mor-til-asta-09

Fortæl om jer selv tråd.

10 indlæg i dette emne

Synes vi er kommet rigtig mange ind i September gruppen, og det er super skønt og stort tillykke til alle jer der venter jer en lille ny.

Denne tråd kan vi bruge til at fortælle om os selv og hvad vi går og laver til dagligt osv, kun fantasien sætter grænser. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg starter med mig selv:

Mit navn er Jeanette, er 27 år og bor i Tårs ( nordjylland ) med min kæreste gennem 5 år og vores datter på 3½. Vi venter os en lille ny d. 28 September, så vores datter når lige og runde de 4 inden.

Til dagligt arbejder jeg som kok på et hotel, som mine forældre ejer og manden er teknisk designer. Vores datter går i børnehave i byen, og trives rigtig fint der og har fået en masse nye venner.

Eller kommer jeg ud af en familie med 3 børn hvor jeg er den yngste. Har derfor 1 niece på snart 9 fra min bror, og 2 niecer på 2 og 8 fra min søster, så vi er en rigtig tøseflok :D

Åh hvad skal man mere skrive, ser lige hvad i andre skriver, så må jeg supplere lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super initiativ ;)

Jeg er 28 år, & min kæreste er 29. Vi bor i Kolding & har været sammen siden julen 2006. Bettemåsen er det første barn vi venter os, & det er et rigtig ØNSKEBARN. Vi smed præventionene for snart 4 år siden, så det har været noget af en omgang med hjemmerul, fertilitetsklinik, hormoner osv. Havde en sen abort i marts sidste år, så det er med en TOTAL glæde at det nu virker til at alt arter sig med bettemåsen herinde i maven & at vi skal være forældre d. 15/09 :loveshower .

Jeg er uddannet indkøber, men arb. som vikarer i en børnehave med multihandicappede børn, på et bosted for unge udviklingshæmmede, samt et bosted for voksne senhjerneskadede. Jeg drømmer om at blive jordemoder, & har nu søgt om optagelse for 2. år i streg. Så jeg ser/læser ALT hvad jeg kan om fødsler. Kæresten er tømre.

Kommer ud af en dejlig familie, hvor jeg har en mor og far som er gift på 30. år, har en storesøster & en tvillingebror. Min storesøster har den dejligeste datter på snart 5, som er min lille øjesten. Som hun siger, "Moster, så skal jeg snart være pap-storesøster, kan vi ikke godt lege det :kuller ?".

Ellers bor min skønne kæreste og jeg med vores lille mops i vores ejerlejlighed, som er til salg, da vi gerne vil købe hus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også gerne være med på det.

Jeg hedder Bianca, og er 27 år. Den kommende far hedder Kenneth og er 29 år. I dag har vi været sammen i 6 år, og vi har været gift siden august 2011. Vi bor i Søborg lige uden for København, skønt sted.

Til dagligt arbejder jeg som rådgiver i en bank, og den kommende far reparerer maskiner.

Vi har prøvet at blive gravide siden vores bryllup, så glæden var stor da vi opdagede jeg var gravid her i januar.

Vi kommer begge fra kernefamilier, som har været gift i ca. 30 år. Manden har en søster som har 3 dejlige børn, min bror er yngre end mig, så den står ikke lige på børn de næste år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hedder Louise og er 30 år, jeg arbejder som administrativ til daglig.

Dette er vores første barn og vi er i den syvende himmel, dog med undtagelse af mine intensive humørsvingninger (det hører jo med har jeg ladet mig fortælle:))

Hvornår skal i andre til jeres første jordmoderbesøg? Dem af jer der har været det, bliver man scannet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til første jordemoder besøg d. 13 marts, hvor jeg var 14+3 henne. Manden havde taget fri for at tage med, bare den her ene gang. Det var bare en snak, hvor hun spurgte om en masse ting. Man bliver ikke scannet, hun sagde at havde jeg været længere henne, kunne vi have hørt hjertelyd, men det kunne vi desværre ikke endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hedder Louise og er 30 år, jeg arbejder som administrativ til daglig.

Dette er vores første barn og vi er i den syvende himmel, dog med undtagelse af mine intensive humørsvingninger (det hører jo med har jeg ladet mig fortælle:))

Hvornår skal i andre til jeres første jordmoderbesøg? Dem af jer der har været det, bliver man scannet?

Hej med dig :)

Humørsvingningerne hører vidst bare med ja, dog mener min kæreste at det generelt hører med til det at være kvinde :P. Meeeeen mon ikke det er lidt voldsommere under graviditet.

Jeg skal til min første jordemoderkonsultation d. 09/04, der er jeg så 17+2. Der stod i min indkaldelse at de bestræber sig på at få folk ind i 14-15 graviditetsuge, så der kommer jeg jo så et par uger senere...

Jeg vil spørge om de ikke vil scanne mig, da jeg gerne vil se den lille, og hvis hun siger at det gør man ikke til denne konsultation (ved godt at det ikke er derfor jeg skal til den konsultation), så vil jeg spørge om jeg ikke kan købe mig til en. Hvis jeg heller ikke kan det,så håber jeg hun kan høre hjertelyd og så vil jeg bestille en ekstra scanning. Men er da meget spændt på det første besøg, og for at se om jeg hører noget som jeg syntes er brugbart. Mest af alt håber jeg bare det er en sød jordemoder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer!

Jeg har været medlem af BK i de måned eller to, men er først nu ved at få taget mig sammen til at skrive herinde. :)

Jeg hedder Anke og bor mellem Roskilde og Høje Taastrup med min mand og vores store datter på snart tre. Her har vi et lille hus med en lille have, som vi glæder os til at komme ud i, nu hvor det endelig er forår.

Jeg arbejder som talepædagog indenfor det specialpædagogiske - dvs., at jeg underviser børn med generelle indlæringsvanskeligheder (mental retardering) og/ eller autisme. Min mand er automekaniker.

Jeg har termin d. 27.9., og vi glæder os rigtig meget til at vi snart bliver 4 i vores familie! Graviditeten er gået godt indtil videre, selvom jeg har haft en del mere kvalme og træthed end sidste gang. Nakkefoldsscanningen (x2) blev overstået inden påske, og jeg skal til 1. Jordemoderbesøg i morgen. Jeg glæder mig, men har ikke de vilde forventninger - men det hænger nok også sammen med, at jeg har prøvet det hele en gang før. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer!

Jeg har været medlem af BK i de måned eller to, men er først nu ved at få taget mig sammen til at skrive herinde. :)

Jeg hedder Anke og bor mellem Roskilde og Høje Taastrup med min mand og vores store datter på snart tre. Her har vi et lille hus med en lille have, som vi glæder os til at komme ud i, nu hvor det endelig er forår.

Jeg arbejder som talepædagog indenfor det specialpædagogiske - dvs., at jeg underviser børn med generelle indlæringsvanskeligheder (mental retardering) og/ eller autisme. Min mand er automekaniker.

Jeg har termin d. 27.9., og vi glæder os rigtig meget til at vi snart bliver 4 i vores familie! Graviditeten er gået godt indtil videre, selvom jeg har haft en del mere kvalme og træthed end sidste gang. Nakkefoldsscanningen (x2) blev overstået inden påske, og jeg skal til 1. Jordemoderbesøg i morgen. Jeg glæder mig, men har ikke de vilde forventninger - men det hænger nok også sammen med, at jeg har prøvet det hele en gang før. :)

Velkommen, og sikke dejligt mange vi er ved at være i september gruppen, selvom der er STILLE herinde i vores terminsgruppe. Det må vi altså se at få lavet om på....

Hvordan gik dit jordemoderbesøg?

Det er jo første gang jeg når så langt i teksten, og skal afsted i morgen, & er meget spændt på det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen, og sikke dejligt mange vi er ved at være i september gruppen, selvom der er STILLE herinde i vores terminsgruppe. Det må vi altså se at få lavet om på....

Hvordan gik dit jordemoderbesøg?

Det er jo første gang jeg når så langt i teksten, og skal afsted i morgen, & er meget spændt på det hele.

Jeg skal gøre mit bedste. :)

Det gik fint - lige som jeg havde regnet med. Jordemoderen var meget sød, og vi snakkede lidt om graviditeten indtil nu og graviditets-/ fødselstilbuddene på Roskilde. Og så fik jeg stukket en masse foldere i hånden, vi snakkede lidt om fødselsforberedelse (som nok ikke er så relevant for os som 2.gangsforældre) og fik lavet en ny tid. Alt i alt altså ikke noget vildt og voldsomt. :)

Jeg glæder mig dog til næste gang, hvor jeg er så meget længere henne, at der kan undersøges noget mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER