Steffie

Hvilken flyverdragt i dp?

19 indlæg i dette emne

Hey girls :)

Min lille trold skal starte i dagpleje på mandag, og vi skal have handlet ind til det i weekenden.

Jeg fik at vide af dp, at han skulle have flyverdragt med.

Vi har kun en fleecedragt da han jo kun bruger den når han sidder i barnevognen eller klapvognen.

Han kan jo hverken kravle eller gå endnu, men han skal jo stadig være med udenfor og lege.

Så, hvilken flyverdragt skal jeg købe?

Jeg ved msn kan få rigtig gide Friends flyverdragter som er vind- og vandtæt, og det ville umiddelbart være mit første gæt at vælge sådan en.

Men hvad har i af erfaringer?

Hjæælp en uvidende førstegangs-mor, der skal til at aflevere sit guld til en fremmed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når de er så små og ikke kan bevæge sig særlig meget, er det vigtigt den er varm, så de sidder stille. Nu er vinteren jo heldigvis snart ovre, så det er ikke rigtig koldt mere og det behøver ikke være en flyverdragt der kan klare frostgrader :)

Jeg ville skynde mig at se om jeg kunne finde en af de lækre flyverdragter på tilbud - Reima Tec (ekstra foret på numsen, men kan være lidt bred i det og med knap så lange ben) og Molo Pyxis (god til lange og smalle børn) ligger højt i de fleste tests. Alternativt er der også masser af brugte flyverdragter på DBA - de bliver jo ikke så slidt i de små størrelser. Jeg købte en brugt Molo til Anna til 550 kr. inkl fragt (nypris 1200 kr.) og man kunne absolut ikke se den havde været brugt!

Men, som sagt så er foråret jo på vej, så jeg tror da også at en Name It eller Friends kan bruges - de er jo lidt billigere og det er jo ikke så længe han skal bruge den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da foråret er så tæt på ville jeg købe en vandtæt heldragt i stedet og så kan han have den fleecedragt i allerede har under. Det er jo ikke særlig lang tid de er ude af gangen, og hvis han ikke kan kravle, så kan han jo sidde på et tæppe, så han ikke sidder direkte på den kolde jord.

Så kan han bruge den hele foråret også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da foråret er så tæt på ville jeg købe en vandtæt heldragt i stedet og så kan han have den fleecedragt i allerede har under. Det er jo ikke særlig lang tid de er ude af gangen, og hvis han ikke kan kravle, så kan han jo sidde på et tæppe, så han ikke sidder direkte på den kolde jord.

Så kan han bruge den hele foråret også :)

Er helt enig her!!! (hilsen dagplejeren ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da foråret er så tæt på ville jeg købe en vandtæt heldragt i stedet og så kan han have den fleecedragt i allerede har under. Det er jo ikke særlig lang tid de er ude af gangen, og hvis han ikke kan kravle, så kan han jo sidde på et tæppe, så han ikke sidder direkte på den kolde jord.

Så kan han bruge den hele foråret også :)

Men når du DP siger han skal have flyverdragt med? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når du DP siger han skal have flyverdragt med? :unsure

Jeg ville ikke forlange som DP at han SKAL have flyverdragt med.... især ikke når hun nu ikke har en liggende!

Og så bestemmer moderen jo altså også hvad barnet skal have med.... så længe det virker fornuftigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke forlange som DP at han SKAL have flyverdragt med.... især ikke når hun nu ikke har en liggende!

Og så bestemmer moderen jo altså også hvad barnet skal have med.... så længe det virker fornuftigt!

Hun har heller ikke forlangt af mig, at jeg skal have en med :) hun sagde bare det var en god ide fordi de var meget ude. Og Liam bliver hendes mindste barn (9 mdr) og de andre 16 og 25 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når du DP siger han skal have flyverdragt med? :unsure

Jeg ville ikke forlange som DP at han SKAL have flyverdragt med.... især ikke når hun nu ikke har en liggende!

Og så bestemmer moderen jo altså også hvad barnet skal have med.... så længe det virker fornuftigt!

Nu kender jeg ikke dp-verdenen, men i vores vs kommer pædagogerne kun med ønsker om hvad børnene gerne må have med. Jeg vil mene det er forældrene, der bestemmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har heller ikke forlangt af mig, at jeg skal have en med :) hun sagde bare det var en god ide fordi de var meget ude. Og Liam bliver hendes mindste barn (9 mdr) og de andre 16 og 25 mdr :)

okay ;)

Men jeg tror altså at jeg ville finde en anden form for heldragt som er vind og vandtæt, så kan han jo få godt med tøj på indenunder ;) og du kan bruge dragten meget længere tid end en flyverdragt!

vi er jo i Marts lige om lidt! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay ;)

Men jeg tror altså at jeg ville finde en anden form for heldragt som er vind og vandtæt, så kan han jo få godt med tøj på indenunder ;) og du kan bruge dragten meget længere tid end en flyverdragt!

vi er jo i Marts lige om lidt! :P

Jeg har sådan en heldragt liggende, lidt regntøjs-agtig. Tror du den vil kunne bruges?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn startede i sidste uge og der spurgte jeg om der skulle købes flyverdragt. Hun sagde nej - ikke når han er så lille. Det var kun hvis han sku ned på jorden og lege, men det brugte hun ikke ved de helt små.

Hun synes ikke at jeg sku bruge penge på en nu, når vinteren snart er slut. Så hvis jeg havde en god varm fleecedragt og noget regntøj eller noget, så skulle han nok ku klare sig. Det på trods af at Lasse både kravler og står ved støtte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan en heldragt liggende, lidt regntøjs-agtig. Tror du den vil kunne bruges?

Vi brugte en soft-shell heldragt sidste år til Erica og den var rigelig vandtæt. Måske det er sådan en du allerede har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte en soft-shell heldragt sidste år til Erica og den var rigelig vandtæt. Måske det er sådan en du allerede har?

Det er ikke en softshell. Jeg ville kalde det en regndragt :) og jeg tror den ville være super fin med en fleecedragt indenunder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan en heldragt liggende, lidt regntøjs-agtig. Tror du den vil kunne bruges?

Ja det kan du sagtens! så længe han er godt klædt på inden under ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan du sagtens! så længe han er godt klædt på inden under ;)

Jeg tænkte hans fleecedragt (med for) indenunder?! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte hans fleecedragt (med for) indenunder?! :)

det lyder fornuftigt ;) og det tror jeg også din DP synes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der er nogen der kan hjælpe dig ;) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lyder fornuftigt ;) og det tror jeg også din DP synes!

Så er jeg mere rolig! :)

Tusind tak for hjælpen! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg mere rolig! :)

Tusind tak for hjælpen! :kram

Så lidt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER