Miss.Tang

Vælling - hvordan?

21 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne give Leah vælling om aften. Jeg har prøvet at lave den selv, men jeg synes den bliver for tyk..

Hvad gør i? og hvilke opskrift bruger i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kan man ikke bare regulere tykkelsen med vand?

Jeg har kun prøvet den fra Semper....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kun prøvet købe-majsvælling.

Det er så nemt, som at lave en flaske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja købe vællingen fra Semper, den hitter også her ;) Desværre så ved jeg ikke så meget om at lave den selv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du regulerer bare og putter lidt mere MM/MME i i forhold til majsmel. Husk et større suttehoved MAM 3eren passer til sempers, der drypper det let ud af hullet, så det må være den tykkelse du skal efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Jeg har prøvet en opskrift fra Helen idag, med samme resultat. Jeg bruger Pigeon suttehoved 3. Og det er ligsom hun ikke kan få det ud. Så nu er vi blevet enige om at prøve sempers og se om hun vil tage det..

Bruger i bare sutteflasken? og hvilken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte vælling fra semper, og købte et vællinge suttehoved. I vores tilfælde spild af penge. Madison nægtede at spise det. Og de få gange hun tog det vågnede hun stadig to gange om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved heller ikke om det hjælper, men tænker det er et forsøg værd. Vi har prøvet med den gule allomin, uden effekt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved heller ikke om det hjælper, men tænker det er et forsøg værd. Vi har prøvet med den gule allomin, uden effekt..

Der kan i hvert fald ikke ske noget ved at prøve. Men her lige pludselig stoppede hun med at vågne to gange og blev kun til en gng. Og hvorfor aner jeg ikke.

Og til dit spørgsmål med sutteflaske. Så brugte jeg bare den sutteflaske vi normalt bruger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har bare været der hvor hun kun vågnede en gang om natten, men fra omkring jul er hun gået tilbage til to...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har bare været der hvor hun kun vågnede en gang om natten, men fra omkring jul er hun gået tilbage til to...

Det er så træls og så hårdt. Husker det alt for godt. Vores startede tilbage i oktober med det, men midt januar stoppede det en dag.

Men mens det står på er man fuldstændig udkørt, og man føler sig som en zombie om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så træls og så hårdt. Husker det alt for godt. Vores startede tilbage i oktober med det, men midt januar stoppede det en dag.

Men mens det står på er man fuldstændig udkørt, og man føler sig som en zombie om dagen.

Glæder mig til hun er over de to måltider om natten.... for ja det er super hårdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har bare været der hvor hun kun vågnede en gang om natten, men fra omkring jul er hun gået tilbage til to...

Da Mie var 1,5 mdr sov hun mere og mere igennem, til sidst sov hun op til 12 timer uden at vågne en eneste gang, men da hun blev 3 mdr begyndte hun at vågne igen og Det har hun gjort lige siden. Men da hun sover mere end 6 timer i streg sover hun pr definition igennem, så jeg bør ikke klage ;) hun fik vælling for første gang i fredags fordi hun havde spist meget lidt til aften, der sov hun så 11 timer. Så her ser det ud til at virke. Hun ville ikke have i går, så vi havde en "normal" nat, men hun spiste 110 ml her til aften og krydses nu alt hvad krydses kan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver som før sagt Semper vælling, og vi bruger avent flasker og har dertil købt et suttehovede nr 4, som skulle være til vælling. og der kan han fint tømme en flaske med 200 ml. vælling.

og her sover han almindeligvis også igennem på sådan en flaske.. og igennem er fra 19.30 - 06. i et stræk. dog har han været skræntene og syg i en månedes tid, hvor han ikke har sovet igennem, men heller ikke rigtig har orket at drikke særlig meget vælling.. så jeg tror det hænger lidt sammen.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til hun er over de to måltider om natten.... for ja det er super hårdt.

Det kan jeg godt forstå. En gang er nemmere at klare.

Mange sagde til mig ja men hun er jo så nem om dagen. Ja det kan godt ske. Men derfor er det hårdt ikke at få sin søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har bare været der hvor hun kun vågnede en gang om natten, men fra omkring jul er hun gået tilbage til to...

Vælling har jeg ingen erfaringer med, men har også selv overvejet det.

Her var Lucas også begyndt at sove bedre om natten, han havde et par nætter hvor han sov 8-10 timer i streg, og ellers hvor han kun vågnede én gang til mad, men fra han blev 3 mdr vendte det, og han skulle have (og får stadig) mad min. 2 gange pr nat, nogengange (ofte) mere. Så jeg tror det er meget normalt at de på et tidspunkt vågner oftere igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sjovt nu vi skrev om det i går. Men fandme om ikke madison vågnede to gange i nat :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sjovt nu vi skrev om det i går. Men fandme om ikke madison vågnede to gange i nat :(

Ja det er klart...

Vi har i dag endelig husket at købe semper majsvælling. Nu må vi se om det hjælper. Vi er blevet enige om at vi giver hende det til pakken er tom og analysere derefter om vi vil bliver ved. MEN hun er på vej ind i 26 ugers tigeren. Det kan ikke mærkes på hendes søvn endnu, andet end om dagen. Synes dog ikke hun er slem med søvnen om natten når hun har tiger. Det er om dagen, hvor hun kun sover 30-40 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er klart...

Vi har i dag endelig husket at købe semper majsvælling. Nu må vi se om det hjælper. Vi er blevet enige om at vi giver hende det til pakken er tom og analysere derefter om vi vil bliver ved. MEN hun er på vej ind i 26 ugers tigeren. Det kan ikke mærkes på hendes søvn endnu, andet end om dagen. Synes dog ikke hun er slem med søvnen om natten når hun har tiger. Det er om dagen, hvor hun kun sover 30-40 min.

Vi har stort set ikke mærket 26 ugers tigeren, måske et par dage men det er Det hele, hvorimod 19 ugers tigeren stjal mit barn og erstattede det med djævlebarnet fra helvede. Så måske i er lige så heldige :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da mine store børn var små brugte jeg meget at lave hjemmelavet vælling, dengang kunne jeg købe en decideret vælling sut, som i stedet for bare et hul har et lille kryds som lader evt små klumper passere. Jeg ved ikke hvor man kan få dem, men da jeg sku prøve vælling i går lavede jeg selv et lille snit i en af de små silicone flaskesutter med en hobbykniv og det fungerede fint. Bortset fra at banditten overhovedet ikke kan li vællingen :rolleyes men så er det jo prøvet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stort set ikke mærket 26 ugers tigeren, måske et par dage men det er Det hele, hvorimod 19 ugers tigeren stjal mit barn og erstattede det med djævlebarnet fra helvede. Så måske i er lige så heldige :goodluck

MAn har da lov at håbe :D MEn synes ikke 19 uger'en var såå slem som jeg har hørt mange har haft. Hun ville bare have mere opmærksomhed og vi skulle være lige ved siden af hele tiden, men så kunne hun også ligge og lege selv. Og så at hun det meste af tiden kun tager powernaps om dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER