Pseudo mamma

Danseben om natten!

7 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

Jeg har virkelig store udfordringer om natten efterhånden..

- Jeg er ellers overhovedet ikke tyngetaf graviditeten og stortrives..

De sidste par uger har jeg haft vanvittig meget uro i benene om aftenen og natten :( - Det er ikke så slemt i min almindelig hverdag.. - Vi er lige nu på ferie, og vi går naturligvis en del, hvilket først er et problem når jeg skal sove..

Mine ben spjætter, summer, og er virkelig urolige. og jeg har nogle gange været vågnet med kramper i lægmusklerne.. :(

Så vit jeg kan forstå, på google osv, så kan man ikke rigtig gøre noget ved det.. Så dette er måske blot lidt klagesang..

- Ej men er der nogle af jer der slåsser med danselystne ben i nattetimerne? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vist en af de eneste ting jeg ikke døjer med, men overvejer om det kan have noget at gøre med vand og affaldsstoffer i benene så måske venepumpeøvelser inden sengetid ville hjælpe. Det kunne da være et forsøg værd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en smule væske i benene.. (det har jeg altid fået som

sommeren) - og pga varmen og de ekstra gå ture og muligvis graviditeten har jeg lidt nu.. men ikke noget

vildt..

Kan du lave beskrivelse af disse venepumpeøvelser, så skal det da klart afprøves ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også venepumpe øvelser.

Lig på ryggen med bøjede ben. Løft numsen op og ned 20 gange - det fjerner væske i bækkenet så der er plads til at få vandet væk fra benene.

Så løfter du benet og bøjer og strækker i knæet, gøres med begge ben 20 gange - det fjerner vandet fra knæene ned i bækkenet.

Så løfter du benene og ruller med anklerne 20 gange - så fjerner du vandet fra anklerne ned i knæene.

Så laver ru øvelsen med knæene igen for at få vandet ned i bækkenet

Afslut med øvelsen for bækkenet for at få vandet helt væk

Mange bruger ikke det med at starte og slutte med numseløft men har hørt det er vigtigt for at få vandet væk fra bækkenet så der er plads til at få vandet fra benene væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad Mette sagde :-) numseløftet var dog nyt for mig, men det giver da god mening.

Husk også at drikke rigeligt vand så affaldsstofferne kan komme væk.

Har forresten fået et punkt som man kan massere for at få affaldsstoffer væk. Hvis du lader dine arme hænge ned langs siden og så lige bøjer langefingeren. Cirka der er punktet - tro mig, du kan mærke når du rammer. Måske skal du lige flytte fingeren lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad Mette sagde :-) numseløftet var dog nyt for mig, men det giver da god mening.

Husk også at drikke rigeligt vand så affaldsstofferne kan komme væk.

Har forresten fået et punkt som man kan massere for at få affaldsstoffer væk. Hvis du lader dine arme hænge ned langs siden og så lige bøjer langefingeren. Cirka der er punktet - tro mig, du kan mærke når du rammer. Måske skal du lige flytte fingeren lidt.

Fantastisk :)

- Drikker rigtig meget vand, og i sær her i varmene.. - Og render på toilet HELE tiden.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER