Athene11

Smertefri Fødsel?

8 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der har erfaring med det kursus, som hedder "smertefri fødsel" af Anja Bay?

Jeg læste det tilfældigvis i jordemoderfoeningens blad, og blev lidt nysgerrig. Men da jeg så så at et hjemmestudie kursus kostede 995,-!! Hold da op, det er mange penge, synes jeg. Jeg vil gerne ofre det for at få en succes oplevelse med min fødsel, men når jeg ikke ved præcist hvad det går ud på, er det svært!

Har i nogle erfaringer med dette kursus, eller kender nogen som har, vil jeg gerne høre om det? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til foredrag hos hende og starter grundkursus op her 18. Marts :) glæder mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For et par uger siden skrev jeg om foredragwtvjeg var til, skrev det omkring den 27.2 hvis du vil finde det i min tråd :)

I hjælp jeg skal føde afsnit 4 og 5 på DR1 om torsdagen følger man en af dem der bruger principperne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv erfaring med det, men en fra min mødregruppe benyttede det. Hun er 2. gangs fødende og siger, at det virkede SÅ godt!! Hun mener selv, at hun ikke havde smerter under veerne (kan ikke huske pressedelen, men tænker umiddelbart, at den gør ondt uanset..)

Dog krævede det MEGET koncentration og hvis hendes mand eller andre afbrød, røg hun ud af det og så gjorde det ondt! Så dem omkring jer til fødslen, tænker jeg, lige skal have den info måske :)

Men igen, ikke min egen erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt rigtig godt om det fra mange der har været på kurset :) det er mange penge men alle siger at det er det værd :) på kurset er der blandt andet en af gangene hvor mændene skal med og hvor det så handler om deres rolle under fødslen for ja det er vigtigt ikke at blive afbrudt i sin koncentration. Glæder mig meget til den kursusgang:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst din tråd, og det lyder til at være noget, som vil virke godt. Det er lidt sjovt det med vejrtrækningen, for jeg oplever ofte på Fødegangen(er jordemoderstuderende), at kvinderne synes det gør rigtig ondt at trække vejret dybt ned i maven, så der er måske noget om det.

Jeg har desværre ikke mulighed for at deltage i Anja Bays foredrag, da jeg bor i Nordjylland, og foredraget i Aalborg, var i februar.. øv øv..

Men jeg skal da vidst lige snakke med min kæreste om sådan et hjemmestudie kursus, det lyder lovende :-) Er udelukkende afhængig af min egen "coping" af smerte, fordi jeg skal føde hjemme, og derfor ikke har den brede vifte af smertelindring, HVIS det kom dertil.. Og jeg er lidt pivet, må jeg indrømme ;-)

Tak for svar Mette!

Kami: Ja det er nemlig super vigtigt at de samarbejdspartnere man har med under fødslen, ved hvilke forventninger man har til dem. Så det arbejder jeg også hårdt på. Min kæreste er simpelthen SÅ engageret i alle mine planer om fødslen, amningen, opdragelse osv.. Man bliver lidt skør af at være jordemoderstuderende og jeg stiller nogen gange lidt for høje krav til ham, men han gør det bare SÅ godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror et hjemmekursus ville være rigtig godt - og man kan både ringe og skrive med alle sine spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror et hjemmekursus ville være rigtig godt - og man kan både ringe og skrive med alle sine spørgsmål :)

Ja det læste jeg også på hjemmesiden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER