sivtop

Stor koncert en måned før termin.. ok? Eller dumt?

17 indlæg i dette emne

Min datter på 11 er helt overdrevet stor fan af One Direction. I julegave fik hun to billetter i koncerten i herning d. 5. Maj.

Jeg har hele tiden tænkt, at jeg da snildt tager med hende. Det er en måned før min termin. Jeg ved hun bliver SÅ rørt af oplevelsen, da hun fik billetterne begyndte hun at græde ;) det vil være det største for mig, at stå og betragte hende under hele koncerten ... :)

Men nu er jeg alligevel begyndt at tænke meget på lillepigen i maven.. er det for voldsomt med stor koncert og kæmpe høj musik? Det er nummererede siddepladser vi har, og det gælder for alle til koncerten. Så jeg kan bare sætte mig ned på min stol og slappe af, så godt som det nu er muligt sådan et sted ;)

Men kan lillepigen "klare" det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke så meget det er hende men dig selv, du skal tænke på. Hun kan sikkert fornemme lydene og det kunne måske være en fordel, hvis du ikke har placeret jer lige ved en højtaler eller lige ved scenekanten.

Jeg tænker nærmest at du skal overveje, om du kan klare den mængde stå/gå, der hører med til at komme igennem sådan en koncert (selvom I har numrede sidepladser) Derudover - stolen er sikkert både hård og ukomfortabel at sidde på, og det det er ikke sikkert, at den levner dig ret mange muligheder for at skifte stilling.

Jeg ville i hvert fald, hvis jeg var dig, sikre mig at jeg havde en plan B og en anden, der kunne tage med hende. Du kan risikerer at være rimelig besværet af din graviditet på det tidspunkt - og du kan faktisk også risikere at være gået i fødsel, så du ikke har en fysisk mulighed for at være der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu heller ikke være så bekymret for baby, den har jo et godt høreværn i form af mave :D Jeg ville nok også mere tænke på om jeg selv kan holde det ud. Hvis jeg var dig ville jeg sørge for en backup person til at tage afsted i stedet for dig, man ved aldrig så sent i graviditeten hvad man har af skavanker.

Men ellers siger jeg da, god fornøjelse :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tænke over hvor mange gange jeg sku kæmpe mig væk fra min siddeplads for at tisse. Om jeg gad det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her, for har samme dilemma. Dog med Robbie-koncerten til juli. Jeg havde en ståplads, som jeg dog har solgt, for det vil være helt urealistisk. Men håber sådan at jeg kan klare en siddeplads... Så kom endelig med positive historier om koncerter så tæt på fødsel ;)

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har billetter til to koncerter, godt nok 2 mdr før termin. Tror ikke der er noget at være bekymret for :)

Ved min sidste graviditet var jeg til distortion en uge før termin. Det var slet ikke noget problem.

Jeg tænker, det bare gælder om at nyde det man kan, inden man kommer ind i babyboblen :) Selvfølgelig er det et problem, hvis du har bækkenproblemer og slet ikke kan gå, men det ville vel have vist sig allerede nu? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til Roger Waters 5 uger før termin. Havde en siddeplads og det gik fint. Jeg havde også en nem graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er backup... Selv om han helst vil være fri for de drenge ;) det handler mest om at jeg så gerne vil se min store pige opleve dette, at jeg ved hun vil blive så rørt og så glad.. og så er jeg nok bare bedre som mor til at tackle tøsehvis og grænsen til hysteri sådan en aften. :D

Glad for at høre de positive historier. Jeg har ikke i mine andre graviditeter været monster besværet til sidst, men skulle det pludselig ske, så snupper far selvfølgelig turen. Ved osse det er realistisk at hun er født til den tid, da vores søn kom en måned før tid ved pludselig vandafgang.. men så snupper far den selvfølgelig osse. Det var mere om det var "farligt" eller ikke rart for baby.. for det er det vigtigste, så mærker jeg efter når vi er derhen af hvordan kroppen har det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu går jeg totalt mod strømmen og siger, at jeg tror jeg ville undlade store koncerter i 3. trimester. De små væsner kan altså høre alting derinde og jeg vil umiddelbart tro, at 2 timer med MAX decibel kunne være stressende for dem. De ved jo ikke hvad der foregår :unsure

Jeg har intet videnskabeligt der understøtter min fornemmelse, men jeg ville ikke tage afsted, selvom jeg virkelig godt kan forstå du gerne vil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tjaa tag en pude med, evt et tæppe hvis du fryser (måske skærme mere for lyden), sæt dig og nyd din datters reaktion hvis du ellers har det godt :) baby i maven tager ikke skade :) ja den får sikkert en på oplevelsen, men tvivler stærkt på den tager skade af en enkelt aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i Boxen? Sidst jeg var der med siddepladser var det nogle meget hårde og upolstrede træstole. Ikke særlig komfortabel, selv for en ikke gravid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 1/2 måned før termin var jeg til nephew koncert, så jeg ville tage afsted :)

Hvis det er i boksen ville jeg sørge for at have en god pude med, deees stole er så hårde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke siddepladser alligevel?! jeg tror bare du skal tage med, hvis det er så stort for dig!! og så bare tage det i det tempo som du kan klare. Det vil din datter jo også sætte pris på:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til coldplay koncert i parken mindre end end måned før termin - ståplads. Det gik fint og var en stor oplevelse. Jeg kunne ikke mærke noget særligt på Theodor inde i mavsen, men passede selvfølgelig på ikke at blive mast. osv. Vi var derinde i 4 timer og som sagt var det intet problem (udover meget flade fødder og en træt men glad mor bagefter).

God fornøjelse:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar.. de har klart været medvirkende til at jeg helt sikkert tager med hvis kroppen stadig har det fint når vi kommer derhen :)

Jeg tager nok en lille pude med og sidde på, og måske et lille tæppe.. og jo, det er nemlig siddepladser, trods en hård stol klarer jeg nok et par timer, bare jeg kan hvile benene :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til koncert med Kashmir på fredag hvor jeg er 37+4. Det er også siddepladser, og jeg har overhovedet ikke overvejet at det skulle være et problem.

Det eneste jeg er nervøs for er, at jeg føder inden så jeg ikke kommer afsted :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine veninder var til koncert lige op til termin, hun tog en pude med til maven for at skærme lyden for babyen. Ud over lidt ekstra spark til den gode musik, var der ingen problemer.

Jeg ville gøre det hvis jeg var dig. Men en pude til at sidde på er alfa omega.

Toiletterne er lette at komme til, og selvom der er monster kø er der aldrig lang ventetid derude fordi det er så super smart lavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER