Mommy

Skrigende baby til nat

7 indlæg i dette emne

Puuuha ja det er hvad vi har her.... så nu spørger jeg lige oraklet herinde om råd.

Vores lille Lucca er 4 uger imorgen og har nu i flere aftener været helt umulig til nat når vi skal sove. De første 3 uger tog vi hende bare med i seng når vi selv gik i seng ved 22 tiden og efter en tår mælk sov hun ligeså sødt og vågnede 3 timer efter til næste mælketår hvorefter hun sov igen.... no problem. Men pludselig i sidste weekend vendte det og hun vågnede fuldstændig op når vi gik i seng og var SÅ ulykkelig. Hun skriger og skriger. Mine skøre mor-tanker sagde med det samme: Hun får ikke nok mælk hos mig, men min mand fik mig hurtigt snakket ned og jeg kan jo selv godt se at det vælter ud med mælk når hun ligger der og græder. Jeg prøvede selvfølgelig at lægge hende til, selvom det kun var 1 time siden hun havde fået mad. Hun virkede virkelig sulten og var helt desperat for at sutte, men efter 10 sek hvor mælken virkelig løber til blev hun sur og det virker som om det er fordi hun ikke helt kan følge med til at drikke. Hun møffer rundt og vil amme og slipper så igen i et skrig hvorefter hun igen finder brystet og sådan står det på indtil jeg tager hende fra, fordi det jo så nok ikke er pga hun er sulten. Mine tanker går så på at hun mårke får mavekneb fordi hun har fået for meget mælk ned i maven. Hun prutter en del og når hun "laver" kommer det tit ud med en ordentlig prut.

Efter hun har skreget i en halv time hvor vi har hoppet rundt for hende, givet mad, skiftet ble, trøstet og sunget sang, svøbt hende i dynen og nusset fødder og ryg .... ja ALT hvad man snart kan finde på, ja så bliver hun så træt at hun næsten ikke kan hænge sammen. Skrigeriet står på i mellem 30 min og godt 2 timer og for pokker hvor er man smadret....! Når så først der er ro på hende og hun falder i søvn sover hun dybt og godt i 3-4 timer inden næste nat amning som foregår stille og roligt med hun begynder at møffe, bliver lagt til og ammer, bøvser og sover videre.

Om dagen er der ingen problemer. Hun sover fint både i barnevogn eller indenfor i liften, afhængig af vejret.

Det er mig en gåde hvad pokker der sker. Jeg er så træt efter sådan en aften/nat og er bare så træt næste morgen når Luccas yngste storebror vågner kl.5.30.... gaaab. Det gør ondt helt ind i hjertet at jeg ikke ved hvad der er galt med den lille mus. Er der noget jeg overser eller kan gøre bedre, så er der ikke noget jeg hellere vil.... hjælp....!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

Det er SÅ hårdt! Vi oplevede fuldstændig det samme med Silke Elia, da hun var 5 uger. Mit råd er at tage til Kranio Sakral Terapi. Vi fik en helt anden datter efter behandling. Hun havde en nerve i klemme i nakkevirvlen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi oplevede det samme med madison da hun var fire uger. Og det var det første tigerspring. Hun ville ikke spise, så tog hun lidt så ville hun ikke. Og vi gjorde alt. Hun skreg så meget hun var gennemblødt af sved. Det stod på to timer hver aften i en uge. Og så om søndagen så stoppede det. Og hun dejsede om af træthed. Men det var hårdt mens det stod på.

Og det blev værre af at folk holdt hende inden hun skulle have mad og sove. Altså andre end mig og hendes far.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi oplever det samme, her starter det bare sidst på eftermiddagen/først på aftenen.

For vores vedkommende er det maven der driller. Han har meget luft i maven, og slår rigtig mange prutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså nu er Oliver kun en dag over 3 uger men vi har lige haft sådan nogle nætter hvor han bare ville lægges til konstant, men når der så kom mælk ned så skreg han og blev utilfreds, han søgte tryghed men var enlig mæt, så her var sutten og en lille smule sukkervand i plast sprøjte en god trøst.

Men der er noget med et tigerspring omkring de 5 uger også, de begynder her at se farver og har i den sammenhæng brug for ekstra kontakt og ro

her er lidt info:

Cirka 5 uger - Goddag, farver!

Babys indre organer og stofskifte ændrer sig, og samtidig vågner dets sanser: Fra at opleve verden i utydelige gråtoner ser baby nu alting i farver. De nye fornemmelser bombarderer det lille barn, som har brug for ekstra kærtegn og opmærksomhed.

„Babyen vil måske virke mere søgende ved brystet, og du kan du blive bekymret for, om der er mælk nok. Barnet græder, småklynker og virker generelt uroligt,” siger Helen Lyng Hansen.

Efter springet vil baby måske...

... være mere interesseret i sine omgivelser.

... kigge længere på ting.

... smile for første gang eller oftere end før.

... være vågen i længere tid.

Hjælp baby med:

Kærtegn

Vuggende bevægelser

Blid sang og beroligende ord

Små klap bagi

Håber det måske kan hjælpe lidt eller i hvert fald give dig troen på du har mælk nok og at det forhåbenlig bare er en overgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov du skal også lige have et par af disse :kram2 :kram2 for det er nogle hårde timer når de bare græder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er der ikke helt endnu.... (og håber da vi kan slippe) men vi har da haft et par aftner hvor Eigil har været ked om aftenen og det har helt klart været (over)-stimulering, det har været de aftner hvor han har været med os nede i stuen om aftenen og der har været musik (ikke disko, bare alm baggrundsmusik) mens der blev lavet mad og snakket osv. (indtil da har han og jeg været lidt cocoon i soveværelset og på øverste etage for lige at komme os ovenpå hjemtur og fødsel).

Det er ret normalt (ser jeg i mit professionelle virke som pædagog, og læst om det, og psykologen på arb bekræfter det, og ja nu mig selv) at nogle børn før de kan slappe af har brug for at "lufte ud" i deres følelser ved at græde, det er ikke fordi de har ondt eller noget de skal bare have det overskydende energi/indtryk ud (lidt ligesom når vi (eller taler jeg kun for mig selv?) kvinder græder "uden grund" :))

Hvis barnet ikke suger mælken til sig er det fordi det har behov for at sutte men ikke at drikke, derfor bliver det sur/urolig det hjælper dem at sutte især hvis de har maveproblemer da det sætter gang i deres fordøjelse lærte jeg af vores jordemoder der kommer som SP. Hvis de ikke vil tage sut så giv dem en omvendt lillefinger (neglen ned mod tungen) på hospitalet kaldte de den "den magiske finger" OG så skal der altid være min. 2 timer mellem hver fodring fordi de ellers kan få endnu mere ondt i maven når den nye mælk bliver blandet med den gamle og dermed er på to forskellige fordøjelsesniveauer.

Det er nogle af de guldkorn vi har lært....jeg håber noget kan virke.

ellers er der svøbe? men lyder som i har prøvet det også?

Hvis det virkelig ER maveproblemer har vi også fået et udførligt program på maveøvelser der skal laves HVER dag et par gange om dagen og det skulle tage kolikken (men det lyder ikke som det syntes jeg???-mere som "udluftning")

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER