Steffie

Tre-dages-feber ??

4 indlæg i dette emne

Hvor mange af jer kender til den børnesygdom?

Så vidt jeg kan læse mig til og ud fra, hvad lægen fortæller:

- 10-15 dage efter smitten bryder sygdommen ud.

- 3 dages feber, derefter 1-2 døgn udslæt

- den smitter, men barnet må gerne komme i institution når feberen er faldet.

- høj feber (39-40).

- udslættet ligner lidt varmeknopper.

- den rammer (vist kun) børn mellem 3mdr og 3 år.

- på nettet står: udslæt starter som regel på kroppen, næsten aldrig i ansigtet.

- lægen siger: udslættet kan sagtens starte i ansigtet

Liam har haft 40 i feber 3 dage. Idag er det væk, men han har derimod fået udslæt i ansigtet - kun i ansigtet.

Sådan så han ud da jeg hev ham op af sengen imorges (det er blevet en lille smule mere rødt nu)

44841F0D-B7BA-4965-88D4-213297BFB93F-639-000000734C9248F1.jpg

Hvad er jeres mening, er det tre-dages-feber-sygdommen, eller kan det være andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder helt sikkert som 3-dages feber!

Anna fik det efter første besøg i VS, da hun var ca. 9½ måned. Hun fik lige pludselig meget høj feber (lige over 39) og efter præcis 3 døgn var den væk og hun fik udslet på maven. Udslættet var der kun en dag eller to.

Så ja, det ligner tredagesfeber der er ved at være overstået. Og når de først har haft det, kan de aldrig få det igen ;) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder helt sikkert som 3-dages feber!

Anna fik det efter første besøg i VS, da hun var ca. 9½ måned. Hun fik lige pludselig meget høj feber (lige over 39) og efter præcis 3 døgn var den væk og hun fik udslet på maven. Udslættet var der kun en dag eller to.

Så ja, det ligner tredagesfeber der er ved at være overstået. Og når de først har haft det, kan de aldrig få det igen ;) :kram2

Umiddelbart tyder det meste jo også på tredagesfeber, lige bortset fra det med udslættet. For Liam har det KUN i ansigtet, og en lille bitte smule på halsen. De siger jo at udslættet er på kroppen?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også min datter havde det i sommers.. Symptomerne passede i hvert fald med tre-dages feber..

Hun fik også en smule udslæt i ansigtet og på halsen som det første, dernæst lidt på maven :-)

Så måske det alligevel er det Liam har..

Godt feberen er på retur..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER