Steffie

Kan det virkelig være rigtigt?

22 indlæg i dette emne

Jeg er 9+5 idag. Og det her føles helt forkert!

Jeg er sikker på at der er noget galt, jeg er sikker på fosteret er dødt. :(

Så jeg ringede til lægen for at få en henvisning til en scanning, men lægen nægtede at henvise mig. Han ville absolut lave en underlivsundersøgelse.

Er jeg den eneste der synes det virker mærkeligt?

Hvad skal han kunne se/mærke ved det i forhold til om fosteret skulle være dødt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først - øv med sådan en følelse! Ikke rart. Men forstår dog godt lægen ikke "bare" lige sender dig til scanning pga en følelse :( der skal mere til ellers ville alle dem der virkelig har behov for sådan en scanning ikke mulighed for at komme til. Har selv siddet flere timer på hospitalet og ventet på en akut scanning så ved der er pres på systemet. Synes det er fint du trods alt får en undersøgelse, der vil man blandt andet kunne se om livmoderen vokser som den skal.

Der er jo mulighed for selv at betale sig til en scanning, det er jo netop lavet til det formål når man går og er nervøs uden egentlig grund bortset fra en fornemmelse. Nu kan jeg ikke lige huske hvor du bor men her i Kbh koster en drop in tryghedsscanning kun 2-300 kr

Håber alt er ok i hvert fald!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først - øv med sådan en følelse! Ikke rart. Men forstår dog godt lægen ikke "bare" lige sender dig til scanning pga en følelse :( der skal mere til ellers ville alle dem der virkelig har behov for sådan en scanning ikke mulighed for at komme til. Har selv siddet flere timer på hospitalet og ventet på en akut scanning så ved der er pres på systemet. Synes det er fint du trods alt får en undersøgelse, der vil man blandt andet kunne se om livmoderen vokser som den skal.

Der er jo mulighed for selv at betale sig til en scanning, det er jo netop lavet til det formål når man går og er nervøs uden egentlig grund bortset fra en fornemmelse. Nu kan jeg ikke lige huske hvor du bor men her i Kbh koster en drop in tryghedsscanning kun 2-300 kr

Håber alt er ok i hvert fald!

Jeg er godt klar over at man ikke 'bare lige' henviser mig til en scanning!

Og det er ikke kun på grundlag af min følelse omkring det.

Jeg ved godt der er pres på.

Men jeg kan virkelig ikke se, hvad en praktiserende læge skulle kunne gøre. Overhovedet ikke!

Og så lød lægen som om han hellere ville rage på mig end tjekke noget!! :bræk

Jeg ringede til sygehuset og fortalte om det, og spurgte hvad de mente, om det var nødvendig med en scanning.

Og hun gav mig en tid imorgen 8.30, hun synes bestemt det var noget der skulle undersøges!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ej hvis det bare er sådan en læge der vil rage på en så kan jeg godt forstå du ikk har lyst. Oplevede det selv engang jeg ringede til lægen om noget jeg ikke engang husker hvortil hendes kollegas svar var om jeg ikke hellere ville komme forbi til underlivsundersøgelse... Øh nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en følelse at sidde med. Håber spiren er ok :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv da for en læge, jeg kan da heller ikke se, hvad en underlivsundersøgelse skulle kunne gøre godt for - godt det er lykkedes dig at komme til en scanning alligevel.

Håber alt er ok og bebs har det fint :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De praktiserende læger er ikke altid helt med på det her graviditetshalløj synes jeg ikke. Jeg var ved min læge i går - det er ovenikøbet en kvinde som selv har børn, men der var fuldstændig lukket af i forhold til forståelse omkring at jeg er så nervøs og bekymret. Waste of time...

Godt du bliver scannet, det gør jeg også i dag, da jeg ringede og brokkede mig til fertilitetsklinikken, så fik jeg en tid til senere i dag. Håber vi begge to kan vende tilbage med positive beretninger om at vores frygt var uberettiget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ej hvis det bare er sådan en læge der vil rage på en så kan jeg godt forstå du ikk har lyst. Oplevede det selv engang jeg ringede til lægen om noget jeg ikke engang husker hvortil hendes kollegas svar var om jeg ikke hellere ville komme forbi til underlivsundersøgelse... Øh nej

Det ved jeg jo i virkeligheden heller ikke om han ville, men det virkede bare underligt på mig, fordi han netop blev ved at sige at han skulle lave en underlivsundersøgelse på mig inden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De praktiserende læger er ikke altid helt med på det her graviditetshalløj synes jeg ikke. Jeg var ved min læge i går - det er ovenikøbet en kvinde som selv har børn, men der var fuldstændig lukket af i forhold til forståelse omkring at jeg er så nervøs og bekymret. Waste of time...

Godt du bliver scannet, det gør jeg også i dag, da jeg ringede og brokkede mig til fertilitetsklinikken, så fik jeg en tid til senere i dag. Håber vi begge to kan vende tilbage med positive beretninger om at vores frygt var uberettiget...

Nej det har de ikke, og det ved jeg fra min sidste graviditet. Der tog jeg også til læge fordi jeg havde rigtig ondt, og de blev ved at sige det var heeeelt normalt. Og da jeg så kom til tjek på svangregangen viste det sig at smerterne skyldtedes en blærebetændelse.

Så jeg giver ikke (undskyld mit sprog) en skid for praktiserende læger eller lægevagter, hvad angår graviditet. :)

Jeg håber også vi begge kan komme med gode nyheder. Hvad tid skal du scannes idag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne pille min læge ud af jeres generalisering. Hun forstår mig 100 %og var rigtig god i sidste graviditet og snakker om at følge mig tættere denne gang. Blev sendt til ekstra skanninger sidste gang fordi hun ikke ville gætte sig til hvad der skete derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor trælst for dig :kiss GODT du fik en tid ved sygehuset.

Jeg har fået en tid i aften - men det er selvbetalt 400 kr. - men det er dælme ikke de penge det skal komme an på når jeg er usikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, saa er jeg nu glad for at bo hernede i stoevlelandet, hvor det kontrollerer aaaaalt for meget. MEn her ringer man ind paa svangregangen og kommer straks ind til scanning, hvis der er noget, der virker mystisk eller forkert.

Jeg haaber alt er fint for alle jeres skoenne, smaa spirer :kiss :kiss :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor trælst for dig :kiss GODT du fik en tid ved sygehuset.

Jeg har fået en tid i aften - men det er selvbetalt 400 kr. - men det er dælme ikke de penge det skal komme an på når jeg er usikker.

Jeg ringede også til det nærmeste scanningssted (det er ikke en klinik), men de ville helst ikke scanne mig når det handlede om at jeg troede fosteret var dødt :/

Ville med glæde betale for det!

Og det havde jeg også gjort hvis de ville scanne mig. Det er bestemt ikke fordi jeg vil snyde mig til en scanning, tværtimod! Jeg betaler hellere end gerne for at få at vide om baby har det godt, og om det overhovedet lever.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, saa er jeg nu glad for at bo hernede i stoevlelandet, hvor det kontrollerer aaaaalt for meget. MEn her ringer man ind paa svangregangen og kommer straks ind til scanning, hvis der er noget, der virker mystisk eller forkert.

Jeg haaber alt er fint for alle jeres skoenne, smaa spirer :kiss :kiss :kiss

De ville nok også tage mig ind, hvis jeg var længere henne. Men fordi jeg kun er i 10. uge, så er jeg endnu ikke tilknyttet svangregangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede også til det nærmeste scanningssted (det er ikke en klinik), men de ville helst ikke scanne mig når det handlede om at jeg troede fosteret var dødt :/

Ville med glæde betale for det!

Og det havde jeg også gjort hvis de ville scanne mig. Det er bestemt ikke fordi jeg vil snyde mig til en scanning, tværtimod! Jeg betaler hellere end gerne for at få at vide om baby har det godt, og om det overhovedet lever.

Øhmmm - vil de have penge eller vil de ikke have penge? Syntes det lyder som en vattet undskyldning. De skal da også kunne klare situationer hvor det måske er "ulykkeligt"..

Men sødeste.. det er det IKKE!

Sender gode tanker og knus og kram din vej.. <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får altså virkelig noget for pengene ved den offentlige fertilitetsbehandling - nogle gange er det slet ikke så tosset at man har været det igennem ;) Jeg ringede bare og fortalte hvordan jeg havde det, uden at overdrive overhovedet, og fik altså så tid senere samme dag.

Nu er jeg så hjemme fra scanningen. Der var en blommesæk med fin størrelse, og indeni også et foster i den rigtige størrelse. Vi kunne lige ane et hjerteblink, selvom det egentlig er for tidligt til at det var sikkert.

Jeg fik lov til at beholde min scanning til om en uge, så der kan vi så se om den han udviklet sig som den skal, og at hjertet slår rigtigt og gerne lidt kraftigere :) Men der var muligvis en lille blødning på vej ud, og de kunne jo på ingen måde love noget, men alt så ud som det burde på nuværende tidspunkt.

Håber også dit foster er på plads! Jeg var især bekymret for en GUL, og det var det jo i hvert fald ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhmmm - vil de have penge eller vil de ikke have penge? Syntes det lyder som en vattet undskyldning. De skal da også kunne klare situationer hvor det måske er "ulykkeligt"..

Men sødeste.. det er det IKKE!

Sender gode tanker og knus og kram din vej.. <3

Tak :kram

Jeg synes også det var mærkeligt, men alligevel forstår jeg dem godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får altså virkelig noget for pengene ved den offentlige fertilitetsbehandling - nogle gange er det slet ikke så tosset at man har været det igennem ;) Jeg ringede bare og fortalte hvordan jeg havde det, uden at overdrive overhovedet, og fik altså så tid senere samme dag.

Nu er jeg så hjemme fra scanningen. Der var en blommesæk med fin størrelse, og indeni også et foster i den rigtige størrelse. Vi kunne lige ane et hjerteblink, selvom det egentlig er for tidligt til at det var sikkert.

Jeg fik lov til at beholde min scanning til om en uge, så der kan vi så se om den han udviklet sig som den skal, og at hjertet slår rigtigt og gerne lidt kraftigere :) Men der var muligvis en lille blødning på vej ud, og de kunne jo på ingen måde love noget, men alt så ud som det burde på nuværende tidspunkt.

Håber også dit foster er på plads! Jeg var især bekymret for en GUL, og det var det jo i hvert fald ikke :)

Ja, nogen fordele er der jo ved fertilitetsbehandling :)

Og tillykke med en god scanning, håber i kan se endnu mere om en uge!

Jeg håber også alt er som det skal være til scanning imorgen. Er bare så taknemmelig for at de vil tage mig ind, så hurtigt og uden yderligere undersøgelse og spørgsmål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det bedste for dig. men jeg har også oplevet at være til læge fordi jeg havde voldsomme smerter. og hun sagde at der var ikke noget at være nervøs for. da jeg så skulle til scanning 4 dage senere (Hvor jeg stadig fik stigende smerter) viste det sig at der ikke var liv i fostret. fik at vide af scannings jordemoderen at hvis jeg var det mindste i tvivl ved næste graviditet skulle jeg kræve at min læge sendte mig til scanning. så når det handler om graviditet og læge så giver jeg det ikke 5 flade øre. jeg lytter til min jordemor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh har tjekket for opdatering mange gange. Håber alt ser fint ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder også og venter i spænding! Håber så meget på en positiv update!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering i min graviditetstråd

'Steffies guldtrold nr. 2 <3' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER