Susanne

Eksperter advarer mod Colgate Total

16 indlæg i dette emne

Vil lige dele denne her nyhed med Jer: http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/forbrugerkemi/ECE1920525/eksperter-advarer-kraftigt-mod-colgate-total/

Rigshospitalet har for nylig udgivet en rapport der konkluderer, at stoffet Triclosan (der findes i Colgate Total) er hormorforstyrrende. Tandlægeforeningen fraråder nu brug af Colcate Total, da der er langt flere ulemper end fordele ved stoffet, der blandt andet betyder, at piger kommer tidligere i puberteten.

Æv, at jeg i mange mange år brugte Colgate Total inden jeg skiftede til Zendium :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ditto her... Har også brugt colgate total (kan stadig huske reklamerne) rigtigt meget.

Øv...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha! Jeg tror bare jeg smider min tube ud med det samme!! :/

Heldigvis er det ikke noget jeg har brugt til mit barn :pyh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik for en del år siden pludselig svamp i munden, og så sagde hendes læge, at hun skulle skifte tandpastaen ud, fordi "triclosan var beregnet til at skure lokummer i"! Og svampen forsvandt, da hun holdt op med at bruge Colgate Total. Så jeg er ikke meget overrasket og har heldigvis ikke brugt det længe. Men det er sgu lidt skræmmende, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med de andre Colgate tandpastaer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter hvad de sagde i Radioavisen her til morgen, var det den eneste tandpasta på det danske marked, som havde triclosan. Meeen, jeg tror da måske lige jeg checker ingredienslisten - bare for at være på den sikre side :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med de andre Colgate tandpastaer?

Det findes efter sigende kun i Colgate Total.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de havde det oppe på dr2 til morgen, og der sagde ham eksperten, at sad han overfor sin datter, ville han forbyde hende at bruge total. Og undersøgelsen havde vist over 10.000 af det forstyrrende stof i urinen på testpersonen ... ØV, men heldigvis har vi aldrig brugt total

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået af vide at det findes i mange andre badeværelses produkter, så jeg tjekker i hvert fald det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener denne her snak var oppe for nogle år siden. Jeg har i hvert fald ikke købt colgat total siden. Men det er tankevækkende at det stof bare får lov at være der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan man se hvilke tandpastaer der ikke indeholder skadelige stoffer og der er samtidig et link til en test af børnetandpasta

http://www.dr.dk/Nyh...3/13/102953.htm

Edit: synes dog det er trist at kun 2 børnetandpasta ikke indeholder skadelige stoffer og begge har "underlige" smagsnuancer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte det også godt, og er så glad for at jeg for snart mange år siden skiftede mærke. Jeg var en trolig colgate total bruger - og led altid af isninger, min tandlæge sagde så at jeg fremover kun måtte bruge colgate til at pudse sølvtøjet med! Så nu er jeg zendium fan og isninge fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har heldigivis aldrig kunne tåle colgate, min mund blir fuld af blister så har altid brugt zendium. Har altid min egen tandpasta med rundt for vil ikke engang låne andres colgate, bare jeg bruger det en enkelt gang så er min mund ødelagt i flere uger - det har jeg altid taget som et tegn på at colgate ikke var sundt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har heldigivis aldrig kunne tåle colgate, min mund blir fuld af blister så har altid brugt zendium. Har altid min egen tandpasta med rundt for vil ikke engang låne andres colgate, bare jeg bruger det en enkelt gang så er min mund ødelagt i flere uger - det har jeg altid taget som et tegn på at colgate ikke var sundt :rolleyes

Tak for den øjeåbner- jeg har de sidste 3 uger haft 2-3 blister i munden, som hele tiden er blevet erstattet af nye! Troede det var mit immunforsvar der var lidt nede (det har tandlægen før givet mig som grund)! Men for 4 uger siden gik jeg over til Colgate, selvom vi plejer at bruge Aquafresh eller Zendium- du har lige givet mig svaret på problemet :) Jeg må afsted og købe noget andet tandpasta!

Tak, Mette :balloons

Og tak Susanne for at gøre opmærksom på Colgate problemet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis aldrig haft bivirkninger af den, men har brugt total den sidste lange periode.. Sidst jeg købte blev det dog en komplet - udelukkende fordi total ikke var med i tilbuddet ;)

Men ja, colgate total skulle være den eneste med det stof på hele det danske marked..

Men da jeg så det, kunne jeg da ikke lade være at tænke på, om det kunne være noget af grunden til der ikke er kommet baby her endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har heldigivis aldrig kunne tåle colgate, min mund blir fuld af blister så har altid brugt zendium. Har altid min egen tandpasta med rundt for vil ikke engang låne andres colgate, bare jeg bruger det en enkelt gang så er min mund ødelagt i flere uger - det har jeg altid taget som et tegn på at colgate ikke var sundt :rolleyes

Har samme problem! Så her er vi også kun på zendium. Og så blev det jo bare lidt lettere da min mor blev ansat i deres firma for 6-7-8 år siden og der var to tuber med i deres personalepakke hver anden måned (plus hun vandt et års forbrug).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER