Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Så rammer jeg, som rosinen i pølseenden, de 20 uger i morgen - og i går var jeg til MD-scanning, som viste en fiiin lille en. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så rammer jeg, som rosinen i pølseenden, de 20 uger i morgen - og i går var jeg til MD-scanning, som viste en fiiin lille en. :loveshower

Jubii!! :D Det var dejligt - tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i opdaget at baby sparker når i gør noget bestemt eller spiser noget bestemt?

Idag sparkede Elliot simpelthen løs, da jeg lå på maven til massage. Det var ikke ubehageligt at ligge på maven, men det er vist sidste gang jeg kan det. Men sjovt var det, at han dansede løs derinde :biglove Ellers gør han det mest når jeg ligger på ryggen om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i opdaget at baby sparker når i gør noget bestemt eller spiser noget bestemt?

Idag sparkede Elliot simpelthen løs, da jeg lå på maven til massage. Det var ikke ubehageligt at ligge på maven, men det er vist sidste gang jeg kan det. Men sjovt var det, at han dansede løs derinde :biglove Ellers gør han det mest når jeg ligger på ryggen om aftenen.

Når jeg spiser sodavandsis og når jeg går i seng om aftenen.. :kuller Og så ind i mellem helt umotiveret. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i opdaget at baby sparker når i gør noget bestemt eller spiser noget bestemt?

Idag sparkede Elliot simpelthen løs, da jeg lå på maven til massage. Det var ikke ubehageligt at ligge på maven, men det er vist sidste gang jeg kan det. Men sjovt var det, at han dansede løs derinde :biglove Ellers gør han det mest når jeg ligger på ryggen om aftenen.

Specielt hvis jeg sidder lænet fremad.. og når jeg får akupunktur..

Eller når min bror synger "over the rainbow"...

Og ja ellers bare når hun har lyst den lille loppe... <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaak Pada :)

Nøj det er da vildt du kunne ligge på maven. Det har jeg ikke kunnet siden uge 7 ca.

Jeg kan bedst mærke puf om aften, når jeg ligger på ryggen i min seng. Men mærker også af og til puf i løbet af dagen. Forleden da jeg havde været ude og svømme, mærkede jeg ekstra mange puf i maven om aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver normalt at undgå at ligge på maven når jeg skal sove osv., men jeg vågner tit på maven. Og jeg tænker lidt, at hvis jeg gør det i søvne, må det betyde at det ikke er ubehageligt og derfor er det heller ikke ubehageligt for Elliot.. Det sagde min jordemoder i hvert fald :) Men næste gang jeg skal til massage, skal jeg vist ligge på siden eller med puder :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. FruLR - jeg kom lige i tanke om, at Annette Heicks to drenge hedder Storm og Elliot :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. FruLR - jeg kom lige i tanke om, at Annette Heicks to drenge hedder Storm og Elliot :P

Haha, der kan man bare se! Det vidste jeg ikke... :lol Men så er vi vel lidt kendisagtige! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så rammer jeg, som rosinen i pølseenden, de 20 uger i morgen - og i går var jeg til MD-scanning, som viste en fiiin lille en. :loveshower

Stort tillykke med halvvejs!! :) For mig var det bare sådan en vigtig dag, og jeg var helt rørt over at være nået så langt. Hvor er det dejligt, at vi alle er nået dertil! :loveshower

Og tillykke med den fine MD også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, der kan man bare se! Det vidste jeg ikke... :lol Men så er vi vel lidt kendisagtige! :P

Mega VIP :P på dansktop måden... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega VIP :P på dansktop måden... :unsure

Uuuh dansktop... Gotta love it! :unsure Og jeg som ellers er et rockvrag, min albumsamling må da skiftes ud så... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuh dansktop... Gotta love it! :unsure Og jeg som ellers er et rockvrag, min albumsamling må da skiftes ud så... :P

Du kan starte med Kandis eller Bjørn&Okay.. Det hører vi en del på mit arbejde - jeg ved ikke hvorfor det lige netop er de bands, som hitter indenfor handicapområdet :P :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan starte med Kandis eller Bjørn&Okay.. Det hører vi en del på mit arbejde - jeg ved ikke hvorfor det lige netop er de bands, som hitter indenfor handicapområdet :P :lol

Hehe, en af mine bekendte arbejder også med unge handicappede, og der bliver åbenbart holdt en form for festival hvert år, og kandis hitter Big time!! :lol Mon det er tilgængeligeden og den umiddelbare glæde der ligger i musikken (det kan jeg jo næppe komme uden om at der er.. ;)), det kræver ikke hverken at de forstår engelsk eller at der bliver tolket på teksterne. Det de synger er det de mener.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, en af mine bekendte arbejder også med unge handicappede, og der bliver åbenbart holdt en form for festival hvert år, og kandis hitter Big time!! :lol Mon det er tilgængeligeden og den umiddelbare glæde der ligger i musikken (det kan jeg jo næppe komme uden om at der er.. ;)), det kræver ikke hverken at de forstår engelsk eller at der bliver tolket på teksterne. Det de synger er det de mener.. :)

Jep, de sidste par år er der blevet afholdt dansktopfestival, her i Løsning. -det er nu flyttet til Fredericia, da det vist var ret populært. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, en af mine bekendte arbejder også med unge handicappede, og der bliver åbenbart holdt en form for festival hvert år, og kandis hitter Big time!! :lol Mon det er tilgængeligeden og den umiddelbare glæde der ligger i musikken (det kan jeg jo næppe komme uden om at der er.. ;)), det kræver ikke hverken at de forstår engelsk eller at der bliver tolket på teksterne. Det de synger er det de mener.. :)

Det tror jeg du har ret i.. og så er de jo for det meste ret nemme at lære - teksterne er jo ikke sådan voldsomt udfordrende ;)

Der er også diverse festivaller her i Nordjylland - var til en koncert for ikke så længe siden med arbejdet, hvor Kandis Johnny og hans far var hovednavnet ;) Haha..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER Smertefri Fødsel kurset! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER Smertefri Fødsel kurset! :yay

Er misundelig! Manden mener ikke det er noget vi skal bruge penge på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER Smertefri Fødsel kurset! :yay

Altså... Jeg burde også gå til bare et eller andet! Men helt ærligt?? Jeg er i komplet fornægtelse omkring alt det her fødselshalløj... :lol Jeg VED godt han skal ud, og jeg vil da også helst selv (mest med tanke på alle de forhindringer der er efter et KS.. Tænk ikke at måtte bære sit barn!!! :boo), men åh altså... Kan man ikke tage det som det kommer, eller er det komplet idiotisk? :unsure

Edit: Og fedt at du synes det er fedt forresten! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER Smertefri Fødsel kurset! :yay

Fedt! Hvad lærer i om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Jeg burde også gå til bare et eller andet! Men helt ærligt?? Jeg er i komplet fornægtelse omkring alt det her fødselshalløj... :lol Jeg VED godt han skal ud, og jeg vil da også helst selv (mest med tanke på alle de forhindringer der er efter et KS.. Tænk ikke at måtte bære sit barn!!! :boo), men åh altså... Kan man ikke tage det som det kommer, eller er det komplet idiotisk? :unsure

Edit: Og fedt at du synes det er fedt forresten! :kram2

Det er der jo mange der gør! Du skal jo også til fødselsforberedelse hos din jordemoder - så helt uforberedt er du jo ikke!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der jo mange der gør! Du skal jo også til fødselsforberedelse hos din jordemoder - så helt uforberedt er du jo ikke!!

Hmm, tror jeg holder mig til det fra jordmoderen så.. :)

Kan en plukkeve godt sidde i den ene side kun? Eller er det fordi livmoderen ligesom samler sig om barnet, som kun befinder sig i den ene side? For jeg havde en plukkeve tidligere, som helt tydeligt kun sad i højre side.. Min mave blev helt skæv (det så faktisk ret skægt ud! :lol).. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak Mistel :) Ja, jeg er også helt benovet over at være nået så langt, og nu begynder det først for alvor at føles virkeligt, og jeg tør tro på det. Også stort tillykke til dig. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er misundelig! Manden mener ikke det er noget vi skal bruge penge på..

Det er skisme ærgeligt.. Det er godt givet ud, tænker jeg.. Så får man en god fødselsoplevelse :) Men man er jo to om at bestemme over pengene, hvis man har fælles økonomi..

Du kan jo lokke lidt med, at han også skal med, og lærer hvad han kan gøre for at hjælpe dig under fødslen, så han ikke bare står uden at kunne gøre noget? ;)

Altså... Jeg burde også gå til bare et eller andet! Men helt ærligt?? Jeg er i komplet fornægtelse omkring alt det her fødselshalløj... :lol Jeg VED godt han skal ud, og jeg vil da også helst selv (mest med tanke på alle de forhindringer der er efter et KS.. Tænk ikke at måtte bære sit barn!!! :boo), men åh altså... Kan man ikke tage det som det kommer, eller er det komplet idiotisk? :unsure

Edit: Og fedt at du synes det er fedt forresten! :kram2

Det er jo som man vil. Altså helt ærligt, så føler jeg ikke at jordemoderen kan fortælle mig noget om fødsler, som jeg ikke allerede ved. Men hun fortæller heller ikke hvad jeg skal gøre, når der kommer veer.. Det er det vi lærer til kurset - vejrtrækningsøvelser, kombinationsafspænding, presseteknikker osv. Og så med en positiv vinkel, så ikke man tænker "FUCK" når der kommer en ve, men nærmere tænker "yes"..

Jeg ville aldrig kunne tage en kæmpe ting som en fødsel som den kommer.. Slet ikke når jeg ikke har prøvet det før.. Men på en måde, så er man jo nødt til at tage den som den kommer - man kan jo ikke planlægge den. Men man kan forberede sig :)

Jeg vil helt klart anbefale kurset, men det er jo heldigvis op til en selv, og vi er jo forskellige :)

Fedt! Hvad lærer i om?

Vi lærer vejrtrækningsøvelser, presseteknikker, afspændingsteknikker, fødestillinger, partneren lærer forskellige massageteknikker, der udløser oxytocin, der stimulerer fødslen. Derudover, så elsker jeg, at det er med en positiv indstilling til fødslen, i stedet for at fødslen absolut skal omtales som "smertehelvede", noget der skal overståes osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en frygtelig nat :wacko Var virkeligt bange for at der skulle gå noget galt.

Jeg var lige kommet til nordjylland et par timer før og kæresten og jeg lå og snakkede, da min ene læg pludseligt krampede så voldsomt, at jeg følte at musklen var ved at blive revet over, da den var helt i krampe begyndte den anden læg at krampe ligeså voldsomt.

Da læggene endeligt slappede lidt af igen efter længere tids krampetilstand, startede det hele forfra og jeg var rigtigt bange og det gjorde sindsygt ondt :blink . Efter 4 omgange af krampeanfald i begge lægge fik jeg benene od over sengekanten og hele kroppen rystede og spændte op ... Jeg var vildt bange for, at der skulle ske noget med lillepigen, tænkte på om hun blev påvirket af at min krop reagerede så voldsomt.

Så jeg ringede til lægevagten , der beroligede mig med, at det ikke er usædvanligt at nogle gravide fik kramper i benene og at jeg ikke skulle være bange for, at der skulle ske lillepigen noget... Hun ligger godt beskyttet derinde.

Men jeg følte mig bare slet ikke tryg.

Så jeg kom på benene og fik fat i nummeret til Rtigshospitalets akut telefon og fik talte med en jordmoder der og efter at have forklaret hvor voldsom det var og hvor meget kroppen stadig rystede, kunne hun berolige mig med, at lillepigen havde det trygt og godt derinde og at det som lægen havde forklaret, var en normal reaktion for den gravide krop. Det kunne jeg egentligt godt have tænkt mig at være forberedt på, så ville jeg måske ikke være gået HELT så meget i panik...

Her til morgen har jeg det som om mine lægge er blevet styrketrænet i timevis og jeg håber at en god gåtur hjælper ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER