Guest

Babysigning/tegn til tale

8 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne lære Babysigning/tegn til tale (jeg TROR det er det samme) og bruge så Mie får et "sprog" før hun kan tale.

Er der nogen der kan anbefale en DVD (jeg ved nok om det til at vide at man skal se tegnene blive udført, før man lærer dem ordentlig og får dem brugt).

Man bruger garanteret en masse af tegnene i fagte sangene man laver i forvejen. Fandt fx lige den her:

Men det kunne være rart at kunne bruge bruge dem ordentligt også når man IKKE synger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg i lang tid øvet nogle enkelte tegn med C fordi de benytter det i dp og der har jeg ved selvsyn set det virke. Men hun kan endnu ikke tegnene selv, men jeg er sikker på det kommer når hun kommer i dp og hun konsekvent er udsat for tegnene.

Nu er det i hendes farmor der er dp, så hun har givet mig deres kopier af hvilke tegn de bruger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna forstod, og kunne selv lave, vores tegn for når noget var varmt (vi har brændeovn) da hun var ca. 10 måneder. Vi begyndte at bare at lave det mens vi kiggede på hende og sagde det var varmt og en dag gjorde hun det selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg er vant til at bruge Tegn til Tale i mit arbejde (det samme gælder min mand), og vi har derfor brugt det til vores datter der nu er 14 måneder. Der er ingen tvivl om, at hun har fanget det og laver forskellige tegn alt efter hvad hun vil :-).

Jeg har ingen erfaring med babysigning, men kan se, at der er lidt forskel fra Tegn til Tale. Dog vil jeg mene, at I fint kan bruge babysigning. Det vigtigste er jo at have nogle tegn som er logiske og lette, så barnet kan følge med og lige så stille selv begynde at kommunikere. Om I så bruger det ene eller andet tegn er lidt ligegyldigt, tænker jeg. I mit arbejde har flere af de børn jeg arbejder med individuelle tegn, så på den måde er der store variationer.

Sidst men ikke mindst har du ganske ret i at nogle tegn er så logiske og normale at vi kender dem fra sanglege:-).

Håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med det :-)

Hilsen Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke lige den dvd, men vil klart anbefale en dvd. Jeg købte bare en bog, det var desværre lidt for svært, så vi kom aldrig rigtigt igang. Vil prøve igen med næste barn, så del endelig ud af dine erfaringer når du kommer så langt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ikke nogen bestemt metode eller særligt sprog, men jeg har passet en pige engang, der brugte tegn-til-tale, og nogle af tegnene benytter jeg lidt herhjemme. Der er mest i forbindelse med måltidet, at jeg laver tegn til mad, drikke og færdig. Det er ikke meningen at hun skal kunne noget bestemt, men hvis det kan være en hjælp, så er det det værd. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt en dvd her:

http://www.babysigning.dk/

Tror måske den er "god nok" - nogen der har erfaring med den?

Jeg har ikke som sådan personelig erfaring med babysigning.dk, men jeg kender dem, fordi de har holdundervisning, der hvor jeg arbejder, og det er mit indtryk, at de er meget søde, og at folk er glade for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER