bettyboop1984

På besøg hos rygere?

18 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg vil gerne høre jeres holdning til at have jeres små skønne babyer med på besøg hos rygere. Hvordan har I det med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg ikke noget problem med. De må ikke ryge mens de holder ham, men ellers har jeg ingen restriktionner. Jeg synes ikke man kan tillade sig at blande sig i hvordan andre lever i deres hjem. Hvis man har problemer med rygning må man invitere i stedet for at besøge. Dog giver jeg altid Simon rent tøj på og lufter alt hvad vi har haft med efter besøg i rygerhjem.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine svigerforældre bor i et rygerhjem.... min svigerfar ryger.... en del!

Og dem besøger vi med glæde, selvom vi stinker af røg når vi kommer hjem.

Både min mand og jeg ryger selv... men kun udenfor derhjemme!

Må indrømme at det ikke rør mig helt vildt, så længe det ikke er dagligt at hun bliver udsat for passiv røg. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en del som ryger i blandt os, mange er dog begyndt kun at ryge i deres køkken når vi er på besøg men det er deres valg jeg har det fint nok med røg så længe det ikk er hver dag og når det ikk påvirker mine drenge, men hvis de nu havde astma eller andre problemer ville jeg sige der ikk skulle ryges og at folk så må komme til os hvis de ikk kan lade være med at ryge mens vi er der :) men både min kæreste og jeg ryger også selv så tar det måske lidt afslappet. Men vi ryger heller ikk indenfor her hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille kommer ikke steder hvor folk ryger indenfor :)

Min kæreste kommer helst heller ikke de steder.

Heldigvis har vi ingen i vores omgangskreds der ryger indenfor :)

At de ryger udenfor, er jeg helt ligeglad med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer ikke steder hvor folk ryger indenfor. Kan selv ikke tåle røg, så det er så nemt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan næsten ikke holde ud at sidde i røg - kommer til at hoste som et helt alderdomshjem dagen efter... Og vi har heldigvis ikke nogen i vores omgangskreds, der synes det er ok at sidde og ryge andre ind i hovedet.

Jeg ville have det skidt med at tage et lille barn med ind og sidde i røg, når nu jeg ved hvor skidt jeg selv får det af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stedfar ryger, men når vi kommer eller min søster kommer med deres pige, så har han selv valgt at gå uden for at ryge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer nok an på, hvor meget, der ryges der. Da min mor røg var hendes hjem jo et rygerhjem, men hun har altid selv været meget striks med at lufte ud/ryge udenfor/ud af åbent vindue, så jeg synes aldrig at jeg kunne mærke/lugte røgen. Så der måtte Valdemar godt komme, bare hun ikke røg mens vi var der. :)

Men hvis jeg selv kan lugte noget, eller er generet af noget, så vil jeg ikke være der, og så skal Valdemar heller ikke være der. Og han skal - IMO selvfølgelig - ikke være steder hvor der ryges, mens der ryges. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ryger både J og jeg selv, men vi ryger altid for åbent vindue og ud af vinduet.

Når vi får ikke rygere på besøg (som Diden og Lærke :wub ), så bliver der luftet godt ud i 24 timer inden og vi ryger ud af vinduet, imens de er her :)

Lige nu er vi ved at trappe ned i rygningen her hjemme, så vi kan stoppe, før Maliva bliver så gammel, at hun bliver helt bevidst om det..

Det er en rædselsfuld vane og vi vil gerne være fri for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryder mig ikke om at Sophia skal være steder hvor der ryges indenfor. Passiv rygning er enormt skadeligt, og ser ingen grund til at hun skal "proppes" med skadelige stoffer vi kan undgå, bilosen og lign. kan vi jo ikke selv vælge fra :)

Flere i vores omgangskreds ryger, men ingen ryger indenfor i deres hjem - kun min svigermor en gang imellem siger hun.

Det skal også siges at alle de gange vi var på besøg hos svigermor fra Sophia blev født til hun var 3 måneder SKREG Sophia når vi var derhjemme, og kun derhjemme, og det samme har en i min mødregruppe oplevet med hendes søn i hendes mors hjem. Vi har snakket om, at chancen for at det er overstimulering er stor. Lige så vel som man bliver stimuleret af syns- og lydindtryk, så bliver man det også af lugte. Og jeg vil da selv mene, at cigaretrøg har en skarp lugt der går lige i næsen - specielt når man ikke selv ryger :) Vi har ikke været på besøg hos min svigermor siden Sophia var 3 måneder, så har hun været her i stedet. Svigermor blev ked af, at hun altid var så ked af det når hun så hende, så vi blev enige om at det var bedre vi var herhjemme. Nu skal vi besøge svigermor for første gang i 4½ måned på mandag, og jeg er godt nok spændt :)

Det skal lige siges, at jeg aldrig vil bestemme om folk må ryge og ryge i deres hjem - det er deres valg. Men jeg tillader mig at bestemme om Sophia så kan komme på besøg der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vi på besøg hos rygere er det jo vores eget valg, og vil (og kan) ikke bestemme i andres hjem. Generelt kender jeg virkelig nærmest ingen rygere så tror ikke det vil være et stort problem for os. Jeg er ikke så bange for passiv rygning fordi jeg så sjældent er udsat og at det sker indimellem klarer jeg (og en baby) nok fint nok. MEN der jeg vil sige det vil blive for meget er hvis det er generende i fx hals eller øjne, så hvis jeg ku mærke jeg selv var påvirket af det i en situation ville jeg gå væk med mit barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kender ikke mange der ryger, faktisk kun 1 i familien. Der kommer vi gladeligt også med børn, vi kommer der måske 3 gange om året og ham der ryger er altid hensynsfuld og går i et andet lokale hvor han altid ryger også når der ikke er børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vi på besøg hos rygere er det jo vores eget valg, og vil (og kan) ikke bestemme i andres hjem. Generelt kender jeg virkelig nærmest ingen rygere så tror ikke det vil være et stort problem for os. Jeg er ikke så bange for passiv rygning fordi jeg så sjældent er udsat og at det sker indimellem klarer jeg (og en baby) nok fint nok. MEN der jeg vil sige det vil blive for meget er hvis det er generende i fx hals eller øjne, så hvis jeg ku mærke jeg selv var påvirket af det i en situation ville jeg gå væk med mit barn.

Helt enig. Jeg har faktisk ikke været ude for, at skulle tage stilling til det. Synes der er fin respekt om, at man ikke ryger op i hovedet på et barn. Hvis det sker, vil jeg nok bare gå væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vi på besøg hos rygere er det jo vores eget valg, og vil (og kan) ikke bestemme i andres hjem. Generelt kender jeg virkelig nærmest ingen rygere så tror ikke det vil være et stort problem for os. Jeg er ikke så bange for passiv rygning fordi jeg så sjældent er udsat og at det sker indimellem klarer jeg (og en baby) nok fint nok. MEN der jeg vil sige det vil blive for meget er hvis det er generende i fx hals eller øjne, så hvis jeg ku mærke jeg selv var påvirket af det i en situation ville jeg gå væk med mit barn.

:ditto

Der er så skrappe rygeregler nu at det kun er i private hjem man kan "møde" en mur af røg, så de få gange det vil ske har jeg ikke noget imod. Og hvis det generer mig, vil det være naturligt at gå min vej og tage Mie med mig, eller ikke komme på besøg igen.

Da jeg var lille røg ALLE indenfor og jeg kan huske at fester var lig med tyk fed cigaret os, det kunne jeg ikke li for jeg kunne næsten ikke få vejret - der er sket en KÆMPE holdningsændring siden, og det er fantastisk. Så i private hjem vil jeg ikke have noget imod at der blev røget lidt. Men vi har nu heller ikke rigtig nogen i venne kredsen der ryger indenfor, ikke nogen vi besøger så ofte i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hjemme hos min mor (som ryger) ved jeg at det bliver luftet godt ud og vi havde, allerede inden jeg fødte, bedt om at der ikke blev røget indenfor, når vi var på besøg, hvilket min mor var helt enig i.

Hos min far, som jeg ikke er helt så tæt med som min mor, bliver der røget i køkkenet, og når vi er på besøg holder jeg øje med at døren er lukket derudtil <_< , mens der bliver røget. Har ikke rigtig haft en snak med min far om det, da det jo er deres privatsag om de vil ryge indenfor eller ej. Hvis min far kom ind til os med en smøg i hånden ville jeg nok reagere, og spørge om han ikke vil gå ud i køkkenet. Det tror jeg bestemt også han ville respektere.

Jeg røg selv indtil jeg blev gravid. Heldigvis led jeg af stærk kvalme de første 4 måneder, så stoppede nemt med ryge, og har hadet røg ligesiden :puke .Derfor er jeg også selv mega sippet og kan heller ikke tåle at folk ryger i nærheden af mig udenfor, uden jeg kommer til at tænke tilbage på den forfærdelige kvalme :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv lykkelig for, at færre og fætte ryger, men det er jo helt vildt hvad der er sket de seneste år. Det er jo nærmest blevet et tabu at ryge og folk ser nærmest ned på rygere. I min omgangskreds er det kun meget få der ryger og der er ingen i familien der ryger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er meget heldige, i mine familie ryger alle som en skorsten, og jeg glæder mig faktisk aldrig til at komme på besøg fordi man stinker af røg, ens hår, tøj, sko, taske.. og når man kommer væk fra dem alle faktisk så føler man at der kommer røg ud af dine lunger når du trækker vejret... så jeg tænker lidt at sige til dem i min familie at hvis de vil have besøg af mig og mit barn :baby2 ( når jeg får et ) hihi så må de lufte rigtig godt ud og lade venligst være med at ryge i nærheden.. og hvis de ikke kan respektere det jamen så kommer vi ikke på besøg hos dem men så er de meget velkommende hjemme hos os.. :) ved godt man ikke kan bestemme over andre og hvis det havde været lidt røg havde jeg været lige glad med, men når det er så meget puha nej tak.. ik når man selv er ved at dø når man er på besøg.. :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER