 og vægten siger +5 kg. Det går langsomt men sikkert opad, er meget stolt over jeg ikke har taget mere på da jeg er en af dem der ikke tabte nogrt i starten... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde taget ca. 1 kg på i forhold til min startvægt da jeg vejede mig i tirsdags.. det er ganske okay.. egentlig har jeg jo taget mere på for jeg startede med at tabe mig en del, og de kg er kommet på igen, plus 1 kg.. men det gør mig egentlig ikke så meget.. det hele sidder på maven :)

jeg havde en frygt inden jeg blev gravid, fordi jeg var overvægtigt var jeg bange for at jeg ikke ville kunne mærke babyen, eller at man ikke kunne se den sparke udenpå maven.. men heldigvis kan jeg begge dele og det er bare så rart..

er der i øvrigt andre end mig der har fået vand i benene?

Jeg er en af de "heldige" der også har fået vand i benene. Derud over har jeg også fået nogle store blodsprængninger/åreknuder i mit højre underben. Det er bestemt ikke noget kønt syn, men der kan nok ikke gøres noget ved det før jeg har født. Jeg har købt nogle støttestrømper som jeg bruger på arbejde. Men jeg ved ikke lige om de hjælper eller ej :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en af de "heldige" der også har fået vand i benene. Derud over har jeg også fået nogle store blodsprængninger/åreknuder i mit højre underben. Det er bestemt ikke noget kønt syn, men der kan nok ikke gøres noget ved det før jeg har født. Jeg har købt nogle støttestrømper som jeg bruger på arbejde. Men jeg ved ikke lige om de hjælper eller ej :unsure

årh det lyder ikke rart :( håber for dig at støttestrømperne virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sidste uge (27+5) da jeg en sjælden gang var på vægten, havde jeg taget 6,2 kg på. Egentlig vil jeg meget hellere bruge spejlet til at vurdere, om jeg skal spise mere/mindre, men for læge og JM's skyld holder jeg alligevel øje med, at tallet på vægten stiger, som det skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sidste uge (27+5) da jeg en sjælden gang var på vægten, havde jeg taget 6,2 kg på. Egentlig vil jeg meget hellere bruge spejlet til at vurdere, om jeg skal spise mere/mindre, men for læge og JM's skyld holder jeg alligevel øje med, at tallet på vægten stiger, som det skal.

Kan kun tilslutte mig .. - Jeg er kun på vægten når jeg er ved jordmoder eller hos lægen..

Jeg kan meget bedre bedømme i spejlet, hvordan det går.. - Og selvfølgelig vejer det, at være gravid, andet ville da også være mærkeligt..

Men jeg kan se i spejlet hvor det sidder, og hvor meget der sidder. og så bruger jeg også mit tøj som måleenhed ;) Og det er for mig lidt nemmere at forholde mig til, hvordan det går ;)

Og som flere andre skriver det, så sidder det indtil videre kun på mave og i særdelshed på brysterne. - frygter lidt hvor slemt det bliver. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER