tazdiginez

Skal hun skifte til vs?

13 indlæg i dette emne

J og jeg har gået et stykke tid og snakket lidt om, om Maliva skulle skifte til vuggestue istedet for dagpleje.

De sidste par uger har Maliva lagt sig til at sove, stort set med det samme hun ankommer i dagplejen.

Hun vil helst ikke gå med ind og er oftest usikker og trist når hun afleveres.

Når det så er legestue dag, vil Maliva hellere end gerne, gå ind selv, men er dog stadigt lidt usikker til at starte på.

I februar startede der en lille pige på 9 måneder i dagplejen og jeg tænker på, om det kan være en reaktion til dette eller noget helt andet? Det er jo en ren gætteleg for at finde ud af, hvad der nager hende.

Dagplejeren vil dog ikke lade Maliva sove en formiddagslur, da hun mener at hun er for gammel til det, men jeg syntes nu også at det er mere synd, at jeg gang på gang skal hente Maliva fordi hun falder i søvn en time efter afleveringen..

Hvad tænker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det rigtig forstået, at du skal hente Maliva hvis/når hun falder i søvn hos dagplejen? Det virker da helt mystisk og slet ikke iorden. Det ville jeg helt klart tale med DP pædagogen om. Jeg ville nok i det hele taget tage en snak med DP pædagogen, for det virker da som om der er noget der nager hende, det er jo ikke sikkert i sådan bare kan få skift til en vuggestue.

Vi skiftede min søn til vuggestue fra dagpleje da han var ca 2 år, dagplejen blev langtidssygemeldt, så det gav sig selv. Sebastian var meget glad for det, han trængte til nogle flere udfordringer på det tidspunkt end dagplejen kunne give ham. Så jeg har gode erfaringer med at skifte, men ved ikke om det vil være det rigtige i jeres tilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser det også som om du skal hente hende, hvis hun falder i søvn om formiddagen?! :unsure Henter du hende så hjem og så er hun hjemme resten af dagen?

Hvis det er tilfældet, så er det da muligt hun falder i søvn, fordi hun gerne vil hjem? Det lyder i hvert fald ikke til hun trives i DP :( Det kan du mærke og det synes jeg du skal tage alvorligt og reagere på :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er faldet i søvn ved DP et par gange nu og igår havde hun en LILLEBITTE temperatur stigning (37, normalen er 36,6) og det fortalte jeg dp. Maliva ligger til at sove med det samme hun kommer ind - som hun har gjort før og så sender dp mig en besked om at jeg skal hente, fordi Maliva sover.

Hun har tidligere sagt at, hvis Maliva falder i søvn om formiddagen, så ville hun bede mig om at hente hende, netop fordi dagplejen ikke er til at sove i, så kan hun lige så godt sove derhjemme...

Men jeg forstår det ikke, fordi Maliva sover fint, og har hun haft en dårlig nat, så får hun lov til at sove ud inden jeg afleverer. Netop så hun er udhvilet når hun kommer derover...

Dp ved jeg går hjemme pt. og jeg tror hun udnytter det lidt måske? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder klart som om, hun udnytter du går hjemme.

Du betaler for at Maliva er i dagplejen i et givet tidsrum, havde du arbejdet havde du jo på ingen måde mulighed for at hente hende. Det lyder helt forkert i mine øre.

Hvis hun ikke mener Maliva skal sove, så må hun jo forsøge med nogle aktiviteter der kan holde hende vågen. Hun skal vel stadig sove eftermiddagslur, det ville vel være en lur Dagplejeren ville kunne acceptere, hvorfor så ikke at hun sover formiddagslur. Omend hendes alder måske siger at hun skal slippe formiddagsluren, men det må man jo så hjælpe hende med. Ej, bliver altså sur over sådan en opførsel fra dagplejerens side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan da ikke ringe et barn hjem bare fordi det falder i søvn!!!!!!

Man skal i stedet finde ud af hvorfor det er barnet falder i søvn i utide; er det fordi det kommer for sent i seng hjemme, stress i dagligdagen (kan både være hjemme og i dp), at barnet er utrygt i dp og bruger søvnen til at 'flygte', der sker for lidt eller der sker for meget, at hun ubevidst ved at når hun falder i søvn kan hun komme hjem og hygge med mor - eller en 117. ting. Noget man finder ud af i samarbejde mellem dp og forældre.

Hvis det er en kommunal dp ville jeg som mor ringe til pædagogen og bede om et møde, så i kan finde ud af hvad i skal gøre SAMMEN. Ikke dp der bare skal trække noget ned over hovedet på dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke barn i DP eller VS, men for mig lyder det da helt hen i vejret og som om DP ikke har helt tjek paa sit job?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke barn i DP eller VS, men for mig lyder det da helt hen i vejret og som om DP ikke har helt tjek paa sit job?

:ditto :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan da ikke ringe et barn hjem bare fordi det falder i søvn!!!!!!

Man skal i stedet finde ud af hvorfor det er barnet falder i søvn i utide; er det fordi det kommer for sent i seng hjemme, stress i dagligdagen (kan både være hjemme og i dp), at barnet er utrygt i dp og bruger søvnen til at 'flygte', der sker for lidt eller der sker for meget, at hun ubevidst ved at når hun falder i søvn kan hun komme hjem og hygge med mor - eller en 117. ting. Noget man finder ud af i samarbejde mellem dp og forældre.

Hvis det er en kommunal dp ville jeg som mor ringe til pædagogen og bede om et møde, så i kan finde ud af hvad i skal gøre SAMMEN. Ikke dp der bare skal trække noget ned over hovedet på dig.

Jeg er helt enig her! Man kan da ikke ringe hjem bare fordi hun falder i søvn. Der skal da helt sikkert findes en løsning og det ville jeg gøre ved at ringe til DP-pædagogen.

Jeg synes virkelig det er en underlig opførelse af DPs side af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan da ikke ringe et barn hjem bare fordi det falder i søvn!!!!!!

Man skal i stedet finde ud af hvorfor det er barnet falder i søvn i utide; er det fordi det kommer for sent i seng hjemme, stress i dagligdagen (kan både være hjemme og i dp), at barnet er utrygt i dp og bruger søvnen til at 'flygte', der sker for lidt eller der sker for meget, at hun ubevidst ved at når hun falder i søvn kan hun komme hjem og hygge med mor - eller en 117. ting. Noget man finder ud af i samarbejde mellem dp og forældre.

Hvis det er en kommunal dp ville jeg som mor ringe til pædagogen og bede om et møde, så i kan finde ud af hvad i skal gøre SAMMEN. Ikke dp der bare skal trække noget ned over hovedet på dig.

Enig! :ditto

Det er ikke i orden og det er synd for både dig og Maliva! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok også det lyder MEGET underligt - kan slet ikke forstå din DP's logik :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan da ikke ringe et barn hjem bare fordi det falder i søvn!!!!!!

Man skal i stedet finde ud af hvorfor det er barnet falder i søvn i utide; er det fordi det kommer for sent i seng hjemme, stress i dagligdagen (kan både være hjemme og i dp), at barnet er utrygt i dp og bruger søvnen til at 'flygte', der sker for lidt eller der sker for meget, at hun ubevidst ved at når hun falder i søvn kan hun komme hjem og hygge med mor - eller en 117. ting. Noget man finder ud af i samarbejde mellem dp og forældre.

Hvis det er en kommunal dp ville jeg som mor ringe til pædagogen og bede om et møde, så i kan finde ud af hvad i skal gøre SAMMEN. Ikke dp der bare skal trække noget ned over hovedet på dig.

:ditto

Det lyder simpelthen som om at hun udnytter at du går hjemme. Hvor er det dog uprofessionelt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan stadig ikke få din situation ud af hovedet....

Hvis du afleverer kl. 8 og dit barn falder i søvn på sofaen 8.05, kan dp da bare lade hende sove en halv times tid, vække hende og så er der tid til at vågne og lege lidt inden formiddagsmaden og de skal på tur /ud.

Kommunale dp'ere må ikke forlade bopælen (med mindre det på forhånd er aftalt med kontoret ved f.eks heldagslegestue) før kl. 9, for frem til kl,. 9 kan de blive ringet op og skal have gæstebarn.

Med mindre din dp er en der er ude fra kl. 8 hver morgen (hvilket jeg tvivler stærkt på) så burde der ikke være noget problem i at din datter sover en halv time på sofaen - de andre børn er jo også inde.

Og hvis din datter kun sover en halv times tid, burde hun være træt nok til at kunne sove til middag, så det ikke går ud over dp's 'pause' midt på dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER