Kamillawn

Juniordyne i silke vs. kapok??

23 indlæg i dette emne

Hvad skal vi vælge piger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger lige med her, for jeg står med samme beslutning :) Bare til en baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige med her, for jeg står med samme beslutning :) Bare til en baby ;)

Helt iorden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke noget med at det er vanskeligt at vaske silkedyner? Eller husker jeg helt galt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke noget med at det er vanskeligt at vaske silkedyner? Eller husker jeg helt galt..

Dem jeg har kigget på, står der at de kan vaskes. Så det går jeg ud fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kapok babydyne og den er jo fantastisk lige bortset fra at den er meget tidskrævende at vaske - kapokken klumper og derfor skal den have noget der minder om et døgn i tørretumbleren med tennisbold hvis ikke du har et dyne program.

Jeg har købt junior gåsedunsdyne silver eco til Anna for jeg gider ikke besværet. Jeg er spændt på om hun får det for varmt i den, for kapokken er sindssygt god til at temperaturregulere - men vi får se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kapok babydyne og den er jo fantastisk lige bortset fra at den er meget tidskrævende at vaske - kapokken klumper og derfor skal den have noget der minder om et døgn i tørretumbleren med tennisbold hvis ikke du har et dyne program.

Jeg har købt junior gåsedunsdyne silver eco til Anna for jeg gider ikke besværet. Jeg er spændt på om hun får det for varmt i den, for kapokken er sindssygt god til at temperaturregulere - men vi får se :)

Det er netop det der skræmmer mig ved kapok dynen. Men det tiltaler mig meget, at den er så god til at temperere. Men det skulle silkedynen også være. Så er efterhånden ret lun på den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er netop det der skræmmer mig ved kapok dynen. Men det tiltaler mig meget, at den er så god til at temperere. Men det skulle silkedynen også være. Så er efterhånden ret lun på den :)

Ja og så er kapokken jo virkelig perfekt mod og til at forebygge mod allergi.

Jeg bryder mig bare ikke om silkedynerne - synes de virker tynde og slatne...men måske har jeg bare set nogle af de tynde...hmmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og så er kapokken jo virkelig perfekt mod og til at forebygge mod allergi.

Jeg bryder mig bare ikke om silkedynerne - synes de virker tynde og slatne...men måske har jeg bare set nogle af de tynde...hmmm

Jeg har ikke været ude at mærke nogen endnu :) men det kan da godt være du har ret i det?

Det er bare vigtigt for mig at dynen er god ift allergi. Men den må også gerne være nem at vaske :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med ;)

Har pt. en allergi-venlig fiberdyne (baby) til Luna, men den er varm..... så vil gerne købe noget bedre når hun skal have en juniordyne.

Jeg har allergi for husstøvmider, så det vil jeg meget gerne undgå at Luna får.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der slet ikke andre end Pandamoren, der har indput? Det kan jeg da næsten ikke tro :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du vært ude og mærke nogle silkedyner?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du vært ude og mærke nogle silkedyner?? :)

Nej har endnu ikke haft tid :) Og ville så gerne have lidt flere kloge ord fra BK piger med inden jeg tog ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv en silkedyne. Om sommeren er den fin, men om vinteren savner jeg min gamle termodyne... Jeg elsker dog også at have det varmt når jeg sover!

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fulgt jeres debat omkring vask af dyner. Håber ikke jeg bryder reglerne her på dette forum, da jeg er i dynebranchen men vil gerne give jer et godt råd vedrørende vask af dyner / puder. Hvis det er for at holde dyner og puder fri for støvmider og bakterier som vil sætte sig på bolsteret over tid, er et godt råd: Lad være med at vaske på trods af hvad vi altid har været vant til at høre. Hvis dyne eller pude bliver tørretumblet ved minimum 55 grader i 30 min. vil dette rense for støvmider og bakterier ( check vaskeanvisning først om dyne eller pude tåler tørretumbling ). I sparer både vores miljø for spildevand og unødig udgift til energi og I får fluffet jeres dyne og pude, samtidig med at denne behandling fjerner støvmider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en baby silkedyne, som jeg var rigtig glad for. Mest fordi den regulerede temperaturen og var rigtig dejlig og let. Da vi skulle have juniordyne, prøvede jeg at bestille en kapokdyne hjem. Men allerede da jeg havde pakket den ud var jeg sikker på, at jeg ville sende den tilbage. Jeg synes den virkede "klumpet" og stor i forhold til silkedynen- faktisk ret meget. Jeg var sikker den ville blive for varm til min i forvejen varme datter. Så jeg bestilte en silkedyne i stedet. Den er rigtig god og lækker, og jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg sendte den anden retur. Faktisk ligger jeg med den over mine ben lige nu ;)

Er vist klart blevet fortaler af silkedyner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en baby silkedyne, som jeg var rigtig glad for. Mest fordi den regulerede temperaturen og var rigtig dejlig og let. Da vi skulle have juniordyne, prøvede jeg at bestille en kapokdyne hjem. Men allerede da jeg havde pakket den ud var jeg sikker på, at jeg ville sende den tilbage. Jeg synes den virkede "klumpet" og stor i forhold til silkedynen- faktisk ret meget. Jeg var sikker den ville blive for varm til min i forvejen varme datter. Så jeg bestilte en silkedyne i stedet. Den er rigtig god og lækker, og jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg sendte den anden retur. Faktisk ligger jeg med den over mine ben lige nu ;)

Er vist klart blevet fortaler af silkedyner :)

Okay, og hvordan er den ift en almindelig dundyne? Altså er den tynd/slasket (som jeg har hørt negativt om silkedyner)?

Er rigtig glad for at læse en positiv erfaring med en silkedyne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silkedyner er rigtig lækre og super bløde og det er vel det mange falder for. Hvis du har prøvet at sove med Kapok i sengen, vil du nok blive overrasket over hvor let de falder trods de føles tunge, når du står med den i hånden. Hvis du sover med kapok, vil du aldrig opleve at vågne badet i sved. Hvis du lider af støvmide allergi vil du straks mærke en bedring hvis du vælger kapok, har selv støvmideallergi og troede jeg var kronisk forkølet indtil jeg fik min første kapokpude. Har arbejdet med Kapok på mange områder de sidste 12 år og bliver stadig overrasket / forundret over hvor mange steder kapok kan have en gavnlig effekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, og hvordan er den ift en almindelig dundyne? Altså er den tynd/slasket (som jeg har hørt negativt om silkedyner)?

Er rigtig glad for at læse en positiv erfaring med en silkedyne :)

Jeg tror det kommer an på kvaliteten. Der er selvfølgelig forskel. Den vi har nu, er bedre end den babysilkedyne vi havde. Vi voksne sover også i silkedyner. Vi købte juniordynen i silke hos kineseriet.dk Babydynen blev vist købt hos sengetøj.dk og altså ikke så god kvalitet som den vi har nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silkedyner er rigtig lækre og super bløde og det er vel det mange falder for. Hvis du har prøvet at sove med Kapok i sengen, vil du nok blive overrasket over hvor let de falder trods de føles tunge, når du står med den i hånden. Hvis du sover med kapok, vil du aldrig opleve at vågne badet i sved. Hvis du lider af støvmide allergi vil du straks mærke en bedring hvis du vælger kapok, har selv støvmideallergi og troede jeg var kronisk forkølet indtil jeg fik min første kapokpude. Har arbejdet med Kapok på mange områder de sidste 12 år og bliver stadig overrasket / forundret over hvor mange steder kapok kan have en gavnlig effekt.

Måske det var kvaliteten så? For jeg synes ikke det er fedt de klumper, selvom de så stadig regulerer temperaturen. Når den allerede virkede klumper ved modtagelsen, synes jeg ikke det er en god start ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kommer an på kvaliteten. Der er selvfølgelig forskel. Den vi har nu, er bedre end den babysilkedyne vi havde. Vi voksne sover også i silkedyner. Vi købte juniordynen i silke hos kineseriet.dk Babydynen blev vist købt hos sengetøj.dk og altså ikke så god kvalitet som den vi har nu.

Okay :) Tror vi ender med en økologisk silkedyne.

Forresten, er den blevet ordenlig ren når baby har haft uheld? Tænker at de jo ikke må vaskes på specielt høje grader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft uheld, så det kan jeg desværre ikke svare på. Min datter har en kædedyne hun sover med om natten, og silkedynen bliver brugt om dagen og som ekstradyne om natten ovenpå den anden (kædedynen er ikke ret varm)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft uheld, så det kan jeg desværre ikke svare på. Min datter har en kædedyne hun sover med om natten, og silkedynen bliver brugt om dagen og som ekstradyne om natten ovenpå den anden (kædedynen er ikke ret varm)

Okay, men tak for hjælpen alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER