Unknown

Voksi sommerdyne

17 indlæg i dette emne

Jeg står og skal købe en sommerdyne til vores voksi, men kan forstå der er flere at vælge imellem. Nogle der ved lidt om det ? Det er vigtigt den ikke er for varm, for Zoey er meget varm. Allerede nu sover hun kun i Body og hue i sin voksi.

Håber der er nogle der kender til voksi sommerdyne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

følger lige med.. for vi overvejer også at købe en sommerdyne til vores voksi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg købte min voksi i babysam, sagde ekspedienten at der fantes 2 forskellige sommerdyner, en med dun og en silkedyne. men at den dyne i uld der lå i nu, kunne bruges i den danske sommer varme, på nær når det var virklig varmt altså op mod de 30 gr.. og så puttede man dem jo alligevel ikke i en voksi...

Jeg ved ikke om det var en "sø-forklaring" eller om der er noget om det. Så jeg hører også gerne fra nogle der måske ligger inde med bedre viden?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger også lige med. Jeg overvejer at købe en voksi og en sommerdyne, så den også kan bruges, når det bliver lidt varmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg købte min voksi i babysam, sagde ekspedienten at der fantes 2 forskellige sommerdyner, en med dun og en silkedyne. men at den dyne i uld der lå i nu, kunne bruges i den danske sommer varme, på nær når det var virklig varmt altså op mod de 30 gr.. og så puttede man dem jo alligevel ikke i en voksi...

Jeg ved ikke om det var en "sø-forklaring" eller om der er noget om det. Så jeg hører også gerne fra nogle der måske ligger inde med bedre viden?? :)

Jeg synes kun, jeg har set sommerdyner med silke eller bomuld. Ingen med dun?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være hun sagde bomuld og ikke dun så:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på de kan sove i voksien med uld dyne om sommeren. For Zoey er allerede ret så varm kun i body.

Kan se jeg ikke er den eneste der undres over de dyner der :-) håber der kommer en med banen med erfaring :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en sommerdyne til voksi. Den er den originale og i fleece, så den er fin tynd. Vi brugte den sidste sommer med stor succes. Jeg ved man også kan få silkedyne til voksien, men den har jeg desværre ikke afprøvet. Kunne godt finde på at købe en. Mest fordi jeg er fan af silke. Men den vi har er ganske fin til formålet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en af bomuld :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en sommerdyne af bomuld. Jeg synes den er lidt for varm til højsommeren, når det er allervarmest, men fin til de der 10-20 grader. Når det er over de 20 grader, så lader jeg hende sove i betrækket kun uden dyne i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker måske du skal gå efter den i silke. Er det ikke noget med det køler??

Vi ønsker os bomulds dynen. Og når/hvis det bliver for varmt kan vi tage dynen ud. Jeg har også set på en instruktions video på youtube at man kan tage og folde dynen indeni, så det stykke man ligger over barnet er tomt og det ligger på 2 lag dyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg bestilt en sommerdyne i bomuld og en voksi classic med almindelig uld dyne, så nu skulle jeg være dækket ind :-)

Begge dele var på tilbud hos børnebiksen. 1399 for voksi og 349 for sommerdyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår ville i skifte fra vinter dynen til sommerdynen i den originale voksi?

Alberte har vinterdyne i hendes voksi og hun kampsveder ligeså snart vejret er som i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter nok allerede ved 5-10 grader. dvs nu her ( når jeg har købt en )

Så får hun bare lov at beholde sit tøj på i starten. for nu tager jeg tøjet af hende så hun kun ligger i body. og hun er fin varm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at købe den i Silke, selvom den er dyrere, men Silke Elia er også varm og sover kun i body og hue når når vi har plusgrader. Tror simpelthen den i bomuld bliver for varm til sommer, og så vil jeg hellere give lidt ekstra tøj på i overgangsperioden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nærig så jeg lavede selv en ved at sy den ud af en alm allergivenlig voksensommerdyne. Brugte sådan en fleecesommerdyne men man kan jo bruge hvad man vil. Brugte bare ulddynen som skabelon, klippede, syede kanterne og syede stropper i. Fungerer super fint. Men når det bliver helt sommer (dvs 18 gr og derover) så plejer jeg nu bare at bruge alm dyne/tæppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I efteråret skiftede jeg til vinterdyne ved ca. 10 grader. Så der er også deromkring jeg har tænkt mig at skifte nu her til sommerdyne. Idag har været varmt, men jeg har ikke skiftet endnu, da de har lovet en kold weekend med sne osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER