Vinnus

Randers

35 indlæg i dette emne

Hejsa :o)

Jeg håber at der er nogle af jer kloge kvinder herinde som måske kan hjælpe mig.

Sagen er den at jeg overvejer at flytte tættere på min kæreste, som bor i Randers. Meeenn... jeg har lige 2 dejlige piger som skal med. Derfor er jeg meget interesseret i jer som kommer fra området. Hvilke skoler, institutioner ovs. som i kan anbefale eller ej :o)

Plus hvis der skulle være nogle som kender til nogle som lejer lejligheder eller små huse ud, så siger jeg da ikke nej til et forslag :o)

Håber at høre fra jer.

Knus Vinni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg bor i Randers og er lærerstuderende... Jeg har været i praktik på Hobrovejensskole, som jeg kan anbefale på det kraftigste... Skolen ligger godt nok i et socialt belastet område (ikke med indvandrer, men med danske familier, hvoraf en del af dem har problemer af den ene eller den anden art) Jeg anbefaler den fordi skolens ledels og deres lærerteam er rigtig dygtige og håndterer de problemer der måtte være efter bedste evne, derudover har skolen en meget konsekvent anti-mobbepolitik...

Men der er mange andre gode skoler (Østervangsskolen, Rismølleskolen, Nyvangsskolen, Vestervangsskolen og Søndermarkskolen) jeg også godt kan stå inde for (har været der som lærervikar... Børnehaver osv. ved jeg intet om.... Men håber at du kan bruge mit svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Kristrup, og der er alt hva man skal bruge lige ved hånden - dejligt :)

Vuggestuer og børnehaverne er rigtig gode, skolen, tja det kan jeg ikke svare på endnu, men håber jeg stadig er ligeså god som da jeg gik der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg bor i Randers og er lærerstuderende... Jeg har været i praktik på Hobrovejensskole, som jeg kan anbefale på det kraftigste... Skolen ligger godt nok i et socialt belastet område (ikke med indvandrer, men med danske familier, hvoraf en del af dem har problemer af den ene eller den anden art) Jeg anbefaler den fordi skolens ledels og deres lærerteam er rigtig dygtige og håndterer de problemer der måtte være efter bedste evne, derudover har skolen en meget konsekvent anti-mobbepolitik...

Men der er mange andre gode skoler (Østervangsskolen, Rismølleskolen, Nyvangsskolen, Vestervangsskolen og Søndermarkskolen) jeg også godt kan stå inde for (har været der som lærervikar... Børnehaver osv. ved jeg intet om.... Men håber at du kan bruge mit svar :)

Den har vi også i Esbjerg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg boede i Randers, da jeg var 3-12 år og jeg kan sige at det er en dejlig by. Vi boede i den nordlige ende af Randers og jeg gik på den skole der hedder Nyvangsskolen... Hvordan den er i dag, skal jeg ikke kunne sige. Men da jeg gik der, var det i hvert fald en god skole...

Af børnehaver kan jeg fortælle at jeg gik på den der hedder Regnbuen - rigtig god børnehave, hvor min søster også gik...Nu ved jeg ikk hvor gamle dine piger er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil sige, at du skulle have fat i Kejzer og Nitzen herinde som er fra Randers af, Nitzen har så allerede skrevet. Vi bor lige mellem Randers, Silkeborg, Århus og Viborg, og det eneste jeg egentlig kender til Randers er banegården, og storcenteret, men synes at hvis du har mod på at flytte, så er det da bare at gøre det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Randers og er født og opvokset her.

Hvis jeg skulle vælge hvilket område jeg ville bo i bliver det Vorup eller Kristrup/Romalt området.

I vorup er der to skoler som begge er gode skoler, der er vuggestue og børnehaver.

I kristrup er der også 2 skoler. Har været lærervikar på dem begge og de virker OK. Der er også både børnehaver og vuggestuer. Kan varmt anbefale dagintitutionen Kombi i Romalt. Der går begge mine unger og der er fantastisk.

Skriv endelig, hvis du har andre spørgsmål.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen :)

Tusind tak for svar :)

Jeg har kigget på lejeboligere ved noget der hedder Husarvej(tror jeg), da jeg ikke lige har råd til andet end det. Jeg aner faktisk ikke ret meget om byen, andet end at den er hyggelig. Og så bor min kæreste der jo ;o)

Mine piger er 8 (går i 1. klasse) og 4 år. Den skole som den store går på nu er rigtig god da de har en fin trivselspolitik og lægger stor vægt på antimobning. Det synes jeg er vigtigt da jeg selv er blevet mobbet som ung.

Men jeg lytter gerne til hvad i har at sige, for som sagt så kender jeg ikke ret meget til byen. :)

Knus Vinni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne se at skoledistriktet nok er Nørrevangsskolen. Hvordan er den??

En anden rimelig tæt på er Nyvangskolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne se at skoledistriktet nok er Nørrevangsskolen. Hvordan er den??

En anden rimelig tæt på er Nyvangskolen :)

Nørrevangsskolen kan jeg ikke anbefale!!! Den ligger i et socialt belastet område og det er nok den skole i kommunen hvor der er den største andel af tosprogede elever... Jeg har været der nogle gange som vikar, men ved også fra almindelig omtale, at den ikke har et særlig godt ry...

Nyvangsskolen har jeg kun gode erfaringer med gennem mit arbejde som vikar... Ellers er der også Østervangsskolen... Også vil jeg da lige igen slå et slag for Hobrovejens skole (hvor jeg har været i praktik og håber på at få arbejde) Der vil godt nok være en kilometer længere end hvis det var Nyvangsskolen, men ved at Hobrovejens skole har en meget god trivselspolitik og de slår hårdt ned på mobning! (Det gør de andre skoler nok også, men nu er det jo lige Hobrovejens skole jeg kender inde fra:) ) Ved også at Hobrovejens skole modtager en del elever, der af forskellige årsager ikke har haft det godt de skoler de kommer fra...

Men Nyvangsskolen har jeg ikke noget dårligt at sige om... Hvor stor skal den lejlighed være, som du leder efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænkte jeg også nok, siden det er et bolig blok kvarter ;o) Men det er også svært at finde noget bolig synes jeg, når man nu kun er en indtægt.

Så jeg skal nok prøve at få hende ind på Nyvang istedet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænkte jeg også nok, siden det er et bolig blok kvarter ;o) Men det er også svært at finde noget bolig synes jeg, når man nu kun er en indtægt.

Så jeg skal nok prøve at få hende ind på Nyvang istedet??

Nyvang tror jeg godt at du kan vælge.... Hvor har du søgt efter lejligheder henne? og hvor stor? og hvad er makspris?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har søgt i Randers Kommune ved Lejerbo, fordi jeg allerede bor ved Lejerbo nu. Kender ikke til andre bolig selskaber der nemlig :)

Jeg vil gerne have en 4 værelses fordi pigerne har hver deres værelse nu.(Må indrømme at jeg godt kunne tænke mig et ekstra værelse eller en stor stue, fordi jeg har en del bøger :blink ) Maks pris er nok 6500-7000.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har søgt i Randers Kommune ved Lejerbo, fordi jeg allerede bor ved Lejerbo nu. Kender ikke til andre bolig selskaber der nemlig :)

Jeg vil gerne have en 4 værelses fordi pigerne har hver deres værelse nu.(Må indrømme at jeg godt kunne tænke mig et ekstra værelse eller en stor stue, fordi jeg har en del bøger :blink ) Maks pris er nok 6500-7000.

Prøv at tjekke boliportalen har lavet en søgning her det er godt nok private lejemål, det ved jeg ikke om du kunne være interesseret i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det vil jeg da lige kigge på :) Mange tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du henne af nu??

For der er noget med at du skal have faderens tilladelse til at flytte børnene.. Men derudover vil jeg bare sige held og lykke med flytningen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også anbefale at kigge på cepheus.dk. De har en del udlejningsejendomme i Randers.

Ellers har Sparekassen Kronjylland også lejligheder de lejer ud.

Derudover er der forskellige boligforeninger hvor der kan være gode chancer for at få en lejlighed. Bl.a. Vorup boligforening. (faelleskontoret.dk)

Håber du kan bruge det til noget.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne se at skoledistriktet nok er Nørrevangsskolen. Hvordan er den??

En anden rimelig tæt på er Nyvangskolen :)

jeg har gået på nyvang - men skifte skole pga flytning da jeg var 12.. der er sikkert lavet meget om siden da og en del lærere er nok godt på pension...

vil også sige at du nok skal holde dig fra nørrevang, for der var en del social belastede elever på den og det ser ud til at det ikke har ændret sig i følge Nitzen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på banen :) Jeg bor i Haslund - en lille by 5 min fra Randers altså 5 min fra Vorup og 10 min fra centrum. Nu har jeg jo kun Silke på 1 år, så kender ikke institutionerne godt. Har selv gået på privatskole, så kender heller ikke personligt folkeskolerne i randers. Har hørt godt om søndermarkskolen, der ligger i vorup.

derudover synes jeg Randers er en hyggelig by ikke for stor ikke for lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du henne af nu??

For der er noget med at du skal have faderens tilladelse til at flytte børnene.. Men derudover vil jeg bare sige held og lykke med flytningen. :)

Jeg bor i Herning nu hvilket er temmelig langt fra Randers :(

Jeg skal oplyse ham om at jeg flytter, men når han selv vælger at flytte væk fra børnene så er der ikke de store problemer med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også anbefale at kigge på cepheus.dk. De har en del udlejningsejendomme i Randers.

Ellers har Sparekassen Kronjylland også lejligheder de lejer ud.

Derudover er der forskellige boligforeninger hvor der kan være gode chancer for at få en lejlighed. Bl.a. Vorup boligforening. (faelleskontoret.dk)

Håber du kan bruge det til noget.

Kram

Rikke

Tak for det :)

Jeg har kigget ved dem der Cepheus. De har nogle fine lejligheder til en overkommelig pris :)

Der er mange som snakker om Vorup? er det en forstad til Randers?

Kenneth har også snakket om det, men udtaler det på en sjov måde :P

Så er jeg på banen :) Jeg bor i Haslund - en lille by 5 min fra Randers altså 5 min fra Vorup og 10 min fra centrum. Nu har jeg jo kun Silke på 1 år, så kender ikke institutionerne godt. Har selv gået på privatskole, så kender heller ikke personligt folkeskolerne i randers. Har hørt godt om søndermarkskolen, der ligger i vorup.

derudover synes jeg Randers er en hyggelig by ikke for stor ikke for lille :)

Det er nemlig også min opfattelse af Randers. Hyggelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du henne af nu??

For der er noget med at du skal have faderens tilladelse til at flytte børnene.. Men derudover vil jeg bare sige held og lykke med flytningen. :)

det kommer vist an på så meget... Også hvordan forældremyndigheden er delt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kommer vist an på så meget... Også hvordan forældremyndigheden er delt.

Lige pt har vi fælles forældremyndighed, hvor pigerne har adresse ved mig men er ved os ca en uge af gangen. Pga noget arbejde, så er vi mere røget i en 5-9 løsning end 7-7. det er mig de er 9 dage ved. Den mindste vil også hellere være ved mig end hendes far, for der er et stort hyr med at få hende over til ham når det er.

Knus Vinni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor også i Randers og vil som de andre anbefale dig at holde dig fra Nørrevangsskolen og vil også lige nævne Hadsundvejens Skole som en du skal holde dig fra. Har været lærervikar begge steder og vil sige kan du finde en anden folkeskole så brug dem :)

Desuden kan jeg klart anbefale Cepheus ejendomme. Bor selv til leje hos dem og har gjort det i en 6 år nu. Det er et privat udlejning så der er nogle ting man skal være obs på. Blandt andet at ved fraflytning skal der males og man må ikke selv gøre det, men skal bruge en momsregistret maler. Og man skal selv indhente tilbud på en maler - lad ikke dem gøre det. Det lærte vi da vi flyttede til vores nuværende lejlighed.

Men er man obs på lidt anderledes regler fordi det er privat udlejning, så er de helt ok. Lejlighedene er i god stand og til en fornuftig pris. Vi giver 7000 alt inkl for 5 vær fordelt på 140 kvm - det er billigt. Ihvertfal i forhold til Århus hvor vi oprindelig kommer fra.

Min søn er i dp så kan ikke oplyse så meget om institutioner, men synes pladsanvisningen er søde og lydhør overfor ønsker. Det var ihvertfald min oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor også i Randers og vil som de andre anbefale dig at holde dig fra Nørrevangsskolen og vil også lige nævne Hadsundvejens Skole som en du skal holde dig fra. Har været lærervikar begge steder og vil sige kan du finde en anden folkeskole så brug dem :)

Desuden kan jeg klart anbefale Cepheus ejendomme. Bor selv til leje hos dem og har gjort det i en 6 år nu. Det er et privat udlejning så der er nogle ting man skal være obs på. Blandt andet at ved fraflytning skal der males og man må ikke selv gøre det, men skal bruge en momsregistret maler. Og man skal selv indhente tilbud på en maler - lad ikke dem gøre det. Det lærte vi da vi flyttede til vores nuværende lejlighed.

Men er man obs på lidt anderledes regler fordi det er privat udlejning, så er de helt ok. Lejlighedene er i god stand og til en fornuftig pris. Vi giver 7000 alt inkl for 5 vær fordelt på 140 kvm - det er billigt. Ihvertfal i forhold til Århus hvor vi oprindelig kommer fra.

Min søn er i dp så kan ikke oplyse så meget om institutioner, men synes pladsanvisningen er søde og lydhør overfor ønsker. Det var ihvertfald min oplevelse.

Det er rart at høre fra nogle som kender dem der Cepheus. Hvordan anderledes regler?? Hold da op det var billigt :) Selv for Herning standarder :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER