boge

Ekstra kontroller

8 indlæg i dette emne

hmm ved 20 ugers scanningen fandt de ud af at lillepigens hjerte slog uregelmæssigt :boo Det førte jeg kom til 2 ekstra scanninger med 2 ugers mellerum. Til sidste scanning blev lægen enig om, at henvise mig til OUH til videre opfølgning. Her er jeg blev scannet 2 gange. Det meget positive er, at hun udvikler sig som hun skal, og der ikke er noget anatomisk i vejen med hendes lille hjerte :yay Vi er nu genhenvist til vores eget sygehus og lægen i OUH mente, at jeg skal scannes hver uge fra nu af. Grunden hertil er at de er bange for at hendes hjerte begynder og køre for stærkt for så vil hun begynde at ophobe væske i kroppen, og det kan sådan en lille baby jo ikke klare :( Jeg sidder bare med så blandende følelser selvfølgelig er det dejligt at vi får et kig til babypigen hver uge, men det er jo også stadig med en vis frygt hver gang :huh tænk hvis de lige pludselig kan se hun ikke har det godt og hun skal ud før tid :boo De har kort berørt fødslen, og jeg har kort fået at vide, at jeg formentlig godt kan føde på normal vis, hvis de ellers kan følge hendes hjerterytme hele fødslen. AV AV allerede nu kan jeg forestille mig at skulle ligge der på briksen med den der rem rundt om maven og skal passe på, jeg ikke bevæger mig for meget :oops Hvis de ikke kan det, bliver det til akut kejsersnit :( Jeg synes, det er vildt svært at forholde mig til det, for hvis jeg risikerer noget, er det lige før jeg hellere vil have et kejsersnit fra start. Ved det er mange tanker, men har bare lige brug for, at I andre lige giver jeres besyv med på hele min situation :unsure Mange tanker herfra Helle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Helle. Det lyder rigtig træls alt det i skal igennem, og jeg håber i finder en løsning, både du og lillepigen kan holde ud til.

Jeg kan fortælle at de elektroder du nævner, er CTG'en, som måler hjerterytmen og bevægelser. Den sætter man på INDTIL hovedet trænger så langt ned i bækkenet, at man kan sætte en caputelektrode(elektrode på barnets hoved), så fjerner de hjertemåleren, så du kun har én omkring maven, som måler dine veer. Selvom du har elastikket rundt om maven, kan du sagtens stå op, sidde ned, alt som du plejer.. Det er bare med at være kreativ :-) har set flere fødsler, hvor det sagtens kunne lade sig gøre at være mobil, og efter noget tid, tænker man ikke over den sidder der :-)

Håber det kunne bruges.. ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår godt din nervøsitet, men godt de følger dig tæt, så I får den rigtige "behandling"

Mht. til CTG, så havde jeg den på hele min første fødsel og håber virkelig jeg får det igen. Min man kunne følge med på skærmen og kunne derfor hjælpe mig igennem veerne og jeg vidste hele tiden at S havde det godt i maven, det var ret beroligende.

Jeg forstår dog godt hvis du ønsker kejsersnit, hvis det er det de ender med at anbefale

Kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også alt muligt måleudstyr og diverse slanger på under Kristine´s fødsel. Det var faktisk ikke så slemt, selvom jeg selvfølgelig hellere ville være fri, men det er betryggende, at de kan holde øje med det hele :super

Jeg håber, at hendes hjerte fortsætter at slå, lige som det skal :goodluck :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering for 14 dage siden blev jeg scannet igen og sørme om lillepigen ikke slog helt almindeligt med sit hjerte JUBIII :yay I dag blev jeg så kontrol scannet og alt er i skønneste orden så blev nu afsluttet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Iiihh hvor dejligt... I må føle en kæmpe lettelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor skønt :)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER