/aŋgә/

Når scanningen ikke går som håbet....

36 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg har tænkt meget over, om jeg skulle oprette dette indlæg eller ej, men jeg kan mærke, at jeg har brug for at komme ud med mine tanker.

Vi var til nakkefoldsscanning i går, og var selvfølgelig spændte og glædede os til at se vores lille spire. Desværre blev det ikke, som vi havde håbet.

Der ER en baby, og den er fint i live og lå bevægede sig, mens vi så på - så skønt! :wub Jeg er dog åbenbart 8 dage kortere henne, end lægen har regnet sig frem til, og den var derfor kun lige og lige stor nok til, at jordemoderen kunne måle nakkefolden.

Da hun så endelig fik nogle rimelige målinger, kom resultatet: Nakkefolden er for stor! Det var desværre alt hun kunne fortælle, da min ændrede terminsdato betyder, at mine blodprøver er blevet taget for tidligt til at de kan bruges til at foretage en risikoberegning.

Møg!!!! :(

Nå, men vi skyndte os ned til blodprøvetagningen, hvor jeg fik tudet mig til at få taget en ny blodprøve, selvom de egentlig allerede havde lukket. Og nu går vi så og venter på, at jordemoderen forhåbentligt får resultaterne mandag eftermiddag, så hun kan fortælle os, hvordan det ser ud - om vi bliver tilbudt en moderkagebiopsi, eller om risikovurderingen kommer over 1:300, så vi kan nøjes med en ekstra scanning. Det bliver nok noget nær den længste weekend, jeg har haft.

Jeg fik tudet ud i går og snakket rigtig meget med min dejlige, dejlige mand, for hvem det hårdeste var at se, hvordan jeg havde det. I dag har jeg det lidt bedre, men er fuldstændig energiforladt - ikke så fedt, når jeg egentlig burde skrive på et oplæg, jeg skal holde til en stor konference på onsdag!

Jeg har sagt til mig selv, at indtil vi får andet at vide, så er babyen OK!! Men det hindrer selvfølgelig ikke tankerne i at komme (derfor dette indlæg - de trænger til at komme ud!!). Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvad nu hvis..? Men igen - så slemt bliver det forhåbenltigt ikke! Basta! Eller....

Nå, men... Tak, fordi i læste med! Lige nu glæder jeg mig mest af alt, til ventetiden er overstået, og så må vi tage den derfra. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil bare sende en kæmpe :kram2 - det er ikke den fedeste weekend da!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sende en kæmpe :kram2 - det er ikke den fedeste weekend da!

Kæmpe :kram2

:kram2

Tak! Det varmer. :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Kæreste du

Jeg er igang med min tredje graviditet og både ved første graviditet og ved denne har nakkefolden været for stor. Jeg har en dejlig dreng på knap 7 år og endnu en lille dreng i maven. Hold fast i de positive tanker og stol på at der bliver holdt hånd over dig. Første gang havde jeg slet ikke fået taget blodprøven og derfor fik jeg en risikovurdering på 1:127, efter blodprøven kom den op på 1:937 (tror jeg nok) Selvom resultatet blev bedre fik jeg stadigt tilbudt fostervandsprøve og der var alt fint.

Jeg stoler på at min lille dreng i maven har det ligeså godt som hans storebror og husker på at der jo bare er en smule vand som er ophobet under huden, det er ikke noget der i sig selv er farligt.

Jeg håber at du kan tænke positivt og dejligt at din mand er så forstående og bekymret for dig. Han har nok ikke samme forhold til jeres kommende barn, men du betyder sikkert alt for ham, og du er noget fysisk han kan passe på :wub

:kram :kram

Tusind tak for dit søde svar! :kram

Det er rigtig dejligt at høre fra en, der har været igennem det samme - med et godt resultat.

Jeg ved jo godt, at det ikke nytter noget at tage sorgerne på forskud, så jeg prøver hele tiden at sige til mig selv, at sandsynligheden for, at der er noget galt, stadig er en del mindre, end at at alt er godt - og det hjælper da heldigvis en smule. :)

Og ja, så er jeg bare rigtig glad for min mand i denne situation. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Puha, en nyhed at få.

Prøv at huske på, at en 1:300 risiko, betyder jo at hvis der fødes 300 børn med den risiko vil kun 1 af dem have kromosomforandringer. Tallet kan lyde lavere end det nok egentlig er. Men håber og krydser fingre for, at alt er som det skal være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

:kram:

Tak for kram!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Puha, en nyhed at få.

Prøv at huske på, at en 1:300 risiko, betyder jo at hvis der fødes 300 børn med den risiko vil kun 1 af dem have kromosomforandringer. Tallet kan lyde lavere end det nok egentlig er. Men håber og krydser fingre for, at alt er som det skal være!

Det er også noget af det, jeg siger til mig selv - at selv HVIS vil får en forhøjet risiko og skal igennem en moderkagebiopsi, så er der jo stadig kun en lille risiko for, at noget er galt. :)

Og tak for kram og krydsede fingre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på det bedste :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Et stort kram til dig, søde :kram

Jeg var til MD i sidste fredags, og kom også hjem med en blandet følelse. Lang historie, men skal scannes igen på tirsdag. (tror vist nok du har læst min tråd)

Det har været lange 10 dage!!! Jeg var rigtig ked af det og nervøs første dag, men de sidste mange dage har været bedre og jeg er sikker på, jeg har et sundt barn derinde.

Og hvis du skal have lave biopsi, er der stadigvæk store chancer for et positivt resultat.. :)

Håber det bedste for dig, din mand og baby :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt,at du er fortvivlet og ked af det! Slutter mig til de andre der siger, at der jo stadig er en stor chance for, at alt er i orden. Kram herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er heldigvis RIGTIG god chance for at der ikke er noget galt med jeres lille pus. Men pyha for en dag I har været igennem. Krydser fingre for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh du, hvor træls... Men flere af mine veninder har ventet børn med tykke nakkefolde, og der er blevet sunde raske børn ud af det hver gang... Der er ingen garantier, men chancerne for, at det hele ender godt, er rigtig gode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på det bedste :kram2

:kram2

Jeg forstår godt,at du er fortvivlet og ked af det! Slutter mig til de andre der siger, at der jo stadig er en stor chance for, at alt er i orden. Kram herfra!

Der er heldigvis RIGTIG god chance for at der ikke er noget galt med jeres lille pus. Men pyha for en dag I har været igennem. Krydser fingre for jer.

Åh du, hvor træls... Men flere af mine veninder har ventet børn med tykke nakkefolde, og der er blevet sunde raske børn ud af det hver gang... Der er ingen garantier, men chancerne for, at det hele ender godt, er rigtig gode.

Ih, tusind tak for kram, søde tanker og gode historier!! :loveshower Det hjælper rigtig meget. :)

Jeg har det en del bedre i dag og tror på, at det nok skal blive godt. Nu håber jeg bare, at de skynder sig med blodprøveresultaterne, så jeg ikke skal vente alt for længe. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et stort kram til dig, søde :kram

Jeg var til MD i sidste fredags, og kom også hjem med en blandet følelse. Lang historie, men skal scannes igen på tirsdag. (tror vist nok du har læst min tråd)

Det har været lange 10 dage!!! Jeg var rigtig ked af det og nervøs første dag, men de sidste mange dage har været bedre og jeg er sikker på, jeg har et sundt barn derinde.

Og hvis du skal have lave biopsi, er der stadigvæk store chancer for et positivt resultat.. :)

Håber det bedste for dig, din mand og baby :loveshower :loveshower

Ja, jeg læste det godt... Skal vi ikke aftale, at vi begge to får gode svar i næste uge - basta!? ;) Jeg krydser i hvert fald fingre for, at din næste scanning bliver bedre. 10 dage er godt nok lang tid at skulle vente på sådan noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort kram til dig. Har selv stået i samme situation hvor nakkefolden var alt for tyk. Uanset hvordan hun målte den!

Jeg fik et risiko tal på 1:67 og fik derfor en moderkagesprøve (2 gange fordi det ikke lykkes i første forsøg)

Det var ikke downs, men der var kromosonfejl.... Og da de ikke vidste om det var i moderkagen eller i barnet så skulle jeg igennem en fostervandsprøve.

Det viste sig det var barnet men ikke noget dødeligt. Så fødte en fin pige en mdr før terminen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom opkaldet!!

Blodprøven var OK, og vi ender dermed på en risiko på 1:329 - lige under grænsen for, hvornår de anbefaler moderkagebiopsi (dvs. ingen forhøjet risiko!). :) Jeg skal dog til en ekstra scanning i morgen tidlig, hvor en læge vil se efter næseben og måle efter igen (da jeg jo ikke var særlig langt henne sidst, og tallene derfor godt kan have ændret sig lidt), og så tager vi den derfra.

Så selvom vi ikke er helt ude af farezonen, er jeg lettet, og har nu en endnu større tiltro til, at alt nok skal gå. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort kram til dig. Har selv stået i samme situation hvor nakkefolden var alt for tyk. Uanset hvordan hun målte den!

Jeg fik et risiko tal på 1:67 og fik derfor en moderkagesprøve (2 gange fordi det ikke lykkes i første forsøg)

Det var ikke downs, men der var kromosonfejl.... Og da de ikke vidste om det var i moderkagen eller i barnet så skulle jeg igennem en fostervandsprøve.

Det viste sig det var barnet men ikke noget dødeligt. Så fødte en fin pige en mdr før terminen

Tak for din historie! For mig spiller det også en stor rolle, hvilken kromosonfejl man evt. ville finde, HVIS der er noget i vejen. Men nu ser tallet heldigvis bedre ud, så jeg krydser fingre for, ikke at skulle igennem yderligere undersøgelser. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en god nyhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastiske nyheder!! :loveshower

Har tænkt på dig hele dagen :kram

Glæder mig til at høre om den nye scanning :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER