Steffie

Hjælp!!! 2.gangsgravid & amning?!

7 indlæg i dette emne

Jeg starter bare lige fra starten.

Da jeg blev gravid med Liam testede jeg positiv 3+4, fordi jeg en uges tid havde haft voldsomt ømme bryster.

Jeg havde masser af mælk i starten, men havde INTET tilbage da Liam var 2,5 måned.

Nu da jeg er gravid igen har jeg overhovedet ikke haft ømme bryster, de er slet ikke vokset eller anderledes på nogen måde.

Og jeg er 10 uger henne på torsdag.

Er det virkelig muligt, at jeg ikke kan producere mælk mere? Er det normalt at de ikke er anderledes på nogen måde når jeg er i 10.uge?

Jeg er bare nervøs for at jeg ikke kan amme. Det ville i virkeligheden ikke gøre noget, hvis jeg ikke kunne amme, men stadig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke det har nogen betydning om dine bryster er ømme, eller er voksede nu... Jeg tror ikke det er afgørende på om du kan amme... der er jo også meget forskel fra gravid til gravid om de lækker i graviditeten, og det har heller ikke betydning... for mælken løber først til når du har født..

Jeg lækkede fra jeg var halvvejs i graviditeten, og min mælk var ikke løbet til endnu på 3 dagen, og jeg kom aldrig til at amme.. så jeg tror ikke man kan forudsige det... :) Det havde da været rart at vide på det forhånd.. men... ;)

Jeg synes du skal prøve at lade være med at tænke for meget over det... hvis det er muligt, kan kan jo godt være lidt svært med de her tanker... at skubbe dem væk, og nyde graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bryster voksede ikke i graviditeten. De er nu heller ikke vokset synderligt efter mælken er løbet til. Men jeg ligger da i dette øjeblik og ammer min søn, som synker på livet løs og med garanti har mælk i hele fjæset når han er færdig. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde slet ikke have noget at sige. Jeg er sikker på at du nok skal kunne amme :)

Mange stopper med at amme omkring 3 mdr.'s alderen fordi de tror at de ikke har mere mælk. Men i virkeligheden ligger der et appetitspring deromkring, hvor det handler om at få lagt barnet til så ofte som muligt, fordi mælkeproduktionen skal sættes op i takt med at barnet vokser. Det er hårdt mens det står på, og man kan føle at man ikke har nok mælk. Men når man er kommet igennem det, så har man rigelig mælk igen :)

Held og lykke med nr. 2 :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde slet ikke have noget at sige. Jeg er sikker på at du nok skal kunne amme :)

Mange stopper med at amme omkring 3 mdr.'s alderen fordi de tror at de ikke har mere mælk. Men i virkeligheden ligger der et appetitspring deromkring, hvor det handler om at få lagt barnet til så ofte som muligt, fordi mælkeproduktionen skal sættes op i takt med at barnet vokser. Det er hårdt mens det står på, og man kan føle at man ikke har nok mælk. Men når man er kommet igennem det, så har man rigelig mælk igen :)

Held og lykke med nr. 2 :balloons

Jeg kendte godt til appetitspringet, og havde derfor forsøgt at fortsætte amningen i halvanden måned, og det resulterede i tomme bryster, evigt hysterisk barn der aldrig sov fordi han konstant var sulten, og han tig ikke på i næsten 3 måneder og dermed vejede næsten 2 kg for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har ingen erfaring med at være 2. gangs. Men jeg ved at brysterne først færdigudvikles når man bliver gravid, og det skal de jo kun gå igennem i første graviditet, at nogle ikke oplever at de vokser er jo fordi vi er forskellige, men det de vokser i starten af en graviditet (mine gjorde det f.eks. meget) er ikke pga. mælk, men pga. de udvikler sig.

Okai, jeg har svært ved at forklare mig, men jeg vil bare sige at jeg tror overhovedet IKKE at du kan regne med noget som helst ud fra hvordan det føles nu. Og er da helt sikker på at du sagtens kan amme når tid er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har ingen erfaring med at være 2. gangs. Men jeg ved at brysterne først færdigudvikles når man bliver gravid, og det skal de jo kun gå igennem i første graviditet, at nogle ikke oplever at de vokser er jo fordi vi er forskellige, men det de vokser i starten af en graviditet (mine gjorde det f.eks. meget) er ikke pga. mælk, men pga. de udvikler sig.

Okai, jeg har svært ved at forklare mig, men jeg vil bare sige at jeg tror overhovedet IKKE at du kan regne med noget som helst ud fra hvordan det føles nu. Og er da helt sikker på at du sagtens kan amme når tid er :)

Jeg synes din forklaring var meget god - det gav mening i hvert fald :) tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER