Theresabn

Meget billig autostol

13 indlæg i dette emne

Vi var så heldige at få en autostol i julegave fra nogle på min kærestes side af familien, det var vi super glade for :)

Idag var jeg så i Biltema, og så ser jeg så den autostol som vi har fået i gave, og kan se at prisen er 249,-

Link: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Born-i-bilen/Autostol/Babystol-39802/

Jeg kan næsten ikke tro at den kan være god og sikker når den er SÅ billig, burde jeg købe mig en anden, eller tror i den er god nok? :)

Og hvordan får jeg fortalt dem vi har fået den af, at vi ikke gider bruge deres gave uden at virke utaknemmelig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan jo læse op på hvad den er testet efter... de skal jo trods alt leve op til nogle krav ligegyldigt prisen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan ikke rigtigt lure hvilket mærke den er fra? Nå men i hvert fald synes jeg også den lyder utrolig billig, lidt for billig til at være god. Hvis jeg var dig ville jeg skrive til autostol.dk og bede om deres råd, synes de virker meget kompetente og gode til at svare. Hvis ikke de anbefaler at bruge den ville jeg lade være. Uanset om det er en gave fra nogen. Lige med sikkerhed synes jeg ikke man skal gå på kompromis.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av - jeg ville aldrig anvende en stol, som jeg ikke har set et godt testresultat af - uanset prisniveau.

Selvom der er en lille sandsynlighed for, at det er en god stol, så ved du det ikke med sikkerhed.

Så jeg ville uden tvivl skille mig af med den stol - jeg mistænker, at det er noget bras, du har fået - desværre.

Køb en ny og godkendt og gennemtestet stol - det gælder jo liv eller død.

Synes du skal sige til dem, du har fået stolen af, at du simpelthen ikke tør anvende stolen, da du ikke ved, om den har klaret sig godt i forskellige crash test - det bør de kunne forstå.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står på siden den er testet af "Uvildig tredjemand" - Prøv at spørg i biltema, om hvilke test? :)

Den stol vi brugte til Camille, og stadigvæk bruger, aner jeg faktisk ikke hvordan klarede sig i test. Det er en jeg købte billigt, af en sød veninde..

Vi har ikke selv bil, og sikkerheden er super vigtigt - men vi har jo ikke råd til alt.

Stolene der er godkendte, lever jo op til nogle sikkerhedskrav - Så ja.. Jeg er nok af den holdning, at alt eter hvor meget i bruger stlen, ville jeg overveje det :)

Personligt, har vi valgt sikkerheden i x barnevognen LANGT højere end den autostol - da hun bruger barnevognen flere timer om dagen, og autostolen under 1 time om ugen (og den som sagt jo som minimum lever op til nogle sikkerhedskrav) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sige, at selvom en stol er CE mærket og godkendt, så kan den stadig klare sig mega dårligt i en test.

Har set flere eksempler i fx TÆNK på godkendte stole, som ikke klarer en simpel test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd piger! :)

Jeg er helt sikker på at vi finder os en anden autostol! Vi har selv bil og kører næsten hver dag, så hun vil komme til at sidde deri ret ofte :) Nu skal jeg bare lige have lagt hovedet i blød for at finde ud af hvilken en jeg skal vælge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvad jeres budget er og hvad der er vigtigt for jer, men vi har simpelthen "bare" valg testvinderen fra sidste år, Cybex Aton 2 med isofix base. Så gad vi ikke at undersøge nærmere ;) Vi har bestilt den over babyparadise.de som vidst var billigst inkl fragt og fik i dag (efter 2 uger) besked på den var sendt afsted. Hvis i ikke har mod på at vente mere end 2 uger, nu er der jo ikke så længe igen, er den ret billig på FDM's side som samlet pris for begge dele.

Bare et tip! Den kan self også fås i babysam og lign så man har den med det samme, bare lidt dyrere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke så meget om autostole, men hvad er isofix base? Er det nødvendigt og følger det med, eller skal det købes ved siden af? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Husk at en bagudvendt autostol er det sikreste for et barn helt op til 4 års-alderen :) bl.a. Römer/Britax laver dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at en bagudvendt autostol er det sikreste for et barn helt op til 4 års-alderen :) bl.a. Römer/Britax laver dem.

Jeps, det er rigtigt. Vi har jo lige købt en super lækker bagudvendt til Lise fra Besafe - du kan se den her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER