Barbamama

Hjælp en håbløs iPhone nybegynder...

63 indlæg i dette emne

Hold dem inde på skærmen, så begynder de at ryste og der kommer et kryds, så kan du fjerne dem.. Det er i hvert fald sådan man gør i min version. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det virker! :yay Haha, totalt nuttet at de ryster af skræk for at blive slettet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker! :yay Haha, totalt nuttet at de ryster af skræk for at blive slettet :D

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal også have candy crush.... Totalt vanedanende spil :P

Og Charlie ELSKER at spille Fruit Ninja (på zen-mode..... Det giver mening når man ser spillet ;) )..... Han er desuden også glad for videotouch og soundtouch der er videoer, billeder og lyde med dyr (totalt nørdebaby :D )

Jeg er også glad for etilbudsavis der er en samling af alle ugens tilbudsaviser, og vidunderlige uger app'en.... Colorsplash kan lave seje farveeffekter på dine billeder, og xe currency er god til at omregne valuta når man shopper børnegrej i udlandet :P

Det var lige hvad jeg kunne komme på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my, noget siger mig at imorgen bliver iphonedag :D Jeg skal bare lige have luret, hvordan jeg henter apps jo :unsure

Troldemor, har du sådan en babyholder til iphone, når Charlie bruger den? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh og nu fik jeg en fin blomst som baggrund. Hvor nydeligt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke apps er uundværligt? :whistling

Passbook (Hvor du kan lægge alle dine kort ind, så du ikke altid skal have pungen frem.)

Emoji icons (Så du kan inkludere smileyer i dine beskeder)

Facebook

Facebooks Messenger

LinkedIn

Instagram

Endomondo (God motivation til at træne og holde sine mål)

IPB Buddy (Kan opsættes til at fungere som Babyklar-app)

DSB Billet

Rejseplanen (Guds gave til menneskeligheden uden stedsans)

TorchPro (Lommelygte)

e-Boks

Mobilbank (Fantastisk app, der gør at man ikke skal til at jonglere med NemID hver gang man skal på netbank)

DMD (Panorama kamera)

Vivino (Hvis man lidt er en vinnørd som mig er denne app fantastisk. Du scanner en vinetikette ind og så finder den automatisk alle oplysninger om pågældende vin og hvor man kan købe den henne. Desuden kan man rate vinen.)

ShapeUp (Fungerer på samme måde som Madlog)

Spil:

Temple Runs 2

Draw Some (Tegn & Gæt)

Candy Crush

FruitNinja

Quiz Battle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan gøre det at du gendanner telefonen. Når du gør dette, sletter den alt der er installeret der på. Ligeledes spørger den om du vil logge på med Apple id eller oprette et. Ellers kan du ændre Apple id inde i indstillinger. Kan ikke huske om du kan oprettet et derinde eller om du skal via computeren. En god idé er at hente iTunes til computeren. Der kan du oprette Apple id og sørge for at telefonen tager backup til denne pc. Dette er godt i tilfælde af at telefonen bliver stjålet, går i stykker eller du får ny, da du vil have backup af alt. Kontakter, billeder, apps mv. :) Håber ikke det er alt for indviklet. Ellers spørger du bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle du købe en "iPhone for dummies" bog, tihi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Mette hvor er jeg glad for at du oprettede den her tråd - Jeg får nemlig en Iphone på et tidspunkt inden måneden er omme og jeg VED at Anders hverken kan eller vil hjælpe mig. Så for første gang i 10 år skal jeg SELV lære en ny telefon at kende (indtil nu har jeg fået hans de gamle) så jeg er næsten lige så lost som dig! Men mange af mine spørgsmål har du allerede stillet og fået svar på.

Er det ok jeg tilføjer spørgsmål i din tråd når jeg kommer så langt at jeg faktisk har telefonen i hånden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal gendanne iPhone, når nu den har været i andres hænder. Efter gendannelse, kan du opsætte den med din egen Apple-id(Muligt, at du ikke har sådan en, men så opretter du bare)

Vær opmærksom på at lukke åbne programmer, det gør telefonen ikke selv. Og med en 3GS'er er der pænt stor chance for, at programmerne sløver telefonen og mindsker batteriet. Du gør dette ved at trykke to gange på den runde knap(menu knap)

og trykke på ikonet, til der kommer en rød slette knap frem.

Bare lidt et tip - Fra en der til tider er lidt af en iPhone nørd :-)

Ps. Jeg indrømmer, jeg ikke kunne lade være med at grine bare lidt da jeg så den her tråd - Det er ret sødt :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg bruger en app til BK der hedder IP.board.

Derudover er dem jeg bruger mest:

DR

Facebook

Twitter

Shazam - lad den lytte til et stykke musik, og så fortæller den dig hvad det er

Rejseplanen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mobilbank

Hay Day

e-boks

Qiuz battle

Facebook

google maps

Wordfeud

LinkedIn

Find iPhone

Lommelygte

Week number (så lægger den ugenummer på mandagen ind i den kalender, du allerede har)

TV2 nyheder

Og til Erica:

Cirkeline

Rasmus klump

Myggen og Magnus

YouPlayer

G'night safari

Talking Ginger

LEGO duplo

Ordspillet (fra Fusentasterne - noget af det første Erica lærte at bruge)

Fruit Ninja

Angry Birds

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my, noget siger mig at imorgen bliver iphonedag :D Jeg skal bare lige have luret, hvordan jeg henter apps jo :unsure

Troldemor, har du sådan en babyholder til iphone, når Charlie bruger den? :)

Charlie spiller det på min iPad, men skulle han spille på iphonen, så ville jeg skaffe sådan en babyholder, for den kan savles i stykker uden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my, noget siger mig at imorgen bliver iphonedag :D Jeg skal bare lige have luret, hvordan jeg henter apps jo :unsure

Troldemor, har du sådan en babyholder til iphone, når Charlie bruger den? :)

Erica leger ofte med vores iPhones og iPad og vi har ikke nogen beskyttelse på dem udover et normalt "ridse"cover. Vi sørger bare for hun ikke leger med dem hvor der er klinker. Indtil videre er det kun os voksne, der har formået at ødelægge glasset! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica leger ofte med vores iPhones og iPad og vi har ikke nogen beskyttelse på dem udover et normalt "ridse"cover. Vi sørger bare for hun ikke leger med dem hvor der er klinker. Indtil videre er det kun os voksne, der har formået at ødelægge glasset! :lolhit

Legede hun også med iphone som helt lille uden cover? Charlie savlede sådan i min at den ikke kunne lades op mere..... fik den dog reddet med en vatpind og noget føntørrer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Legede hun også med iphone som helt lille uden cover? Charlie savlede sådan i min at den ikke kunne lades op mere..... fik den dog reddet med en vatpind og noget føntørrer :P

Erica har aldrig savlet særlig meget, så ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica har aldrig savlet særlig meget, så ja :)

Haha, ja det kan så ikke siges om Charlie :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Diamonds (spil)

Flow free (spil hvor man skal forbinde farvede prikker)

Photo quiz (spil hvor man skal forbinde 4 billeder med et ord)

Pics og words (samme som overståede bare på engelsk)

Endomondo

Dagens app

etilbudsavis

Tempel run (spil)

Tempel run 2 (spil)

Quiz battle (spil)

Wordfeud (spil)

Tvtid

Mobilbank

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan gøre det at du gendanner telefonen. Når du gør dette, sletter den alt der er installeret der på. Ligeledes spørger den om du vil logge på med Apple id eller oprette et. Ellers kan du ændre Apple id inde i indstillinger. Kan ikke huske om du kan oprettet et derinde eller om du skal via computeren. En god idé er at hente iTunes til computeren. Der kan du oprette Apple id og sørge for at telefonen tager backup til denne pc. Dette er godt i tilfælde af at telefonen bliver stjålet, går i stykker eller du får ny, da du vil have backup af alt. Kontakter, billeder, apps mv. :) Håber ikke det er alt for indviklet. Ellers spørger du bare :)

Smart. :) Jeg tror, jeg er med - har fået oprettet apple-id og hentet itunes til computeren (eller den er vist igang med at sætte det op)

Måske skulle du købe en "iPhone for dummies" bog, tihi :)

Findes sådan en? :D Men ja, så burde jeg nok have sådan en. :D Vil dog hellere spørge mine yndlingsorakler herinde :lovebk

Åh Mette hvor er jeg glad for at du oprettede den her tråd - Jeg får nemlig en Iphone på et tidspunkt inden måneden er omme og jeg VED at Anders hverken kan eller vil hjælpe mig. Så for første gang i 10 år skal jeg SELV lære en ny telefon at kende (indtil nu har jeg fået hans de gamle) så jeg er næsten lige så lost som dig! Men mange af mine spørgsmål har du allerede stillet og fået svar på.

Er det ok jeg tilføjer spørgsmål i din tråd når jeg kommer så langt at jeg faktisk har telefonen i hånden?

Haha, dejligt at jeg ikke er den eneste :D Og ja, tilføj endelig spørgsmål! :)

Du skal gendanne iPhone, når nu den har været i andres hænder. Efter gendannelse, kan du opsætte den med din egen Apple-id(Muligt, at du ikke har sådan en, men så opretter du bare)

Vær opmærksom på at lukke åbne programmer, det gør telefonen ikke selv. Og med en 3GS'er er der pænt stor chance for, at programmerne sløver telefonen og mindsker batteriet. Du gør dette ved at trykke to gange på den runde knap(menu knap)

og trykke på ikonet, til der kommer en rød slette knap frem.

Bare lidt et tip - Fra en der til tider er lidt af en iPhone nørd :-)

Ps. Jeg indrømmer, jeg ikke kunne lade være med at grine bare lidt da jeg så den her tråd - Det er ret sødt :-D

Tak for tipsne, men jeg tror, jeg prøver uden at gendanne :blush Jeg er ikke helt med på, hvorfor jeg skal slette programmerne? :huh

Charlie spiller det på min iPad, men skulle han spille på iphonen, så ville jeg skaffe sådan en babyholder, for den kan savles i stykker uden ;)

Arh ;) Men ja, jeg tror jeg skal have fat i en babyholder, i hvert fald hvis Mar får smag for iPhone (pt. er han heldigvis ligeglad)

Erica leger ofte med vores iPhones og iPad og vi har ikke nogen beskyttelse på dem udover et normalt "ridse"cover. Vi sørger bare for hun ikke leger med dem hvor der er klinker. Indtil videre er det kun os voksne, der har formået at ødelægge glasset! :lolhit

Hahah :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æhm, nu har jeg hentet itunes til min computer og købt ét stk musiknummer. Hvordan får jeg det så over på telefonen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du sætter telefonen til computeren kan du synkronisere dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men burde jeg ikke kunne finde itunes i app store på mobilen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo iTunes fåes som app :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER