MissM

Knibeøvelser...

18 indlæg i dette emne

Jeg var til "hvalsvømning" for første gang i formiddag og vores instruktør er jordemoder - ren luksus :-)

Vi skulle blandt andet lave nogle knibeøvelser og her blev jeg så klog at til vedligehold er 10 knib af 10 sek tre gange dagligt nok.... Det er jo ikke meget... Hun fortalte om en hjemmeside www.gynzone.dk som indeholder alt muligt nyttigt omkring bækkenbund (også om fødsel og evt bristninger)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mmmm hvalsvømning - jeg var ikke afsted i mandags pga eksamen. og glæder mig helt vildt til jeg skal afsted i morgen :)

- Vi kniber også en masse undertræning..

Men nej det er da overraskende lidt man behøver.. :)

Fedt med linket, skal jeg da ha kigget nærmere på.. - puhhhhh det der med at gå i stykker, det er ikke så fedt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UUUUUUUUUUUUF!! :o

Så så man lige mig kigge "Fakta om bristninger" igennem på gynzone.dk og bliver HELT skidtmads bare ved tanken om at gå i stykker!! :boo Det er nok min eneste bekymring omkring fødslen: At risikere at sprække vildt og tovligt, eller værst af alt at skulle klippes...!

Men altså - der er jo intet, der er så skidt, at det ikke er godt for noget - så jeg fik da lige overstået dagens knibeøvelser, mens jeg så klippene...Faktisk lavede jeg vist bare ét laaaaangt, panik-knib samtidig med, at mit fjæs var helt forvrænget af frygt og væmmelse, hahaha! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er helt vildt svært at lave de der knibeøvelser, fordi ved jeg jo ikke om jeg gør det rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er helt vildt svært at lave de der knibeøvelser, fordi ved jeg jo ikke om jeg gør det rigtigt.

Hvis du sidder og tisser og så stopper igen. og derefter tisser videre.. så er det det, det rigtige Knib...

-- kan godt ødelægge tissefornøjelsen lidt.. men det giver lidt fornemmelsen for hvordan man kniber... - så ud og kniiiiiibbbe strålen over ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UUUUUUUUUUUUF!! :o

Så så man lige mig kigge "Fakta om bristninger" igennem på gynzone.dk og bliver HELT skidtmads bare ved tanken om at gå i stykker!! :boo Det er nok min eneste bekymring omkring fødslen: At risikere at sprække vildt og tovligt, eller værst af alt at skulle klippes...!

Men altså - der er jo intet, der er så skidt, at det ikke er godt for noget - så jeg fik da lige overstået dagens knibeøvelser, mens jeg så klippene...Faktisk lavede jeg vist bare ét laaaaangt, panik-knib samtidig med, at mit fjæs var helt forvrænget af frygt og væmmelse, hahaha! :D

Jeg er bange for at flække helt vildt og ja også for at blive klippet.. - og så er jeg mega bange for kejsersnit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her bliver lige lidt til jer alle tre (uden citater) :-)

Melas: For mig hjælper det at tænke lynlås i stedet for det der med at holde på en prut. Prøv at forestille dig at du lyner de to sider af sprækken (undskyld sproget) sammen. Ellers prøv at kappe strålen når du tisser, kan du det, gør du det sikkert rigtig. Men uden at spænde i baller eller lår :-)

Og det der med at sprække eller klippe. Altså nu var jeg ret heldig og endte kun med 4 sting og det skyldtes et klip. Jeg kan huske at jeg blev lokalbedøvet, men det tror jeg altså først var da jeg skulles syes. I hvert fald mærkede jeg overhovedet ikke klippet.

Jeg oplevede at blive underligt distanceret fra mit underliv under fødslen. Det var ikke som om jeg var ved at presse et barn ud - jeg kunne lige så godt have været ved at hive noget tungt op ad en brønd (giver det mening). Det er en trance-agtig tilstand.

Mens man "bare" er gravid er det selvfølgelig noget af det man frygter allermest, så glemmer man det under fødslen og husker det først igen når man skal op at sidde eller på toilet igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og K, klippet er faktisk at foretrække. På den måde kan de nemlig styre en evt uundgåelig sprække, og så er det lettere for dem at lappe pænt bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maibritt - Det giver super mening det med at disstancere sig fra underliv, ja måske hele kroppen.. - Det er også det mine veninder siger.. De som er blevet klippet, har heller ikke mærket det. - og så vit jeg har forstået klipper jordmoderen i forbindelse med en vee, da vee gøre mere ondt.. (syrret, at det gør mere ondt, end at nogen klipper i en.. - aner ikke hvad jeg er gået ind til;) )

Trøster mig med at flere vælger at føde igen, så hvis de kan to gange, så kan jeg vel også gøre det én gang :) - ej jeg er faktisk overhovedet ikke bange for smerten..

Men kan slet ikke ha tanken om kejsersnit, det er sgu for meget af det gode. Så grænseoverskridende..

- Så jeg sender masser glade tanker ud i universet om at være total sej til det der med at føde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maibritt - Det giver super mening det med at disstancere sig fra underliv, ja måske hele kroppen.. - Det er også det mine veninder siger.. De som er blevet klippet, har heller ikke mærket det. - og så vit jeg har forstået klipper jordmoderen i forbindelse med en vee, da vee gøre mere ondt.. (syrret, at det gør mere ondt, end at nogen klipper i en.. - aner ikke hvad jeg er gået ind til;) )

Trøster mig med at flere vælger at føde igen, så hvis de kan to gange, så kan jeg vel også gøre det én gang :) - ej jeg er faktisk overhovedet ikke bange for smerten..

Men kan slet ikke ha tanken om kejsersnit, det er sgu for meget af det gode. Så grænseoverskridende..

- Så jeg sender masser glade tanker ud i universet om at være total sej til det der med at føde ;)

Ja det er en vild præstation og faktisk fedt at prøve. Jeg synes sq jeg er lidt sej for at have gjort det - og endda uden bedøvelse af nogen art. Det nåede jeg simpelthen ikke...

Hvad er det du frygter ved et evt kejsersnit? Jeg har så heldig for nogle år siden at være med da en veninde fødte. Det endte med akut kejsersnit efter mange timers veer. Jeg var med på operationsstuen og oplevede det faktisk som meget fredeligt. Der var ikke meget amerikansk hospitalsserie over det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er en vild præstation og faktisk fedt at prøve. Jeg synes sq jeg er lidt sej for at have gjort det - og endda uden bedøvelse af nogen art. Det nåede jeg simpelthen ikke...

Hvad er det du frygter ved et evt kejsersnit? Jeg har så heldig for nogle år siden at være med da en veninde fødte. Det endte med akut kejsersnit efter mange timers veer. Jeg var med på operationsstuen og oplevede det faktisk som meget fredeligt. Der var ikke meget amerikansk hospitalsserie over det...

Jeg er bange for operationen.. Det at de skal skære i mig..

- synes det er så klamt at man ligger der under blåt papir, mens de skære min mave op.. ad ad ad..

Og både skulle passe baby og være nyopereret ... - nej det er sgu ikke lige mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første fødsel endte i akut kejsersnit under narkose fordi jeg ikke kunne ligge stille nok til at få lagt en epiduralblokade . 2. gang fødte jeg på almindeligvis, havde dog nogen bristninger som jdm ikke kunne klare så jeg måtte på operationsgangen for at blive lappet sammen. Jeg havde flere smerter efter den alm. fødsel end efter kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min frygt handler ikke om smerte, men om at de skal skære i mig.. Jeg er slet ikke bange for at det gør ondt..

- jeg synes bare det er vanvittig ulækkert at de skal skære i min krop imens jeg er vågen - og jeg er ikke fan af narkose, og synes det ville være frygteligt at gå glip af fødslen fordi jeg var i narkose.

- men skide nu være med det, jeg har sendt ud i universet at jeg skal føde min søn på den "rigtige" måde ;) - og gerne i vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan faktisk "trække vejret" ud af at sprække har jeg ladet mig fortælle.. I hvert fald gjorde min jordmor meget ud af at jeg trak vejret på den helt rigtige måde da jeg skulle presse så jeg netop ikke skulle sprække.. At jeg så gjorde det en smule alligevel (meget overfladisk og skulle kun have 2 sting) var min egen skyld fordi jeg havde ligget i 7 timer og presset og bare skulle have hende ud nu og derfor ikke gjorde som hun sagde.. Her denne gang vil jeg klart høre bedre efter.. ;)

Har også læst en artikel om hvordan jordmødrene i Norge lægger et pres på mellemkødet så man heller ikke skulle sprække så nemt = Artikel

Generelt så snak med jeres jordmor omkring fødestillinger for det mest uoptimale måde at føde på er faktisk liggende på ryggen.. :wacko Jeg ved godt at det ser man i film men de eneste det er optimalt for at fødselshjælperne.. Dit bækken bliver låst og man kæmper mod tyngdekraften fordi man skal presse opad.. Så hellere siddende på knæ, stående, i hug.. hvad der nu føles naturligt for dig.. Jeg endte med at ligge på alle fire med overkroppen hen over en masse dyner og puder og derved havde jeg god hjalp af tyngdekraften og det var der jeg kunne mærke jeg var mest åben i bækkenet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også hvad jeg har kunne forstå og læse mig frem til, at hvis man lytter og gør som jordmoderen siger, så har man ret gode chancer for at kunne gå hel derfra ;)

Jeg har også hørt om den norske metode, og så også et sted at der er fødegange i Danmark som prøver det af..

Det giver for mig mega god mening at det er "bedre" stående, hængende. så man kan få lidt hjælp fra tyngdekræften, om ikke andet så i hvertfald psykisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bange for at flække helt vildt og ja også for at blive klippet.. - og så er jeg mega bange for kejsersnit..

Mit kejsersnit ved første graviditet var en drøm. Slet ingen smerter bagefter kun ubehag ved hjemturen ned af grusvejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne simpelthen ikke foede staaende - selvom jeg havde foretsillet mig, at jeg ville foede i squat eller lignende, men det var fysisk umuligt af en eller anden grund. Var ogsaa oppe i knae-albue, men nej, det fungerede bare slet ikke for mig. Saa jeg foedte halvt siddende, halvt liggende, mens min mand og foedselsassistent hjalp mig med at presse imod mine foedder, naar jeg pressede. Det fungerede vildt godt, jeg havde endda et spejl at kigge i, saa jeg kunne se Noah bevaege sig nedad.

Mine udvidelsesveer gik vildt hurtigt og der ville jeg jo ogsaa gerne have vaeret den, der gik rundt, sad eller laa paa min pilatesbold, men da de foerst fik fat, saa var det eneste, der fungerede for mig at ligge paa siden og loefte mit ben under hver ve.

Jeg kan RIGTIG meget anbefale at lave knibeoevelser under graviditeten, ogsaa bagtil, saa at sige. Det er ikke kun fortil, vi skal kunne lukke og det afhjaelper ogsaa haemorider, eller at slippe af med dem igen, hvis man ogsaa foeder saadan en ;)

Og kan da lige dele lidt om at forblive hel ;)

http://www.glorialemay.com/blog/?p=66

Ikke at jeg ikke fik sting - men det var faktisk kun 1 sting nedadtil, resten var paa mere prekaere steder, nemlig i indre og ydre skamlaebe, av av! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og undksyld jeg blander mig i jeres terminsgruppe - held og lykke med det hele :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER