kristin

Jamen så sov da lille baby, mor er træt

23 indlæg i dette emne

Som over skriften lyder, ja så er jeg ved at være træt :( Har en stor baby på 14 uger, som bare sover elendigt om natten..

Han kommer i seng mellem kl. 22 og 22.30. så vågner han et sted mellem kl. 02 - 03 og er sulten, han får en flaske og sover som regel videre, men kun til kl. 05 også nægter han bare at sove igen :( Mange nætter sover han urolig, så der ligger han på min mave :( Hvor længe kan jeres de små sove ? Synes det er alt for tidligt at stå op kl. 05

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan sov min søn også i den alder. Det er bare super hårdt :kram

Edit: Jeg indhentede lidt søvn når han sov til middag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan sov min søn også i den alder. Det er bare super hårdt :kram

Edit: Jeg indhentede lidt søvn når han sov til middag.

Håber det er blevet bedre, så jeg har noget at se frem til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 ugers tigeren starter ved 14 en halv uge fra termin. Sophia sov også ELENDIGT i den periode. Og sov faktisk hos mig i sengen efter hun vågnede første gang. Sådan fik vi begge mest søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er blevet bedre, så jeg har noget at se frem til :)

Han er 1,5 år nu og sover 12 timer i træk hver nat. Så ja det bliver bedre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 ugers tigeren starter ved 14 en halv uge fra termin. Sophia sov også ELENDIGT i den periode. Og sov faktisk hos mig i sengen efter hun vågnede første gang. Sådan fik vi begge mest søvn.

Kan det så være den der driller os nu ? Troede det fulgte barnets antal uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 1,5 år nu og sover 12 timer i træk hver nat. Så ja det bliver bedre ;)

Det ser jeg sååååå meget frem til :) er ikke god til at få sovet i løbet af dagen og slet ikke i weekender og ferier, da de store så er hjemme og gerne vil underholdes :o og der er altid nok at lave for en husmor :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det så være den der driller os nu ? Troede det fulgte barnets antal uger

Nej mht til tigerspring skal du regne udfra terminsdato :) passer det så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gætte på 19 ugers tigeren som virkelig trak tænder ud for os. Jeg aner ikke hvornår den startede men den sluttede da Hun var omkring 19 uger. Mit råd er At rykke hans lure et kvarter, efter et par dage falder han i den rytme og Så rykker du et kvarter mere. Sådan fortsætter du til i har en fornuftig stå op tid. Mie stod op kl 4.30 - 5 og Hun står nu op kl 6 eller derefter med få undtagelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gætte på 19 ugers tigeren som virkelig trak tænder ud for os. Jeg aner ikke hvornår den startede men den sluttede da Hun var omkring 19 uger. Mit råd er At rykke hans lure et kvarter, efter et par dage falder han i den rytme og Så rykker du et kvarter mere. Sådan fortsætter du til i har en fornuftig stå op tid. Mie stod op kl 4.30 - 5 og Hun står nu op kl 6 eller derefter med få undtagelser.

ja det kunne godt være en god ide, synes bare det er svært at finde en rigtig søvn rytme, han sover ca 3 gange om dagen men ikke altid på de samme tidspunkter, og der er det værst med luren sidst på dagen hvor der ikke rigtig er noget bestemt tidspunkt han sover på :( men måske jeg skulle sætte lidt hårdt ind på faste tider ? Også gå med ham i barnevognen til han sover ? Han har os været eddike sur hele eftermiddagen og er kommet i seng ved 20 tiden, så er spændt på hvornår han så vågner i nat/morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej mht til tigerspring skal du regne udfra terminsdato :) passer det så?

Ja så kunne det godt passe med et tigerspring, hmm jeg tænkte at der er jo lææænge til næste tigerspring, men der blev jeg snydt ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den kommer bag på én, den der 19 ugers tiger. Hos os kom den da vores pige var 14,5 - 16,5 uge - så var der en pause - og så dukkede den op igen fra da hun var 18 uger og sluttede da hun var ca. 20 uger... Så du skal ikke fortvivle, måske den kommer tidligt og forsvinder tidligt. Eller holder pause undervejs. Men det er rigtig frustrerende med det søvn. Hos os har tiger-springene også altid betydet dårlig søvn om natten - og nogen gange både nat og dag. Så jeg tror ikke du skal være bange for det med rytmen. Den skal nok indfinde sig efter tigeren - og så kan du sætte ind dér med fast rytme - For der er mange gange ikke noget at stille op mod tigeren, andet end at give tryghed og omsorg - tryghed og omsorg....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Luca er 16 uger i morgen, han kommer i seng hver aften omkring kl. 19 og står op ved 6 tiden. Han vækker mig 2-3 gange i løbet af natten. Jeg forsøger at amme ham i søvne når jeg går i seng, men det er ikke altid, at han vil. Han sover 4 lurer i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Luca er 16 uger i morgen, han kommer i seng hver aften omkring kl. 19 og står op ved 6 tiden. Han vækker mig 2-3 gange i løbet af natten. Jeg forsøger at amme ham i søvne når jeg går i seng, men det er ikke altid, at han vil. Han sover 4 lurer i løbet af dagen.

Hold da op, han sover godt nok meget så , skal vi bytte barn en uges tid :P Ej det er selvfølgelig bare gas ;) håber jeg snart kan få indført nogle søvnrytmer, men synes det er svært :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, han sover godt nok meget så , skal vi bytte barn en uges tid :P Ej det er selvfølgelig bare gas ;) håber jeg snart kan få indført nogle søvnrytmer, men synes det er svært :(

Rytme er SKIDE svært, Jeg anede ikke hvordan jeg kunne indføre dem. Hun sov så let og måske 7 gange om dagen og det tog længere tid at putte end selve luren. Det var helt ærlig helvede. Vi startede med at bruge flasken som hun fandt ro ved, svøbte Og gik/vuggede hende i søvn. Og Så lagde vi hende. Bare når hun viste TEGN på træthed. Så fik vi opbygget en rutine omkring indsovningen. SÅ kunne vi lige så stille rykke det til faste tider +/- da tiderne var kunne vi rykke så De passede bedre. Derefter arbejdede vi os ud af vugge-spise-svøbe situationen og nu falder hun altid i søvn selv I sin egen seng.

Jeg kan tilføje at Mie siden rytmen blev indført (ved omkring 4 mdr. Alderen) ALDRIG har sovet 3 lure. Det er 2-3 timer formiddag og 45 min til halvanden time eftermiddag (på en normal dag, hun kan sagtens finde på at springe eftermiddagsluren over) Mie sover ALDRIG efter kl. 17 så går det ud over morgenen for det bliver en del af natte søvnen. Hun kan sagtens sove fra kl 17 og natten ud hvis hun fik lov (Eller jeg ved ikke om Hun kan længere, da jeg har styret rytmen så længe at den nok sidder fast nu) så Jeg vækker hende altså hvis hun sover der, heldigvis er det yderst sjælden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så forskelligt hvor meget han sover, nogle dage sover han 3-4 gange om dagen og andre dage kun 2 gange, har ofte prøvet at vække ham om aftenen, fordi jeg er bange for at det går ud over hans søvn om natten, men det er fuldstændig umuligt, når han sover, så sover han bare ;) og hvis jeg skal prøve at trække hans søvn bare kort tid, så resulterer det i at han bliver sur og tvær og endnu mere besværlig at få til at sove :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så forskelligt hvor meget han sover, nogle dage sover han 3-4 gange om dagen og andre dage kun 2 gange, har ofte prøvet at vække ham om aftenen, fordi jeg er bange for at det går ud over hans søvn om natten, men det er fuldstændig umuligt, når han sover, så sover han bare ;) og hvis jeg skal prøve at trække hans søvn bare kort tid, så resulterer det i at han bliver sur og tvær og endnu mere besværlig at få til at sove :(

Jeg kender det ALT for godt. Men prøv at lave et MEGET fast putteritual når han er træt og vil/kan sove. Gør præcis det samme hver gang. Så når du har gjort det i en uges tid så brgynder han at forbinde ritualet med søvn. Sådan var det for Mie i samme alder. hun kunne sove helt vildt mange gange på en dag eller nærmest slet ikke. Men med putte ritualet så kunne vi lige så stille begynde at styre det bare en lille smule. Hun vågnede også nogen gange midt i luren men så tog vi hende op svøbt i dynen og vuggede hende i søvn igen. (Skal lige siges at Mie sover indenfor - hun sov slet ikke i barnevognen og lykkedes det endeligt vågnede hun med et skrig efter kort tid, indenfor sov hun nogle gange flere timer og så kunne hun altid finde ro hvis hun vågnede. Så vi opgav barnevognskampen og koncentrerede os om bare at få hende til at sove i det hele taget).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det ALT for godt. Men prøv at lave et MEGET fast putteritual når han er træt og vil/kan sove. Gør præcis det samme hver gang. Så når du har gjort det i en uges tid så brgynder han at forbinde ritualet med søvn. Sådan var det for Mie i samme alder. hun kunne sove helt vildt mange gange på en dag eller nærmest slet ikke. Men med putte ritualet så kunne vi lige så stille begynde at styre det bare en lille smule. Hun vågnede også nogen gange midt i luren men så tog vi hende op svøbt i dynen og vuggede hende i søvn igen. (Skal lige siges at Mie sover indenfor - hun sov slet ikke i barnevognen og lykkedes det endeligt vågnede hun med et skrig efter kort tid, indenfor sov hun nogle gange flere timer og så kunne hun altid finde ro hvis hun vågnede. Så vi opgav barnevognskampen og koncentrerede os om bare at få hende til at sove i det hele taget).

Det lyder som en super god ide, som jeg vil tage til mig :) også håber jeg det lykkes på et tidspunkt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er du heldig at når tigeren forsvinder går det hele af sig selv :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er du heldig at når tigeren forsvinder går det hele af sig selv :goodluck

Mange tak :) Er ved at indføre et putte ritual og håber det så lykkes :) Idag har han dog næsten sovet til kl. 06 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :) Er ved at indføre et putte ritual og håber det så lykkes :) Idag har han dog næsten sovet til kl. 06 :loveshower

Lækkert og fortjent

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lige tilføje en lille ting, der har hjulpet her, da Anabella begyndte at vågne tidligere og tidligere. Så købte vi mørklægningsgardin til hendes værelse og nu vågner hun kl 7 næsten hver dag..

Bare, hvis alt det andet ikke virker og man ikke lige har tænkt over det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lige tilføje en lille ting, der har hjulpet her, da Anabella begyndte at vågne tidligere og tidligere. Så købte vi mørklægningsgardin til hendes værelse og nu vågner hun kl 7 næsten hver dag..

Bare, hvis alt det andet ikke virker og man ikke lige har tænkt over det :)

Ja det er nok en rigtig god ide, solen står faktisk ind der hvor han sover , så det kunne jo os have en hel del at sige :) så måske jeg også skulle have fat i et mørklægningsgardin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER