Pseudo mamma

2. lægeundersøgelse

13 indlæg i dette emne

Hej skønne kvinder og alle de struttende mavser :)

Jeg er lige kommet hjem fra 2. lægeundersøgelse. - plejer at havde en arogant sur mand, men havde ved en felj fået tid hos den sødeste kvinde :) - Så hende vil jeg da ind til frem over :)

Nå men alt er godt med maven, livmoderen er lidt stor i forhold til gennemsnittet 26 cm fra skamben til øverste del.

Fin, flot og meget tydelig hjertelyd. - Den lille dreng i maven bryder sig ikke om kolde finger, så lægen fik et ordenligt spark, da hun lagde hænderne på :)

Jeg har det stadig dejligt, ingen kvalme, ingen vilde homoner eller sjove spisevaner.

Dog kunne hun fortælle mig at jeg har blærebetændelse, - hvilket var en sær info at modtage. Jeg har før min graviditet haft blærebetændelse én gang, og det gør jo vanvittig ondt. - Jeg er fuldstændig uden symptomer, og kan slet ikke forholde mig til at havde det, uden at kunne mærke det.. - Nå men jeg er selvfølgelig bare kommet i behandling..

Jeg måler 100 cm om maven, og har med taget 3,5 kg på siden første lægeundersøgelse..

- Hvornår skal i afsted ???

Håber i har en dejlig dag. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder da som en god oplevelse :) . Jeg skal til 2. lægeundersøgelse d. 3/4. Som dig har jeg det også fantastisk, ingen kvalme, hormonudsvingninger eller sjove spisevaner. Er da vildt taknemlig for at det er gået så godt ind til videre, man frygter jo altid det værste.

Jeg har har/har haft en masse plukveer, som nogen siger kan skyldes blærebetændelse. Men som dig har jeg ikke nogen gener ud over plukveerne. Jeg kan sagtens komme af med mit vand og har ikke ondt. Så jeg tror bare jeg venter til den 3/4 med at få dommen.....eller er det dumt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som en god oplevelse :) . Jeg skal til 2. lægeundersøgelse d. 3/4. Som dig har jeg det også fantastisk, ingen kvalme, hormonudsvingninger eller sjove spisevaner. Er da vildt taknemlig for at det er gået så godt ind til videre, man frygter jo altid det værste.

Jeg har har/har haft en masse plukveer, som nogen siger kan skyldes blærebetændelse. Men som dig har jeg ikke nogen gener ud over plukveerne. Jeg kan sagtens komme af med mit vand og har ikke ondt. Så jeg tror bare jeg venter til den 3/4 med at få dommen.....eller er det dumt?

Ja jeg frygtede også det værste, da jeg opdagede at jeg var gravid.. - Er SÅ taknemmelig for min drømmegraviditet, kunne ikke ønske mig det bedre :)

Lægen spurtge faktisk ind til det med plukveerne fordi det kan være et symptom.. - Så vit jeg forstod var der ikke noget farligt i en blærebetændelse, men at det var lidt noget skidt hvis man ikke blev behandlet og noget i forhold til fødselen.. Jeg skal i behandling nu i 5 dage og skal derefter aflevere en urinprøve til tjek..

- Så jeg må nok sige at jeg synes du skal tjekkes.. - Hos flere læger kan man bare lave urinprøven og gå ned og aflevere den, og ringe og få svaret. - Så det er uden tidsbestilling og konsultation.. - Og så får du svar hurtigt, og kan komme i behandling, hvis der skulle være noget..

- Så det kan være ret nemt, og så er det overstået..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melas, få det tjekket. Det bliver jo ikke lettere at komme til livs jo større bakterie kolonien får lov at vokse sig.

Vi snakkede faktisk lige plukveer og blærebetændelse til svømning i onsdag. Vores instruktør, som er jordemoder, sagde at har man mange plukveer, skal blive tjekket for blærebetændelse. Det er åbenbart det eneste symptom man får når man er gravid. Man tisser altså ikke glasskår og rende ofte, det gør man jo i forvejen :-/

Plukveer er altså ikke altid lig med blærebetændelse, men har man dem, kan det være derfor.

Christina har du ikke også haft en del plukveer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maibritt - nej jeg har ikke ret mange plukveer - et par stykker om dagen.. med mindrr jeg cykler eller overanstrenger mig..

- lægen sagde det var almindeligt, endten at man ikke har flere, eller måske opdager jeg dem ikke sammen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til min læge idag, kom dog til at snakke med en anden end jeg plejer. Jeg spurgte om jeg ikke lige kunne komme forbi idag og aflevere en urinprøve og få den checket. Jeg fortalte ham at jeg er gravid, har en del plukveer og har en mistanke om at det er blærebetændelse. Men han synes åbenbart ikke det var mere akut end at det kunne vente til næste uge. Så onsdag må jeg lige stikke forbi og aflevere en slat, det er den eneste dag de har længe åbent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

undskyld jeg lige bruger din tråd Christina, men hvordan kan i kende forskel på plukveer og alt det andet der foregår i maven?

Og hvor dejligt lægebesøget gik godt :) jeg skal selv afsted om ca. 2 uger, hos en læge jeg ikke har været hos før, min almindelige læge holder ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎15‎-‎03‎-‎2013 at 5:30 PM, Cirkeline88 said:

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

undskyld jeg lige bruger din tråd Christina, men hvordan kan i kende forskel på plukveer og alt det andet der foregår i maven?

Og hvor dejligt lægebesøget gik godt :) jeg skal selv afsted om ca. 2 uger, hos en læge jeg ikke har været hos før, min almindelige læge holder ferie :)

Jeg vidste heller ikke hvad plukveer var før jeg googlede det. Jeg havde inden da lagt mærke til at det ofte lige pludselig strammede til i min mave og den blev stenhård. Så der blev jeg en lille smule klogere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååå ja, det var Stine og ikke Christina der havde mange plukveer :-)

Jeg mærker ikke plukveer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline - du er velkommen til at bruge min tråd.. som Stine skriver, bliver livmoderen stenhård, nogen gange strammer det lidt under huden, og andre gange bliver den bare hård.. - jeg får dem når jeg cykler, går langt, under sex, og stensikker hvis jeg får orgasme.. men

også nogen gange hvis han sparker meget i maven..

Melas - undre mig lidt at lægen var "ligeglad" men godt du kan

aflevere en på onsdag. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline - du er velkommen til at bruge min tråd.. som Stine skriver, bliver livmoderen stenhård, nogen gange strammer det lidt under huden, og andre gange bliver den bare hård.. - jeg får dem når jeg cykler, går langt, under sex, og stensikker hvis jeg får orgasme.. men

også nogen gange hvis han sparker meget i maven..

Melas - undre mig lidt at lægen var "ligeglad" men godt du kan

aflevere en på onsdag. :)

Tak :) jeg aner ikke om jeg har haft plukveer så, jeg mærker tit spark men har ikke lige tænkt over om noget af det er plukveer :) men det kommer jeg nok til at tænke over nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline - du er velkommen til at bruge min tråd.. som Stine skriver, bliver livmoderen stenhård, nogen gange strammer det lidt under huden, og andre gange bliver den bare hård.. - jeg får dem når jeg cykler, går langt, under sex, og stensikker hvis jeg får orgasme.. men

også nogen gange hvis han sparker meget i maven..

Melas - undre mig lidt at lægen var "ligeglad" men godt du kan

aflevere en på onsdag. :)

Ja jeg undrede mig også, troede man skulle tage den slags seriøst. Men han var jo heller ikke min sædvanlige læge. Jeg tror også jeg får plukveer når jeg cykler, jeg kan i hvert fald mærke en hård klump mod mine ben når jeg cykler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER