Guest M's mor

Er jeg pylret?

29 indlæg i dette emne

For en måned siden havde madison mellemørebetændelse. Vi skal have hende til lægen og have tjekket om det er ovre nu, og det tror jeg bestemt det er.

Men nu er hun begyndt at hoste om natten. Og jeg har før ved vores gamle læge, kommet med hende flere gange da hun har hostet slemt. Og jeg har fået at vide at når faren har astma, allergi og børneeksem og hun også har børneeksem, så er hun i højrisiko for asmatisk bronkitis. Så jeg er meget obs på hende når hun hoster.

Siden torsdag er hn begyndt at hoste om aften/natten. Og jeg synes det er blevet værre i dag.flere gange har hun hostet og det har lydt lidt som om hun har hevet efter vejret efterfølgende, men kun ganske kort.

Jeg sidder så lidt og overvejer nu vi alligevel skal til lægen om hun lige skal lyttes til. Men jeg føler mig som en pylrer mor. Og det hjælper jo nok ikke at sidst jeg var ved læge med hende, så fik han det til at lyde som om jeg gerne ville have hun var syg. Hvilket jeg så absolut ikke vil. Jeg vil bare have hun er rask. Men er så bange for hun kan få noget. Og det kommer nok også af at vi fik at vide at hun ikke ville få eksem, men det fik hun så sandelig i stor stil.

Er jeg bare en total pylrer mor der ikke behøver bekymrer mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er IKKE pylret!

Du har grund til at bekymre dig, og du vil jo bare dit barn det bedste.

Så du skal bare have lægen til at lytte på hende.

Når hun har børneeksem, har hun meget nemmere ved at udvikle astma, så jeg synes det er rigtig godt, og rigtig flot af dig at du er så opmærksom på hende! :)

Og så fuck, hvad lægen synes og tænker.

Du skal bare tænke at du kun er en god mor fordi du bekymrer dig og vil hjælpe dit barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var taget til læge. Camille er ikke i risiko for noget, men alligevel er hun blevet tjekket pga meget mild hoste 4-5 gange tror jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er IKKE pylret!

Du har grund til at bekymre dig, og du vil jo bare dit barn det bedste.

Så du skal bare have lægen til at lytte på hende.

Når hun har børneeksem, har hun meget nemmere ved at udvikle astma, så jeg synes det er rigtig godt, og rigtig flot af dig at du er så opmærksom på hende! :)

Og så fuck, hvad lægen synes og tænker.

Du skal bare tænke at du kun er en god mor fordi du bekymrer dig og vil hjælpe dit barn :)

Tusinde tak. Man kommer bare sådan i tvivl når man af lægen bliver mødt med en anden indstilling. Nu er det her så godt nok et nyt lægehus da vi er flyttet. De har afvist to børn flere gange. til sidst efter halvanden måned slog deres mødre i bordet. og begge børn havde asmatisk bronkitis.Og har desværre kun hørt dårligt om dem, men de kommer til at kigge på hende lige meget hvad.

Det er jo bare en lettelse hver gang man går derfra og der ikke er noget. Men hellere tjekke en gang for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var taget til læge. Camille er ikke i risiko for noget, men alligevel er hun blevet tjekket pga meget mild hoste 4-5 gange tror jeg!

Det er også det mest betryggende. For man kan jo ikke vide om der er noget.

Sidst madison blev tjekket or hoste havde hun mellemørebetændelse. Og hosten var værre end denne gang. Så håber ikke det er noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er IKKE pylret!

Du har grund til at bekymre dig, og du vil jo bare dit barn det bedste.

Så du skal bare have lægen til at lytte på hende.

Når hun har børneeksem, har hun meget nemmere ved at udvikle astma, så jeg synes det er rigtig godt, og rigtig flot af dig at du er så opmærksom på hende! :)

Og så fuck, hvad lægen synes og tænker.

Du skal bare tænke at du kun er en god mor fordi du bekymrer dig og vil hjælpe dit barn :)

Er helt enig her.... synes bestemt at du skal smutte til lægen med hende! hellere en gang for meget end en gang for lidt!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt enig her.... synes bestemt at du skal smutte til lægen med hende! hellere en gang for meget end en gang for lidt!

:kram

Jeg ringer til dem i morgen og kræver at få en tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke mulighed for at skifte lægehus? Den behandling du fik sidst er bare ikke ok (kan huske du skrev om Det) og sådan som du har det nu beviser bare at din tillid til lægen er brudt. Kemien SKAL bare være i orden Og man skal føle sig set, hørt og taget alvorligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke mulighed for at skifte lægehus? Den behandling du fik sidst er bare ikke ok (kan huske du skrev om Det) og sådan som du har det nu beviser bare at din tillid til lægen er brudt. Kemien SKAL bare være i orden Og man skal føle sig set, hørt og taget alvorligt!

Så enig... når jeg undskylder for min læge at jeg nu kommer med Silas igen, siger han at det er det han er der for, og jeg skal endelig ringe hvis jeg skulle blive i tvivl om noget igen... også hvis det allerede er i næste uge... :) Jeg har også været afsted med Silas for hans hoste et par gange...

Jeg synes ikke en læge kan tillade at sige sådan til dig, som han har gjort.... :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke mulighed for at skifte lægehus? Den behandling du fik sidst er bare ikke ok (kan huske du skrev om Det) og sådan som du har det nu beviser bare at din tillid til lægen er brudt. Kemien SKAL bare være i orden Og man skal føle sig set, hørt og taget alvorligt!

Vi er så flyttet i hus efterfølgende, og det betød vi ikke kunne beholde det lægehus med ham den dårlige læge. Havde ellers en i var rigtig glade for som tog os ind hver gang jeg ringede. Hun var guld værd.

Men det nye lægehus skulle så være endnu værre. De vil kun se børnene hvis de hr feber og virket sløje og utilpas. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt fra andre. Og skal vi skifte igen så skal jeh ringe til nærmeste by og hører om nogen af lægerne vil tages ind, da de har lukket for nye patienter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så enig... når jeg undskylder for min læge at jeg nu kommer med Silas igen, siger han at det er det han er der for, og jeg skal endelig ringe hvis jeg skulle blive i tvivl om noget igen... også hvis det allerede er i næste uge... :) Jeg har også været afsted med Silas for hans hoste et par gange...

Jeg synes ikke en læge kan tillade at sige sådan til dig, som han har gjort.... :sm

Sådan en læge er bare guld værd og forstår man kan være bekymret for sit barn.

Sådan en havde jeg også i det gamle lægehus. Hun var desværre på orlov da jeg kom ind til ham den anden. Nu er vi flyttet fra byen og har fået nyt lægehus som ud fra hvad jeg har hørt er virkelig tng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en læge er bare guld værd og forstår man kan være bekymret for sit barn.

Sådan en havde jeg også i det gamle lægehus. Hun var desværre på orlov da jeg kom ind til ham den anden. Nu er vi flyttet fra byen og har fået nyt lægehus som ud fra hvad jeg har hørt er virkelig tng.

Det er da bare noget rigtig øv... og det er så svært at komme ind på lægehuse længere væk.... :( ej, jeg håber bare jeres nye lægehus overrasker positivt, på trods af dårlig omtale... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pylret? Måske - det er jo svært at vurdere, når man ikke har set baby / hørt hosten.

Er det i givet fald i orden at være pylret? JA, selvfølgelig - de små væsener er jo svære rigtig at lure - og hvad så, hvis man er lidt overforsigtig de første år, så længe man ikke pylrer videre ind i deres mere bevidste og robuste år ;-)

Den der lægefidus skal bare pænt se og lytte på baby, og berolige dig, hvis det er det, der er behov for - basta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare noget rigtig øv... og det er så svært at komme ind på lægehuse længere væk.... :( ej, jeg håber bare jeres nye lægehus overrasker positivt, på trods af dårlig omtale... ;)

Ja det er det nemlig. Men viser de sig at være dårlige så må jeg se omvi kan finde et andet lægehus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak. Man kommer bare sådan i tvivl når man af lægen bliver mødt med en anden indstilling. Nu er det her så godt nok et nyt lægehus da vi er flyttet. De har afvist to børn flere gange. til sidst efter halvanden måned slog deres mødre i bordet. og begge børn havde asmatisk bronkitis.Og har desværre kun hørt dårligt om dem, men de kommer til at kigge på hende lige meget hvad.

Det er jo bare en lettelse hver gang man går derfra og der ikke er noget. Men hellere tjekke en gang for meget.

Sikke nogen idioter!! :vred

Ja det er en lettelse, men det er jo ikke sjovt, hvis man stadig går og tror der er noget!

Og ja hellere en gang for meget end en gang for lidt, sådan vil det altid være med børn - allerede helt fra graviditeten ;)

Jeg gik også til lægen flere gange med Liam fordi han hostede og de mente ikke der var noget, indtil jeg krævede de tjekkede ham ordentlig og han havde en infektion som krævede pencillin.

Du skal bare fortsætte med at banke i bordet, du er bestemt ikke pylret :nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pylret? Måske - det er jo svært at vurdere, når man ikke har set baby / hørt hosten.

Er det i givet fald i orden at være pylret? JA, selvfølgelig - de små væsener er jo svære rigtig at lure - og hvad så, hvis man er lidt overforsigtig de første år, så længe man ikke pylrer videre ind i deres mere bevidste og robuste år ;-)

Den der lægefidus skal bare pænt se og lytte på baby, og berolige dig, hvis det er det, der er behov for - basta.

De kan jo ikke fortælle hvis der er noget galt. Og som du siger er de svære og lure. Der bliver noget nemmere når de bliver ældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogen idioter!! :vred

Ja det er en lettelse, men det er jo ikke sjovt, hvis man stadig går og tror der er noget!

Og ja hellere en gang for meget end en gang for lidt, sådan vil det altid være med børn - allerede helt fra graviditeten ;)

Jeg gik også til lægen flere gange med Liam fordi han hostede og de mente ikke der var noget, indtil jeg krævede de tjekkede ham ordentlig og han havde en infektion som krævede pencillin.

Du skal bare fortsætte med at banke i bordet, du er bestemt ikke pylret :nej

Det er utroligt når det drejer sig om små børn at de så ikke gør mere eller er mere obs.man ringer jo ikke for sjov skyld til lægen. Det er jo fordi man er bekymret. Og så kan det da godt ske der måske ikke er noget men det skal bare tjekkes under alle omstændigheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er utroligt når det drejer sig om små børn at de så ikke gør mere eller er mere obs.man ringer jo ikke for sjov skyld til lægen. Det er jo fordi man er bekymret. Og så kan det da godt ske der måske ikke er noget men det skal bare tjekkes under alle omstændigheder.

Ja det synes jeg også!

Jeg er meget påpasselig med ikke at ringe for meget til lægerne. Ikke engang de gange Liam har haft over 40 i feber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det synes jeg også!

Jeg er meget påpasselig med ikke at ringe for meget til lægerne. Ikke engang de gange Liam har haft over 40 i feber.

Sådan har jeg gås haft det. Det første havde år kontaktede jeg overhovedet ikke lægen. Men så begyndte madison at være syg flere gange på en måned g hun hostede meget. Og en enkelt gang hev hun efter vejret.

Men jeg ringede til lægen og de kan tage hende ind på akut tid på fredag. De havde jeg ikke lige regnet med. Især fordi jeg var så besværlig og kun ville have tider efter kl to da kæresten er på arbejde indtil da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da slet ikke pyldret... Hvis man tror der måske kan være tegn på at der er noget galt med en selv eller ens barn, så skal man kontakte lægen... Det er sgi da derfor vi betaler så høj en skat i DK...

Ift astmatisk bronkitis kan jeg dele at når M har anfald af hendes astmatisk bronkitis er det en meget lukket hoste som bare bliver ved og ved og det lyder ofte som om hun er ved at kaste op.

Sidst var vi dog i tvivl så vi gav hende medicinen men det virkede bare til at blive værre, så vi ringede til lægen, som konstaterede at det bare var en forkølelse, og hosten blev faktisk lidt bedre da vi stoppede med medicinen. Men vi var da sikkert blevet ved hvis ikke lægen havde sagt at det var en forkølelse, fordi medicinen tager nogle dage om at begynde at virke.

Ja og man skal da have noget for sine penge ;)

Øv det. Lyder godt nok ikke som en rar hoste. Det er altså synd for de børn der døjer med det. Føler virkelig med dem. Men er kun godt at man kan hjælpe dem.

I har jo bare handlet i god tro. Og hvem kunne vide det ikke ville hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har været meget generet af hosten i aftes og nu her.

Hun ligger uden for og sover lige nu. O hun hoster godt nok træls.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det første er du ikke pyldret! Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt. Og hvis man er utryg, er man også nødt til at søge hjælp, ellers fungerer tingene jo slet ikke! Og når I nu alligevel skal derhen, så burde de kunne finde tid til lige at lytte på lungerne, så lang tid tager det heller ikke!

Kan godt høre jeg skal være glad for mit lægehus!

Jeg har et par gange haft ringet, for bare lige at spørge om, hvordan jeg skulle forholde mig i forhold til noget hoste den ene gang og snot/forkølelse den anden. Var ikke selv specielt stresset, da Bjarke havde appetit, men dog var noget slatten..

Begge gange fik jeg den besked, at de gerne ville se ham, for børn under et år tog de altid ind, hvis der var feber eller anden grund til bekymring. Så han er blevet tjekket 2 gange, hvor han har været "alm. banalt" syg, vel at mærke på lægens anmodning!!

Jeg er meget positivt overrasket over behandlingen. Begge gange er jeg gået derfra om morgenen med beked om, at ringe hvis jeg havde brug for det i løbet af dagen, og med en åben mulighed for endnu et tjek om eftermiddagen om nødvendigt.

Og som andre skriver er det jo bare dejligt, når man har en god kemi med lægerne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det første er du ikke pyldret! Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt. Og hvis man er utryg, er man også nødt til at søge hjælp, ellers fungerer tingene jo slet ikke! Og når I nu alligevel skal derhen, så burde de kunne finde tid til lige at lytte på lungerne, så lang tid tager det heller ikke!

Kan godt høre jeg skal være glad for mit lægehus!

Jeg har et par gange haft ringet, for bare lige at spørge om, hvordan jeg skulle forholde mig i forhold til noget hoste den ene gang og snot/forkølelse den anden. Var ikke selv specielt stresset, da Bjarke havde appetit, men dog var noget slatten..

Begge gange fik jeg den besked, at de gerne ville se ham, for børn under et år tog de altid ind, hvis der var feber eller anden grund til bekymring. Så han er blevet tjekket 2 gange, hvor han har været "alm. banalt" syg, vel at mærke på lægens anmodning!!

Jeg er meget positivt overrasket over behandlingen. Begge gange er jeg gået derfra om morgenen med beked om, at ringe hvis jeg havde brug for det i løbet af dagen, og med en åben mulighed for endnu et tjek om eftermiddagen om nødvendigt.

Og som andre skriver er det jo bare dejligt, når man har en god kemi med lægerne :-)

Det må jeg sige. Det er godt nok flot af dit lægehus. Det gør også at man er glad og tilfreds med det. Og man ved man nok skal få hjælp hos det bliver nødvendigt.

Jeg vil så sige jeg er overrasket over de kunne finde en tid så hurtig til os da der er andre de ikke har villet se, men jeg stod så også fast på hun skulle have en tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille får altid en tid samme dag.. ligemeget hvad vi ringer om..! Jeg synes det er vildt du skal vente dage :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikke pylret!

Som de andre siger, det er bedre og ringe en gang for meget end en gang for lidt og for det andet er det jo os det de får deres penge for! :)

Jeg har da os tit ringet til lægen når David har haft en slem hoste eller noget andet, selvom jeg ved de bare vil sige det er virus - så ringer jeg alligevel og jeg får altid en tid samme dag i deres akut tid.. Så jeg skal da prise mig glad for jeg ikke skal vente flere dage for at få en tid!

Jeg har selv haft astma da jeg var barn, er heldigvis vokset fra det - men det var bestemt ikke sjovt og vågne op om natten med hoste anfald der bare ikke gad og stoppe før man fik det der astma medicin.. og jeg frygter os selv, min søn vil få det.. så derfor er jeg ekstra obs på det når han hoster..

Så hvis ham skod lægen siger du er en pylre mor, så er vi andre os! :)

God Tirsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER