NytLiv

Jer med blødninger under graviditet...

13 indlæg i dette emne

Hvordan har I tacklet at bløde under graviditeten og hvordan har I blødt?

Indtil videre har jeg haft lyserødt udflåd on/off i tre uger. Det er kun når jeg tørrer mig og der kan godt gå to dage, hvor jeg intet har og så kommer det igen. I mandags om morgenen begyndte jeg så at bløde sådan rigtigt, ikke meget og det aftog kraftigt efter nogle timer og om aftenen var det igen kun sådan udflåd med lidt lyserødt/brunligt i.

Mandag middag var jeg til en scanning netop pga. blødning og den viste heldigvis at der var liv - og der var intet unormalt at finde, og dermed heller ingen forklarlig grund til mit udflåd og blødningen.

Er der nogle af jer, der har blødt på samme måde? Hvor længe blev det ved, hvad skyldtes det og hvordan havde I det med det?

Jeg er egentlig rolig lige nu, da jeg jo så der var liv i mandags trods to ugers 'pletblødning' og da lægen sagde, at hun mente fosteret nok skulle blive der, når nu det så så fint ud, at jeg var over uge 8 og at der stadig var liv trods de små blødninger!

Men jeg kan også mærke uroen lurer lige om hjørnet, da der bliver ved med at komme lidt farvet udflåd en gang imellem og da jeg har murren, jag og niv i underlivet næsten hver dag... Det har jeg selvfølgelig haft siden starten af graviditeten, men det føles bare som om det har taget til den sidste uges tid...! Jeg har fået at vide, at jeg ikke bliver scannet igen før NF medmindre jeg begynder at styrtbløde, bløde kraftigt i flere dage eller få stærke smerter.

Hmm, så jeg håber der er nogle andre der har oplevet noget lignende og kan berolige mig lidt, så ventetiden til NF forhåbentlig ikke bliver så lang - og så jeg kan nyde min graviditet!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blødte fra uge 4 til ca uge 17 - husker ikke helt hvornår det stoppede.

Til og med uge 12 var det ca. hver dag. Nogen gange lidt brunligt, andre gange lyserødt men havde også dage med helt frisk blod. Efter uge 12 var det kun et par gange om ugen.

I starten viste de ikke hvad blødningerne skyldes men de fandt så ud af omkring uge 9 at det nok var fordi moderkagen lå nede foran livmoderhalsåbningen. Jeg blev scannet en gang om ugen pga det.

Til MD scanningen ku de se at moderkagen havde rykket sig væk fra åbningen og jeg har heller ikke blødt siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte også flere gange i starten af graviditeten, dog ikke mere end pletblødning og jeg tror den sidste gang (i starten af graviditeten) var omkring uge 9 som du er nu. Jeg fik aldrig nogen forklaring men det havde heldigvis ingen betydning. Jeg var til scanning efter 2. gang hvor der var liv og ellers blev jeg heller ikke tilbudt flere scanninger. Dog betalte vi os selv for en ved 10+6. Synes det var SÅ rart at se at der stadig var liv til trods for blødninger.

Så når du ikke kan få flere scanninger med mindre du bløder mere kan jeg klart anbefale en scanning selv. Vi tog en drop-in scanning som kun kostede 300 kr og det synes vi var alle penge værd!

Jeg har så blødt en hel del i januar 23+ hvilket bestemt ikke var sjovt eller normalt. Men det var der heldigvis en (eller 2) forklaringer på.

Held og lykke! Husk at det desværre er helt normalt! :kram2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte fra uge 4 til ca uge 17 - husker ikke helt hvornår det stoppede.

Til og med uge 12 var det ca. hver dag. Nogen gange lidt brunligt, andre gange lyserødt men havde også dage med helt frisk blod. Efter uge 12 var det kun et par gange om ugen.

I starten viste de ikke hvad blødningerne skyldes men de fandt så ud af omkring uge 9 at det nok var fordi moderkagen lå nede foran livmoderhalsåbningen. Jeg blev scannet en gang om ugen pga det.

Til MD scanningen ku de se at moderkagen havde rykket sig væk fra åbningen og jeg har heller ikke blødt siden :)

Dejligt at høre du også har blødt en del, uden at det har betydet noget dårligt... selvom det selvfølgelig ikke har været dejligt for dig! ;) Godt at det er stoppet nu... Tak for dit svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte også flere gange i starten af graviditeten, dog ikke mere end pletblødning og jeg tror den sidste gang (i starten af graviditeten) var omkring uge 9 som du er nu. Jeg fik aldrig nogen forklaring men det havde heldigvis ingen betydning. Jeg var til scanning efter 2. gang hvor der var liv og ellers blev jeg heller ikke tilbudt flere scanninger. Dog betalte vi os selv for en ved 10+6. Synes det var SÅ rart at se at der stadig var liv til trods for blødninger.

Så når du ikke kan få flere scanninger med mindre du bløder mere kan jeg klart anbefale en scanning selv. Vi tog en drop-in scanning som kun kostede 300 kr og det synes vi var alle penge værd!

Jeg har så blødt en hel del i januar 23+ hvilket bestemt ikke var sjovt eller normalt. Men det var der heldigvis en (eller 2) forklaringer på.

Held og lykke! Husk at det desværre er helt normalt! :kram2 :)

Tak for dit svar! Og ja, du har ret der er jo faktisk ret mange der oplever at bløde under graviditeten... men for søren hvor er det ikke rart! Tror jeg føler det er lidt en falliterklæring, at min krop er så dum at bløde og gøre mig så bekymret og nervøs! Og så irriterer det mig at de ikke kunne finde nogen grund til blødningen!

Vil overveje en selvbetalt scanning, hvis jeg bliver ved med at være så bekymret...

Øv med din blødning i uge 23+... håber ikke det var noget alvorligt og at den er ovre nu?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte to gange i min graviditet. Helt præcist hvilke uger, husker jeg ikke. Men første gang var da jeg var ca.4 uger henne og der blødte jeg 14 dage, hver dag. Ikke helt som menstruation, men der var blød med hver gang jeg var på toilettet. Anden gang var ca. 14 dage efter at første gang stoppede og der blødte jeg mere end første gang og blødte igen præcist 14 dage. Resten af graviditeten blødte jeg ikke :) Jeg har i dag en sund og rask dreng på 6,5 mdr. :loveshower

Hov glemte at skrive hvordan jeg reagerede osv. Jeg tudbrølede, begge gange og blev scannet begge gang, flere gange! Anden gang var jeg forbi en gynækolog, som kunne se at jeg havde en blodlomme lige udenfor moderkagen og det var den der tømte sig stille og roligt.. Så var der ro på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte første gang 6+0 og der var det en enkelt styrtblødning. Blev scannet og så hjerteblink samme dag.

Næste gang var fra 8+2 til 8+5, blev scannet 8+3 og så hjerteblink.

Til sidst var 10+5 hvor jeg blev scannet 10+6 hvor foster var død ca to uger tidligere.

Så desværre alt i alt dårlige erfaringer med at bløde, mensamtidig kanden overleve en del!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte første gang 6+0 og der var det en enkelt styrtblødning. Blev scannet og så hjerteblink samme dag.

Næste gang var fra 8+2 til 8+5, blev scannet 8+3 og så hjerteblink.

Til sidst var 10+5 hvor jeg blev scannet 10+6 hvor foster var død ca to uger tidligere.

Så desværre alt i alt dårlige erfaringer med at bløde, mensamtidig kanden overleve en del!

Okay, det er jeg ked af at høre... Jeg håber inderligt, at den lille spire i min mave stadig er levende! Jeg har heldigvis ikke sådan rigtig blødt andet end den ene gang for en uge siden, hvor jeg efterfølgende så hjerteblink. Så håber at det er et godt tegn... og så prøver jeg at tænke, at selvom jeg ikke havde blødt, kan fosteret jo godt være dødt alligevel når man kommer til NF.... så der gives ingen garantier og jeg er bare nødt til at tro det bedste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet blødte jeg fra ca 4+6 - 6+4 hvor scanning 6+4 viste fint hjerteblink. Jeg blødte så igen 11+6 hvor der igen blev scannet og den lille havde det fint, men 4 dage senere til NF var den død, og havde akkurat samme mål som til scanningen 11+6 - så den er nok død kort efter scanningen. Om de første blødninger havde noget med resultatet at gøre er jo ikke til at sige!

Denne gang blødte jeg 7+2 eller noget i den stil, omend det kun var en lille pletblødning. Jeg gik dog RET meget i panik, men eftersom det var en fredag eftermiddag fik jeg først fat i lægen mandag, og blev scannet 7+5 hvor der var fint hjerteblink, og nu er jeg 40+4 og skal hilse at sige at han er i live... Han vil bare ikke ud.

Så jeg har prøvet begge dele...

Jeg synes det er lidt for dårligt hvis du kun kan blive scannet igen hvis du direkte styrtbløder... Kan godt forstå at de ikke scanner hvis blødningen er "som den plejer", men hvis det bliver kraftigere eller der er andre forandringer, så ville jeg da snakke med din læge hvis jeg var dig! Sandsynligheden taler da KLART for at den lille har det fint, men jeg kan 100 % forstå uroen, og jeg tror altså ikke på at frygt gør noget godt for graviditeten.

Alternativt så skal I overveje at investere nogle få hundrede kroner i en privat scanning... Det var jeg MEGET tæt på at gøre da jeg blødte i uge 7, og havde gjort det, hvis ikke lægen mente at der var god grund til scanning.

Tak for dit svar! Øv med din første graviditet... at have set hjerteblink trods blødning og tro at alt er godt og så komme til NF fire dage senere, hvor fosteret var dødt, må have været enormt hårdt!

Jeg håber spiren i min mave trives og vokser... jeg prøver i hvert fald at slappe af og tro det bedste! Og så sagde min læge til mig at det var vigtigt at huske på, at jeg selv hverken kan gøre fra eller til... så jeg skal leve som jeg plejer... altså selvfølgelig passe på mig selv og lade være med at gøre ting der ikke føles rart... men at jeg IKKE selv kan forårsage en abort ved fx at løfte min datter eller lignende!

Status lige nu er at der ikke har været noget farvet udflåd de sidste to dage... jeg håber det forbliver sådan! Skulle der komme lidt udflåd, prøver jeg at ignorer det, men bliver det decideret blod, kontakter jeg min læge igen... For der kan alligevel gå op til 3-4 uger før jeg skal til NF og det synes jeg er for længe at gå, hvis jeg begynder at bløde igen! Så så må de give mig en scanning og ellers betaler vi nok selv for en!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej så tidlig i graviditeten kan man ikke selv gøre til og fra når det gælder abort. Spurgte hospitalet og jeg skulle ligge mig ned og slappe af når jeg blødte ligesom (som man skal senere i graviditeten) men de sagde at før uge 12 var det ligemeget. Der afbrød kroppen geaviditeten hvis der var noget galt med barnet og det ville ikke gøre nogen forskel om jeg lå ned eller ej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte to gange i min graviditet. Helt præcist hvilke uger, husker jeg ikke. Men første gang var da jeg var ca.4 uger henne og der blødte jeg 14 dage, hver dag. Ikke helt som menstruation, men der var blød med hver gang jeg var på toilettet. Anden gang var ca. 14 dage efter at første gang stoppede og der blødte jeg mere end første gang og blødte igen præcist 14 dage. Resten af graviditeten blødte jeg ikke :) Jeg har i dag en sund og rask dreng på 6,5 mdr. :loveshower

Hov glemte at skrive hvordan jeg reagerede osv. Jeg tudbrølede, begge gange og blev scannet begge gang, flere gange! Anden gang var jeg forbi en gynækolog, som kunne se at jeg havde en blodlomme lige udenfor moderkagen og det var den der tømte sig stille og roligt.. Så var der ro på :)

Åhh, tak for din positive beretning! Jeg håber det går lige så med mig! Er glad for at høre andre også kan tudbrøle og blive ude af den... Tror også jeg bliver så påvirket af det, fordi min første graviditet var total problemløs og jeg så ikke skyggen af blod... Men i denne graviditet har jeg haft mange flere niv og jag i underlivet, voldsom kvalme og så de der småblødninger - og det får mig jo til at tænke at det overhovedet ikke er som det skal være!

Men min læge siger at ingen graviditeter er ens - så det forsøger jeg at holde fast i! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej så tidlig i graviditeten kan man ikke selv gøre til og fra når det gælder abort. Spurgte hospitalet og jeg skulle ligge mig ned og slappe af når jeg blødte ligesom (som man skal senere i graviditeten) men de sagde at før uge 12 var det ligemeget. Der afbrød kroppen geaviditeten hvis der var noget galt med barnet og det ville ikke gøre nogen forskel om jeg lå ned eller ej...

Ja, lige præcis! Jeg har også mest lagt mig, fordi jeg var ked af det og trængte til at slappe af og finde ro i kroppen... Så jeg prøver at lytte til min krop og gøre det jeg synes føles rart og godt! Og så øver jeg mig i ikke at bebrejde mig selv... for kæmper lidt med at jeg føler det som en falliterklæring at min krop pludselig bløder under en graviditet! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blod under en graviditet er aldrig sjovt, hvis ikke man er bekymret, så bliver man det i hvert fald :(

Jeg begyndte at bløde, kraftigt og menstruationsagtigt, da jeg var 9+5 med Melissa. Jeg ringede grædende til lægen, som pga. En MA godt 3 mdr. Forinden, fik mig ned til dem til en undersøgelse. Derefter gik turen videre til gynækologis akut afsnit. Da jeg tog fra lægen var jeg slet ikke i tvivl om, at endnu en graviditet var gået til grunde- deres ord og mimik sagde det samme. Men da jeg blev skannet viste det en sprællevende foster med gang i :) Beskeden fra sygehuset var, at her og nu billedet var fint- men de kunne ikke finde nogen forklaring på blødningen, så derfor kunne de selvsagt ikke sige, hvad der kunne ske om 12 timer, 2 døgn osv. Efterfølgende endte jeg med at bløde stort set resten af graviditeten- hvor meget og hvor lidt var meget varierende! Jeg fik især efter 12. Uge besked på at tage den med ro og slappe af pga. Truende abort og efter uge 24 blev det truende for tidlig fødsel. Så der er gode historier med gode udfald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER