Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Den er da helt vildt sød!!! Håber min fars kone er færdig med vores når vi skal derned næste gang her om et par uger... :rolleyes Altså det kan jo godt vente, men vil bare så gerne se den fin i sengen! :blush

Tak :)

Ja, det er rart at føle at man er helt færdig og klar, så forstår godt du gerne snart vil have den ned i sengen, så det også kan se færdigt ud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, jeg er træt af hovedpine!!

Har haft hovedpine on/off i nogle uger nu, men i dag er det helt slemt. Den er så kraftig at jeg føler jeg næsten ikke kan tænke eller gøre noget som helst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, jeg er træt af hovedpine!!

Har haft hovedpine on/off i nogle uger nu, men i dag er det helt slemt. Den er så kraftig at jeg føler jeg næsten ikke kan tænke eller gøre noget som helst :(

Måske lige ringe til lægen? Synes det er lidt længe at have hovedpine....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, jeg er træt af hovedpine!!

Har haft hovedpine on/off i nogle uger nu, men i dag er det helt slemt. Den er så kraftig at jeg føler jeg næsten ikke kan tænke eller gøre noget som helst :(

Hvordan har du det ellers? Blodtrykket er fint?

Jeg ville nok kontakte lægen hvis jeg var dig, for lige at få tjekket at alt er ok og at du ikke er ved at udvikle svangerskabsforgiftning :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske lige ringe til lægen? Synes det er lidt længe at have hovedpine....

Jeg er meget plaget af hovedpine normalt også, altså når jeg ikke er gravid, så derfor er jeg ikke så bekymret igen...

Hvordan har du det ellers? Blodtrykket er fint?

Jeg ville nok kontakte lægen hvis jeg var dig, for lige at få tjekket at alt er ok og at du ikke er ved at udvikle svangerskabsforgiftning :kram2

Jeg føler mig meget dårlig, og ved ikke hvordan blodtrykket er, men det var fint ved sidste lægebesøg.

Vi snakkede om det i morges inden manden tog på arbejde, og var enige om ikke at bekymre os for svangerskabsforgiftning da jeg ikke rigtig har andre tegn på det, og fordi lillemaden sparker helt vildt derinde og virker til at have det så fint. Men måske jeg skulle ringe i morgen hvis det ikke er bedre der? Nåja, og jeg stixede selv min urin, og den var helt fin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget plaget af hovedpine normalt også, altså når jeg ikke er gravid, så derfor er jeg ikke så bekymret igen...

Jeg føler mig meget dårlig, og ved ikke hvordan blodtrykket er, men det var fint ved sidste lægebesøg.

Vi snakkede om det i morges inden manden tog på arbejde, og var enige om ikke at bekymre os for svangerskabsforgiftning da jeg ikke rigtig har andre tegn på det, og fordi lillemaden sparker helt vildt derinde og virker til at have det så fint. Men måske jeg skulle ringe i morgen hvis det ikke er bedre der? Nåja, og jeg stixede selv min urin, og den var helt fin.

Hovedpine normalt eller ej, ville jeg også ringe til lægen :)

Hellere en gang for meget end en for lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg færdig med sengeranden, det er da første og sidste gang jeg gør det, hold da op det tog tid, og så har det bare drillet vildt meget.. Men resultatet blev ok :)

1240221_10151628957224599_2122488595_n.jpg

554099_10151628957229599_283175821_n.jpg

Aiiii hvor er du god til sådan noget, den er rigtigt flot :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig meget dårlig, og ved ikke hvordan blodtrykket er, men det var fint ved sidste lægebesøg.

Vi snakkede om det i morges inden manden tog på arbejde, og var enige om ikke at bekymre os for svangerskabsforgiftning da jeg ikke rigtig har andre tegn på det, og fordi lillemaden sparker helt vildt derinde og virker til at have det så fint. Men måske jeg skulle ringe i morgen hvis det ikke er bedre der? Nåja, og jeg stixede selv min urin, og den var helt fin.

Du får drukket nok i løbet af dagen? Kunne det være spændingshovedpine?

For hvis blodtrykket har været normalt tidligere, og du ikke har protein i urinen, så er det sikkert ikke svangerskabsforgiftning.

Men synes da du skal give lægen et kald i morgen, så må h*n vurdere om det er noget der skal tjekkes. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aiiii hvor er du god til sådan noget, den er rigtigt flot :yay

Tak :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får drukket nok i løbet af dagen? Kunne det være spændingshovedpine?

For hvis blodtrykket har været normalt tidligere, og du ikke har protein i urinen, så er det sikkert ikke svangerskabsforgiftning.

Men synes da du skal give lægen et kald i morgen, så må h*n vurdere om det er noget der skal tjekkes. :)

Mit væskeindtag har aldrig været noget problem, jeg drikker næsten hele tiden ;)

Min læge vurderede sidst at det var spændingshovedpine, fordi min bækkenløsning har sat sig hele vejen op langs ryggen og helt op i skuldrene (eller altså spændingerne fra bækkenløsningen eller hvad søren det nu er). Så mon ikke bare det er det, der er blevet værre? Så måske jeg bare skulle skynde mig at bestille tid til en ny omgang massage.

Jeg lover at ringe til lægen hvis det er ligeså slemt i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit væskeindtag har aldrig været noget problem, jeg drikker næsten hele tiden ;)

Min læge vurderede sidst at det var spændingshovedpine, fordi min bækkenløsning har sat sig hele vejen op langs ryggen og helt op i skuldrene (eller altså spændingerne fra bækkenløsningen eller hvad søren det nu er). Så mon ikke bare det er det, der er blevet værre? Så måske jeg bare skulle skynde mig at bestille tid til en ny omgang massage.

Jeg lover at ringe til lægen hvis det er ligeså slemt i morgen :)

Det er godt. Du skal nemlig gøre, som du får besked på! ;) Meeeen en lille massage lyder nu heller ikke dårlig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det ellers meget bedre i dag, men hovedpinen er stadig slem. Derfor gjorde jeg som min terminsgruppe sagde og ringede til lægen, som gerne ville se mig for at tage blodtryk og en urinprøve senere i dag.

Lillemanden er også lidt umulig her fra morgen af. Jeg kunne ikke mærke ham i nat de to gange jeg var vågen, der plejer han ellers være i fuld galop. Og så var han heller ikke særlig samarbejdsvillig her til morgen, så efter morgenmaden blev det til en is, og så fik vi nogle forsigtige spark fra ham. Gætter på han måske har sat sig endnu mere fast og jeg derfor igen skal til at mærke ham på en anden måde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det ellers meget bedre i dag, men hovedpinen er stadig slem. Derfor gjorde jeg som min terminsgruppe sagde og ringede til lægen, som gerne ville se mig for at tage blodtryk og en urinprøve senere i dag.

Lillemanden er også lidt umulig her fra morgen af. Jeg kunne ikke mærke ham i nat de to gange jeg var vågen, der plejer han ellers være i fuld galop. Og så var han heller ikke særlig samarbejdsvillig her til morgen, så efter morgenmaden blev det til en is, og så fik vi nogle forsigtige spark fra ham. Gætter på han måske har sat sig endnu mere fast og jeg derfor igen skal til at mærke ham på en anden måde?

Godt du lige tager til lægen med den hovedpine.

Mht. det andet - for mig varierer det vildt meget, hvor meget liv jeg mærker og på hvilket tidspunkt. Ofte er han aktiv tidligt om morgenen - undtagen alle de gange han ikke er. Har han haft en meget aktiv dag, bliver den altid afløst af en (eller flere) meget stille dag(e)- hvilket i øvrigt ALTID gør mig vildt nervøs. Så længe du mærker ham og flere gange om dagen, er jeg sikker på alt er, som det skal være. På nuværende tidspunkt vil du også begynde at mærke ham på en anden måde, end du plejer, fordi han har mindre plads at bevæge sig på. Jeg har i hvert fald skulle gentænke det at mærke liv. Men altså, når nu du alligevel er hos lægen, så bed ham om lige at lytte hjertelyd. Det tager 10 sekunder, og min læge har i hvert fald aldrig noget imod det. Så kan du høre, at alt er ok! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update på lægebesøg:

blodtryk og urinprøve var helt fine, så ingen svangerskabsforgiftning på mig heldigvis!

Til gengæld havde jeg alt for lav blodprocent, så nu er jeg sat op i kraftig dosis jern, og så håber vi det kan tage symptomerne :) Det forklarer jo meget godt både hovedpine, men også at jeg har haft det skidt de sidste par dage. De sure opstød skal jeg dog bare leve med, det er bare baby der fylder meget og presser på mavesækken.

Og så begyndte lillemanden at sparke dejligt meget i venteværelset, og her senere har han også haft hikke, så alt er fint herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update på lægebesøg:

blodtryk og urinprøve var helt fine, så ingen svangerskabsforgiftning på mig heldigvis!

Til gengæld havde jeg alt for lav blodprocent, så nu er jeg sat op i kraftig dosis jern, og så håber vi det kan tage symptomerne :) Det forklarer jo meget godt både hovedpine, men også at jeg har haft det skidt de sidste par dage. De sure opstød skal jeg dog bare leve med, det er bare baby der fylder meget og presser på mavesækken.

Og så begyndte lillemanden at sparke dejligt meget i venteværelset, og her senere har han også haft hikke, så alt er fint herfra :)

Dejligt at høre at der ikke er en svangerskabsforgiftning under opsejling! :kram

Meeeega irriterende at de ikke kan gøre noget ved de sure opstød, men træerne vokser vel ikke ind i himlen. ;) Jeg døjer en del med halsbrand (har aldrig troet at det kunne være så smertefuldt! :unsure), men har indtil videre været forskånet for opkastninger, selvom min nattesøvn er blevet forpurret.. Men det kan man vel lige så godt vænne sig til! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update på lægebesøg:

blodtryk og urinprøve var helt fine, så ingen svangerskabsforgiftning på mig heldigvis!

Til gengæld havde jeg alt for lav blodprocent, så nu er jeg sat op i kraftig dosis jern, og så håber vi det kan tage symptomerne :) Det forklarer jo meget godt både hovedpine, men også at jeg har haft det skidt de sidste par dage. De sure opstød skal jeg dog bare leve med, det er bare baby der fylder meget og presser på mavesækken.

Og så begyndte lillemanden at sparke dejligt meget i venteværelset, og her senere har han også haft hikke, så alt er fint herfra :)

Dejligt at blodtrykket var som det skulle være, men det er da noget hø med blodprocenten. Men forhåbentlig bliver det snart bedre, nu hvor du får noget mere jern. :)

Det mindre liv kan sagtens være fordi han har sat sig mere fast. Jeg kan i hvert fald mærke stor forskel på bevægelsesmønstret, efter hun er kommet længere ned i bækkenet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der synes det er lidt ubehageligt når baby hikker? :blink Jeg kan ikke sige præcis hvorfor, sådan lidt som når man har en nerve i klemme eller noget i den stil.. Og så hikker han meget!!! Men på den anden side er det rart når man kan mærke at han har det godt! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update på lægebesøg:

blodtryk og urinprøve var helt fine, så ingen svangerskabsforgiftning på mig heldigvis!

Til gengæld havde jeg alt for lav blodprocent, så nu er jeg sat op i kraftig dosis jern, og så håber vi det kan tage symptomerne :) Det forklarer jo meget godt både hovedpine, men også at jeg har haft det skidt de sidste par dage. De sure opstød skal jeg dog bare leve med, det er bare baby der fylder meget og presser på mavesækken.

Og så begyndte lillemanden at sparke dejligt meget i venteværelset, og her senere har han også haft hikke, så alt er fint herfra :)

Smaddergodt! :) Seee, det kan godt betale sig at være dygtig! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt over de her bogstaveænder på et ophørsudsalg.. :wub

bg0a3rrl.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt over de her bogstaveænder på et ophørsudsalg.. :wub

bg0a3rrl.jpg

Ihhh! De er bare fine.. Min mor ville også elske dem - hun har vildt mange farverige ænder på badeværelset :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare gerne have min baby nu :biglove På nuværende tidspunkt har han dasket rundt i maven i 20 min - konstant.. Tror han har hikke! Og det er da rigtig hyggeligt, men jeg ville egentlig hellere sidde med ham i mine arme :loveshower 4 uger og 3 dage til termin..... :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der synes det er lidt ubehageligt når baby hikker? :blink Jeg kan ikke sige præcis hvorfor, sådan lidt som når man har en nerve i klemme eller noget i den stil.. Og så hikker han meget!!! Men på den anden side er det rart når man kan mærke at han har det godt! :loveshower

Nej du er ikke den eneste. Jeg føler mig så forfærdelig, når jeg siger det, men jeg syns faktisk også det er irriterende. Selvfølgelig rart at mærke der er liv, men hikke, som i øvrigt er der flere gange dagligt, er somme tider til at blive skør af, især når det er om natten og jeg bare gerne vil sove. Jeg er klar til snart at få ham ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg færdig med sengeranden, det er da første og sidste gang jeg gør det, hold da op det tog tid, og så har det bare drillet vildt meget.. Men resultatet blev ok :)

1240221_10151628957224599_2122488595_n.jpg

554099_10151628957229599_283175821_n.jpg

ej hvor er du god! Den er mega fin! Gid det var mig, der var så dygtig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der synes det er lidt ubehageligt når baby hikker? :blink Jeg kan ikke sige præcis hvorfor, sådan lidt som når man har en nerve i klemme eller noget i den stil.. Og så hikker han meget!!! Men på den anden side er det rart når man kan mærke at han har det godt! :loveshower

Jeg har det modsat, syntes det er hyggeligt/sjovt når hun hikker og ligesom jeres bebser sker det ofte...

Måske fordi det er noget af den "aktivitet" der ikke gør ondt ;)

Er der så nogle af jer andre der har lagt mærke til, om i selv hikker mere end i plejer?

Det vil jeg jo vove at påstå at jeg gør, det er ikke unormalt at der liiiige kommer en 2-3 hik og så er det overstået :D

Ellers er jeg klar til at lillepigen kommer ud til os andre :biglove Glæder mig til at se hende :loveshower

Er spændt på hvad farve øjne og hår hun får, om hun ligner den ene eller anden del af familien osv.

Og så bliver det dejligt at kunne gå igen og sove igen uden smerter <_<

Når jeg vralter op til den lokale købmand er personalet begyndt at spørge om det ikke også er liiiige ved at være tid :D

Det kan godt være at det tog tid før jeg fik den der gravide mave, men den er sandeligt kommet siden :gravid

Nu kan det godt tage tid at komme ud af sengen, for nogle dage skal maven liiige arbejde sig med, ellers gør det ondt :huh

Men nu er der højst 3 uger og et par dage til hun kommer ud til os, så det er bare så skøøøønt :7himmel og lidt skræmmende også :kuller

Så er jeg mor og har ansvar for dette lille dejlige menneskeliv :baby2 som er helt afhængig af mig og hendes far.

Jeg ved at det ikke vil blive noget problem, alt er klar, vi er klar, storesøsteren virker også til at syntes det er ok, men det kan altså godt lige give små øjeblikke med kriller i maven ved tanken om denne ukendte rolle :baby3

Imorgen skal jeg til jordmoder til tjek og bagefter til lægen til graviditets undersøgelse, så jeg får nok at se til Men det handler om lillepigen, så det bliver dejligt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En rigtig øv-dag i dag, selvom den skulle have været hyggelig med jordmoderbesøg og forkælelse hos min kosmetolog. :-(

Har kun været på barsel siden sidste fredag. Er i dag 37+5.

Var til jordmoder i morges, hvor hun starter med at sige, at jeg ser bleg ud. Øhm... Tak? Så lægen bør nok lige tjekke min blodprocent. Ok.

Efter at have mærket på maven konstaterer hun, at den lille står rigtigt, men ikke står fast, selvom den nok burde stå fast på nuværende tidspunkt. Men fin hjertelyd.

Så måler hun mit blodtryk og det er tårnhøjt - det har det ALDRIG været før - og min urin slår godt ud på protein. Say what?

Jeg synes absolut ikke jeg har været stresset. Så jeg bliver beordret en tur til lægen for at få tjekket blodprocent, urin og blodtryk.

Får en tid hos lægen om eftermiddagen. Passer mig fint, for så kan jeg nå min afslapning hos kosmetologen først. Dejligt at blive forkælet, men tankerne kredser alligevel om lægebesøget senere.

Hos lægen er blodtrykket endnu højere og urinen slår endnu mere ud på protein. Og min blodprocent er for lav.

Så indtil videre hedder planen TOTAL ro indtil ny tid hos lægen i morgen formiddag med en test på morgenurin og nyt blodtryk. Hvis det ikke er blevet bedre, vil lægen kontakte akutmodtagelsen for gravide.

Er der nogen af jer der ved hvad jeg i så fald kan forvente? Indlæggelse? Og hvis det retter sig?

Stakkels min mand som nu må klare pakning af tasken til fødegangen, aftensmad og en del andre ting, som jeg havde tænkt jeg skulle gå og hygge med indtil fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER