Carcassonne

Årsopgørelse - Restskat eller penge retur

77 indlæg i dette emne

Jeg skylder ca. kr. 4.500,- Men jeg var dog forberedt på det. Var lidt for langsom til at få rettet mit befordringsfradrag da jeg blev sygemeldt.

A skal have omkring kr. 500,- tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Angående indkomst kommer det an på hvilken indkomst det er. Hvis hun sætter indkomst op i rubrik 11, vil hun nemlig få større fradrag og dermed større skattesmæk antaget hun ikke kommer i job. Og ellers enig :)

Så det er faktisk ikke en fordel at sætte sin indkomst lidt højt for at være på den sikre side? :unsure

Jeg er lærervikar som studiejob og synes det er meget svært at gætte på hvad jeg tjener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 8,499 kr tilbage i skat :loveshower så er det bare nedern at være gift med en mand som ikke holder styr på sine skatteoplysninger... så der skal betales 7000 tilbage..... :prik godt vi mangler at sætte noget håndværkerfradrag på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 1600 kr. tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 8,499 kr tilbage i skat :loveshower så er det bare nedern at være gift med en mand som ikke holder styr på sine skatteoplysninger... så der skal betales 7000 tilbage..... :prik godt vi mangler at sætte noget håndværkerfradrag på..

Jeg prikker også til Søren for han skal finde ud af hvad han skal. Jeg gider ikke glæde mig over de 6.700 kr. før jeg ved om han skal af med det dobbelte :rolleyes

Det tror jeg nu ikke, for jeg har hjulpet med at udfylde hans forskudsopgørelse, men med barsel og noget medarbejdeaktiekøb, er jeg lidt på udebane ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er faktisk ikke en fordel at sætte sin indkomst lidt højt for at være på den sikre side? :unsure

Jeg er lærervikar som studiejob og synes det er meget svært at gætte på hvad jeg tjener.

Det kommer an på om man er i arbejde eller ej. Det sikreste er at tjekke løbende, om det kommer til at passe nogenlunde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på om man er i arbejde eller ej. Det sikreste er at tjekke løbende, om det kommer til at passe nogenlunde :)

Okay tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kæmper for at komme ind på siden, men den melder hele tiden fejl :prik Men jeg tror, jeg skal af med et eller andet tåbeligt lille beløb a la 28 kr. Sådan plejer det at være :rolleyes

Næh sørme om jeg ikke får 609 kr tilbage :bunny (Det er ca. hvad jeg har brugt på duplo og tøj til Valdemar idag :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er faktisk ikke en fordel at sætte sin indkomst lidt højt for at være på den sikre side? :unsure

Jeg er lærervikar som studiejob og synes det er meget svært at gætte på hvad jeg tjener.

da jeg var tilkaldevikar som lærer, fravalgte jeg at give mit skattekort, og bad dem om ikke at indhente det selv. Derfor betalte jeg 60 % og fik altid penge retur - men jeg er også så bange for at få skattesmæk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 9500 kr tilbage og manden 3000 kr tilbage. Det giver et lille tilskud, når jeg skal på barselsdagpenge senere på året :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 1446 tilbage, men de tilbageholder det til mit su-lån :) Hvilket er fint nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prikker også til Søren for han skal finde ud af hvad han skal. Jeg gider ikke glæde mig over de 6.700 kr. før jeg ved om han skal af med det dobbelte :rolleyes

Det tror jeg nu ikke, for jeg har hjulpet med at udfylde hans forskudsopgørelse, men med barsel og noget medarbejdeaktiekøb, er jeg lidt på udebane ;)

ja, lad os håbe at du har gjort det rigtig så han ikke får smæk :) Grunden til at jeg bliver ærgerlig på min mand, er at det er 3 år i træk han får et smæk.. og han gør bare ikke noget ved det.... desværre så er jeg ikke et geni i den slags, så jeg kan ikke ordne det for ham... jeg har sagt til ham at hvis han ikke selv kan finde ud af det, så må han finde en der kan hjælpe ham... så vi slipper på de smæk....

Det er træls at føre fælles økonomi med en som ikke holder orden i hans... men ja i med og modgang... som man siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart ser der ud til, at jeg får en rigtig pæn sjat retur og manden skal betale 1/6 af min sjat. Men det er godt nok. Frygter bare, at de har lavet en brøler, så mit tilbagebetalte beløb er væsentlig mindre...

Men buttom line - netto er vi i plus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, lad os håbe at du har gjort det rigtig så han ikke får smæk :) Grunden til at jeg bliver ærgerlig på min mand, er at det er 3 år i træk han får et smæk.. og han gør bare ikke noget ved det.... desværre så er jeg ikke et geni i den slags, så jeg kan ikke ordne det for ham... jeg har sagt til ham at hvis han ikke selv kan finde ud af det, så må han finde en der kan hjælpe ham... så vi slipper på de smæk....

Det er træls at føre fælles økonomi med en som ikke holder orden i hans... men ja i med og modgang... som man siger :)

Det er da også vildt træls, at han ikke i det mindste kan finde en der kan hjælpe ham, så! :prik

Søren skal have ca. 9.000 kr. tilbage, så jeg kan vist godt glæde mig! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se det endnu da de siger min mand mangler at selvangive!

Jeg er så træt af det. Han har intet firma længerez og har ikke haft det siden 2011. Og hver år siger de han skal selvangive SELVOM firmaet er lukket ned. Ved ikke hvad der sker med SKATS system :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får begge penge tilbage er helt vildt overrasket for Anders går ind flere gange om året for at tjekke om det hele passer, men han må jo kende tricket til at betale lidt for meget for jeg får 8500 kr tilbage :yay - De penge er nu øremærket til nogle af de ting jeg har undværet de sidste par år pga arbejdsløshed: Frisør (fandt ud af at det er mindst 2 år siden jeg har været til frisør), tøj (jøsses mit tøjskab trænger til en udskiftining) og lidt lækkert luksus til Mie (har lige brugt 500 kr. på hende).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får begge penge tilbage er helt vildt overrasket for Anders går ind flere gange om året for at tjekke om det hele passer, men han må jo kende tricket til at betale lidt for meget for jeg får 8500 kr tilbage :yay - De penge er nu øremærket til nogle af de ting jeg har undværet de sidste par år pga arbejdsløshed: Frisør (fandt ud af at det er mindst 2 år siden jeg har været til frisør), tøj (jøsses mit tøjskab trænger til en udskiftining) og lidt lækkert luksus til Mie (har lige brugt 500 kr. på hende).

Uhh det lyder lækkert ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også vildt træls, at han ikke i det mindste kan finde en der kan hjælpe ham, så! :prik

Søren skal have ca. 9.000 kr. tilbage, så jeg kan vist godt glæde mig! :yay

Jubii :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I først omgang et smæk på 10.000, men nu har jeg rettet befordring, så håber at gå i nul.

Så er det fikset, endte med at skulle betale 124 kr.

De er allerede betalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får ca. 120 kroner tilbage, så det var relativt tæt på at jeg havde regnet rigtigt. Min kæreste får knap 1900 tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg får ca 45.000 tilbage... Vi vidste godt at han skulle have en del tilbage, men troede at jeg skulle af med nogen... Så vi skal have lavet nye tagrender nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg får ca 45.000 tilbage... Vi vidste godt at han skulle have en del tilbage, men troede at jeg skulle af med nogen... Så vi skal have lavet nye tagrender nu :)

Wauw! Det var da alligevel en slat?! :blink Hvordan har i båret Jer ad med at regne så meget galt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw! Det var da alligevel en slat?! :blink Hvordan har i båret Jer ad med at regne så meget galt? :unsure

Vi har ikke regnet galt, K har bare ventet med at regne kørsel fordi det er lidt komplekst, så vi regnede med at få en del :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skylder ca. kr. 4.500,- Men jeg var dog forberedt på det. Var lidt for langsom til at få rettet mit befordringsfradrag da jeg blev sygemeldt.

A skal have omkring kr. 500,- tilbage :)

Ups, havde da lige glemt at trække nogle rejseudgifter i forbindelse med arbejde fra, så skal kun af med ca. 1.500 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået lavet kørsel, så er nu på omkring 7000 tilbage og så mangler jeg stadig udligger-pengene = me like! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER