babylols

Rejse til Thailand med barn i 4-5 måneders alderen???

5 indlæg i dette emne

Min mand og jeg er så heldige, at vi den 5. oktober 2013 venter vores første barn, og har ikke fortalt det til nogen endnu.

Vi er også så heldige, at min mands mormor lige har inviteret hele familien til Thailand i februar 2014 i 16 dage, i anledning af hendes fødselsdag. Det skulle have været i 2015, da det først er i 2015 hun fylder 75 år, så nu er vi lidt i vildrede.

Er det overhovedet forsvarligt at tage af sted til Thailand med sådan en lille trold? Han/hun vil være ca. 4½ måned når vi tager af sted. Vi har jo ingen forudsætninger for at vide, hvordan baby har det/reagerer på sådan en tur.

Jeg har læst et andet sted, at så små børn ikke kan få propper i ørerne, og at andre har været på ferie med så lille et barn, og at de hellere ville på det tidspunkt end i 6 måneders alderen, da jeg jo har hele madpakken med.

MEN vi er stadig i tvivl! Det er navnlig de ret høje temperaturer i Thailand der bekymrer os. Vi skal nok tilpasse os babys rytmer og krav (f.eks. sove-/spiserytmer og ingen sol).

Er der nogen af jer der har erfaringer med at tage på ferie med sådan en lille størrelse?

På forhånd tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med graviditeten og lækkert med en rejse!

Min mand og jeg var i Thailand i 14 dage i januar, hvor vores datter var 4,5 mdr da jeg vi tog afsted. Det hele gik over alt forventning. Hun sov det meste af vejen på flyturen og nød varmen. Sidder lige på mobil, så vil ikke lige udpensle alle de ting, I bare skal huske at tage højde for, men jeg vil ikke være bange for at sige ja tak til rejsen.

Du er velkommen til at spørge alt det du vil og kommer gerne med gode råd i forbindelse med bookning og afrejse (til den tid)

Du kan evt se i min Mortråd hvor jeg har skrevet lidt og lagt billeder ind for turen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i Thailand lige nu med vores 7 mdr gamle dreng. Det går fantastisk men der er forskellige ting man skal tage højde for så som mad (men der vil du nok amme eller give flaske). Jeg ville på INGEN måde betænke mig i at tage afsted. Det er så fantastisk og intet problem overhovedet.

Husk at bestille lidt i flyet hvis det kan lade sig gøre. Det gør flyveturen lidt nemmere.

Spørg endelig hvis du har spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring selv. Men jeg ved at en af de skønne kvinder på Petitpodium.dk har været i Thailand med deres lille pige da hun var under 1 år og har skrevet en god anmeldese. Tror det er hende med bloggen "Mit udtryk", den vil jeg anbefale dig at læse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke at det er noget problem, men varmen bliver I nok nødt til at tage hensyn til - der er MEGET varmt i februar måned i Thailand. Hvor I Thailand skal I hen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER