Pada

Gener i munden...

13 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der har det?

Jeg synes generelt min tunge er øm, og jeg har haft et par blæner, blister og hvad folk ellers kalder dem.. I ved, de der små knopper i munden der gør ondt.. Det er simpelthen så irriterende! :klap

Kender i nogle tips til at få det væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LONGO VITAL!!!! Tag 5-6 stykker et par dage i træk.. og evt ellers alm. dosis forbyggende.

Og Zendium tandpasta (forebygger)

H har lidt helt sindsygt af det.. virkelig så han har villet klippet tungen af..

For 2 år siden fik jeg det så os første gang.. og av for pokker... har os haft det 2 gange her i graviditeten indtil videre... Et par longoer nogle dage i træk.. og pist væk! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Longo vital som Stinna siger, og så er aftamed fantastisk til at tage smerten her og nu! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå for søren.. Det har jeg aldrig hørt om! Longo Vital - er det ikke vitamin-piller? Hvad så med dem jeg tager i forvejen? Jeg må vel ikke få for meget vitamin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror sgu lige jeg kører på apoteket efter det der aftamed i morgen i hvert fald!

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå for søren.. Det har jeg aldrig hørt om! Longo Vital - er det ikke vitamin-piller? Hvad så med dem jeg tager i forvejen? Jeg må vel ikke få for meget vitamin?

Det er natur ting... så der sker intet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare - der står at der er A-vitamin i - som svarer til 100% af det man skal have om dagen... Der er jo også A-vitamin i mine alm. vitaminpiller, og så får jeg vel for meget? Nå, jeg spørger sgu lige på apoteket når jeg kører derop i morgen.. Så må vi se hvad de siger :)

Tak for hjælpen tøser.. :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare - der står at der er A-vitamin i - som svarer til 100% af det man skal have om dagen... Der er jo også A-vitamin i mine alm. vitaminpiller, og så får jeg vel for meget? Nå, jeg spørger sgu lige på apoteket når jeg kører derop i morgen.. Så må vi se hvad de siger :)

Tak for hjælpen tøser.. :lovebk

Hvis du tager dem 2 dage for at slippe af med det ;) så går det nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

True!.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville have det præcist på samme måde, og spørge på apoteket, vitaminer er måske nok en naturlig ting, men der er nogle af dem man kan få en "overdosis" af og nogle er usunde for fosteret hvis man får for mange...

Jeg ved så ikke hvor længe man skal have for mange, før det ikke er godt, men det ved apoteket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft dem i graviditeten, men har dem ellers med jævne mellemrum. Jeg bruger kun Zendium som tandpasta, det forebygger det lidt. Ellers kan man faktisk også forebygge det en del ved aldrig at drikke vand andre steder end der hvor du selv bor - med det samme det kommer fra en anden vandkilde er der en lille smule forskel på bakterierne, og det kan fremprovokere blister i munden. Den er jeg dog ret dårlig til selv at overholde, især når jeg er hjemme ved mine egne forældre!

Og skær ned på frugter med højt syreindhold - vindruer, kiwi, tomat osv. De kan i hvert fald fremprovokere det her.

Det med Livol multi har jeg hørt så mange gange og det er prøvet mange gange herhjemme, uden succes. Jeg er en af dem som når jeg først får dem er der intet der hjælper, så derfor forsøger jeg i endnu højere grad at forebygge dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft dem i graviditeten, men har dem ellers med jævne mellemrum. Jeg bruger kun Zendium som tandpasta, det forebygger det lidt. Ellers kan man faktisk også forebygge det en del ved aldrig at drikke vand andre steder end der hvor du selv bor - med det samme det kommer fra en anden vandkilde er der en lille smule forskel på bakterierne, og det kan fremprovokere blister i munden. Den er jeg dog ret dårlig til selv at overholde, især når jeg er hjemme ved mine egne forældre!

Og skær ned på frugter med højt syreindhold - vindruer, kiwi, tomat osv. De kan i hvert fald fremprovokere det her.

Det med Livol multi har jeg hørt så mange gange og det er prøvet mange gange herhjemme, uden succes. Jeg er en af dem som når jeg først får dem er der intet der hjælper, så derfor forsøger jeg i endnu højere grad at forebygge dem.

Nu omtalte jeg Longo vitaler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare - der står at der er A-vitamin i - som svarer til 100% af det man skal have om dagen... Der er jo også A-vitamin i mine alm. vitaminpiller, og så får jeg vel for meget? Nå, jeg spørger sgu lige på apoteket når jeg kører derop i morgen.. Så må vi se hvad de siger :) Tak for hjælpen tøser.. :lovebk

De dage du tager longo vital ville jeg springe de almindelige vitaminpiller over. A-vitaminer i for store doser kan være skadelige for fostret, og desuden er det ikke sundt at tage flere vitaminer end anbefalet. Longo Vital er jo en vitaminpille, så det bør ikke være nødvendigt at tage andre vitaminpiller ved siden af. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER