Kamillawn

Krea smalltalk og billedtråd

1,256 indlæg i dette emne

Og så er jeg gået i gang med et hæklet tæppe i zpaghettigarn :)

604057_10200462666262510_936321569_n.jpg

Uh, det har jeg også haft på tapetet længe :yay

Et lille tip: Hvis du slutter garnet af for hver cirkel, og starter lidt forskudt, vil du få en hel rund cirkel, og man kan ikke se de små kanter, der hvor man udvider :)

Glæder mig til at se resultatet :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, det har jeg også haft på tapetet længe :yay

Et lille tip: Hvis du slutter garnet af for hver cirkel, og starter lidt forskudt, vil du få en hel rund cirkel, og man kan ikke se de små kanter, der hvor man udvider :)

Glæder mig til at se resultatet :yay

Det fandt jeg ud af - halvvejs igennem tæppet :rolleyes så det er ikke heeeeelt rundt. Så skal lave et nyt på er tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklet djævlehue

482810_10200462666782523_603831860_n.jpg

Er okay tilfreds med resultatet :)

Hvor er den cute. Har du en opskrift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er virkelig blevet flotte :super

Tak skal du have - jeg er også glade for dem - har bare lidt svært ved at finde en bluse, der passer til :(

VILDT! Havde aldrig turde kaste mig ud i sådan et projekt :D

Det var også kun fordi min mor var i nærheden jeg turde. Men vejledningen var rigtig god og jeg syede dem stort set selv :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih kan da lige vise det zpagetti tæppe jeg hæklede til min søster i julegave

yqtXVdB.jpg

Og så en pude af nogle rester

0lAtvsK.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den cute. Har du en opskrift?

Jeg har brugt denne opskrift

http://topping.dk/blog/2012/10/09/haeklet-djaevlehue-dansk-opskrift/

Ved ikke om linket virker, er på fra mobil, men ellers kan du måske kopiere det til browserfeltet :)

Du skal bare være opmærksom på at opskriften skal udvides, da huen ellers vil blive AAAALT for lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lige syet en pose til benene fra IKEA højstolen, så de er til at holde styr på, når man har den med nogle steder. Og hermed er sysæsonen slut - nu vil jeg i haven i stedet for! :loveshower

QInCWaq.jpgMDu0RU2.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih kan da lige vise det zpagetti tæppe jeg hæklede til min søster i julegave

yqtXVdB.jpg

Og så en pude af nogle rester

0lAtvsK.jpg

ej hvor er det tæppe fedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også lige vise jer et par bukser jeg fik syet i dag til lillepigen :) Fandt en super nem DIY guide på laralilblogspot.com

IMG_2658.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er det tæppe fedt.

Tak :) Tænker at lave en i tøse farver til Edith, når hun får et større værelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også lige vise jer et par bukser jeg fik syet i dag til lillepigen :) Fandt en super nem DIY guide på laralilblogspot.com

IMG_2658.jpg

Wow, de er flotte!

Følger selv med i hendes blog og har tænkt på at kaste mig ud i nogle af hendes DIY. Var det svært? Altså, kan forstå den var nem at følge, men hvordan er sværhedsgraden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også lige vise lidt af det jeg går og pusler med for tiden, men det er liiiige det med at færdiggøre et projekt af gangen... Ups!

Hæklet barnevognskæde:

OFYz3DT.jpg

7baFpdZ.jpg

Kt2ljyr.jpg

Mangler lige nogle flere små hæklede kugler...

Hæklet gulvtæppe

3cWvyNc.jpg

Ja der mangler en del, startede først i går aftes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Tænker at lave en i tøse farver til Edith, når hun får et større værelse :)

hvor meget ville det koste, hvis du skulle lave et til mig???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor meget ville det koste, hvis du skulle lave et til mig???

Du kan sagtens selv lære at hækle i zpagetti garn søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, de er flotte!

Følger selv med i hendes blog og har tænkt på at kaste mig ud i nogle af hendes DIY. Var det svært? Altså, kan forstå den var nem at følge, men hvordan er sværhedsgraden?

Tusind tak :) Jeg syntes at det er noget af det nemmeste jeg har lavet. Og hendes guide er SÅ nem at forstå, især med alle billederne :) Jeg er blevet helt vild med at sy bukser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også lige vise lidt af det jeg går og pusler med for tiden, men det er liiiige det med at færdiggøre et projekt af gangen... Ups!

Hæklet barnevognskæde:

OFYz3DT.jpg

7baFpdZ.jpg

Kt2ljyr.jpg

Mangler lige nogle flere små hæklede kugler...

Hæklet gulvtæppe

3cWvyNc.jpg

Ja der mangler en del, startede først i går aftes ;)

Ej Mette kunne du ikke lave en nem-at-forstå-billede-DIY-guide til din barnevognskæde ? Er simpelthen fuldstændig forelsket!! Den er bare SÅ fed :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Mette kunne du ikke lave en nem-at-forstå-billede-DIY-guide til din barnevognskæde ? Er simpelthen fuldstændig forelsket!! Den er bare SÅ fed :loveshower

Åh så skulle jeg jo have gjort det fra start, for orker næsten ikke at starte forfra for at tage billeder, men vil da gerne lige hjælpe :)

Det meste af garnet er købt i søstrene grene.

Jeg har hæklet med en nål str 2,5.

Opskriften på dyrene er fra Maja Hansens bog om hæklede dyr - koster kun omkring 100 kr de fleste steder :)

Har puttet "bamsefyld" i, det kan købes i de fleste hobby forretninger :)

De små kugler er hæklet ud fra den opskrift der ligger på søstrene grenes hjemmeside. Der er det den mindste størrelse :)

Jeg vil samle dem på en elastiksnor og sætte de der klemmer der også bruges til suttekæder på, så den kan klipses af og på barnevognen efter behov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) Jeg vil prøve at begive mig ud i det tror jeg. Har lidt svært ved at læse de der opskrifter, har du en god side der forklarer hvad det betyder? eller kiggede du bare på videoerne på garnstudio først?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de figurer jeg har lavet der er der nærmest kun brugt almindelig fastmasker, jeg kan faktisk ikke rigtig andet end det :D så det er rimelig nemt.

Var på kursus for et par uger siden i netop at lave disse dyr, men inden det havde jeg faktisk fået helt styr på det selv. Brugte garnstudios video til at lære at lave en magic ring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKAL virkelig have lært og hækle - alle de fine ting man kan lave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor meget ville det koste, hvis du skulle lave et til mig???

Havde ikke lige set du havde skrevet Vanni. Altså tror jeg brugte ca 300kr i zpagetti garnet, men det tog lidt tid. Jeg ville rigtig gerne lave et til dig, men tror simpelthen ikke jeg har tid lige nu..

Det er super nemt at lave selv - jeg lærte at hækle ved at lave det. Det er meget lettere at lave pga størrelsen af pindene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle af jer der har en opskrift på zpagetti tæppe i flere farver, men i firkant i stedet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle af jer der har en opskrift på zpagetti tæppe i flere farver, men i firkant i stedet ?

Har aldrig set et firkanter tæppe i zpagetti tror jeg, min mor er ved at hækle dette tæppe til lillepigen, men det er jo ikke i zpagetti...

jEE0sen.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle af jer der har en opskrift på zpagetti tæppe i flere farver, men i firkant i stedet ?

Du kan eventuelt følge denne opskrift (altså bunden af kurven) http://hvadbiertaenker.blogspot.dk/2012/08/i-al-sin-enkelthed.html

Så du bare fortsætter udtagningerne, og skifter farve som du lyster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bedstemor-firkanter er også en mulighed.

Jeg overvejer at lave et tæppe ala det her til lillepigen:

5068987131_15a6a4b4ab.jpg

Man kan jo også lave det med firkanter:

3688808471_1fa1be9730.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER