Pseudo mamma

Barselsdagpenge og feriepenge..

7 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne Juli mødre..

Jeg har lige tjekket feriepenge, og det er jo alt sammen meget fint..

- Men men men jeg er jo studerende og går direkte på barselsdagpenge den dag jeg demittere.

Som jeg læser det under reglerne, får man udbetalt sine feriepenge, hvis man er forhindret i at holde ferie dagene op til enten den 30 sep eller op til den 30 april..

- Jeg kan simpelthen ikke regne ud om jeg må få udbetalt mine ferie penge når jeg er på barselsdagpenge?

Er der nogen der ved noget om dette ??

- Jeg er jo på su, indtil min barsel starter, og kan vel ikke få dem udbetalt i mens?? - jeg går jo ikke i skole, men vil heller ikke kalde det ferie.. - da jeg sidder med eksamens opgaver hele tiden..

Nå det var så et spørgsmål fra en ret forvirret mig.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Desværre ved jeg ikke helt hvordan det foregår når man er studerende. Jeg ved faktisk heller ikke om man kan få feriepengene udbetalt samtidig med barselsdagpenge. Men du behøver jo ikke få dem udbetalt præcis d. 1/5 men kan vente til du skal bruge dem. Det har jeg tænkt mig fordi efter endt barsel, holder jeg ferie i 1½ månedstid da jeg rammer lige ind i mit arbejdes ferieperiode.

Det er en jungle at finde ud af, men prøv at spørge på kommunen evt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ved jeg ikke helt hvordan det foregår når man er studerende. Jeg ved faktisk heller ikke om man kan få feriepengene udbetalt samtidig med barselsdagpenge. Men du behøver jo ikke få dem udbetalt præcis d. 1/5 men kan vente til du skal bruge dem. Det har jeg tænkt mig fordi efter endt barsel, holder jeg ferie i 1½ månedstid da jeg rammer lige ind i mit arbejdes ferieperiode.

Det er en jungle at finde ud af, men prøv at spørge på kommunen evt.

:) - Fordi jeg er studerende, og kun har haft praktik i 5 mdr med lav løn. Taler vi om 3500 kr.. - Det er jo ikke alverden, men vil gerne havde dem ud.. og de ville være skønne at havde i baghånden, da Brian er lige startet selvstændigt.

- Så kunne være skønt bare at få dem udbetalt. Jeg demittere den 21 juni og har termin den 3 juli, derfor får jeg barselsdagpenge fra dag 1. da tiden imellem er så kort..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de er på et feriekort/feriekonto, kan du bare gå ind og skrive du holder ferie fra 1 maj.. så bliver de udbetalt til din nemkonto..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må jeg spørge om du er medlem af en a-kasse og skal ha barselsdagpenge fra dem?

jeg er også selv studerende og går direkte på barsel efter eksamen, og jeg er medlem af en a-kasse men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal henvende mig og hvornår?? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må jeg spørge om du er medlem af en a-kasse og skal ha barselsdagpenge fra dem?

jeg er også selv studerende og går direkte på barsel efter eksamen, og jeg er medlem af en a-kasse men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal henvende mig og hvornår?? :help

Jeg er medlem af en a-kasse, men har kun været det i 11mdr, når jeg går på barsel, og fordi at jeg ikke har været i arbejde, kan jeg jo ikke få barselpenge fra en arbejdsgiver.. - det er udbetaling danmark, der skal udbetale mine barselsdagpenge.. Jeg ringede til fagforeningen, som

sendte videre til udbetaling danmark. - der er lavet en masse nye regler.. - men

ring da bare til din fagforeningen og spørg.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af en a-kasse, men har kun været det i 11mdr, når jeg går på barsel, og fordi at jeg ikke har været i arbejde, kan jeg jo ikke få barselpenge fra en arbejdsgiver.. - det er udbetaling danmark, der skal udbetale mine barselsdagpenge.. Jeg ringede til fagforeningen, som

sendte videre til udbetaling danmark. - der er lavet en masse nye regler.. - men

ring da bare til din fagforeningen og spørg.. ;)

tak det vil jeg prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER