Calla

Hjælp til gave til den nybagte far og mor

29 indlæg i dette emne

Som nogle måske har set :whistling Så er jeg idag blevet moster :loveshower

Det er dog slet ikke gået som forventet (har lige snakket med min søster), og alt hvad der kunne gå galt, er gået galt :boo :boo

Det gør mig så ufatteligt ondt at de skulle opleve fødslen af deres 1 barn, som skulle ha været dejlig, fantastisk og glædelig, som deres livs mareridt :boo

Jeg vil derfor gerne gøre et eller andet specielt for dem. Give dem et eller andet specielt, som de kan smile lidt af, i denne tid.

Lillemusen, min dejlige, helt perfekte nevø, skal selvfølgelig også have en lille ting :loveshower

Men jeg er bare totalt blank overfor hvad jeg skal finde på til min lillesøs og svoger.. Det skal ikke være hudpleje eller dufte. Men meget gerne noget de kan hygge lidt med.

Tænkte lidt en lille kurv med lidt lækkert guf i, og så en god dvd. Så de rigtig kan hygge, når de engang får lov at komme hjem.. Men ved bare ikke om det er for "kliché"? Jeg tror faktisk det vil vække glæde, men alligevel er jeg i tvivl.

Andre idéer, det behøver ikke absolut være en fælles gave, er også velkomne :glad

Og så skal jeg lige høre:

Jeg vil gerne lave et "førstehjælpskit" til farmand, og har allerede lavet lidt. Indtil nu er der:

Engangshagesmække

Engangspusleunderlag

Sut

Bodystocking (nyvasket selvfølgelig,så far ikke skal tænke på det ;) )

En stofble

Men der mangler altså lidt..Hvad skal jeg mere putte i?

Håber på lidt hjælp, skal ned og se dem imorgen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare en sød og betænksom gave af dig... Du har bare SÅ stort et hjerte søde :) Jeg ved ikke noget lige nu, men går i tænkeboks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at lave sådan et "klippekort" til dem? :D

Min veninde lavede det til hendes storesøster, og hun blev så glad..

Der var kuponer til: Børnepasning, biograftur, støvsugning, en buketblomster, chokolade.. Og sikkert flere ting :)

Det er måske en lidt mere "jeg har selv ingen børn og jeg har masser af overskuds"gave, men synes ideen er sød :)

Men hvor er det sødt.. Håber det bedste for din nevø og hans forældre.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gå gennem ild og vand for min søster.. Vi har et meget specielt bånd, og jeg kan simpelthen ikke bære at de skal gennem det her..Kæft hvor har jeg tudet idag..

Tjow, den med klippekortet, kunne være lidt sjov. Så kunne det være jeg havde en lille chance for at få lov at passe ham :lolhit Ikke sån med de bedsteforældre og fastere, der står på spring ;) Jeg skal give dem kamp til stregen hehe :lolhit

Den er dog lidt besværlig. Vi bor 50km fra hinanden, og de bor i storbyen, hvor de bla. har biografen, og jeg har 2-4 rollinger der gerne skal afsættes inden jeg skal derned.. det er lidt hul de kører herop først og så ned igen, for at komme i bio fx.. Øv altså..Havde jeg selv kørekort, havde det været noget nemmere..

Tror måske jeg kunne finde på at købe et kort til toget, og så se om jeg kan bide min angst i mig.. for så kan jeg aflægge min søster besøg, mens mine er i institution. Det er jo timer der kan bruges på hygge, eller jeg kunne lave lidt mad/gøre rent/passe bassen, mens hun fx. sover lidt.. Måske hun kan bruge sådan et "kort"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er en SUPER god ide med sådan noget som lidt rengøring osv... der kunne man jo godt putte et klip ind til en buket blomster, en hyggepakke osv... Og hvis du beslutter at konfrontere din angst og tage toget så ringer du bare og snakker med mig HELE vejen... Jeg ved hvordan du har det og det er bare SÅ stor en sejer at overvinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forresten... Iiiiiiiiiiiih hvor er han fin og stor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser han lækker ud!! Og sikke en kæmpe :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser han fin ud :loveshower Tillykke med titlen :)

Ang. den førstehjælpskit til din svoger, så ved jeg ikke om han læser bøger, men ellers bogen der hedder - far for første gang. Den er rigtig sjov og god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nååhr han er søød! (har jeg misset en tråd omkring hva det er for et mareridt de desværre skal igennem?)

Hvis du boede tættere på kunne du ha smidt mad ned til dem i 14 dages tid. Men måske nem mad til fryseren? så de bare lige kan tø noget op??

Hvis du skal lave lidt sjov til first aid kassen så smid evt plastikhandsker og en næseklemme i ;) det er ellers en sød ide til ham :)

måske noget selvforkælelse til mor. At du en dag kommer hjem til dem og passer nusen, mens hun måske får massage, besøg af en frisør eller lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nååhr han er søød! (har jeg misset en tråd omkring hva det er for et mareridt de desværre skal igennem?)

Hvis du boede tættere på kunne du ha smidt mad ned til dem i 14 dages tid. Men måske nem mad til fryseren? så de bare lige kan tø noget op??

Hvis du skal lave lidt sjov til first aid kassen så smid evt plastikhandsker og en næseklemme i ;) det er ellers en sød ide til ham :)

måske noget selvforkælelse til mor. At du en dag kommer hjem til dem og passer nusen, mens hun måske får massage, besøg af en frisør eller lign.

Han er bare såååååå dejlig :loveshower

Jeg er dybt,dybt forelsket :loveshower :wub :wub :wub

Nej, du har ikke misset en tråd.

Jeg har haft nogle ting der lige skulle bearbejdes lidt, og har snakket utrolig meget med min søster, specielt igår aftes MEGET sent.. Jeg skal nok ligge en "fødselsberetning" herinde, men det bliver først i aften. Er lige kommet hjem fra sygehuset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser han bare dejlig ud :biglove

Hvad fandt du så på til dem??? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen indtil videre har den nybagte mor fået lidt "hverdagsting". Ting jeg virkelig satte pris på da jeg var indlagt på sygehuset med mine unger.

Så det er blevet til:

En derma håndcreme fra matas, økologisk,allergivenlig, uden al mulig møg.

En babymassage olie, ny serie fra matas, svane,øko og astma/allergi mærket.

2 labello læbepomader. Neutral ;)

En hevea naturgummi sut til bebs.

En æske anthon berg marcipanbrød minier ;)

En økomærket sparkedragt+body til bebs.

En hafferlaf i superblød kvalitet.

En bepanthol salve (til fx. rød mås,revnede/tørre brystvorter osv).

Et par små hvide bomuldsstrømper til bebs.

Det var det indtil videre. Men jeg har et par dage og løbe på endnu, de bliver tidligst udskrevet på fredag, så..

Men så kan jeg også nå at få lavet førstehjælpskittet færdig. Troede jo jeg havde lidt tid at løbe på endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"FØDESELSBERETNING".

Min søsters vand gik igår morges (d. 10/1) kl. 5 om morgenen. Svoger ringer og informerer FG, som beder dem komme ved 8-tiden.

Kl. 5.30 begynder veerne at komme rullende, og allerede fra start kommer de ret hurtigt.. Kl. 7 kører de til tjek, efter samtale med FG, her er der 2-3 min mellem veerne. Hun er 4 cm åben ved indlæggelsen. Kl. 9 ringer hun til mig, desværre sidder jeg til møde, så ser først opkaldet kl. 10.. Ringer til hende, men intet svar, så er klar over at der er noget i gære.

Kl. 11 er hun 6cm åben, og beder om epidural. Narkoselægen er forsinket, men dukker til sidst op, og ligger den. Her er kl. 12, og lige da den er lagt, får min søs pressetrang. Hun er 10 cm udviddet, og epiduralen er derfor effektløs.

Først kl 13 må hun presse aktivt med. Hun presser.. og presser...og presser.. Intet sker, der anlægges vedrop på fuld styrke,uden effekt..2 timer senere presser hun stadig, og man opdager at lille bebs er stjernekigger, og oveni sidder han meget skævt i bækkenet..

Der bliver ringet efter bagvagten, og anlagt en hård kop. Efter 4 træk uden nogen som helst effekt, vælger man at gøre klar til kejsersnit.

Der bliver skruet op for epiduralen. Desværre er jeg meget svær at lokalbedøve, specielt i venstre side. Jeg har derfor gjort min søster opmærksom på dette (min læges ordre,for det kan være arveligt). Og det fortæller min søster selvfølgelig narkoselægen, så de er opmærksomme. Selvom vi ikke ligner hinanden af udseende, ligner vi åbenbart hinanden mere end beregnet. For der er ingen effekt af epiduralen. Hun lægges derfor i fuld narkose. Svoger vises ud på gangen.

De får åbnet op, og lillemusen er gledet helt ned i bækkenet, og skal derfor kringles ud. I den forbindelse får lægerne rykket hans højre arm af led!

Hans vejrtrækning er nu meget påvirket, og han skider i samme øjeblik han lander på undersøgelsesbordet.

Han scorer kun 5 5 5 på apgar, og må have lidt hjælp til vejrtrækningen. Farmand bliver hentet ind, men får INTET af vide, udover at lillemusen skal på neonatal.

Så manden er helt opløst af bekymring over sin søn, som er ret skidt og skadet,samtidig med at han også er vildt bekymret for min søster..

Min søster har presset så meget, at hendes livmoder må syes op, da den er på vej ud..

Hun har ydermere fået så meget medicin at det tager 3 timer på opvågningen, før hun har følelse i benene igen.

På neo er man ret bekymret over musen. Han har store blodudtrækninger efter koppen, som har siddet meget skævt på, pga hans stilling i livmoderen. Man frygter desuden at der er bristet nogle blodkar i hovedet :boo

Armen er blevet sat på plads.

Han er meget påvirket af smerter, så han får fast smertestillende.

Han er meget skæv i kraniet, efter koppen.. Og idag er han blevet røngtenfotograferet, da man er bange for at hans kraveben er brækket :boo

Både min søs og svoger er ved godt mod.

Hun har været ude af sengen idag, og er forbavsende godt gående, og frisk. Hun er bare en SEJ kvinde! Lillemus ligger i kuvøse (pga overvågning), men hun har ham ude på maven hele tiden :loveshower

Mælken er desværre ikke løbet til endnu, men det har jo også været en ret traumatisk omgang.. men det skal nok komme :loveshower Og ellers har hun da heldigvis et alternativ, som hun siger :wub

Så jo en virkelig voldsom omgang, og slet,slet ikke sån det sku ha være gået :boo

NYT! Har lige hørt fra min søs, mens jeg skrev beretningen. Lillemus har brækket begge kraveben :boo :boo

Men hovedet er heldigvis okay, og han vil klare sig uden mén :loveshower

Så snart amningen (eller hvad det nu bliver) kører, kan de komme hjem. De skal regne med fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder lige med åben mund og hagen på bordet. En arm af led og to brækkede kraveben ! Hvor voldsomme har de lige været de læger? er det normalt??

godt de efter omstændighederne alle har det godt.!! alt godt ønskes deres vej. tak for beretningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. De har sagt til min svoger, at det var meget normalt at børnene fik armen/ene revet af led ved kejsersnit :o :o :blink :blink

Øhm, godt så.. Jeg har fået 3 børn ved KS, og ikke én af dem har fået noget rykket af led, eller brækket noget, og jeg har heller aldrig fået information om at det kun ske :blink

Så jeg er tilbøjelig til at sige; NEJ!! Det er IKKE normalt. Men om jeg har ret, dér må jeg være dig svar skyldig :unsure

Mht. kravebenene, så er det mig en gåde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. De har sagt til min svoger, at det var meget normalt at børnene fik armen/ene revet af led ved kejsersnit :o :o :blink :blink

Øhm, godt så.. Jeg har fået 3 børn ved KS, og ikke én af dem har fået noget rykket af led, eller brækket noget, og jeg har heller aldrig fået information om at det kun ske :blink

Så jeg er tilbøjelig til at sige; NEJ!! Det er IKKE normalt. Men om jeg har ret, dér må jeg være dig svar skyldig :unsure

ville godt nok undersøge det nærmere!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søsters mellemste datter brækkede armen da hun blev taget ved kejsersnit.. Hun sad vst ret godt fast derinde så lægen måtte ha godt fat i hende for at hun kunne komme ud.

men det lyder som noget af en omgang den lille mand har været igennem.. Godt han ikke kan huske det senere hen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en omgang den lillemus har været igennem :o Ja og din søster, godt hun er ved at være frisk igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikken omgang de har været igennem

men godt at han ikke har taget skade den lille mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha da, det lyder godt nok også som noget af en omgang de har været igennem...!!!!

Godt det er endt lykkeligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikk en voldsom omgang :( Stakkels jer og stakkels lille dreng..

Jeg blev med det samme kastet tilbage til min egen fødsel, for din søsters ligner min rigtig meget.. Dog brækkede de ikke noget på min datter, da hun endelig kom ud efter tredje forsøg med metalkoppen..

Så på mange områder ved jeg præcis hvordan hun har det..

Jeg håber de alle snart kommer oven på igen og kan komme hjem i deres vante omgivelser og de kan få lov, at nyde deres dejlige søn.. For dejlig, det er han godt nok :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikk en voldsom omgang :( Stakkels jer og stakkels lille dreng..

Jeg blev med det samme kastet tilbage til min egen fødsel, for din søsters ligner min rigtig meget.. Dog brækkede de ikke noget på min datter, da hun endelig kom ud efter tredje forsøg med metalkoppen..

Så på mange områder ved jeg præcis hvordan hun har det..

Jeg håber de alle snart kommer oven på igen og kan komme hjem i deres vante omgivelser og de kan få lov, at nyde deres dejlige søn.. For dejlig, det er han godt nok :loveshower :loveshower

Hun har også brugt mig meget, det har kostet tårer hos mig,for det har bragt mange minder tilbage, jeg troede jeg havde bearbejdet. Hendes fødsel er nemlig identisk med Mikkels :boo Han brækkede dog heldigvis intet, men ellers er de ens.

Jeg forstår bare ikke hvorfor læger og jdm ikke har lyttet til hendes, for hun sagde MANGE gange, under presseveerne, at hun ikke kunne presse ham ud. Hun havde følelsen af at det ville gå galt, i samme øjeblik vandet gik..

Men gudskelov er de alle med livet i behold, og det er det vigtigste :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har også brugt mig meget, det har kostet tårer hos mig,for det har bragt mange minder tilbage, jeg troede jeg havde bearbejdet. Hendes fødsel er nemlig identisk med Mikkels :boo Han brækkede dog heldigvis intet, men ellers er de ens.

Jeg forstår bare ikke hvorfor læger og jdm ikke har lyttet til hendes, for hun sagde MANGE gange, under presseveerne, at hun ikke kunne presse ham ud. Hun havde følelsen af at det ville gå galt, i samme øjeblik vandet gik..

Men gudskelov er de alle med livet i behold, og det er det vigtigste :loveshower

Ja gudskelov :loveshower :loveshower :loveshower

Altså der blev heller ikke lyttet til mig, jeg havde presseveer i over to timer inden overlægen kom med koppen og i dag, 4 år efter er jeg stadig mærket af det psykisk, så det er bare så vigtigt i får snakket det hele igennem og mange gange :) Men det har jeg jo så også indtryk af i gør :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt at din søster tager det så flot! .. Sikke en omgang de har været igennem, så det må give dem lidt overskud at de er ved så godt mod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja gudskelov :loveshower :loveshower :loveshower

Altså der blev heller ikke lyttet til mig, jeg havde presseveer i over to timer inden overlægen kom med koppen og i dag, 4 år efter er jeg stadig mærket af det psykisk, så det er bare så vigtigt i får snakket det hele igennem og mange gange :) Men det har jeg jo så også indtryk af i gør :kram2

Jeg har sagt til min søster, og også svoger, at det er vigtigt de får snakket det igennem, også med de personer der var til stede under forløbet.Har faktisk understreget det ret kraftigt :blush

Sygehuset lavede nemlig en stor fejl, dengang med mig, så jeg fik aldrig tilbudt hjælp, eller fik snakket forløbet igennem. Og det sidder dybt i mig endnu.. Det var også derfor min sygdom virkelig brød ud og kom op til overfladen :(

Men jo, min søster ved at jeg er her for hende, dag og nat, hvis hun har brug for mig :kram2 Vil gøre ALT for den pige, hun betyder simpelthen så uendeligt meget for mig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER