Barbamama

Hjælp en håbløs iPhone nybegynder...

63 indlæg i dette emne

Jeg har hele tiden sagt, at det dersens smartphone ikke var noget for mig. Men nu hvor min trofaste gamle nokia er afgået ved døden (Jeg troede ikke at Valdemar kunne nå den - det ku' han så godt :rolleyes Men gudskelov var det kun telefonen, der kom til skade) og jeg samtidig har fået lov at låne min fars gamle iPhone 3G s, så må det jo være et tegn fra oven.

Men jeg er bare HELT på spanden med sådan en. Værre end alle mormødre og oldemødre til sammen :rolleyes

Så jeg håber, at I kan hjælpe mig trygt igang.

Først og fremmest... Hvor tænder og slukker jeg? :blush Jeg syntes ikke at nogle af knapperne havde en effekt, så jeg trykkede på dem alle. Så tændte den. Og nu kan jeg ikke slukke igen :lolhit

Dernæst: Den siger at mit simkort er låst. Er det det samme, som at jeg almindeligvis har pinkode på min nokia? (og hvorfor er den en trilliard år om at låse mobilen op efter at jeg har forsøgt med pinkode?!)

Og så (og den er vigtig): Hvordan finder jeg de ting, som jeg skal slå fra, hvis jeg gerne vil undgå at den render på nettet i tide og utide? Altså opdaterer GPS, eller mail eller hvad den nu ellers kunne finde på uden at jeg direkte har bedt om det - og dermed efterlader mig med en kæmperegning. :unsure Altså jeg vil gerne kunne komme på nettet. Jeg vil bare kun på, når jeg selv beder om det.

Og er der andet, jeg bør vide, når jeg kun er vant til at bruge den helt almindelige gamle nokia a la opdateret version af 3210? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg 4s men mon ikke det er det samme, tænd/sluk sidder øverst.

Nej sim-kode er ikke det samme som kode ril telefonen. Hver gang man har haft slukket telefonen helt skal sim-koden indtastes. Jeg kunne ikke huske min så måtte ringe til mit telefon selskab, havde aldrig brugt den før jeg fik iPhone.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke hjælpe dig med iPhone spørgsmålene - jeg er android pige ;)

Men jeg vil dog anbefale dig at få kigget på dit abonnent, og evt få noget data inkluderet. Det koster ikke noget særligt. Jeg ville personligt være træt af at tænde og slukke for data forbindelse hele tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvilket selskab du har, men som FruN også siger, så ville jeg nok få lavet om på mit abonnement så du ikke skal betale hver gang du er på nettet.....

Jeg synes du skal ringe til dit selskab, de kan helt sikkert hjælpe dig, også med sim-koden :)

Måske går der lige lidt tid.... Men jeg tror du bliver rigtig glad for iphone når du lige lærer den at kende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.................... Og når man sådan har en smartphone............ Var det så ikke lige tiden til at komme på facebook også?? :whistling :blush (du mangler sådan derinde søde! )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også lige sige at en iPhone uden data ikke gir så meget mening, man kan gå abonnementer helt ned til fx 129,- med masser fri tale og 2-3 gb data.

Det at telefonen opdaterer mail og sådan noget bruger så uendelig lidt data at du aldrig vil kunne få en kæmperegning på det :)

Almindelig Gps bruger ikke data :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du trådløst net derhjemme? For så kan du sætte telefonen til kun at få på wifi (= normalt "hus"internet=gratis, da du jo allerede har betalt for det) og så kan du slå 3G fra som er det du skal betale for. Men det betyder du kun kan gå på nettet derhjemme eller når du er på besøg ved nogen og du kender deres kode.

Ellers, kender du ikke en med en iPhone? Det er SÅ meget nemmere at vise de smarte ting end at skulle beskrive dem.

Du skal have en Apple (gmail)konto som det første. I app store henter du de apps(programmer/spil) du gerne vil have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, er nået så langt at jeg har fået tændt mobilen (:P), fået tastet kode (det var åben min sædvanlige pin, som den bare ikke gad æde de første par gange), fået tjekket mail (den app var der allerede), fået leget med kamera og fået skrevet sms. :)

Mit mobilabonnement inkluderer 500 mb - lyder det som noget jeg kan klare mig med lige i første omgang, hvis jeg ikke går amok med film osv? Vil nok have et abonnement med mere data, hvis jeg bliver glad for iphone, men gider ikke skifte før jeg er sikker på, at det er "mig". :)

Hvor finder jeg en bk-app? :whistling (ARGH, det er helt pinligt at spørge om som superbruger, haha!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.................... Og når man sådan har en smartphone............ Var det så ikke lige tiden til at komme på facebook også?? :whistling :blush (du mangler sådan derinde søde! )

:kiss Hvor er du dejlig. Men jeg tror aldrig at jeg bliver en facebook-pige :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved - er der ikke en bk-app.. Du går bare på safari og går på BK som du plejer :) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

500mb er nok til hvis du bare tjekker mail og sådan ;)

Ingen bk-app desværre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm hvis jeg går på bk, bliver jeg mon så bonget helt vildt i megabyte? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skrevet fra iphone :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så småt ved at forelske mig i min iphone :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så småt ved at forelske mig i min iphone :D

:yay :kiss ....... Hvad sagde jeg? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke apps er uundværligt? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

imgur! Så kan du smide billeder direkte fra iphone og ind i BK ;)

Voxer - fungerer som walkie talkie - så kan du walkie talkie mig, bl.a. :P

quiz battle - spil hvor man kan quizze mod hinanden (her kan du også finde mig ;) )

Reshopper - portal med genbrugsbørnetøj

Sushi sushi - her kan du bestille sushi fra sushi sushi

...

Tænker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

imgur! Så kan du smide billeder direkte fra iphone og ind i BK ;)

Voxer - fungerer som walkie talkie - så kan du walkie talkie mig, bl.a. :P

quiz battle - spil hvor man kan quizze mod hinanden (her kan du også finde mig ;) )

Reshopper - portal med genbrugsbørnetøj

Sushi sushi - her kan du bestille sushi fra sushi sushi

...

Tænker!

Walkie talkie-how???

Og sushi-sushi og genbrugstøj lyder faaaaaaaaaaaarligt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan sætter jeg tastelås på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Walkie talkie-how???

Og sushi-sushi og genbrugstøj lyder faaaaaaaaaaaarligt :P

Når du har app'en kan vi finde hinanden derinde - og så kan man gå ind i app'en, trykke på en knap og indtale en besked. Hvis du er inde i app'en hører du den med det samme - ellers kan du høre den når du har tid, og så kan du svare ved lige at holde en knap inde. Det er simpelthen så oldschool walkie talkie agtigt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan sætter jeg tastelås på?

Det er bare at trykke en hurtig gang, der hvor du tænder og slukker. Så bliver skærmen sort, og så kan du låse op bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor hyggeligt med walkietalkie :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... Når jeg går i appstore, snakker den om apple-id, og der er den kodet ind med min storebrors apple-id (han lånte telefonen før mig men gad den ikke). Hvordan får jeg det fjernet, og lave mit eget? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må jeg melde pas - så teknisk er jeg ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvordan sletter jeg de apps, der allerede er på telefonen? Gider ikke have min storebrors fodbold-apps :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER