Guest

Kraftige smerter i underlivet..

10 indlæg i dette emne

Første indlæg i Gravid-forummet. Det er da en milepæl i sig selv! :)

Nå, til sagen. Jeg har 4 gange inden for de sidste 8 dage, haft nogle 'anfald' med voldsomme smerter i underlivet. De sidder helt ude i venstre hofte og nede i skambenet, og gør seriøst ondt i ca. 5 minutter hvorefter det forsvinder helt.

Resten af tiden har jeg nogle langt mere moderate niv og let murren, og har på intet tidspunkt blødt.

Andre der har prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mon ikke det er ligamentsmerter ;)

Det kan godt gøre lidt ondt men så længe de ikke sidder midt på maven skulle det gerne være fredeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nøjagtig det samme lige nu faktisk.

Det kan godt være ligamentsmerter, men det kan også være blærebetændelse.

Jeg prøvede det med blærebetændelse i min sidste graviditet, men ved ikke om det kan give sådan nogen smerter så tidligt i graviditeten.

Umiddelbart ville jeg sige ligamentsmerter. :)

- det var mere så du var opmærksom på blærebetændelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dem også.. det føles som om det næsten er helt ude på hoften - og de kommer gerne hvis jeg f.eks. strækker mig eller nyser. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er ligamentsmerter, de kommer bare fuldstændig umotiveret, faktisk mest når jeg sover, så jeg vågner af det.. Men det føles egentlig ikke som om der er noget galt, det gør bare virkelig ondt (giver det mening??), sådan ala mens gange 47..

Jeg har tænkt blærebetændelse, men synes bare det er lidt tidligt?? De kom første gang da jeg var 3+6/4+0 (det var om natten.. ;)), men jeg skal på arbejde i nat, så tager jeg lige og stixer en gang. Det skader jo ikke.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.. Det lyder godt nok lidt mærkeligt, men hvem ved.. Kroppen er sgu sær! men hey, når du kan komme til at stixe, så synes jeg da du skal gøre det. Så er du da på den sikre side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dem også.. det føles som om det næsten er helt ude på hoften - og de kommer gerne hvis jeg f.eks. strækker mig eller nyser. :lol

Og de kan blive meget værre endnu ;) :P Nøj.. Jeg havde nogle der gjorde nullernaller indimellem, altså ved træk og nys - især i starten og indtil jeg var ca. 15-16 uger henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er "bare" ligamentssmerter...

Jeg har haft dem hele graviditeten og jeg synes faktisk, at de tager til nu, efterhånden som baby begynder at vokse hurtigere. De kommer på siderne af livmoderen. Nogle gange kun den ene side og andre gange begge.

De kommer mest hvis jeg nyser, hoster eller vender mig på en speciel måde - varer ganske få sekunder, men kan godt være så kraftige at jeg næsten må bukke mig forover (har af samme grund gjort meget ud af at fortælle manden, at jeg ved hvad det er - og at han slet ikke skal være bekymret).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også sådan nogle ture 14 dage i træk, i 5-7 uge.. Det var ganske forfærdeligt, havde mere end 5 anfald om dagen som varede 10-30 minutter, jeg kunne ikke være andre steder end der hjemme, lå og rullede rundt på gulvet og skreg ned i en pude, kunne slet ikke holde det ud.. Blev skannet flere gange, og alt så fint ud.. Men lige pludselig gik det over, har det dog stadig engang imellem men det er slet ikke ligeså slemt... Tænker også at det måske er ligamentsmerter... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er efterhånden helt overbevist om at det har været ligamentsmerter.. Det er nogle dage siden der har været nogle af de rigtig grove, men det niver da godt når jeg nyser/hostet, så alt i alt føles det vist som det skal.. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER