My-Moren

De der tænder.... :)

10 indlæg i dette emne

Charlie fik to tænder i munden da han var 4 mdr. De kom relativ hurtigt efter hinanden. I næste uge rammer han 7 mdr. og jeg har i to uges tid mærket i overmunden og har kunnet ane en tand. Den er i dag brudt igennem, jeg kan mærke rillerne i tanden når jeg lige kører min negl på. Men det er ikke en af de midterste tænder i overmunden, det er en af de næstmidterste. Men er det ikke først de midterste der skal bryde igennem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget forskelligt :)

Min venindes søn fik (som de to første), i overmunden, dem det sidder ved siden af fortænderne, ligesom dracula :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I baby kalenderen er der bag i et tand skema og der står alle 4 øverste fortænder inden for samme måneds interval så det skal du ikke bekymre dig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie fik to tænder i munden da han var 4 mdr. De kom relativ hurtigt efter hinanden. I næste uge rammer han 7 mdr. og jeg har i to uges tid mærket i overmunden og har kunnet ane en tand. Den er i dag brudt igennem, jeg kan mærke rillerne i tanden når jeg lige kører min negl på. Men det er ikke en af de midterste tænder i overmunden, det er en af de næstmidterste. Men er det ikke først de midterste der skal bryde igennem?

Madison fik de første i undermunden. Længe kunne jeg ane fire tænder i overmunden og siger det til tandlægen. Jeg får den besked at det er fortænder der kommer først. Dem ved siden af vil der få længe før de kommer. Madison fik så den ene tand i overmunden, men så sprang hun altså den næste fortand over og i stedet kom den ved siden af. Så de behøver ikke komme i den "rigtige" rækkefølge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og de kom med få ugers mellemrum dem i overmunden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at det er meget forskelligt hvordan det tænder kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et dumt tand spørgsmål, håber det er ok at jeg stiller det i denne tråd :)

Skal man begynde at børste tanden med tandpasta så snart den er brudt igennem? Eller skal man vente? Min søn er 5 1/2 mdr og har lige fået den første tand, nr 2 er lige i hælene på den første.. Har købt en tandbørste, men endnu ikke tandpasta. Er det ikke også noget med at det dersens børnetandpasta ikke indeholder nok fluor? Hvad kan er så godt? Jeg tænker zendium fordi jeg syntes den er ret mild.

Håber i kan hjælpe, og at det er ok at jeg "hacker" denne tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et dumt tand spørgsmål, håber det er ok at jeg stiller det i denne tråd :)

Skal man begynde at børste tanden med tandpasta så snart den er brudt igennem? Eller skal man vente? Min søn er 5 1/2 mdr og har lige fået den første tand, nr 2 er lige i hælene på den første.. Har købt en tandbørste, men endnu ikke tandpasta. Er det ikke også noget med at det dersens børnetandpasta ikke indeholder nok fluor? Hvad kan er så godt? Jeg tænker zendium fordi jeg syntes den er ret mild.

Håber i kan hjælpe, og at det er ok at jeg "hacker" denne tråd :)

Det er heeeelt okay at du hacker "min" tråd ;)

Jeg har børstet Charlies tænder med tandpasta hele tiden, at jeg ikke lige fik startet da de brød igennem.. ja det var lige mit blondine øjeblik ;) Nå! Men faktisk mener jeg at tandpasta til børn ikke må indeholde flour. Men omvendt er det jo flour der er med til at holde hullerne fra porten så at sige. Jeg har i min bog omkring børns udvikling fra politiken læst at børn bare kan bruge vores tandpasta, de skal bare ikke have mere tandpasta på tandbørsten end deres lillefinger negl. Jeg købte dog en børnetandpasta, med postmand Per, fra Zendium... :)

Men uanset, så ville jeg altid vælge zendium!

Håber det var svar nok!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et dumt tand spørgsmål, håber det er ok at jeg stiller det i denne tråd :)

Skal man begynde at børste tanden med tandpasta så snart den er brudt igennem? Eller skal man vente? Min søn er 5 1/2 mdr og har lige fået den første tand, nr 2 er lige i hælene på den første.. Har købt en tandbørste, men endnu ikke tandpasta. Er det ikke også noget med at det dersens børnetandpasta ikke indeholder nok fluor? Hvad kan er så godt? Jeg tænker zendium fordi jeg syntes den er ret mild.

Håber i kan hjælpe, og at det er ok at jeg "hacker" denne tråd :)

Så vidt jeg er informeret er alm Zendium det bedste af flere årsager mener børnetandpasta indeholder sukker og alverdens søde stoffer, slet ikke nok fluor og er vist bare generelt ikke særlig godt. Og så venner de sig til den der søde smag og vil derfor ikke bruge alm tandpasta. Zendium er mildt og svanemærket (ikke at det er garant for at det er kemi løst Men det må da være bedre end andet der ikke lever op til kravene). Jeg dupper tandbørsten med tandpasta og børster så længe jeg får lov. Nogle dage er det få sekunder andre næsten et minut. Men jeg syntes det er vigtigt det ikke er tvang Men en god oplevelse.

Hun har for øvrigt 2 tandbørster og hugger hun, den jeg står med, bytter jeg bare, men der er kun tandpasta på den jeg starter med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Det bliver zendium vi bruger, er ret skeptisk overfor børnetandpasta, syntes det er underligt at det kan smage så godt, og samtidig være godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER