Guest NinjaMama

Hvordan har i det?

8 indlæg i dette emne

Nu hvor vi er nået til marts, har størstedelen af os nok født..

Hvordan har i andre det, her efter fødslen? :)

Jeg synes det har været en kæmpe omvæltning, at være blevet mor og den første uge var forfærdelig.. men heldigvis går det bedre og bedre for hver dag :) rent fysisk er jeg ved at være oven på igen, min syning gør ikke ondt længere, og understellet er begyndt at føles næsten normalt igen...

Men hvad med jer andre? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen jeg synes bestemt også det går fremad, det værste for mig er faktisk jeg ikke må bære andet end babys vægt (fik kejsersnit), hvilket jeg har enormt svært ved at overholde med vores datter. hun søger ekstra trøst lige for tiden og vil gerne hygge krammes hele tiden, og jeg skal virkelig tage mig selv i ikke lige at løfte lidt på hende, men mon ikke jeg lære det.

Ellers synes jeg bare jeg er generelt træt hele tiden. Har en Oliver med ondt i maven hele tiden han giver sig enormt meget og søger trøst ved mit bryst mere end de kan følge med til, men håber det kun er en fase for er så glad for at amme trods sår på begge som kom da vi var indlagt de første dage og mælken ikke var løbet til endnu, det er dog ved at blive bedre. Så krydser fingre for det bare er en overgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det rigtig godt :-) Den lille har det godt, og amningen har fungeret fint fra starten - ingen ømme brystvorter eller noget.

Det går også rigtig fint med mig. Syningen mærker jeg ikke noget til mere, og min krop er næsten blevet sig selv igen. Jeg mangler 2 kg, så er jeg tilbage til min normal vægt. Min mave er lidt blødere end før, jeg blev gravid, men den bliver strammere for hver dag :-)

Blødning/barselsudflåd er også stoppet, det gjorde det allerede efter 14 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det efterhånden ret godt :)

De første dage efter vi var kommet hjem, var jeg helt ude og skide.. Jeg græd så meget, var helt nede og jeg var ærlig talt ikke specielt glad for min søn. Jeg spiste stort set intet. Havde ingen appetit og fik kvalme af at spise.

Pludselig en dag var jeg bare frisk og glad, jeg havde lyst til mad og følte mig virkelig ovenpå. Sammen med det begyndte kærligheden til min søn også at vokse - selvom jeg dog stadig føler mig lidt som en madmaskine for ham. Glæder mig til at få lidt igen :)

Jeg har stadig tudeturer, men ikke så mange.

Jeg spiser noget nært normalt igen. Min vægt er også allerede under min før vægt (wuhu!!!). :)

Jeg er dog stadig noget hæmmet af min bristning - hele mellemkødet og en del af lukkemusklen. :unsure Men det går klart den rigtige vej på det punkt også.

Jeg savner at sove ordenligt. Men jeg har accepteret at det bare ikke er muligt - så mangler vi bare at min mand også accepterer det. Han har fandme været tung at danse med nogle nætter. <_<

Men det er nu okay alt det her mor halløj :P Hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nåh ja, amningen.. Det går faktisk meget godt :) Han spiser godt. Er lidt øm dog. Har brugt suttebrik nogle dage efter vi kom hjem, men droppede den her for et par dage siden, så skal liiiiige vænne babserne til det igen. Det er indtilvidere til at overkomme :) Jeg tror hvertfald på at amningen nok skal blive en succes! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det fint :)

Jeg er selvfølgelig træt men får da sovet. Tager da en lur om dagen hvis der er behov og ellers hviler jeg :)

Kom igennem fødslen uden men, så her er understellet helt fint. Vi har da også :hump i lørdags 8 dage efter fødslen. Det var rart at det ikke gjorde alt for ondt.

Jeg har kun lidt ondt når jeg skal have gang i maven, men sådan var det også de andre gange.

Jeg er stadig mega tørstig og mangler lysten til mad.

Vægten er jeg ikke gode venner med. <_<

Mangler 7 ud af de 15 jeg lige nåede at runde.

Så nu står den på Charlotte Birchow :P

Kan simpelthen ikke klare det, for føler mig så fed og utilpas når vægten står så højt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det går meget op og ned her, for søren jeg har taget nogle tudeture, men i dag har været en super dag. :yay

Søvnunderskud kan jeg faktisk ikke klage over, vi har en gut der ELSKER at sove og jeg har faktisk fra starten af skulle vække ham for at han kunne spise i starten hver 3 time (det var lidt trættende) men nu har jeg fået grønt lys til at han kan følge sin egen rytme noget mere og derved tage nogle længere lure dog max 7-8 timer af gangen... og han SKAL spise min 5 gange i døgnet. Indtil videre har jeg ladet ham sove omkring 6 timer men jeg er stadig lidt paranoid i forhold til hans vægt, han tabte sig for meget på hospitalet.

men nu har han taget 400g på i løbet af de sidste 5 dage så det er der vist ikke grund til at være bekymret over (man man overfodre en baby på brystmælk?)

Han græder stort set heller ikke, med mindre der virkelig er en grund og da er det kun lige nok og højt nok til lige at sige at han altså er utilfreds, ikke noget hyleri. Han har dog haft lidt bøvl med maven da den skulle i gang men at ligge på maven på armen, sutte på mors lillefinger og få trukket benene godt op på maven virker mirakler.

Amningen havde en svær start men det virker nu rigtigt godt med silikone dutter (ammebrikker) men jeg syntes det er lidt bøvlet fordi jeg har haft glemt det med at når han sutter i en side så drypper det i den anden og ikke lige haft ammeindlæg osv. men jeg har nu installeret et lille ammehjørne hvor jeg altid har min ammepude, vand, stofbleer, suttebrikker osv klar. (regner med at starte med at prøve uden dem når mine sår på brystvorterne er helet helt for det er godt nok noget mere skånsomt med sådan en silikone kalot på. :D

min bristning i mellemkødet er helet der er bare en linje med arvæv (håber virkelig den forsvinder mere) mangler dog et par sting i den bristning jeg fik indvendig og så syntes jeg der er noget der føles mærkeligt ved urin røret/klitoris og er sikker på det var gynækologen da han skulle sy der flåede lidt for meget :gal kan huske det gjorde ondt der og han blev sur da jeg tog hånden derned... men jeg giver det et par dage og ser om ikke det bliver bedre, ellers nævner jeg det til jordemoderen (fungerer som SP hernede) der kommer på besøg på mandag igen. Jeg bløder næsten ikke mere, og glæder mig virkeligt til det stopper helt.

derud over har jeg haft en del kramper (som en der stak mig med en kniv i maven) jordemoderen kom og undersøgte mig efter et særligt slemt anfald og sagde det var fordi min livmoder trækker sig dobbelt så hurtigt sammen som normalt og det gør naller, men ok så er det hurtigt ovre :wacko

Jeg syntes det der har været sværest er det med familielivet, at inkludere faderen - og hunden (vi havde jo lige fundet en rytme alene på hospitalet efter 5 dage) og da han så endelig kom på banen og fandt ud af hvad han kunne hjælpe med, kørte en ven galt og havde brug for min mand og så stod jeg der alene hele dagen igen og var lige blevet vant til at han kunne hjælpe. og har lige skulle finde ud af hvad man gør når man står alene med en stor hund man ikke kan lade være alene med baby, bare for at være sikker... så vi har haft hyggelige toiletbesøg hunden og jeg mens Eigil sov :D

Men nu skulle det begynde at blive bedre og der skulle komme lidt tid til at finde sammen igen...

Og så er det svært fordi de fortsætter med deres "over protection" så jeg må max bære 5 kg. først begynde at dyrke sport om 6-8 uger (og da er det kun cykel, svømning og andet mild sport) ud over lidt milde maveøvelser og små gåture på max 30 min. og ingen :hump i 6 uger!!!!! men på den anden side er det nu godt nok jeg bliver holdt lidt i ørerne ellers var jeg for længst gået i gang med hovedrengøringen og overhøre alle min krops signaler, jeg har lavet alt for meget i dag og nu er jeg øm i understellet :rolleyes

så længe jeg får sovet og får mit bad om morgenen så er det hele slet ikke så tosset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hos os går det også bare helt fint. De første dage efter fødslen var magiske. Jeg synes det er helt fantastisk at tage den lille med hjem fra sygehuset og præsentere hende for hendes brødre og for den verden hun nu skal være en del af. Hun er uden tvivl familiens midtpunkt!!!! Jeg forsøger at gøre hende som "en af flokken" for at undgå jalouxi, men hendes to storebrødre ELSKER hende og vil nusse og kysse og ae hende hele tiden. Hvis hun siger det mindste står de ved siden af hende med det samme for at sige "såååååh såååh" eller give hende sutten eller komme med noget hun kan kigge på. De elsker når hun får lov at ligge i deres seng når de skal have godnat sang og er hele tiden meget obs på hvor hun er og om hun sover eller er vågen. Der er ingen tvivl om de er glade for hende :kuller Jeg smelter når jeg ser dem sammen :7himmel

Jeg har det selv fantastisk og har faktisk haft det skønt siden fødslen. De få overfladiske sting jeg fik har jeg ikke mærket særlig meget til. Trådene var opløst efter 4 dage og der var det desværre ikke helet fuldt op endnu, så jeg frygtede hvordan det ville blive dernede, men det er helet fint nu og uden problemer :yay Mine bryster har været lidt ømme som de jo naturligt bliver de første dage, men ingen sår på og amningen har kørt helt uden problemer fra dag 1. Lucca er en super ammer. Hun ville dog gerne amme lige lovligt tit så det er vi igang med at justere ind ;)

Vi har haft problemer med mave kneb efter opstart af d dråber, så nu er de skiftet ud med nyt mærke - lavet på jordnødde olie istedet for de alm på kokos olie. Håber det bliver bedre. Hun får lige et par dage uden for at få helt ro på maven.

Vores eneste "problem" lige nu er at hun har det rigtig træls når hun skal sove til nat og her græder hun rigtig meget. Har lavet et indlæg i baby 0-1 år omkring dette emne.

Hvor er det skønt at følge med hos jer alle :) :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER